Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2010, 23:29   #121
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voor diegenen met spaarcenten is hyperinflatie slecht maar voor diegenen met schulden een zegen (als ze werk hebben tenminste). Trouwens , in geval van hyperinflatie gaan alle banken failliet, geen redden meer aan.
Hyperinflatie tast ook uw inkomen aan en iedereen is het slachtoffer schulden of niet.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 23:32   #122
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
We zijn nu in een tijd gekomen waar er hard zal moeten ingrepen worden. Iedereen zal moeten inleveren.

- Werken tot aan 65 PUNT of 45 jaar gewerkt te hebben vooraleer van de oude dag te kunnen genieten.

- Belastingsverhogingen in de vorm van BTW op allerlei zaken en nog andere maatregelen.

- Alle regeringen in de Eurolanden zullen besparingsregeringen worden om de overheidsschulden te kunnen terugdringen.

- Ook zullen er allerlei sociale maatregelen worden afgebouwd zeker als we een rechtse regering aan de macht zullen hebben.

Al die maatregelen zijn voor mij op zich geen probleem. Maar voor de zwakkeren of groepen die nu al uit de boot vallen zou het me totaal niet verwonderen dat er komende jaren meer criminaliteit en onrust zal zijn in het land dat vroeger.
Ik moet eerlijk zijn, als ze mij het mes op de keel moesten zetten en ik kapot ga van het arm zijn dan zou ik er ook geen steek meer mee inzitten om crimineel te worden en eender wie de keel over te snijden....ik zou toch maar eens nadenken over wat je allemaal wenst.
Oud 17 mei 2010, 23:33   #123
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

En hoe kon de Euro nu een muntEENheid vormen als Europa zich niet verenigde als 1 staat.

In feite vond ik Belgisch geld ook handiger. 1 was 1.
En den euro heeft mij nog niet veel meer welvaart gebracht, integendeel. Het leven is er IMMENS duurder op geworden... En dat is met die euro hoogstwss zo onzichtbaar gestegen.
Oud 17 mei 2010, 23:39   #124
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
En hoe kon de Euro nu een muntEENheid vormen als Europa zich niet verenigde als 1 staat.

En den euro heeft mij nog niet veel meer welvaart gebracht, integendeel. Het leven is er IMMENS duurder op geworden... En dat is met die euro hoogstwss zo onzichtbaar gestegen.
Zo is dat. Het verschil is enorm.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 23:40   #125
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik denk eerlijk gezegd dat de doos van pandora open is.
Oud 17 mei 2010, 23:44   #126
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht

In de USA hebben ze dat probleem niet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 09:20   #127
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat de doos van pandora open is.
De beurzen doen het langzaam aan weer beter. Hopelijk blijft het nu een beetje zo.

Om terug te komen op de gevolgen van de crisis die zijn simpel. De toplui zullen gespaard blijven en het gepeupel zal mogen opdraaien voor de crisis. Bij topambtenaren, politiekers en bankdirecteurs die onder één hoedje spelen (remember "TO BIG TO FAIL") met hun reddingsplan geen probleem ze zullen het doorschuiven naar de massa.

Dat betekend zoals ik al zei

- minder pensioen

- allerlei directe en indirecte belastingsverhogingen enz...

Maar het belangrijkste van alles EEN STAATSHERVORMING dit zou miljarden kunnen besparen!

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 mei 2010 om 09:22.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 09:23   #128
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat betekend zoals ik al zei

- minder pensioen

- allerlei directe en indirecte belastingsverhogingen enz...

Maar het belangrijkste van alles EEN STAATSHERVORMING dit zou miljarden kunnen besparen!
Staatshervorming? Als ik de eerste twee lees krijg ik eerder goesting in een revolutie! Ze pakkken al zoveel uit onze zak, en nu gaan ze nog meer pakken?
Ze smijten links met geld dat ze rechts afpakken !

Ja zo kan ik het ook, maar dan vlieg ik snel in de cel.
Oud 18 mei 2010, 13:10   #129
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn nu in een tijd gekomen waar er hard zal moeten ingrepen worden. Iedereen zal moeten inleveren.

- Werken tot aan 65 PUNT of 45 jaar gewerkt te hebben vooraleer van de oude dag te kunnen genieten.
- Belastingsverhogingen in de vorm van BTW op allerlei zaken en nog andere maatregelen.
- Alle regeringen in de Eurolanden zullen besparingsregeringen worden om de overheidsschulden te kunnen terugdringen.
- Ook zullen er allerlei sociale maatregelen worden afgebouwd zeker als we een rechtse regering aan de macht zullen hebben.

Al die maatregelen zijn voor mij op zich geen probleem. Maar voor de zwakkeren of groepen die nu al uit de boot vallen zou het me totaal niet verwonderen dat er komende jaren meer criminaliteit en onrust zal zijn in het land dat vroeger.
U zegt dat iedereen zal moeten inleveren en dan noemt u alleen maatregelen die de arbeidende klasse zullen treffen. Er is in de EU geen arbeidsplicht, maar u moet wel in uw eigen onderhoud voorzien. Als u dus kapitaal of vastgoed of bedrijven bezit, letterlijk of in aandelen, of u leeft samen met zo iemand, zodat u niet hoeft te werken, dus u ontvangt geen loon, dan hoeft u geen premies af te dragen en niets in te leveren. Is dat uw bedoeling?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 13:16   #130
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U zegt dat iedereen zal moeten inleveren en dan noemt u alleen maatregelen die de arbeidende klasse zullen treffen. Er is in de EU geen arbeidsplicht, maar u moet wel in uw eigen onderhoud voorzien. Als u dus kapitaal of vastgoed of bedrijven bezit, letterlijk of in aandelen, of u leeft samen met zo iemand, zodat u niet hoeft te werken, dus u ontvangt geen loon, dan hoeft u geen premies af te dragen en niets in te leveren. Is dat uw bedoeling?
da's altijd makkelijk he, staan roepen belast eerst het kapitaal !

maar hoe vermijd je daarbij dat je de arbeider/bediende die heel zijn leven spaarde 2* belast op zijn zuurbijeengespaarde centen ?
of willen we echt bevorderen dat niemand nog vooruitziend zal willen zijn voor zijn eigen oude dag ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 20:58   #131
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Germany to Ban Naked Short-Selling at Midnight !

Eindelijk, Duitsland is als eerste om het naked shorting van de Euro en sommige banken aan banden te leggen. Wat we nodig hebben hier in Euroland is goede, nuchtere financiële politiek!

Citaat:
Germany’s BaFin financial-services regulator said that it will introduce a temporary ban on naked short-selling and naked credit-default swaps of euro-area government bonds starting at midnight.

http://www.bloomberg.com/apps/news?p...Q_NWvLjk&pos=1
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 21:06   #132
Silverfields
Burgemeester

Standaard

Citaat:
The German Government Has Had Enough
http://market-ticker.denninger.net/
Oud 18 mei 2010, 21:09   #133
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Germany to Ban Naked Short-Selling at Midnight !

Eindelijk, Duitsland is als eerste om het naked shorting van de Euro en sommige banken aan banden te leggen. Wat we nodig hebben hier in Euroland is goede, nuchtere financiële politiek!

http://www.bloomberg.com/apps/news?p...Q_NWvLjk&pos=1
Dat gaat niet helpen
Oud 18 mei 2010, 21:19   #134
Silverfields
Burgemeester

Standaard

Het gaat zeker de manipulatie van de beurzen tegengaan, maar er zullen zeker een paar hefboomfondsen hard onderuit gaan, en als je weet over wat voor geld we dan spreken(500 triljoen?) dan weet je dat het gaat spetteren de komende dagen, ik heb er wel zin in
Oud 18 mei 2010, 21:38   #135
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Het gaat zeker de manipulatie van de beurzen tegengaan, maar er zullen zeker een paar hefboomfondsen hard onderuit gaan, en als je weet over wat voor geld we dan spreken(500 triljoen?) dan weet je dat het gaat spetteren de komende dagen, ik heb er wel zin in
Ik ben eigenlijk wat in de war, zeker sinds die crash van 25 minuten van een tijdje terug. Ik dacht dat we nog altijd in een bull market zaten, maar ben daar lang niet meer zo zeker van. Al dat gedoe in Europa doet Wall Street precies ook geen goed. Agressief shorten durf ik momenteel nog niet. Ik heb wel al overwogen om een call te nemen op FAZ (of een gelijkaardige ETF).
Oud 18 mei 2010, 21:40   #136
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Hoewel ik ook tegen naked shorting ben denk ik niet dat dit het gewenste effect zal hebben. Als het in Duitsland niet meer mag dan trekt men wel naar een ander land waar het wel nog kan. Het is een teken van zwakte en de markten hebben de euro de voorbije uren weer een grote opdoffer gegeven.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 21:41   #137
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Hoewel ik ook tegen naked shorting ben denk ik niet dat dit het gewenste effect zal hebben. Als het in Duitsland niet meer mag dan trekt men wel naar een ander land waar het wel nog kan. Het is een teken van zwakte en de markten hebben de euro de voorbije uren weer een grote opdoffer gegeven.
En het gaat dan nog maar enkel om naked shorting. Hoeveel % zou dat uitmaken van alle shorting activiteiten. Puts zijn ook nog altijd een mogelijkheid.
Oud 18 mei 2010, 21:46   #138
Silverfields
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Germany has had it with naked shorting of Gold, and specifically noted bank manipulation of gold prices via naked shorts beyond intent or ability to deliver.
Misschien UGL(Proshares ultra gold)?

Ik denk echter dat de banken hier zeer positief op gaan reageren!
Oud 18 mei 2010, 23:02   #139
Silverfields
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik denk echter dat de banken hier zeer positief op gaan reageren!
, maar wel van korte duur....

If history is any guide, there will be a brief rally in German banks, followed by a collapse of unknown duration. Politicians are not bigger than the markets, no one is.

However, politicians can and do frequently exaggerate the existing trend. In this case, the trend is down. Short sellers are not the problem, if anything, short sellers are the cure, exposing problems and failed policies that politicians refuse to address.

Mike "Mish" Shedlock
http://globaleconomicanalysis.blogspot.com
Oud 19 mei 2010, 10:09   #140
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Zeg ga eens online poker spelen ipv met de levens van miljoenen mensen te gokken.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be