Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2009, 18:18   #121
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Die vader van Dekker moet inderdaad het ouderschap stante pede worden afgenomen...
Giordano Bruno draait zich om in zijn graf.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 09:34   #122
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het gaat hier niet om het feit dat er begeleiding is doordat andere boten haar reis meevolgen. Het gaat hier dat je een minderjarige gaat blootstellen aan onnodig gevaar. En als een zeiltocht kan voor een 14 jarige moet alleen wonen toch ook kunnen voor een 14 jarige, niet? en wat als het jaar daarna een 13 jarige wilt het record verbeteren of een 11 jarige of een 8 jarige, waar leg je de grens?
In het verwijderen van dat record uit de boeken.
Er zijn wetten die kinderen beschermen en die dienen gerespecteerd te worden door iedereen dus ook door dat wicht
Er is geen enkele wet die verbied om als 5 jarige een soloreis rond de wereld te maken. Het gaat hier over zuivere persoonlijke opvattingen van jeugdzorg medewerkers en van de posters hier.

een normaal ouder zal zijn kind niet blootstellen aan onnodige gevaren en u kan zeggen wat u wilt over begeleiding en motorschepen, feit is dat de oceanen veraderlijk kunnen zijn en dus een risico inhouden.

met de fiets op straat houd ook risico's, dit moet dus ook ten alle tijden.
Met de auto rijden houd risico's in en moet dus verboden worden.

jeugdzorg is geen gestapo of stasi instelling,Het gaat hier over een jongeren waarbij de kans bestaat dat ze naar het buitenland verdwijnt en dan is jeugdzorg wel gestapo.
Ik ken trouwens verschillende mensen die met jeugdzorg te maken hebben als opvangouders en kan jeverzekeren dat jeugdzorg zelfs erger is dan de gestapo en stasi samen.

geld afhalen is voor jongeren van 14 geen probleem, zeker niet als de mensen van de bank een beetje meewerken. jongeren zijn inventief genoeg om smoesjes te vinden om bepaalde zaken te verkrijgen.

idem met die reispassen
ga hier zelfs geen moeite meer voor doen.

hoe dan ook zijn de ouders gefaald, maar ja vermits ze aan het scheiden zijn zijn ze ook al gefaald als man en vrouw laat staan dat ze een degelijke opvoeding konden geven aan hun verwende dochter
Als gescheiden vader met mijn kinderen bij mij wonend vindt ik dit een zeer persoonlijke aanval.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 11:21   #123
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

het is duidelijk dat mensen niet onafhankelijk mogen zijn. Brave schaapjes is al wat toegelaten is.
De maatschappij is ziek, dus richten wij ons op gezonde mensen en bestempelen die als ziek, zo kunnen wij blijven geloven dat de maatschappij wel ok is.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 11:31   #124
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hoe kan je anders verklaren dat ze met een vliegtuig naar een eiland aan de andere kant van de oceaan geraakt, terwijl ze op dat ogenblik onder toezicht van jeugdzorg stond.
Onder toezicht van jeugdzorg staan betekent dat zij je overal volgen en dat je zonder hun toelating niet voorbij de douane geraakt, je geen geld kan afhalen zonder hun toelating en je direct mag opgepakt worden als je je ergens aanmeld in het buitenland.

Laura haalde verschillende duizenden Euro's af van haar eigen rekening, als minderjarige.
Ze kocht een vliegtuigticket, als minderjarige.
Ze nam het vliegtuig alleen, als minderjarige.
En ze verliet de luchthaven in het buitenland alleen, als minderjarige.

Waar was jeugdzorg toen zij dit allemaal deed, want Laura was op dat ogenblik hun verantwoordelijkheid.
Ik vermoed dat ze hulp kreeg van volwassenen : vader of journalisten (of erger)

Indien Jeugdzorg haar had opgesloten zou papa haar er vlug uitgehaad hebben.
Gewoon een verwend kind.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 12:04   #125
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
hoe dan ook zijn de ouders gefaald, maar ja vermits ze aan het scheiden zijn zijn ze ook al gefaald als man en vrouw laat staan dat ze een degelijke opvoeding konden geven aan hun verwende dochter
artikel 1 uit de psichologie:
Wat An zegt over Jan, zegt meer over An dan over Jan.

En in dit geval, zegt het zelfs heel veel. Over jou.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 13:50   #126
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vindt dat jullie het hoog ik jullie koppeke hebben om dergelijke uitspraken te doen.

Ik weet wel dat de meeste onder jullie amper buiten hun dorp komen en dan reeds verloren lopen, maar niet iedereen is zo.
Sommige mensen hebben nog dromen en hebben het geluk om over de nodige middelen te beschikken om die dromen waar te maken.

En niemand heeft het recht om andere hun dromen onmogelijk te maken, zolang die dromen geen schade aan derde toebrengen.

Och kijk eens aan, we hebben met een liberale "wereldburger" te maken.

Toevallig ben ik net terug van Londen sinds een 10-tal dagen, en was dit jaar al in Parijs, 3 x Duitsland, Nederland, Italië en allicht volgend jaar Latijns-Amerika. Maar ik heb geen liberalistisch fundamentalisme nodig om mij in de wijde wereld te begeven en zeker niet een onverantwoordelijke laisser-aller-laisser-faire om dromen na te streven.

Laura Dekker is 14 jaar en is dus een KIND. Kinderen horen onder het gezag van ouders en/of voogd(en) te staan en niet als uithangbord gebruikt te worden voor allerlei stunts. De vrijheid die je hier meent te moeten verdedigen is gewoon goedkope valse vrijheid.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 13:59   #127
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als gescheiden vader met mijn kinderen bij mij wonend vindt ik dit een zeer persoonlijke aanval.
Heeft jouw 14-jarige dochter dit?:

Citaat:
Laura is erg blij met haar nieuwe boot. Ze was compleet verrast toen haar een andere boot werd aangeboden. Met deze Guppy wordt haar reis een stuk veiliger.
Bootgegevens

Net zoals Laura’s vorige boot is dit ook weer een S-spant:

Lengte O.A.: 8,30 m
Breedte : 2,75 m
Diepte: 1,40 m
Waterverplaatsing: 3200 kg
Ballast: 1600 kg
Doorvaarthoogte: 12,50 m (met antenne)
Watertank: 120 liter
Bouwjaar: 1996
Bouwnummer: 357
Stahoogte:1.80 m
Motor: Vetus Diesel (16 pk)

25.08.2009

http://www.lauradekker.nl/Over_Guppy.html
Prijs?:
http://www.google.com/search?hl=en&s...&aq=f&oq=&aqi=

Zou je 't haar schenken? Zou je haar ermee "alléén effe de wereld rond" mee laten varen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 december 2009 om 14:02.
Oud 30 december 2009, 14:49   #128
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Giordano Bruno draait zich om in zijn graf.
Het verbaast me dat je die kent. Voor de rest: belachelijke opmerking.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 16:17   #129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verbaast me dat je die kent. Voor de rest: belachelijke opmerking.
Yep, en niet alleen omdat dat nogal moeilijk is, omdat die op de brandstapel stierf, zodat hoogstens zijn assen zich zouden kunnen omdraaien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 december 2009, 17:12   #130
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
artikel 1 uit de psichologie:
Wat An zegt over Jan, zegt meer over An dan over Jan.

En in dit geval, zegt het zelfs heel veel. Over jou.
En wat zeg het dan over mij? wil je dit ook even zeggen?
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 18:41   #131
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat zeg het dan over mij? wil je dit ook even zeggen?
Ik heb de moeite gedaan om je te siteren, er alleen de tekst uit te halen waarop ik wou reageren, en de sleutelwoorden daarbij in het rood te zetten.

Er was even hoger nog de reaksie van een andere poster.

Moet ik seffens je gat nog komen afvegen, als je gaan kakken zijt ?

Oud 30 december 2009, 23:02   #132
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Heeft jouw 14-jarige dochter dit?:

Prijs?:
http://www.google.com/search?hl=en&s...&aq=f&oq=&aqi=

Zou je 't haar schenken? Zou je haar ermee "alléén effe de wereld rond" mee laten varen?
Nee,want mijn kids hebben geen interesse in zeilboten.
Maar zij hadden wel reeds op hun 10 een quad en een crossauto en mochten van mij weldegelijk de wereld rond reizen als zij dat wilde. Ze zijn trouwens verschillende malen alleen op reis geweest voor hun 16de verjaardag.

Er zijn nu eenmaal jongeren die op zeer jonge leeftijd dergelijke verantwoordelijkheden kunnen dragen, terwijl er ouderen zijn van zelfs boven de 60 die ik zelf nog niet alleen op straat zou durven laten komen.
Oud 31 december 2009, 00:27   #133
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zij hadden wel reeds op hun 10 een quad en een crossauto en mochten van mij weldegelijk de wereld rond reizen als zij dat wilde.
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...or-kerst.dhtml
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 00:38   #134
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Sommige mensen schijnen te vinden te vinden dat dat moet kunnen en een aanvaardbaar risico is
Oud 31 december 2009, 07:41   #135
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een overheid mag niet toelaten op zulke jeugdige leeftijd zo'n verantwoordelijkheid te nemen. Het zou hetzelfde zijn dat Laura Dekker verkering zou hebben met een man van dertig en dat de vader hier zijn fiat voor zou geven (en zulke situaties doen zich met anderen helaas ook voor). En dat je dan de staat en het gerechtelijk apparaat zou verwijten gaan maken dat ze zich 'moeien', want het is immers hun beslissing en goedkeuring. Ik meen te weten dat de meeste 'voorstanders' hier van de Dekker-historie dan plots wel een interventie van overheidswege zien zitten. Of vergis ik me?
De kans is inderdaad reëel dat de politie erbij wordt gehaald, op vraag van de ouders. Het verschil met het zeilavontuur is dat er met de vinger naar de man van dertig zal worden gewezen, omdat die geacht wordt zijn verantwoordelijkheid op te nemen. Eventueel wordt hij veroordeeld. Maar ik zie niet in waarom het kind in de handen van jeugzorgd of bijzondere jeugbijstand zou vallen. Kortom, ik vind uw vergelijk nogal naast de kwestie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 08:01   #136
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit heeft hier niets met staatsbemoeienis te maken, maar alles met het feit dat een overheid zijn verantwoordelijkheid dient op te nemen namens minderjarigen. Kinderen dienen ten allen tijde beschermd te worden, ook tegen zichzelf en tegen de ouders (in dit geval de 'zotte' vader, excusez le mot). Het is niet meer dan logisch dat de juridische overheid een stokje tracht te steken voor dit waanzinnige plan, elke kinderpsycholoog of pedagogoog die ik ken (en geloof me, dat zijn er wat) vinden hetgeen zij op die leeftijd wilt doen onverantwoord. We kunnen dit zelfs classificeren onder de noemer 'kindermishandeling', met name een vorm van verwaarlozing. En hetgeen zij zelf wil doet hier - met alle respect voor haar mening - eigenlijk niet veel ter zake. Zij is nog niet rijp en bij machte zulke beslissingen te nemen, ze zal moeten wachten tot ze 18 is. Als dit werkelijk haar grote droom is, zal ze het nog wel kunnen opbrengen en begrijpen dat ze vier jaar moet wachten. Kandidaat-astronauten moeten door de band 15 jaar wachten, als ze worden geselecteerd, om hun droom te verwezenlijken en zij stellen zich niet zo aan. Als je natuurlijk op je veertien een willetje hebt en je vader steunt je in die verwenerijen, dan moet je niet schrikken als je tot deze situaties komt.
Nogmaals een verkeerd vergelijk.
De 15-jarige die astronaut wilt worden beschikt geenszins over de competenties en kwalificaties. Hij is zeker niet in een ruimteschip opgegroeid.
Laura Dekkers daarentegen. Voor zover ik ben geïnformeerd kent zij meer van zeilen dan heel wat amateur volwassenen.
Het enige struikelblok in het verhaal van Laura, vind ik, is de leerplicht. Maar daar wordt in het verhaal niets of toch weinig over gerept.
Voor de rest moet alles kunnen, mits de nodige begeleiding van wie ook, en zie ik nog steeds niet in waarom een instantie de tiener preventief zou moeten plaatsen.
Oud 31 december 2009, 08:03   #137
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het heeft misschien niets te maken met verwend zijn, maar dan wel alles met onverantwoord gedrag.
Een kind van 14 hoort niet thuis op de grote oceanen, het heeft waarschijnlijk teveel Jommekesboekskes gelezen.
Het leven op een boot zal ze zeker niet geleerd hebben uit de jommekesboeken.
Oud 31 december 2009, 08:07   #138
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan je anders verklaren dat ze met een vliegtuig naar een eiland aan de andere kant van de oceaan geraakt, terwijl ze op dat ogenblik onder toezicht van jeugdzorg stond.
Onder toezicht van jeugdzorg staan betekent dat zij je overal volgen en dat je zonder hun toelating niet voorbij de douane geraakt, je geen geld kan afhalen zonder hun toelating en je direct mag opgepakt worden als je je ergens aanmeld in het buitenland.

Laura haalde verschillende duizenden Euro's af van haar eigen rekening, als minderjarige.
Ze kocht een vliegtuigticket, als minderjarige.
Ze nam het vliegtuig alleen, als minderjarige.
En ze verliet de luchthaven in het buitenland alleen, als minderjarige.

Waar was jeugdzorg toen zij dit allemaal deed, want Laura was op dat ogenblik hun verantwoordelijkheid.
Wie zegt dat iemand die onder toezicht staat van jeugdzorg niet naar het buitenland mag reizen, of geld mag afnemen van een persoonlijke rekening ?
Oud 31 december 2009, 08:27   #139
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie zegt dat iemand die onder toezicht staat van jeugdzorg niet naar het buitenland mag reizen, of geld mag afnemen van een persoonlijke rekening ?
Een minderjarige mag NOOIT zonder toelating naar het buitenland van de ouders of voogd naar het buitenland.
Iemand die onder toezicht van jeugdzorg is geplaatst, staat onder voogdijschap van jeugdzorg en heeft dus de toelating van jeugdzorg nodig om naar het buitenland te kunnen.

En een minderjarige kan slechts tot 10% van zijn rekening afhalen zonder toelating van zijn voogd.

Leer verdomme toch eens eerst jullie wetten kennen voor je ook maar ergens commentaar op durft te geven.
Oud 31 december 2009, 08:32   #140
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kandidaat-astronauten moeten door de band 15 jaar wachten, als ze worden geselecteerd, om hun droom te verwezenlijken en zij stellen zich niet zo aan
Dat vindt ik een hele leuke.

ESA heeft een kind van 15 jaar aangeworven om mee meer dan 2 jaar in afzondering te gaan leven in de Sahara om testen uit te voeren voor een mogelijke reis naar Mars.

Het gaat over een groep van 10 jongeren waarvan de oudste 20 jaar is.
De jongste een Belgisch meisje van 15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be