![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft geen antwoord gegeven waarom uw antwoorden afhankelijk zijn van de overtuiging van uw besprekspartner maar het begrip taqqiyah kent u vast wel? Dat zou verklaren waarom u het nodig vindt te weten wat een ander zijn of haar overtuiging is... Dit is geen twistgesprek, maar wat doet u hier wanneer u gen enkel duidelijk antwoord geeft op vragen? Ik wacht ook nog op uw verklaring hoe vierjarigen bewust voor de hoofddoek kiezen, waarom zegt u niet gewoon dat dit opgelegd wordt? Wat wil u verbergen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om de ideologische, filosofische, religieuze achtergrond van poging tot ""kritiek"" te begrijpen. Ik kan ook antwoord geven zonder dat, maar soms doe ik het en soms niet, hangt ervan af. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De geitenneukers hebben succes hier op het forum...dwz dat de schrik voor hun totalitaire achterlijkheid er goed inzit...me like...
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Parlementslid
|
![]() Wat lief.
![]() |
#126 |
|
![]() Misschien omdat u dan nog een beetje serieus genomen zou worden?
Ik heb u meerdere bewijzen gegeven dat het dragen van hoofddoekjes geen islamitische geloofsregel is maar cultureel bepaald: 1. Er staan kledingvoorschriften in de Koran die nadrukkelijk spreken over schaamstreek en boezem, NIET over andere lichaamsdelen. 2. Vooraanstaande imams en korangeleerden geven aan dat het dragen van een hoofddoekje geen islamitische geloofsregel is. 3. In veel grote (waaronder de grootste) moslimlanden is het dragen van een hoofddoekje niet gebruikelijk, hoewel wij het hier hebben over vrome moslima's. Dus zowel de wet als het gewoonterecht als het gebruik geven aan dat het hoofddoekje geen islamitische geloofsregel is. Ik zal het u nog sterker vertellen: Het dragen van een hoofddoekje is afkomstig van de Iraanse Zoroastriers die niet islamitisch waren maar geloofden in de heilige elementen: water, vuur, aarde en lucht. Toen de Arabieren Iran binnenvielen hebben sommigen dit heidense gebruik gekopieerd omdat ze onder de indruk waren van de hoge beschaving van deze Zoroastriers. Tegenwoordig (pakweg de laatste 30 jaar) is er een groepje fanatieke moslims dat zegt dat het hoofddoekje islamitisch is. ('de ware islam'). Soms wint het groepje terrein, soms niet. Waar het groepje terrein wint is waar de onwetenheid het grootst is. Al dragen vrouwen 10 hoofddoekjes over elkaar, het zal me een zorg zijn en mij deert het niet. Maar kom niet af met de bewering dat het hoofddoekje islamitisch is zonder ook maar enig bewijs. En hou op met anderen te vragen om te bewijzen wat niet bestaat op het moment dat u zichzelf heeft vastgezet in de discussie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() 1. Dat herhaal je, dat bewijs je niet.
2. Imam of geleerde moet met bewijs spreken, of anders zwijgen. 3. Wat al dan niet gebruikelijk is, is geen bewijs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 29 maart 2010 om 17:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 29 maart 2010 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() www.spele.nl , is dat niet meer iets voor u ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is jouw bewering: U zegt dat het afdoen van het hoofddoekje tegen de islam ingaat. Dat is dus niet waar. Het gaat in tegen bepaalde culturele regels van een bepaalde groep moslims. En dit is mijn vraag: Bewijs dat. Laatst gewijzigd door porpo : 29 maart 2010 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Verder ''discussiert'' u op een erg vervelende manier. U zegt ''de islam'' te vertegenwoordigen maar u poneert alleen een erg bekrompen versie op die islam. Nogmaals, de islam die ik ken (en die de overgrote meerderheid der moslims beoefent) is veel opener, toleranter, wijzer en menslievender dan de islam die u propageert. U bent geen sieraad voor uw religie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() LOL!!
Citaat:
Ik vertegenwoordig de islam niet en niemand anders, jij wel? Je komt hier zeggen wat al dan niet islamitisch is, en daarom vraag ik jou om r bewijs en voor de zevende keer: BEWIJS Laatst gewijzigd door porpo : 29 maart 2010 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u nu eens uitleggen hoe een kind van vier bewust voor hoofddoeken kiest? Anders ga ik ervan uit dat u niet kunt antwoorden, of niet wilt, mij goed maar wat doet u hier dan eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Kunt u eens uitleggen hoe een kind van 1 maand, 2, 1 jaar, 4... bewust voor naam, nationaliteit, ouders, geloof, bijgeloof, ongeloof, religie, filosofie, areligie, kleren, kleur van kleren, minirokje, sokken, kleuren van sokken, eten, merk van melk... kiest?
|
![]() |
![]() |