Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2010, 00:17   #121
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Je kan geen omelet bakken zonder het ei te breken.
Dat is het probleem van het VB.
Maar dat is het niet alleen, je moet eerst in de keuken geraken.
En dat bepaalt niet de kiezer.
Dat bepalen partijen onderling.

Nog een grote fout van het VB is, dat "zij" altijd de leiding willen nemen.
Zij willen, dat de andere partijen hun programma ondergeschikt maken aan het hunne.
Zij redeneren, dit is ons programma, wij willen onze kiezers niks tekort doen. De andere moeten hun programma maar aanpassen.
Ja, zo werkt het niet hé.
Het verschil tussen u en mij is dat u zich hebt neergelegd bij het systeem van de particratie waarin - zoals u terecht aangeeft - de kiezer eigenlijk niks te zeggen heeft.

Ik heb - om het zo te zeggen - minstens een even groot probleem met het systeem belgië als met het land belgië.

E, het electorale gewicht van VB+NVA+LDD is volgens mij als ze samen zouden werken groot genoeg om het systeem België kapot te krijgen. Gefragmenteerd bereiken ze echter niks.

En sorry, maar als ik de N-VA voor 1 ding kan bedanken - dan is het wel dat wat ik intuitief altijd al aanvoelde - coalities met 'de traditionelen' zullen vlaamse onafhankelijkheid geen stap dichterbij brengen.

Dan ga je beter alledrie aan de zijlijn staan. De verkiezingen erop pak je tezamen de absolute meerderheid en gaat het systeem tegen de vlakte.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 5 februari 2010 om 00:17.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 10:06   #122
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

En sorry, maar als ik de N-VA voor 1 ding kan bedanken - dan is het wel dat wat ik intuitief altijd al aanvoelde - coalities met 'de traditionelen' zullen vlaamse onafhankelijkheid geen stap dichterbij brengen.

Dan ga je beter alledrie aan de zijlijn staan. De verkiezingen erop pak je tezamen de absolute meerderheid en gaat het systeem tegen de vlakte.

Aan de zijlijn bereik je niets. Het VB staat daar al meer dan 30 jaar.

De wil om samen te werken moet er wel zijn. En dan bedoel ik niet van de N-VA of LDD.
Oud 5 februari 2010, 10:22   #123
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Als STVV morgen moet spelen tegen Barcelona voor de Champions leage dan zullen de VB'ers met acht tegen veertien blijven knotsen en met 23-0 verliezen terwijl de NVA'ers met Barcelona zullen meespelen "omdat ze anders toch maar verliezen"...De Barcelonezen zullen vanuit de tribune beleefd applaudisseren voor de NVA'ers die tegen hun eigen ploeg hebben gespeeld...ze zullen deze Niveanen zelfs op de receptie uitnodigen...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 februari 2010 om 10:23.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 11:29   #124
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als STVV morgen moet spelen tegen Barcelona voor de Champions leage dan zullen de VB'ers met acht tegen veertien blijven knotsen en met 23-0 verliezen terwijl de NVA'ers met Barcelona zullen meespelen "omdat ze anders toch maar verliezen"...De Barcelonezen zullen vanuit de tribune beleefd applaudisseren voor de NVA'ers die tegen hun eigen ploeg hebben gespeeld...ze zullen deze Niveanen zelfs op de receptie uitnodigen...
Ha, ha, ha,

Wat een kostelijke vergelijking.
Het ergst van al, je meent wat je schrijft.

En samenwerken begint met respect.
Een bijnaam geven toont van weinig respect voor degen die je wil overhalen om samen te werken.

SAMENWERKEN BEGINT BIJ JEZELF
Oud 5 februari 2010, 18:17   #125
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het verschil tussen u en mij is dat u zich hebt neergelegd bij het systeem van de particratie waarin - zoals u terecht aangeeft - de kiezer eigenlijk niks te zeggen heeft.

Ik heb - om het zo te zeggen - minstens een even groot probleem met het systeem belgië als met het land belgië.

E, het electorale gewicht van VB+NVA+LDD is volgens mij als ze samen zouden werken groot genoeg om het systeem België kapot te krijgen. Gefragmenteerd bereiken ze echter niks.

Die particratie is zowat in heel Europa momenteel van toepassing.

Wat N-VA betreft, zij hebben het 'recht' om die VL-onafhankelijkheid op een andere manier proberen te realiseren.
Het VB is wel de laatste die moet zeggen hoe het wel 'moet'.
Zij zijn al 30 jaar aan 't proberen' zonder resultaat.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 19:47   #126
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Die particratie is zowat in heel Europa momenteel van toepassing.

Wat N-VA betreft, zij hebben het 'recht' om die VL-onafhankelijkheid op een andere manier proberen te realiseren.
Het VB is wel de laatste die moet zeggen hoe het wel 'moet'.
Zij zijn al 30 jaar aan 't proberen' zonder resultaat.
En omdat het in de rest van Europa niet veel beter is moeten wij daar ook maar mee blijven zitten? Wat een gebrek aan ambitie. Waarom niet naar een echte democratie als Zwitserland kijken als wenselijk model voor Vlaanderen? (Daarnaast is België nog een stuk erger in bestuur dan de meeste europese landen. Of kent u er nog waar de belangengroepen allerhande verschrikkelijk veel in de pap te brokken hebben zonder enige democratische legitimiteit? Er is niet 1 land in de hele wereld waar bvb de vakbonden verdienen aan werkloosheidsuitkeringen. Niet 1.... buiten België dan.)

N-VA, VB ... whoever hebben allemaal het recht om op hun manier vlaamse onafhankelijkheid te bereiken. Dat betwist ik geenszins. Maar ik begrijp niet waarom u niet kan toegeven dat de huidige situatie nergens toe leidt.

N-VA in of uit de regering maakt niks uit. VB - eeuwig veroordeeld tot de oppositie - moet m.i. op zijn eentje rond de 40% scoren om het systeem plat te krijgen. Dat lukt dus ook niet.

Gezien een coalitie tussen VB/LDD/NVA uitgesloten lijkt - met voor mij voornamelijk dank aan NVA overigens, de partij die in Antwerpen coalities sluit met PVDA enkel en alleen om het VB buiten te houden (of bent u dat al vergeten?). - lijkt mij de enige resterende verstandige keuze als je het systeem belgië kapot wil krijgen: alledrie in de oppositie.

Dan hoeven ze niet samen te werken - want dat kan blijkbaar niet - maar ik zie niet in hoe een coalitie van 'alle anderen' het lang kan uithouden, laat staan hoe zij op termijn nog een meerderheid gaan halen. (hoewel we natuurlijk de constante aanvoer van nieuw kiesvee voor links niet mogen onderschatten).

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 5 februari 2010 om 19:55.
Oud 5 februari 2010, 22:34   #127
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ha, ha, ha,

Wat een kostelijke vergelijking.
Het ergst van al, je meent wat je schrijft.
Wat niet al lachend kan gezegd worden is de waarheid niet...

Zeer oud dit gezegde.

Citaat:
En samenwerken begint met respect.
Een bijnaam geven toont van weinig respect voor degen die je wil overhalen om samen te werken.

SAMENWERKEN BEGINT BIJ JEZELF
Allez...bij de NVA denken ze daar nochthans helemaal anders over.
Bij hun begint samenwerking bij het implementeren en uitbreiden van het cordon sanitair rond een Vlaams Nationalistische familie.

Raaaaarrrrrrrrrrr.....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 februari 2010 om 22:34.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 23:33   #128
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Allez...bij de NVA denken ze daar nochthans helemaal anders over.
Bij hun begint samenwerking bij het implementeren en uitbreiden van het cordon sanitair rond een Vlaams Nationalistische familie.

Raaaaarrrrrrrrrrr.....
Ik ga ervan uit dat dit bij N-VA een weldoordachte strategie is. I.e. zichzelf acceptabeler maken door zich zo ver als mogelijk van het VB te profileren. Doelstelling hiervan was - hoop ik toch - om geaccepteerd te worden 'binnen' het systeem om het zo van binnenuit te proberen te veranderen, daarbij gebruikmakend van CD&V als breekijzer.

Het eerste deel van de strategie heeft ten dele gewerkt. Enkel op federaal niveau is N-VA nog niet geaccepteerd als 'systeempartij'. De uitnodiging is er, maar de toegangsprijs vooralsnog hoger dan N-VA wil betalen.

Het tweede deel, en natuurlijk het belangrijkste deel - is echter een complete mislukking geworden. CD&V haakte af waardoor N-VA meteen eigenlijk een kruis kon maken over alle ambities om het systeem van binnenuit nog te veranderen. (En er dus uiteindelijk - buiten de postjes - geen enkel voordeel werd gehaald voor Vlaanderen uit het mee-stigmatizeren van het VB door N-VA.

VB langs zijn kant liet geen kans onbenut om de strategie van N-VA genadeloos aan te vallen bij elke knieval die N-VA maakte om toch maar in het systeem te geraken, wat ook de nodige wonden heeft geslagen.

De strategie van beide partijen is een mislukking gebleken. Het VB heeft geen alternatieve keuze dan de huidige strategie. De N-VA heeft die keuze wel. En een gealigneerde strategie van 'vlaams rechts' kan volgens mij het systeem wél tegen de vlakte krijgen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 5 februari 2010 om 23:33.
Oud 20 februari 2010, 19:19   #129
ilfalco
Minister-President

Standaard

@De prof=
wat de n-va doet is het kind met het badwater weggooien.

in het verleden was u tegen de snel-belgwet ....

Wel DE N_VA werkt mee aan die snel belg wet

In het verleden was u tegen de turkse toetreding....

Wel de n-va steunt die in het EP.

in het verleden was u tegen het cordon....

Wel de n-va steunt dat en verkiest in hoboken en elders zelfs de uiterst-linkse pVDA boven het VB.

in het verleden was u tegen subsdies aan koningshuis....

Wel de n-va stemde voor handelsdotaties aan prins flip en co.

In het verleden was u tegen het inquisitiecentrum....

Wel Helga Stevens (n-va sentarice) wou onlangs meer subsidies voor het inquisitiecentrum.

In het verleden was u tegen uitbouwen islamzuil...

De n-va staat voor totale financiering van de islmazuil en heeft geen problemen met islamisering straatbeeld.

In het verleden was u voor directe democratie....

De n-va is net als haar grote tsjeefse broer TEGEN referenda....

Maar ja al die rechtse kiezers die n-va stemmen laten zich misleiden door de linkse media die van de n-va het alternatief gemaakt heeft. HUN alternatief..... HET DOOR DE LINKSE MEDIA gepropagandeerde alternatief dat in realiteit gewoon meer van hetzelfde multicriminele beleid is.

De n-va staat voor vlaamse status quo maar veel erger nog voor progressieve islamisering en migratie.

En zoals Roottt hier al aanhaalde het zou me niets verbzaen als het allemaal opgezet spel is zowel de tsjeven als de n-va werden beter van de kartelbreuk.

De n-va heeft zoveel invloed gehad op haar kartelpartner dat daar waar die aan het begin van het kartel nog vlaams deden dat ze nu belgicistsicher zijn dan ooit.

Mocht de n-va ook maar een beetje rechts en vlaams en een beetje een bedreiging voor het establishment...wel ze kregen dezelfde behandeling als het Vb.

Wat de n-va doet nl de linkse multicul agenda uitvoeren en zelfs stimuleren daar is geen moed voor nodig , dat is niet eerbaar....

En dan zichzelf op de borst kloppen dat men NIET in een cordon zit.

Ik plaats de n-va links van de tsjeven.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 20 februari 2010 om 19:21.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 19:29   #130
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De acht fouten van Verhofstadt (20/02/10 - De Standaard)

LDD lijkt een carnavalsstoet. Deelnemers en toeschouwers amuseren zich te pletter. Maar na enkele uren wenkt opnieuw het gewone leven. De chef-Wetstraat van De Standaard becommentarieert het LDD-nieuws van de week en verwijst uitdrukkelijk naar de verkeerde strategie van Verhofstadt. Hij noemt ook de N-VA als de gevaarlijkste concurrent voor LDD.

...
Lijst Dedecker trok heel wat politieke avonturiers aan. Bij eenmansinitiatieven blijft dat een wet. Paul Marchal (PNP), Ward Beysen (Liberaal Appel) of Hugo Coveliers (Vlott) weten er alles van. Opportunisten ruiken hun kans en willen zonder intellectuele en electorale bagage meesurfen op de vermaardheid van de mediagenieke kopman. Gewezen Belgisch judocoach Jean-Marie Dedecker slaat hier alle records, samen met zijn ratjetoe aan volgelingen.
...
'Daar zitten ze, de acht stommiteiten van Guy Verhofstadt', zegt voormalig liberaal minister Fientje Moerman (Open VLD) als ze in het Vlaamse halfrond de achtkoppige LDD-fractie monstert. De boutade onthult de kern van het probleem: LDD spoort niet met een essentiële politieke stroming. De formatie is de vrucht van een slecht gemanaged dispuut binnen Open VLD tussen Verhofstadt en Jean-Marie Dedecker. De keuze om met een eigen partij te starten, was een accident de parcours.
...
LDD beoogde een plek aan de rechterkant. Helaas wenkt daar de concurrentie van partijen die qua organisatie en personeel een stuk sterker staan. Vooral de N-VA etaleert zich als worst nightmare voor Dedecker en co.
...

Bart Brinckman
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be