![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() O neen hoor,ik lok u alleen maar uit uw kot en hoopte mij eens te zeggen wat je dan in feite wel bent en waavoor je staat en niet staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is in deze discussie niet relevant.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit nieuwsgierigheid, wie zijn die sommigen? Niet dat ik denk dat er van de forummers iemand als dictator aan de macht gaat geraken, ik denk niet dat u zich zorgen moet maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 27 november 2009 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Het land zou in een regelrechte burgeroorlog terechtkomen zo.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 27 november 2009 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij doet dat toch niet? Dat maak je er zelf van.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 27 november 2009 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Die notie heeft een iets te hoge 'zuurtegraad'. Ik beschouw mezelf dan liever als Europeaan. Misschien wordt het eens tijd om een partij op te richten die eens niet meedoet aan de kerktorenmentaliteit van de meeste flaminganten. De wereld is onze speeltuin. Vlaanderen heeft de kans om zich te ontpoppen tot het volgende Maleisië, tot het Hong Kong van west Europa. Maar ondertussen blijft de 'Vlaamse beweging' kankeren op een paar duizend franstaligen in de rand rond Brussel, het gebruik van Frans in wat officiële documenten, terwijl het Vlaams van achter de Ijzer evenveel te maken heeft met dan van achter de Maas als Chinees met Rethoromaans. Waar zijn de progressieve Vlamingen, (en daarmee bedoel ik niet de groenen of de sossen, die zichzelf wel de term hebben eigen gemaakt, maar eigenlijk beter 'meelijwekkend' hadden gekozen), maar de meertalige, welbespraakte en hoogopgeleide Vlaming, die zijn voeten uit de klei heeft getrokken en meespeelt op het wereldforum. Wij hebben voor 6 miljoen Vlamingen vijf topuniversiteiten, we hadden één van de beste onderwijssystemen van de wereld, we staan gekend als harde werkers. Onze design is werledvermaard, onze mode-academies zitten vol buitenlanders, ... Hier zit een enorm potentieel! Ondertussen is het legitieme streven naar eigenheid van Vlaanderen gekaapt door eeuwig malcontenten, die nog altijd niet hebben begrepen dat hun ideologie, hun heraldiek en bijhorend vlaggengezwaai thuishoort in de vorige eeuw. Het feit dat geeneen van die idioten ooit heeft toegegeven dat hun voorlopers fout waren in de 2e wereldoorlog bewijst alweer dat ze het gewoon niet snappen. In zo'n onafhankelijk Vlaanderen wil ik echt niet wonen. Zakelijkheid, dat is wat we nodig hebben. Nuchtere analyses. Dat Vlaanderen nog altijd niet onafhankelijk geworden is puur door de absolute onkunde van de flaminganten. In plaats van te streven naar de meest zakelijke oplossing wordt er geëmmerd over BHV, de rand rond Brussel en worden er volstrekt debiele pestwetjes gestemd om 'het Vlaamse karakter' te versterken. Hiep hiep hoera. Wat een bende kleuters... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben niet voor godsdienst in het algemeen. Dat heet atheisme en heeft niets met Vlaming zijn te maken.
![]() |
![]() |
#136 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() "De Vlamingen" bestaan, alleen zijn zij zo een ingewikkeld kluwen van mentaliteiten, politieke voorkeuren, sociale achtergronden, levensbeschouwlijke tradities dat men er weinig zinvols kan over zeggen.
"Ze" als een eenheid beschouwen intellectueel beschamend... Zoals ik hier al lang verkondig; "De" Vlaming bestaat niet, net als "De Brusselaar" en "De Waal". Dat besef zou het debat veel verder brengen dan het dagelijkse braakpartijen die hier dagelijks in woorden worden omgezet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In dat opzicht is extreem links al even erg als zijn rechtse tegenhanger. Immers, bepaalde (politiek niet correcte) kritiek kan niet geslikt worden door een deel van die extreem linkse groepering (trust me, het gaat bij bepaalde al zover dat Humo al afgeschilderd werd als een rechts blad, heb het zelf mogen ondervinden). Al wie dus kritiek geeft is automatisch een fascist of racist. In dat opzicht zijn jullie dus geen haar beter. De ene is een slechte Vlaming, de andere is een fascist.
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je slaagt de zaken door elkaar.
![]() |
![]() |
#140 |
Burger
|
![]() Dat is nu net wat ik bedoel: "Het is allemaal de schuld van de Franstaligen". Bullshit!
Ik zal het even krachtig uitdrukken: Who bloody well cares about franstaligen? Die zijn toch van geen tel? Dat ze Frans spreken in de rand als ze dat willen, dat ze hun clubjes bewaren, dat ze hun brieven in het Frans krijgen. Kunnen we niet voorbijgaan aan dat gejank alsof we een minderheid zouden zijn? Wij zijn geen minderheid. Laten we onszelf dan ook niet als dusdanig gedragen. Die fixatie op de franstaligen heb ik echt nooit begrepen. Die fixatie op die paar miljard die de taalgrens oversteken ook niet. Die zijn echt een voetnoot in de geschiedenis. Ridicule symbooldossiers op de spits gedreven door wanstaltige idioten die van hun leven nog nooit een Waal van dichtbij hebben gezien, laat staan eens gesproken. Ik woon in de Brusselse rand en ik word regelmatg in het Frans aangesproken. No prob, ik schakel gewoon over. Maar in mijn zaak worden de telefoons beantwoord in het Nederlands, Frans, Engels, Duits en Spaans. Waarom zouden we die mensen moeten verplichten een ander taal te leren. Waarom niet gewoon onze eigen taal en bij uitbreiding regio zo sterk maken dat we incontournable worden. Al dat gezaag op franstaligen is een drogreden, een misvatting en een sterk staaltje van zelfbedrog. |
![]() |
![]() |