![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent of was u tevreden met uw werkloosheid? | |||
jawel hoor |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,64% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 38,46% |
ik had gemengde gevoelens |
![]() ![]() ![]() |
14 | 35,90% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is het probleem dan? Misschien komt dat zich goed voelen maar na een paar jaar (van vruchteloos solliciteren)? Laatst gewijzigd door eno2 : 22 januari 2010 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het probleem zit erin dat het onrechtvaardig is tov de mensen die die werkloosheid betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als het zo doorgaat kan je 20% van die mensen onrechtvaardig noemen,terwijl er in werkelijkheid mss maar 1 a 2% de echte profiteurs zijn. Mijn vrouw heeft 32jaren gewerkt,om dan door reorganisatie buitengegooid te worden na 24 jaar dienst,probeer maar eens als min. 33% invalide en vijvenvijftig +er aan werk te geraken. Ge krijgt zelfs nog geen antwoord op uw sollicitaties,wat rest deze mensen dan nog?
![]() |
![]() |
#124 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik was ooit werkloos ja.
Maar ik voel me toch beter als arbeider. Bij deze ben ik dus blij werk te hebben in deze bittere tijden.
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Geef eens wat voorbeelden van vuile, smerige jobs, waar men werkvolk voor zoekt ? En waarvoor je geen opleiding nodig hebt ook niet natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Achter je dopgeld moet je niet zagen, hé. Daar heb je recht op , en dat komt vanzelf ( zonder zagen ) op je rekening terecht. En nog iets : je krijgt dat enkel als je voorheen...gewerkt hebt. En dus bijgedragen voor werkloosheidsuitkeringen. In feite krijg je gewoon het geld terug dat men je afgepakt heeft, dat je reeds verdiend hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Ik ben niet werkloos, maar moest het financiel mogelijk zijn, ging ik geen dag meer werken voor de rest van mijn leven. En geloof me vrij, ik zou me geen minuut vervelen. Integendeel heb ik nu tijd tekort voor alles te doen wat ik graag doe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Er zijn er wel meer. Ik begin vroeg, en stop enkel 20 minuten om te eten s'middags. Dat maakt dat ik om 15 h 30 gedaan heb. Dan drink ik thuis een tas straffe koffie, en dan begint MIJN dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Net zoals een verplichte verzekering. Als je een auto-ongeluk hebt, en je verzekering betaalt je onkosten, omdat het jouw fout niet is, gaat men je toch niet " parasiet " noemen ? Wel, dopgeld, da's juist hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als schoolverlater krijg je na een wachttijd van 9 maanden ook dop. Met wat uitzoek werk ben ik er zelfs achter gekomen dat je zelfs dop kan behouden terwijl je een bedrijf aan het opstarten bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zijn er bij die heel goed de theorie kennen, maar van de praktijk niets in huis brengen. Andere die van de theorie niets begrijpen, maar in de praktijk kraken zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel % van de doppers bestaan uit schoolverlaters ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De minimumwachtuitkering is 14.68€ of 428€ per maand voor een +/= 18 jarige En de statistieken vindt je hier. http://www.rva.be/frames/frameset.as...=5&Language=NL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en ondertussen al werk gevonden?
![]()
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Hetgeen ik verwijt aan werk, is dat je dan nauwelijks nog tijd hebt om te leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft volgens de wet RECHT op een uitkering. Dus waarom zagen ? ![]() Ze zouden wél wat meer mogen betalen, d�*t wel, want zij die werken krijgen meer, is dat wel eerlijk ? Laatst gewijzigd door den dinges : 6 november 2010 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#140 | ||
Banneling