Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 09:06   #121
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Vergeet ook niet dat die olieboeren in landen wonen waar kerken bouwen gewoon verboden is, laat staan kerktorens...
Jaani_Dushman heeft gelijk en jij spreekt zonder bewijzen of spreek jij misschien over Vaticaan waar jij wel een moskee mag bouwen? Een huisje is geen moskee, een moskee zonder minaret is gewoon een privé gebedsruimte, waar die olieboeren wonen is er geen privé gebedsruimte voor christenen???

Man, ze hebben daar zelfs militaire basissen, laat staan kerkjes die altijd en overal leeg zijn, waarom zouden dat in eerste plaats bouwen als het toch leeg blijft??

Jij bent geen echte zwitser!
The jews enjoy here perfect religious freedom, more particularly since Soleiman, whose principal minister, Haym Farkhy, is a Jew, has succeeded to the Pashalik of Akka.
Dit zijn woorden van een echte Zwitser Johann Ludwig Burckhardt (Sheikh Ibrahim Ibn Abdallah) in zijn boek "Travels in Syria and the Holy Land". Ga maar zoeken over wat hij daar bezig was, en laat mij weten of er in Zwitserland een moslim minister kan worden, een moslim die gelooft dat pakweg rente haram is en verboden moet worden.

Laatst gewijzigd door porpo : 30 november 2009 om 09:16.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 09:35   #122
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Wel kalmeer. Als er een Enige God de Schepper bestaat ,dan zijn we sowieso aan hem onderworpen.
De wil van God de Schepper is dat de mens in staat wordt geschapen om te kunnen nadenken, een beslissing nemen en verder verantwoordelijkheid dragen voor de beslissingen die hij neemt.

De mens is vergeetachtig, dus een begeleiding is nodig om wat hoe waarom te leren, daarom werden er profeten en boodschappers (ook mensen) naar de mensen gestuurd, Mo7ammed is zegel de profeten, wat betekent dat er geen profeet na Mo7ammed zal verschijnen.

Islam landen doen het slecht?
Ze doen het slecht in de zaken waarin ze geen islam toepassen, of waarin ze geen goede werk maken. Je oogst wat je zaait ongeacht of je moslim of kaafir (niet-moslim) bent, God is rechtvaardig.

Het westen is daarentegen goed bezig:
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie zal depressie in het jaar 2020 de ziekte zijn die het meest voorkomt in de geïndustrialiseerde wereld.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=394
Onderdrukking van zwakkeren, iemands anders brood stelen, (ver)deel en heers politiek .. zullen de ziektes zijn die het meest voorkomen in de wereld waarin imperialisme functioneert.

Next

Vrouwen onderdrukken?
Zeg dat tegen deze Zwitserse vrouwen:
http://www.swissinfo.ch/eng/index.ht...07&sid=5416761
Of tegen deze dames dan:
Dr. Ingrid Mattson
Dr. Lisa Killinger
Professor Khadija Watson
Aminah Assilmi
Yvonne Ridley

Next

Minarettenlawaai??
Demonstratie van godsdienstvrijheid in de "vrije" seculiere democratische wereld, naast het onderdrukken van moslimvrouwen: hoofddoekverbod, boerkaverbod, niqaabverbod en boerkiniverbod.

Laatst gewijzigd door porpo : 30 november 2009 om 09:37.
Oud 30 november 2009, 09:40   #123
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk vind ik het dus wel een redelijk nipte uitslag, slechts 59%.
Of heb ik daar een verkeerd beeld over?
Ongeacht wat de uitslag, is dat bij een groots referendum een ruime meerderheid?

EDIT:

Oops, volgens HLN.be is het 57%, my mistake.

Laatst gewijzigd door bentje : 30 november 2009 om 09:43.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 09:46   #124
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Minarettenlawaai??
Demonstratie van godsdienstvrijheid in de "vrije" seculiere democratische wereld, naast het onderdrukken van moslimvrouwen: hoofddoekverbod, boerkaverbod, niqaabverbod en boerkiniverbod.
Lol, nu is het feit dat we niet 5 keer ( of wat was het) daags geschreeuw willen horen een reden van discriminatie?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 10:07   #125
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Lol, nu is het feit dat we niet 5 keer ( of wat was het) daags geschreeuw willen horen een reden van discriminatie?
Een minaret betekent geen adan (gebedsoproep) en al helemaal niet 's nachts.

Wij hebben last van milieu problemen, zouden ze misschien niet hun tijd beter in serieuze zaken investeren ipv islamhaat verspreiden en meer islamhaters baren?

Laatst gewijzigd door porpo : 30 november 2009 om 10:07.
Oud 30 november 2009, 10:14   #126
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, maar het is weer maar eens een vinger, en zoals we allen weten, na de vinger komt de hand.
Oud 30 november 2009, 10:17   #127
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:

Wij hebben last van milieu problemen, zouden ze misschien niet hun tijd beter in serieuze zaken investeren ipv islamhaat verspreiden en meer islamhaters baren?
Oh wees gerust, ik vind nog wel een gaatje tussen de patatten en de soep om wat islambashing te doen.
Oud 30 november 2009, 10:27   #128
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Jaani_Dushman heeft gelijk en jij spreekt zonder bewijzen of spreek jij misschien over Vaticaan waar jij wel een moskee mag bouwen? Een huisje is geen moskee, een moskee zonder minaret is gewoon een privé gebedsruimte, waar die olieboeren wonen is er geen privé gebedsruimte voor christenen???
Waar ik het over heb is gewoon het volgende: In de landen waar de "olieboeren" wonen is het vaak niet toegestaan kerken te bouwen. Dat is gewoon een verifieerbaar feit. Toon mij maar eens een foto van een kerk in Saudi Arabië...

Citaat:
Man, ze hebben daar zelfs militaire basissen, laat staan kerkjes die altijd en overal leeg zijn, waarom zouden dat in eerste plaats bouwen als het toch leeg blijft??
Wat hebben militaire basissen er mee te maken?

Citaat:
Jij bent geen echte zwitser!
Nee, ik ben inderdaad geen echter Zwitserl. Ik ben een Belg die na jaren in Zwitserland te wonen wenst dat België wat meer op Zwitserland zou lijken...

Citaat:
The jews enjoy here perfect religious freedom, more particularly since Soleiman, whose principal minister, Haym Farkhy, is a Jew, has succeeded to the Pashalik of Akka.
Dit zijn woorden van een echte Zwitser Johann Ludwig Burckhardt (Sheikh Ibrahim Ibn Abdallah) in zijn boek "Travels in Syria and the Holy Land".
Burckhardt reisde door het Midden Oosten in het begin van de 19de eeuw. Toen leefde dat gebied nog onder de Ottomanen, Christenen en Joden werden getolereerd, maar hadden "Dhimmi" status. Waren dus niet gelijk aan Moslims.

Citaat:
Ga maar zoeken over wat hij daar bezig was, en laat mij weten of er in Zwitserland een moslim minister kan worden, een moslim die gelooft dat pakweg rente haram is en verboden moet worden.
Een moslim kan zeker "bundesrat" worden. Maar daar er maar zeven posten te vergeven zijn zal hij daar (net als iedereen) heel erg hard voor moeten werken. En wat hij vind over rente is ook niet zo belangrijk. Per slot van rekeninge maakt de regering in Zwitserland de wetten niet.

Ik daag je uit om een land te vinden met een moslim meerderheid waar christenen en moslims op gelijke voet behandelt worden.

Laatst gewijzigd door Zwitser : 30 november 2009 om 10:28.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 10:33   #129
Zwitser

Standaard

Citaat:
Wat dan met het recht van een school om kledijvoorschriften uit te vaardigen? In mijn tijd mocht je in de klas geen hoofdeksel dragen. Niet om seculiere of religieuze redenen, maar gewoon omdat in onze kultuur je hoofd ontbloten een teken van respect is. Maar respect is tegenwoordig een vies woord geworden.
Wat met het recht van een zwembad om hygiëne voorschriften uit te vaardigen en te doen naleven? Eigenlijk is het toestaan van eender welke badkledij al een aanslag op de volksgezondheid.
Wat met het recht van een werkgever om kledijvoorschriften voor zijn werkvloer uit te vaardigen?
Wat met mijn recht om niet met gemaskerden te hoeven communiceren?

Waarom moet "religieuze vrijheid" altijd primeren. Waarom moeten "religieuze rechten" alle andere overtroeven?
Oud 30 november 2009, 10:37   #130
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Neen, maar het is weer maar eens een vinger, en zoals we allen weten, na de vinger komt de hand.
Dat is niet waar, heb je daar een bewijs voor? En de kerk mag dan wel bellen en donderen?

Godsdienstvrijheid en geen discriminatie, jawel jawel. Jaaa ja, vrije democratische liberale sociale seculiere humanistische moderne wereld, aa ja.

Godsdienstvrijheid?
- Ja
Voor moslims ook?
- Er zijn geen moslims.

Moslims in Oost-Europa dan?
- Mmmmm (ver)deel en heers is daar echt nodig, en de rest met evangelisatie bekeren.

En immigranten?
- De eerste generatie zijn gewoon boeren, ongeschoolden en mensen uit de bergen, niets van aantrekken! De tweede generatie is überhaupt moslim en de derde generatie volledig verwesterd, voila! en probleem is opgelost.

Maar derde/vierde generatie is MOSLIMER dan de eerste generatie!!!!!!!! En Europeanen jaarlijks honderd duizenden bekeren tot de die islam!!
- Verdomme Alles verkeerd gepland. Mmmm we gaan beroep doen op de media, we gaan vroege kerkelijke en oriëntalistische antiislamitische campagne hernieuwen, hiervoor is een 9/11, Saddam massavernietigingswapen, al qaeda, een paar boomaanslagen, Taliban en ex-moslims nodig.

En nu?
- Hun vrouwen onderdrukken: hoofddoekverbod, boerkaverbod, niqaabverbod en boerkiniverbod.

- Slechte nieuws over moslims in de media prioriteit geven.

Vandaag minaret onzin en wie weet wat morgen zal brengen. De naam Mo7ammed verbieden?

Laatst gewijzigd door porpo : 30 november 2009 om 11:04.
Oud 30 november 2009, 10:42   #131
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Nothing like the smell of a hypocrite in the morning.
Oud 30 november 2009, 11:00   #132
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik daag je uit om een land te vinden met een moslim meerderheid waar christenen en moslims op gelijke voet behandelt worden.
Kerk in Saoedi-Arabië? Vergelijk je nu zogenaamde "vrije" democratische seculiere Zwitserland met een land waar de staatsgodsdienst islam is?

Toon me maar een moskee in Zwitserland, hé, geen gebedshuisjes voor moslims want privé huisjes voor christenen heb je ook in alle islamitische landen, en in alle islamitische landen heb je heilige plaatsen voor niet-islamitische minderheden.

Marxisten, liberalen, modernisten ... hebben daar zelfs politieke partijen. In jouw "vrije" land is zogenaamde "politieke islam" niet welkom.

Toon mij nu een privé gebedshuis in het Vaticaan, voor de moslims.

Waarom die uitdaging?
In alle moslimlanden, maar een gelijke behandeling in alles zou het onderdrukken van moslim of niet-moslim betekenen. Een moslimjonge moet zijn raketje laten besnijden. Een moslim moet religieuze zakat betalen, maar in de islam moet er geen dwang in de godsdienst zijn in alles.

Ik daag je uit om een "vrije" "seculiere" "democratische" land te vinden waar rijken en armen op gelijke voet behandeld worden.

Laatst gewijzigd door porpo : 30 november 2009 om 11:02.
Oud 30 november 2009, 11:08   #133
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dan met het recht van een school om kledijvoorschriften uit te vaardigen? ......
Weet jij wat dat is?
Het zijn maar lege en betekenisloze excuses.
Oud 30 november 2009, 11:09   #134
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het waren de Romeinen die met oorlog tegen de moslims begonnen, 1400 jaar geleden w
Wat een nonsens het wets-romeinse rijk hieldop al lang voor dat de islam ontstond ...

u weet wel tot die pedo met zijn zwaard ongelovigen ging onthoofden.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:18   #135
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
De wil van God de Schepper is dat de mens in staat wordt geschapen om te kunnen nadenken, een beslissing nemen en verder verantwoordelijkheid dragen voor de beslissingen die hij neemt.

De mens is vergeetachtig, dus een begeleiding is nodig om wat hoe waarom te leren, daarom werden er profeten en boodschappers (ook mensen) naar de mensen gestuurd, Mo7ammed is zegel de profeten, wat betekent dat er geen profeet na Mo7ammed zal verschijnen.

Islam landen doen het slecht?
Ze doen het slecht in de zaken waarin ze geen islam toepassen, of waarin ze geen goede werk maken. Je oogst wat je zaait ongeacht of je moslim of kaafir (niet-moslim) bent, God is rechtvaardig.

Het westen is daarentegen goed bezig:
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie zal depressie in het jaar 2020 de ziekte zijn die het meest voorkomt in de geïndustrialiseerde wereld.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=394
Onderdrukking van zwakkeren, iemands anders brood stelen, (ver)deel en heers politiek .. zullen de ziektes zijn die het meest voorkomen in de wereld waarin imperialisme functioneert.

Next

Vrouwen onderdrukken?
Zeg dat tegen deze Zwitserse vrouwen:
http://www.swissinfo.ch/eng/index.ht...07&sid=5416761
Of tegen deze dames dan:
Dr. Ingrid Mattson
Dr. Lisa Killinger
Professor Khadija Watson
Aminah Assilmi
Yvonne Ridley

Next

Minarettenlawaai??
Ja juist, dat geloof jij dus, dat Mohammed dit en dat is. Je hebt dat recht.
Net zoals een heleboel andere mensen het recht hebben te geloven dat
hij eerder een caravanberover en een goeie strateeg was en met God drie keer niks te maken had. Ik kan ze niet tellen al de profeten die zechzelf als de laatste of de zegel beschouwden.
Boerka's en niqaabs zijn vrouw onterend. Op de koop toe bestonden ze niet eens in Mohammeds tijd. Ze hebben niks met godsdienst
te maken, wél véél met pretentieuze mannekes die een schop onder
hun je weet wel verdienen.
Als de godsdienstvrijheid je hier niet bevalt , dan kan ik je alleen aanraden
even te gaan kijken hoe het daarmee zit in landen waar Islam hoogtij
viert.
E nog wat: het olietijdperk loopt op zijn einde. En die olie was en blijft de
énige reden waarom er van moslims in Europa en Amerika zaken worden
geaccepteerd die van niemand anders genomen zouden worden. Wat je
gelooft of niet gelooft is jouw zaak. Ik raad je wél aan van start te gaan
met iets beter te proberen te integreren. Dus geen betogingen meer,
dus geen loslopende kinderen meer na het invallen van de duisternis,
dus geen snotapen meer die opgroeien voor galg en rad en de rest
van het land het leven zuur maken. En ook geen moslima's meer die
zich voor werk komen presenteren met een hoofddoek op, wetend dat dit
niet getolereerd zal worden en denkend zo aan een uitkering te komen.
Ik zeg dit voor jou, niet voor mij.

Laatst gewijzigd door Francientje : 30 november 2009 om 11:19.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:20   #136
Zwitser

Standaard

Citaat:
Kerk in Saoedi-Arabië? Vergelijk je nu zogenaamde "vrije" democratische seculiere Zwitserland met een land waar de staatsgodsdienst islam is?
ik zeg alleen maar dat er wereldwijd niet een land is waar Moslims in de meerderheid zijn en waar religieuse minderheden op gelijke voet behandelt worden.
Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat de moslims niet zo hoog van de toeren hoeven te blazen, alleen maar omdat moslims in Zwitserland voortaan een niet essentieel architectonisch element aan hun gebedshuizen zullen moeten weglaten.

Citaat:
Toon me maar een moskee in Zwitserland,
Geen probleem:

Citaat:
hé, geen gebedshuisjes voor moslims want privé huisjes voor christenen heb je ook in alle islamitische landen, en in alle islamitische landen heb je heilige plaatsen voor niet-islamitische minderheden.
Dus volgens jou is het geen belemmering van de religieuze vrijheid als een religieuze minderheid haar geloof enkel in de privé kring kan beleven? Waarom heb je dan zo een probleem met het zwitserse verbod op minaretten?

Citaat:
Toon mij nu een privé gebedshuis in het Vaticaan, voor de moslims.
Waarom moet er in het Vaticaan een gebedshuis voor Moslims zijn?

Citaat:
Waarom die uitdaging?
In alle moslimlanden, maar een gelijke behandeling in alles zou het onderdrukken van moslim of niet-moslim betekenen. Een moslimjonge moet zijn raketje laten besnijden. Een moslim moet religieuze zakat betalen, maar in de islam moet er geen dwang in de godsdienst zijn in alles.
Waarom ga je de uitdaging uit de weg?

Waarom eis je dat moslims en niet moslims gelijk behandelt worden in Zwitserland, maar eis je dat niet van islamitische landen.
En als er in de Islam "geen dwang" is, waarom mag een Moslim zich dan niet tot een andere religie bekeren?

Citaat:
Ik daag je uit om een "vrije" "seculiere" "democratische" land te vinden waar rijken en armen op gelijke voet behandeld worden.
[/quote]

Wat versta jij hier onder gelijke behandeling?
Oud 30 november 2009, 11:22   #137
Zwitser

Standaard

Citaat:
Weet jij wat dat is?
Het zijn maar lege en betekenisloze excuses.
Geen argumenten meer?
Oud 30 november 2009, 11:30   #138
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja juist, dat geloof jij dus, dat Mohammed dit en dat is. Je hebt dat recht.
Net zoals een heleboel andere mensen het recht hebben te geloven dat
hij eerder een caravanberover en een goeie strateeg was en met God drie keer niks te maken had. Ik kan ze niet tellen al de profeten die zechzelf als de laatste of de zegel beschouwden.
Nou, als je de waarheid zoekt, zou je dan op zoek gaan naar de reden waarom in dit of dat geloven.

Citaat:
Boerka's en niqaabs zijn vrouw onterend. Op de koop toe bestonden ze niet eens in Mohammeds tijd. Ze hebben niks met godsdienst
te maken, wél véél met pretentieuze mannekes die een schop onder
hun je weet wel verdienen.
Dat is de zaak van de moslims te bepalen wat ze eten, drinken, dragen en wat al dan niet van hun islam is. Is dit soms moeilijk om te begrijpen?

Citaat:
Als de godsdienstvrijheid je hier niet bevalt , dan kan ik je alleen aanraden
even te gaan kijken hoe het daarmee zit in landen waar Islam hoogtij
viert.
Voldoende vrijheid voor niet-moslims in die landen, maar dat interesseert een Zwisterse moslim geen fluit wat er al dan niet in andere landen mag.

Citaat:
E nog wat: het olietijdperk loopt op zijn einde. En die olie was en blijft de
énige reden waarom er van moslims in Europa en Amerika zaken worden
geaccepteerd die van niemand anders genomen zouden worden. Wat je
gelooft of niet gelooft is jouw zaak. Ik raad je wél aan van start te gaan
met iets beter te proberen te integreren. Dus geen betogingen meer,
dus geen loslopende kinderen meer na het invallen van de duisternis,
dus geen snotapen meer die opgroeien voor galg en rad en de rest
van het land het leven zuur maken. En ook geen moslima's meer die
zich voor werk komen presenteren met een hoofddoek op, wetend dat dit
niet getolereerd zal worden en denkend zo aan een uitkering te komen.
Ik zeg dit voor jou, niet voor mij.
En uw punt is?

Mo7ammed

Laatst gewijzigd door porpo : 30 november 2009 om 11:32.
Oud 30 november 2009, 11:33   #139
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen argumenten meer?
Zou iemand op lege inhoudsloze excuses moeten reageren? Dat zou echt echt onzinnig zijn, en onzinnig doen betekent ook onzin zijn, wil jij zelf een onzin worden? Dat betwijfel ik.

Mo7ammed

Laatst gewijzigd door porpo : 30 november 2009 om 11:48.
Oud 30 november 2009, 11:34   #140
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu nog niet. In Nederland dachten ze waarschijnlijk ook dat het drugs-gedoogbeleid niet verder zou gaan dan wat lokale kleine wiet-telertjes.

Citaat:
Er is niets mis met het bestrijden van een fundamentalistisch gewelddadig sektarisch geloof in kaboutertjes. Integendeel zelfs.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 30 november 2009 om 11:34.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be