![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie hier nergens religie bijstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik probeer labels te vermijden, maar als mensen het per se willen hebben over "de" islam en die dan alle kenmerken toedichten van de meest extreme vormen van de islam, dan vind ik dat islamofobie. Als mensen een draad posten met als titel "de poco's hadden nooit gedacht dat het ervan zou komen ..." waarin ze moord en brand schreeuwen omdat een moskee een aanvraag heeft ingediend (volledig volgens de regels van de rechtsstaat) om op te roepen tot het gebed, waarna ze die gewoon terug intrekken, dan noem ik dat islamofobie. Om maar wat te noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de slechte geest die ons de verkeerde daden doet stellen. Waarom wisten ze dan dat het God was die Abraham zijn zoon wilde laten slachten ter zijner ere ? Als er iets is dat ik aan de duivel zou toeschrijven is het dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 4 februari 2010 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Nee, "de" islam staat daar niet meer haaks op dan andere religies. Het gaat hem om hoe die religies in de praktijk beleefd worden. In Indonesië wonen zo'n 200 miljoen moslims (op een totaal van 240 miljoen inwoners). Andere religies zijn er erkend en hebben exact dezelfde rechten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Als zijn/haar haat zich dan richt naar een groep die h/zij als een volk beschouwt (bijv. "de" Vlaming, "de" atheïst), dan zie ik dat ook als een vorm van racisme. Als h/zij dan bijdehandse woordspelinkjes gaat beginnen bedenken die als enige doel hebben de tegenpartij te schofferen, dan is dat even belegen en laakbaar. Bij Porpo stond ik na welgeteld een reactie al op de negeerlijst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er iets centraal staat in de koran, dan is het wel het wij (gelovigen=goede mensen) versus zij (niet- en andersgelovigen=slechte mensen)-concept. Evenals het door de sharia geinstitutionaliseerde apartheidssyteem natuurlijk. Ik moet de eerste moslim nog tegenkomen die dat niet in meer of mindere mate onderschrijft. En ja, ik heb met de nodige moslims over uitgerekend deze materie gesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bouw kerk in Indonesië geweigerd - De kerk zou voor aanvaringen zorgen met andere godsdiensten – lees: de islam. Kerken in India en Indonesie aangevallen Indonesische kerk ongerust door invoering sharia En zo zal er van de praktijk in Indonesië nog wel meer te vinden zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
"De kerken in India werden aangevallen door hindoes. Extreem-rechtste hindoegroepen zitten vaak achter het anti-christelijk geweld in het land. Bij de aanvallen sneuvelden ruiten en werden heiligenbeelden kapot gemaakt." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zou je in elk geval kunnen afvragen hoelang vandaag een belg vrij zou rondlopen, die verklaart in directe relatie te staan met een aartsengel, die hem opdraagt aanhangers van andere godsdiensten aan te vallen, te beroven, te onderwerpen, en als ze zich te veel weren, te onthoofden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Dat klopt, maar ik moet de eerste christen, jood, hindoe, boedhist etcetera nog tegenkomen die mij of andere a-, non- en andersreligieuzen regelrecht een ongelovige hond noemt die in het hiernamaals enkel zal dienen als aanmaakhout voor de laaiende hellevuren. Van moslims heb ik dit soort gezelligheid al ettelijke keren mogen vernemen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |