![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() je ziet de Zwitserland geen lid is van de EU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
|
![]() sinds wanneer moet je NL kennen om in VL te wonen; of Spaans om in Benidorm te wonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liever niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet helemaal niet. Alleen als je met de Vlaamse administratie omgaat zal het in het Nederlands zijn, geen belgische komedie meer in Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 april 2010 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als je de Franstalige media en partijen mag geloven, al zeer lang.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Blokker Tastenhoye stelde wel voor Brussel uit te hongeren.
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2010 om 14:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Om er te huren niet (want "we" gaan Vlaamse huisbazen toch geen pijn doen, hé?), maar een bouwvergunning of sociale woning bekomen lijkt al anders sinds de "Vlaamse Wooncode" en haar interpretatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() VMO en Voorpost zijn niet altijd vies (geweest?) van geweld en ik herinner me de "marsjen op Brussel" nog.
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2010 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Als je Bonte (Vilvoorde) moet geloven, ook Dehaene paste daar de "Vlaamse Wooncode" al toe vooor ze bestond. Wijlen Puck Algoet in Rode ook, dacht ik.
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2010 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nope, er moet enkel een bereidheid getoond worden om Nederlands te leren. maw, absoluut geen verplichting, waar haal jij dat??? (ah wacht, ik weet het al, uit de Franstalige media!)
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou niet weten of ik het slecht meen of niet, maar ik kan er ook niet veel tegen verhelpen dat ik zowel met Brussel als met véél Brusselaars toch wel een zekere emotionele binding heb opgebouwd. Alleen al de gedachte dat ik de mensen en de stad in handen van de politiekers van MR-FDF en PS zou moeten laten simpelweg ondr�*�*glijk. Ik zoek dan ook voortdurend naar wat ik hier ter plaatse - en elders in Vlaanderen - kan doen om zo véél mogelijk steun voor de aansluiting van Brussel bij Vlaanderen te krijgen. Ik vind het gewoon doodjammer dat zo véél Vlamingen - die ik overigens van harte hun vrijheid gun, wees daar maar zeker van - bereid zijn 'mijn' stad op te offeren. Als de Vlamingen Brussel ooit uit handen geven, is het minste dat ze kunnen doen daar de overnemer een zéér hoge prijs voor te laten betalen. Er is hier al méér dan genoeg geld naartoe gevloeid om die eis te kunnen rechtvaardigen. Als de Vlamingen zélf Brussel krijgen, zullen ze genoeg te investeren hebben om de boel hier weer in orde te krijgen. Dat zal als uitgave wel volstaan. En ja, ik wil (op individuele basis toegekende) uitdovende faciliteiten - in combinatie met inburgering-contracten - voor Kongolezen, Italianen, Grieken, Duitsers, Portugezen, Turken, Marokkanen, Polen, Finnen, ... Franstaligen die niet uit België komen moeten ook van die uitdovende faciliteiten krijgen. Belgen hebben dat niet nodig. Die kennen immers allemaal al Nederlands, zelfs al vallen ze liever dood dan dat toe te geven.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Schild en vriend is een slechte weergave, ten gevolge van franstalige geschiedschrijving die de gestelde vragen niet verstond. Vraag het maar aan andere historici, als u mij niet gelooft. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 14 april 2010 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet ook geen Frans kennen, maar dan zal je het niet zo gemakkelijk hebben bij dat opbouwen van je bestaan. Ik denk niet dat ik daar een tekeningetje bij moet maken. Wie in Vlaanderen gaat wonen, moet geen Nederlands kennen, maar zal zich er dan wél moeten bij neerleggen dat dat in Vlaanderen wonen toch minder plezierig is dan aanvankelijk gehoopt. De enige gelukzakken wat dat betreft zijn de Franstalige Belgen. Die kunnen zich aan elkaars gezelschap optrekken, en lekker blijven neerkijken op de boerkes. Die domme boerenkinkels begrijpen doorgaans voldoende Frans om te weten wie hier de seigneur is, en wie de knecht. Als dát geen Dierbaar Vaderland oplevert, wat dan wél, n'est-ce pas?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |