Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2010, 14:17   #121
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
De geijkte taktiek van sommige forumdeelnemers om bericht na bericht, bladzijde na bladzijde, te blijven emmeren, zagen, zeuren, bewust niet te begrijpen, verdraaien, kronkelen, afwijken, dingen er aan de haren bijsleuren, tarten, uitdagen, de discussie frustreren en tegenwerken, enzocetera, om dan als iemand ook maar een beetje getergd reageert, spijkers op laag water te gaan zoeken en op het rode driehoekje te klikken. Triest.
Mohammedanentrekjes!

Ik heb gelezen wat er stond voor de *knip*, er stond zelfs geen scheldwoord in, ik heb hier al ergere dingen gelezen.
Anywayz, voor de islamapologeten; slecht nieuws, in de realiteit, in het échte leven kan je die mensen niet weg'klikken', er komen er zelfs steeds meer bij, moet best frustrerend zijn.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 16:13   #122
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Uit het artikel blijkt toch niet dat dit op vraag is gekomen van de Moslims.
Indien we de resultaten hadden mogen kennen; zou dit ook een indicatie kunnen geven; of dit werkelijk gevraagd/gewenst is door Moslims. Maar dat zullen we dus nooit weten.
Wie bedoel je met "het beleid" de directie van de school?
Denkt u dat niet moslims vragen om avonden waar mannen en vrouwen gescheiden zijn? Nu niet achterbaks doen he?
Indien pesten het thema was lijkt me toch dat je beide ouders uitnodigt, kent behalve moslims anderen die aandringen op gescheiden sociaal leven?
Dacht u dat Vlamingen daar vragende partij voor zijn?
Niet onnozel doen he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 16:47   #123
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denkt u dat niet moslims vragen om avonden waar mannen en vrouwen gescheiden zijn? Nu niet achterbaks doen he?
Indien pesten het thema was lijkt me toch dat je beide ouders uitnodigt, kent behalve moslims anderen die aandringen op gescheiden sociaal leven?
Dacht u dat Vlamingen daar vragende partij voor zijn?
Niet onnozel doen he?
Neen ik denk niet dat niet-moslims dit vragen.

Uit het artikel blijkt dat het idee om een ouderavond zonder vaders te organiseren kwam van de directie van de school.
Dus niet op vraag van.
Ik ken geen enkele groep die aandringt op een gescheiden sociaal leven; behalve enkelingen binnen zowel Moslims als Joden en zelfs Christenen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 17:08   #124
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik dit ergens gezegd? Ik schreef
"Het zou inderdaad maar al te gortig zijn indien vaders niet meer welkom zijn op school; nooit meer naar ouderavonden mogen komen."
Zelfs als het maar 1 ouderavond is; vind ik dit niet kunnen.
Ik vind dat de school eerst naar andere manieren moet zoeken om die ouders toch te bereiken. Er zijn immers nog andere ouders die om andere redenen nooit naar een ouderavond gaan.

Maar ik zou het aangenaam vinden om te discussiëren op een basis van wat echt gebeurde; zonder overdrijvingen en niet onderbouwde veronderstellingen.
Vindt u het niet vreemd dat zulke zaken altijd vanuit één bepaalde groep komen? Atijd maar aparte ditjes en datjes.

En u als pro multicul, hebt met zulk gedrag geen probleem. Hoe ziet u als pro multiculer in feite een multiculturele samenleving?

Een samenleving met aparte regels, wetten, gebruiken voor een bepaalde groep of wat?

Want, u kunt toch met de beste wil van de wereld niet loochenen dat uw muticul die toer aan het opgaan is of wel?

De vraag is enkel, hoelang gaat het volk dit nog blijven pakken en hoelang gaat men verzet nog kunnen onderdrukken met het woordje racisme, racist. u kent waarschijnlijk toch ook het gezegde van die kruik nietwaar.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 3 maart 2010 om 17:09.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 17:17   #125
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:

Uit het artikel blijkt dat het idee om een ouderavond zonder vaders te organiseren kwam van de directie van de school.
Dus niet op vraag van.
Ik ken geen enkele groep die aandringt op een gescheiden sociaal leven; behalve enkelingen binnen zowel Moslims als Joden en zelfs Christenen.
Hoe zou die directie van die school daar nu op zijn gekomen indien er geen vragende partij zou zijn.

Bv. die aparte zwemuurtjes is dit ook op vraag van enkelingen, is anders wel de meerderheid die tijdens deze uurtjes geen gebruik kan/mag maken van een openbaar zwembad.

Oud 3 maart 2010, 18:40   #126
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Vindt u het niet vreemd dat zulke zaken altijd vanuit één bepaalde groep komen? Atijd maar aparte ditjes en datjes.

En u als pro multicul, hebt met zulk gedrag geen probleem. Hoe ziet u als pro multiculer in feite een multiculturele samenleving?
Ik heb over de ouderavond; waar vaders niet welkom zijn; geschreven dat ik dit maar al te gortig vind.
Van waar haal jij het idee dat ik met zulk gedrag geen probleem heb?
Lees jij nooit andermans post; en brouw je dan zomaar iets?

Citaat:
Een samenleving met aparte regels, wetten, gebruiken voor een bepaalde groep of wat?
Neen; zo zie ik niet een multiculturele samenleving.

Citaat:
Want, u kunt toch met de beste wil van de wereld niet loochenen dat uw muticul die toer aan het opgaan is of wel?
Ik merk dat er nu en dan stemmen opgaan in de richting van segregatie; vanuit beide zijden.

Citaat:
De vraag is enkel, hoelang gaat het volk dit nog blijven pakken en hoelang gaat men verzet nog kunnen onderdrukken met het woordje racisme, racist. u kent waarschijnlijk toch ook het gezegde van die kruik nietwaar.
Ja; hoelang gaat "het volk" dit nog blijven pakken; racisme en de roep naar segregatie van de aanhangers van het identair nationalisme.
Oud 3 maart 2010, 23:23   #127
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus niet op vraag van.
Kijk, dit stoort me dus aan uw commentaren.
Dacht u nu echt dat die directie dacht" goh, laten we ouderavonden apart doen, leuk idee"!
Zoals ik al zei, over die dingen wordt vergaderd, schoolopbouwers zeggen" Fatima mag en kan niet komen omdat er ook mannen zijn"! En dus wordt er uitgetest of Fatima wel komt wanneer het enkel voor vrouwen is, u heeft duidelijk niet in de sector gewerkt maar ook zonder dit kun je hier op komen!
Oud 4 maart 2010, 06:24   #128
artisjok
Banneling

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 maart 2010 om 06:29.
Oud 4 maart 2010, 06:28   #129
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, dit stoort me dus aan uw commentaren.
Dacht u nu echt dat die directie dacht" goh, laten we ouderavonden apart doen, leuk idee"!
Zoals ik al zei, over die dingen wordt vergaderd, schoolopbouwers zeggen" Fatima mag en kan niet komen omdat er ook mannen zijn"! En dus wordt er uitgetest of Fatima wel komt wanneer het enkel voor vrouwen is, u heeft duidelijk niet in de sector gewerkt maar ook zonder dit kun je hier op komen!
Je bent het dus met me eens; het was wel bedoeld voor Fatima; maar niet op vraag van Fatima of haar man.
Dank je om dit eindelijk te willen bevestigen.
Oud 4 maart 2010, 11:31   #130
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus niet op vraag van.
Enkelingen binnen moslims?? Veel huwelijksfeesten zijn gescheiden behalve bij Turken,vrouwen bidden apart, ontspanningsruimtes in moskees zijn er voor mannen, nog even doorgaan???
De directie dus, die zijn "zomaar" op dat idee gekomen???
Oud 4 maart 2010, 11:34   #131
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent het dus met me eens; het was wel bedoeld voor Fatima; maar niet op vraag van Fatima of haar man.
Dat dacht je maar, schoolopbouwers brengen dit over omdat Fatima en haar man aangeven dat enkel wanneer er gescheiden avonden zijn ze beiden de mogelijkheid hebben om te komen, heb zit zelf ook meegemaakt bij een bezoek aan een dienstencentrum, vrouwen mochten niet omdat er mannen waren maar ik breng dan niet over dat dit gescheiden moet, jammer dan voor Fatima! Dus nee, JE HEBT ALWEER GEEN GELIJK!
Oud 4 maart 2010, 16:43   #132
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote]
Citaat:

Ik lees uw post maar al te duidelijk. De vraag was niet enkel op de ouderavond, de vraag was op het geheel zoals men bv. heeft, de aparte zwemuurtjes

Citaat:
Citaat:
Neen; zo zie ik niet een multiculturele samenleving.
Hoe ziet u deze multiculturelen samenleving dan wel?

Citaat:
Citaat:
Ik merk dat er nu en dan stemmen opgaan in de richting van segregatie; vanuit beide zijden.
Waarschijnlijk spreekt dat een bepaalde groep meer aan dan het aanvaarden van westerse waarde en normen.

Citaat:
Citaat:
Ja; hoelang gaat "het volk" dit nog blijven pakken; racisme en de roep naar segregatie van de aanhangers van het identair nationalisme.
Racisme, het woordje waar de (s)linkse kindermond van vol is. Hoelang gaat de bevolking het nog nemen, dat z'n straten/steden te pas en te onpas worden omgevormd tot een klein oorlogsgebied wanneer criminelen van een bepaalde groep tegen de lamp lopen.

Hoelang gaat de bevolking het nog nemen dat een bepaalde groep zich niet kan vinden in een westerse samenleving en dit klaar en duidelijk te kennen geeft.

Hoelang gaat de bevolking het nog nemen dat collaborateurs van deze bepaalde groep altijd maar het handje boven deze hun hoofdje houden en bij verzet samen in koor met hun troetelkinderen (in sommige gevallen afgaand op hun daden, gelijken ze meer op troeteldieren) het woordje racisme beginnen schreeuwen. U zou toch allang moeten weten dat dit woordje geen betekenis meer heeft, het is door een bepaalde groep en vrienden al te dikwijls misbruikt.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 4 maart 2010 om 16:45.
Oud 4 maart 2010, 17:28   #133
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent ongelooflijk... proficiat!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 19:27   #134
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je bent ongelooflijk... proficiat!
Dank je.
Je hebt er toch niet op tegen dat de feiten correct worden weergegeven?
Oud 4 maart 2010, 19:40   #135
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lees uw post maar al te duidelijk. De vraag was niet enkel op de ouderavond, de vraag was op het geheel zoals men bv. heeft, de aparte zwemuurtjes
Maar jou weergave van mijn mening was dus niet correct.

Citaat:
Hoe ziet u deze multiculturelen samenleving dan wel?
Als een samenleving; met voor iedereen dezelfde regels.

Citaat:
Waarschijnlijk spreekt dat een bepaalde groep meer aan dan het aanvaarden van westerse waarde en normen.
Dit geldt waarschijnlijk weer voor een minderheid aan beide zijden.
Citaat:
Racisme, het woordje waar de (s)linkse kindermond van vol is. Hoelang gaat de bevolking het nog nemen, dat z'n straten/steden te pas en te onpas worden omgevormd tot een klein oorlogsgebied wanneer criminelen van een bepaalde groep tegen de lamp lopen.
Jij nam het woord racisme hier in de mond, ik had niet gedacht dat jij links bent.

Citaat:
Hoelang gaat de bevolking het nog nemen dat een bepaalde groep zich niet kan vinden in een westerse samenleving en dit klaar en duidelijk te kennen geeft.
Me dunkt dat jij de problemen die er zijn toch wat verkeerd inschat.

Citaat:
Hoelang gaat de bevolking het nog nemen dat collaborateurs van deze bepaalde groep altijd maar het handje boven deze hun hoofdje houden en bij verzet samen in koor met hun troetelkinderen (in sommige gevallen afgaand op hun daden, gelijken ze meer op troeteldieren) het woordje racisme beginnen schreeuwen. U zou toch allang moeten weten dat dit woordje geen betekenis meer heeft, het is door een bepaalde groep en vrienden al te dikwijls misbruikt.
Van welke haat-site heb je dit gecopieerd?
Hier staat eigenlijk niets in.

Ik wil wel nog benadrukken; welke nationaliteit iemand ook heeft; racisme en de roep naar segregatie van de aanhangers van het identair nationalisme; vind ik altijd verwerpelijk.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 maart 2010 om 19:41.
Oud 4 maart 2010, 19:41   #136
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat dacht je maar, schoolopbouwers brengen dit over omdat Fatima en haar man aangeven dat enkel wanneer er gescheiden avonden zijn ze beiden de mogelijkheid hebben om te komen, heb zit zelf ook meegemaakt bij een bezoek aan een dienstencentrum, vrouwen mochten niet omdat er mannen waren maar ik breng dan niet over dat dit gescheiden moet, jammer dan voor Fatima! Dus nee, JE HEBT ALWEER GEEN GELIJK!
Hier spreekt dus een veldswerkster met ervaring en met kennis van zaken. Wat een verademing vergeleken met de onzin en kronkelpraatjes van die enkele linkse islamofiele fantasten die hun riedeltjes blijven afsteken.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 20:05   #137
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar jou weergave van mijn mening was dus niet correct.

Als een samenleving; met voor iedereen dezelfde regels.

Dit geldt waarschijnlijk weer voor een minderheid aan beide zijden.

Jij nam het woord racisme hier in de mond, ik had niet gedacht dat jij links bent.

Me dunkt dat jij de problemen die er zijn toch wat verkeerd inschat.

Van welke haat-site heb je dit gecopieerd?
Hier staat eigenlijk niets in.

Ik wil wel nog benadrukken; welke nationaliteit iemand ook heeft; racisme en de roep naar segregatie van de aanhangers van het identair nationalisme; vind ik altijd verwerpelijk.
Wat vindt u van de vraag om aparte zwemuurtjes?

Zelfde regels, wat indien zoals nu een bepaalde groep er zich niet aanhoud?

Is anders wel die minderheid die uitgebreid de dienst schijnt uit te maken in die middens, wat denkt u?

Afgaand op hetgeen met regelmaat gebeurt, hoe schat u het dan in?

Van geen enkele haat site, moet misschien uw oor eens te luisteren leggen bij de gewonen man vrouw in de straat inplaats van bij hetgeen u waarschijnlijk ook noemt "cultuurverrijkers". l

Zoals ik en wie weet vele andere collaborateurs van een bepaalde groep verwerpelijk vinden hé. Die ervan uitgaan altijd wel een woordje te moeten vinden om criminele zaken gepleegd door hetgeen ze zien als een cultuurverrijker te moeten goed praten. Die te pas en te onpas het woordje racisme gebruiken maar er niet bij stil staan dat ze gewoon de spreekbuis zijn van hetgeen men zou kunnen omschrijven als op en top racisten. Maar dit is u waarschijnlijk nog nooit opgevallen.

Oud 4 maart 2010, 20:33   #138
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat vindt u van de vraag om aparte zwemuurtjes?
De aparte zwemuurtjes bestaan al; lang voor de eerste Moslima er aan dacht om ook eens te gaan zwemmen.
Er zijn al jaar en dag aparte zwemuurtjes voor vrouwen; obese mensen; oudere mensen; zwemclubs; scholen;....
Wat vind jij van de chiro-afdelingen die nog niet gemengd zijn?

Citaat:
Zelfde regels, wat indien zoals nu een bepaalde groep er zich niet aanhoud?
Of het nu een bepaalde groep is; of een niet-bepaalde groep; of enkelingen; wij hebben toch een politie-gerechts-apparaat dat de bedoeling heeft wetten te doen naleven.

Citaat:
Is anders wel die minderheid die uitgebreid de dienst schijnt uit te maken in die middens, wat denkt u?
Ik ben blij dat je onderwijl beseft dat het een minderheid is.
Citaat:
Afgaand op hetgeen met regelmaat gebeurt, hoe schat u het dan in?
Afgaand op de feiten of op de krantenartikels?
Citaat:
Van geen enkele haat site, moet misschien uw oor eens te luisteren leggen bij de gewonen man vrouw in de straat inplaats van bij hetgeen u waarschijnlijk ook noemt "cultuurverrijkers". l
De gewone man/vrouw steekt zo geen litanie af met bewoordingen als "collabotateurs", "troetelkinderen",
Citaat:
Zoals ik en wie weet vele andere collaborateurs van een bepaalde groep verwerpelijk vinden hé. Die ervan uitgaan altijd wel een woordje te moeten vinden om criminele zaken gepleegd door hetgeen ze zien als een cultuurverrijker te moeten goed praten. Die te pas en te onpas het woordje racisme gebruiken maar er niet bij stil staan dat ze gewoon de spreekbuis zijn van hetgeen men zou kunnen omschrijven als op en top racisten. Maar dit is u waarschijnlijk nog nooit opgevallen.
Wie, wat, wanneer praat iemand criminele zaken goed?
Jij haalde hier racisme aan; als je dit hier te onpas vindt; spaar het dan tot wanneer het van pas komt.

Wat vind jij van het identair nationalisme? en hun pleidooi voor segregatie?
Oud 4 maart 2010, 21:02   #139
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
De spreekbuizen van een segregerende, identitaire fascistische ideologie die zich in een religieus sausje wentelt, kiezen er steeds voor de criminele feiten gepleegd door wat zij cultuurverrijkers noemen, op alle mogelijke manieren te vergoeilijken. Ze maken zich druk om de islamitische sexdoek, maar knijpen hun ogen dicht telkens de mensenrechten van de autochtonen geschaad worden, zoals het recht op veiligheid bij voorbeeld.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 21:09   #140
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ik snap nog altijd maar niet waarom wij als burger niet (meer) oproepen geloof als een privékwestie te beschouwen.
Niet één specifiek geloof, alle geloven/levensovertuigingen.

Iedereen heeft een vrije wil, maar ik las hier al eens een onderschrift: Mijn vrijheid eindigt waar de jouwe begint.
En daar zit veel diepgang in.

Daarom, moest geloof/levensovertuiging een privékwestie worden, konden zaken zoals dit nooit voorvallen.

De zaken die we nu lezen, meemaken, horen, ... zijn nog maar voorbodes. Als dit zooitje zo hoog oploopt dan zal de shit the fan hitten.
En dat krijg je niet meer goed!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be