Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2010, 10:39   #121
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
'Elementaire beleefdheid' is een subjectief begrip.
Doe nu in godsnaam niet of het onmogelijk is om uit te maken wat onder "elementaire beleefdheid" thuishoort.

Wie niet kan uitmaken wat elementaire beleefdheid is, kan misschien beter terug een pamper aantrekken en zich deftig laten opvoeden vooraleer zich in de wereld van de grote mensen te begeven en politiekerke te spelen.

Sorry hoor, maar het kristalheldere behoeft geen uitleg of duiding. Ik ga er dan ook niet verder op in, om niet in een absurde, onnozele en zinloze discussie terecht te komen.

Laatst gewijzigd door Sammael : 4 maart 2010 om 10:39.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 11:11   #122
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dus: niemand heeft tot nog toe een erratum kunnen vinden in het betoog van Farage.
Mogen we er van uitgaan dat iedereen het eens is met het feit dat VR het charisma heeft van een dweil (in België mag gerust vastgesteld worden dat zijn partijgenoot Van Deurzen het charisma had van een "lavabo") en het uitzicht van een lagere bankbediende (waarvoor Farage zich terecht heeft verontschuldigd bij de lagere bankbediendes).

Mogen we hier dan nu besluiten dat Farage is gestraft omdat hij de waarheid en niets dan de waarheid heeft verteld?

'k heb ook die indruk.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 11:29   #123
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Doe nu in godsnaam niet of het onmogelijk is om uit te maken wat onder "elementaire beleefdheid" thuishoort.

Wie niet kan uitmaken wat elementaire beleefdheid is, kan misschien beter terug een pamper aantrekken en zich deftig laten opvoeden vooraleer zich in de wereld van de grote mensen te begeven en politiekerke te spelen.

Sorry hoor, maar het kristalheldere behoeft geen uitleg of duiding. Ik ga er dan ook niet verder op in, om niet in een absurde, onnozele en zinloze discussie terecht te komen.
Feitelijk heb je gelijk , maar zolang men in ons apenlandje niet stopt met het beledigen van bijv. vlaams belang ( mandatarissen , leden en stemmers ) en de Nederlander Wilders van de PVV , vind ik het niet kunnen dat men Farage zo aanpakt !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 11:29   #124
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

staart tussen de benen en rennen maar !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 11:33   #125
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
staart tussen de benen en rennen maar !
Denkt u nu werkelijk dat ik mij ga laten verleiden tot een discussie over elementaire beleefdheid en het al dan niet onbeschoft zijn van iemand een dweil te noemen?

Daar bedank ik voor. Roep mij maar terug als de discussie wat zinvoller wordt dan dat.

Ge moogt mij gerust een arrogante kwal vinden, maar ik vind dat ik dáár boven sta.

Laatst gewijzigd door Sammael : 4 maart 2010 om 11:34.
Oud 4 maart 2010, 11:35   #126
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Denkt u nu werkelijk dat ik mij ga laten verleiden tot een discussie over elementaire beleefdheid en het al dan niet onbeschoft zijn van iemand een dweil te noemen?

Daar bedank ik voor. Roep mij maar terug als de discussie wat zinvoller wordt dan dat.
idd want elementaire beleefdheid is afhankelijk van toevallige tijdelijke culturele invloeden
om enige dynamiek toe te laten in een parlement, is het dus cruciaal dat er daar niemand op afgerekend wordt.
Oud 4 maart 2010, 11:36   #127
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Feitelijk heb je gelijk , maar zolang men in ons apenlandje niet stopt met het beledigen van bijv. vlaams belang ( mandatarissen , leden en stemmers ) en de Nederlander Wilders van de PVV , vind ik het niet kunnen dat men Farage zo aanpakt !
"Jamaar, hij deed dat ook," is een argument uit de kleutertuin.

Twee keer (of duizend keer, zo u wil) fout is niet = juist. Ook niet als jij maar 1 keer fout was en de anderen 999 keer.
Oud 4 maart 2010, 11:36   #128
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
idd want elementaire beleefdheid is afhankelijk van toevallige tijdelijke culturele invloeden
om enige dynamiek toe te laten in een parlement, is het dus cruciaal dat er daar niemand op afgerekend wordt.
Onzin.
Oud 4 maart 2010, 11:37   #129
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin.
weer stevig geargumenteerd van u ...
Oud 4 maart 2010, 11:38   #130
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
weer stevig geargumenteerd van u ...
Dat vind ik ook. Toch iets waarover we het eens zijn in deze draad.
Oud 4 maart 2010, 11:39   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jawel, er is weldegelijk een verschil in wat de ene ten opzichte van de andere aankan en wat in de ene dan wel de andere cultuur als aanstootgevend of onbeleefd wordt beschouwd. U moet eens enkele rechtstreekse uitzendingen (te volgen via een van de gratis BBC-satellietkanalen) van het Britse parlement volgen. U zult dan merken dat Farages stijl in het verlengde ligt van wat daar gebruikelijk is. Britse politici zijn in het parlement veel bitser en ook soms veel persoonlijker dan wat wij in onze door en door makke parlementen gewoon zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 11:45   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dus: niemand heeft tot nog toe een erratum kunnen vinden in het betoog van Farage.
Mogen we er van uitgaan dat iedereen het eens is met het feit dat VR het charisma heeft van een dweil (in België mag gerust vastgesteld worden dat zijn partijgenoot Van Deurzen het charisma had van een "lavabo") en het uitzicht van een lagere bankbediende (waarvoor Farage zich terecht heeft verontschuldigd bij de lagere bankbediendes).

Mogen we hier dan nu besluiten dat Farage is gestraft omdat hij de waarheid en niets dan de waarheid heeft verteld?
Mij valt trouwens ook op dat een bepaalde groep hier in België roept en tiert dat zoiets indruist tegen "de elementaire beleefdheid" (een volkomen subjectief begrip ten andere), terwijl we niets hoorden toen een bepaalde Belgische politicus - DG voor wie het zich nog herinnert - Balkenende schoffeerde en hem iedere vorm van charisma verweet en hem gelijkgestelde met Harry Potter. En over de uitspraken van Freya vdB zullen we maar zwijgen toen ze allerlei aanmerkingen maakte over de kledij van sommige Nederlandse politici...

Ja, uit twee verschillende reacties blijkt dat het niet gaat om de uitspraak zelf. Het draait rond het feit dat Farage het heeft aangedurfd tegen het heilig huisje te schoppen dat de EU en zijn, voor het grootste deel door en door ondemocratische instellingen uitmaakt. D�*t is de kern van de zaak; niet zozeer de stijl en de bewoordingen van zijn interventie.
Oud 4 maart 2010, 11:46   #133
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jawel, er is weldegelijk een verschil in wat de ene ten opzichte van de andere aankan en wat in de ene dan wel de andere cultuur als aanstootgevend of onbeleefd wordt beschouwd. U moet eens enkele rechtstreekse uitzendingen (te volgen via een van de gratis BBC-satellietkanalen) van het Britse parlement volgen. U zult dan merken dat Farages stijl in het verlengde ligt van wat daar gebruikelijk is. Britse politici zijn in het parlement veel bitser en ook soms veel persoonlijker dan wat wij in onze door en door makke parlementen gewoon zijn.
't Is niet omdat het een bende onbeschofterikken bij mekaar is, dat dat dan zomaar tot normaal moet verheven worden.

Nee, de enige juiste conclusie is dat de Britse politici in dat geval dringend lessen in wellevendheid nodig hebben. In afwachting dat ze hun diploma halen, verplicht een pamper dragen.
Oud 4 maart 2010, 11:48   #134
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mij valt trouwens ook op dat een bepaalde groep hier in België roept en tiert dat zoiets indruist tegen "de elementaire beleefdheid" (een volkomen subjectief begrip ten andere), terwijl we niets hoorden toen een bepaalde Belgische politicus - DG voor wie het zich nog herinnert - Balkenende schoffeerde en hem iedere vorm van charisma verweet en hem gelijkgestelde met Harry Potter. En over de uitspraken van Freya vdB zullen we maar zwijgen toen ze allerlei aanmerkingen maakte over de kledij van sommige Nederlandse politici...
Ík was daar in elk geval ook niet erg van onder de indruk.

Zoals ik al eerder zei in deze draad, andere clowns (De Gucht "mestkevers"; Onkelinckx "huiszwammen", De Croo "mentaal gehandicapten", enzovoorts enzoverder) zouden evengoed gesanctioneerd mogen worden.

Mij kan u alvast niet verwijten op dat vlak inconsequent te zijn.
Oud 4 maart 2010, 11:50   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is niet omdat het een bende onbeschofterikken bij mekaar is, dat dat dan zomaar tot normaal moet verheven worden.

Nee, de enige juiste conclusie is dat de Britse politici in dat geval dringend lessen in wellevendheid nodig hebben. In afwachting dat ze hun diploma halen, verplicht een pamper dragen.
Wat u onbeleefd vindt, vinden de Britten niet noodzakelijk. M.a.w. u probeert uw normbesef als de enige geldende door te drukken, daarbij vergetend dat er cultuurverschillen bestaan.

Een uitzending van het Britse parlement volgen is trouwens heerlijk: ze kennen daar een echte debatcultuur in plaats van de zoveelste voorleespresentie in onze parlementen. U kan het onbeschoft vinden; ik daarentegen acht het een flink stuk levendiger en waardevoller.
Oud 4 maart 2010, 11:51   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zoals ik al eerder zei in deze draad, andere clowns (De Gucht "mestkevers"; Onkelinckx "huiszwammen", De Croo "mentaal gehandicapten", enzovoorts enzoverder) zouden evengoed gesanctioneerd mogen worden.

Wat mij betreft, mogen politici dat allemaal zeggen. Alleen moeten ze dan ook in staat zijn de reactie erop aan te kunnen (en de mensen daartoe ook de ruimte en gelegenheid geven).

Mij kan u alvast ook niet verwijten dat ik inconsequent ben.
Oud 4 maart 2010, 12:10   #137
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
"Jamaar, hij deed dat ook," is een argument uit de kleutertuin.

Twee keer (of duizend keer, zo u wil) fout is niet = juist. Ook niet als jij maar 1 keer fout was en de anderen 999 keer.
ok , fout is fout ................. maar t mag ni altijd langst 1 kant komen , zo gaat de vlieger niet op
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 12:41   #138
Anna List
Banneling

Standaard

toch ook nog wel even vermelden dat pareltjes van scheldproza de literatuur sieren.

wat een verarming zou t ni zijn om die allemaal te schrappen !
Oud 4 maart 2010, 12:49   #139
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is al lang vergeten...
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 12:54   #140
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bitser of persoonlijker is lang nog niet schelden, de stijl van Farage is zeker niet de gewoonte binnen het brits parlement. Laat staan dat men daar het begrip "elementaire beleefdheid" niet zou kennen. Voortaan kunnen we dus allemaal schelden ook hier op het forum want iedereen heeft een ander idee over "elementaire beleefdheid" dus.
Vraag me dan af wat ze op school uitleggen aan de kinderen, scheld er maar op los jongens en meisjes dat is vrijheid van meningsuiting.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be