Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2010, 12:24   #121
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Ik vroeg je waarom NVA niet in een schutkring zit en VB wel.

Moeilijke vraag blijkbaar.

Allez, nog eens; waarom is Muyters minister van Sport kunnen worden en zit Dewinter al 20 jaar in de oppositie?
Ze zijn nochthans allebei lid van een separatistische partij.

In feite komt deze hele thread hier op neer:
als pragmatische VB'er is het inderdaad aangeraden om NVA te stemmen; zodoende trek je het separatisme naar een democratisch aanvaarde partij.
Stel dat het NVA 30% krijgt, zullen de Fr-taligen het daar veel moeilijker mee hebben dan met 30% voor het VB.
De NVA is immers in Vlaanderen een aanvaardbare partij.
Of ze dat dan is in Wallonie, dat is hun probleem.
VB is noch in Vlaanderen, noch in Wallonie aanvaard.
Wat begrijp je er niet van: nva zal maar uit de schutkring blijven zolang ze water in haar wijn blijft doen. Met haar uitspraken van confedralisme is het al zo ver: Haar eigen partijmanifest heeft de mond vol van de Vlaamse republiek. Eigenlijk zet de top daar pas echt zijn militanten voor schut.

De nva is pas aanvaardbaar geworden in Vlaanderen omdat ze onder het diktaat van de vakbonden is gevallen. We hebben er als Vlaamse rechtse stemmers een centrum linkse regering voor moeten slikken. En wat Muyters betreft stel ik mij al zeer lang de vraag of die man überhaupt wel weet wat de Vlaamse ontvoogding is.

Wat de nva nu is en haar 'aanvaardbaar' maakt in Vlaanderen is haar VU-gewijze profilering. Niet meer of niet minder. Voor de franstaligen blijven ze een 'poisson nomé nva'. Tenzij ze kneedbaar, en nadien herkauwbaar zijn.
Exact zo geschiedde na 2007. De nva was onaanvaardbaar en sedertdien heeft ze ook niks, noppes, nada kunnen veranderen voor Vlaanderen in haar federale halfslachtige oppositie rol."Un poisson nomé nva" was er te lezen in la libre, niet lang daarna was het terug naar af met de niveanen. Het cordon van de franstaligen rond de niveanen werd daarmee een feitelijkheid. Zo lang je voor Vlaamse onafhankelijkheid bent kom je er niet in, en daarmee basta. Conclusie, de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte dient versterkt te worden eerder dan verzwakt en al zeker niet getransformeerd tot een confederalistische gedachte!

Hoe groot je ze dus ook maakt, haar aanvaardbaarheid gaat hand in hand met haar toegeeflijkheid. In sé is dat haar pleidooi voor een België-bis. Een waar verraad, maar iedere nva blijkt het in zijn/haar vreugderoes zonder parton te slikken. Je separatistisch aanvaardbare partij is dus maar separatistisch meer als je met de militanten spreekt; de top heeft haar Vlaams discours begraven ter wille van haar eigen aanvaardbaarheid.

Mij niet gelaten, maar ik wil geen belgië bis, ik wil geen halfslachtigheid. Ik wil Vlaamse onafhankelijkheid. En de enige manier om dat te laten weerklinken op straten, markten, pleinen en IN de parlement is door een stem te geven aan de enige partij die het ook als dusdanig zal formuleren: Het Vlaams Belang.

De pragmatische vlaams belanger blijft dus meer dan ooit volharden in de boosheid & voluit opteren voor het blijvend uitdragen van de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte.

Misschien de vraag eens omkeren om het duidelijk te maken: Valkeniers, Dewinter & Annemans organiseren in het heetste van de communautaire omwentelingen een persconferentie waar ze luidop iedereen oproepen om voor het confedralisme te opteren. Was eens benieuwd hoe hard ze hier werden aangepakt door de maxen van dietschland & co's. En nog terecht ook.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 3 mei 2010 om 12:28.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 13:27   #122
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht

Mij niet gelaten, maar ik wil geen belgië bis, ik wil geen halfslachtigheid. Ik wil Vlaamse onafhankelijkheid. En de enige manier om dat te laten weerklinken op straten, markten, pleinen en IN de parlement is door een stem te geven aan de enige partij die het ook als dusdanig zal formuleren: Het Vlaams Belang.

Ik wil ook een onafhankelijkheid Vlaanderen maar ik stel in alle nuchterheid vast dat 30jaar VB niks heeft opgebracht, zo simpel is het.
Ondanks klinkende verkiezingsoverwinningen en miljoen Euro's belgische subsidies.
Ook op andere vlakken (vreemdelingstemrecht enz...) kan het VB nul resultaten voorleggen.
Dit is vanzelfsprekend niet allemaal de schuld van het VB maar het is nu eenmaal zo.
Daarom denk ik dat een N-VA stem nuttiger kan zijn, al halen ze maar een kruimeltje binnen dan nog zal dat meer zijn dat het VB.
Oud 3 mei 2010, 13:41   #123
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Ik wil ook een onafhankelijkheid Vlaanderen maar ik stel in alle nuchterheid vast dat 30jaar VB niks heeft opgebracht, zo simpel is het.
Ondanks klinkende verkiezingsoverwinningen en miljoen Euro's belgische subsidies.
Ook op andere vlakken (vreemdelingstemrecht enz...) kan het VB nul resultaten voorleggen.
Dit is vanzelfsprekend niet allemaal de schuld van het VB maar het is nu eenmaal zo.
Daarom denk ik dat een N-VA stem nuttiger kan zijn, al halen ze maar een kruimeltje binnen dan nog zal dat meer zijn dat het VB.
Zoals de Volksunie. Een kruimeltje binnenhalen maar daardoor wel heel Vlaanderen gegijzeld houden onder Waalse druk.

Liever ineens de hele koek i.p.v. een klein kruimeltje!
Oud 3 mei 2010, 13:51   #124
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Zoals de Volksunie. Een kruimeltje binnenhalen maar daardoor wel heel Vlaanderen gegijzeld houden onder Waalse druk.

De hele koek ?
Graag !

Maar via verkiezingen zal dat niet gaan...blijft over = geweld.
Geen probleem voor mij en ik veronderstel ook niet voor jou, maar wat gaan we met ons beiden(en mogelijk nog honderd man) doen tegen het ganse belgische repressie-apparaat ?

Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 3 mei 2010 om 13:52.
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 13:52   #125
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat begrijp je er niet van: nva zal maar uit de schutkring blijven zolang ze water in haar wijn blijft doen. Met haar uitspraken van confedralisme is het al zo ver: Haar eigen partijmanifest heeft de mond vol van de Vlaamse republiek. Eigenlijk zet de top daar pas echt zijn militanten voor schut.
U bent fout.
De NVA is al jaren bezig over confederalisme als stap naar onafhankelijkheid.
Net zoals u al jaren de NVA afbreekt. Of wat denkt u dat er nu plotseling verraden wordt tov de idee achter "stap voor stap"?

Citaat:
Wat de nva nu is en haar 'aanvaardbaar' maakt in Vlaanderen is haar VU-gewijze profilering. Niet meer of niet minder. Voor de franstaligen blijven ze een 'poisson nomé nva'. Tenzij ze kneedbaar, en nadien herkauwbaar zijn.
Exact zo geschiedde na 2007. De nva was onaanvaardbaar en sedertdien heeft ze ook niks, noppes, nada kunnen veranderen voor Vlaanderen in haar federale halfslachtige oppositie rol."Un poisson nomé nva" was er te lezen in la libre, niet lang daarna was het terug naar af met de niveanen. Het cordon van de franstaligen rond de niveanen werd daarmee een feitelijkheid. Zo lang je voor Vlaamse onafhankelijkheid bent kom je er niet in, en daarmee basta. Conclusie, de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte dient versterkt te worden eerder dan verzwakt en al zeker niet getransformeerd tot een confederalistische gedachte!

Wat een gekronkel in één paragraaf.
1 NVA onaanvaardbaar door onafhankelijkheid
2 NVA aanvaardbaar wegens VU
3 in Vlaanderen
4 door franstaligen
...
???

Citaat:
Hoe groot je ze dus ook maakt, haar aanvaardbaarheid gaat hand in hand met haar toegeeflijkheid.
zoals elke partij op een bepaald thema.

Citaat:
Ach, ja, op het moment dat Vlaanderen effectief onafhankelijk is, mag je ook nog naar het feestje komen.

Citaat:
Misschien de vraag eens omkeren om het duidelijk te maken: Valkeniers, Dewinter & Annemans organiseren in het heetste van de communautaire omwentelingen een persconferentie waar ze luidop iedereen oproepen om voor het confedralisme te opteren. Was eens benieuwd hoe hard ze hier werden aangepakt door de maxen van dietschland & co's. En nog terecht ook.
Maar komaan. Daarom is het juist het VB en is de NVA de NVA.
Dat gaat nu eenmaal goed samen. Nogmaals: Combined warfare.

Daarenboven: de NVA roept aan haar kant de kiezers niet op om zus of zo te denken. De NVA denkt zus of zo en heeft graag de stemmen van al wie het zint.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 3 mei 2010 om 13:53.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 13:55   #126
Steben

Standaard

Citaat:
Ondanks de leuke verkiezingstaal die de enige is bij het VB stagneren jullie wel.
En ik weet waarom na 30 jaar.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 3 mei 2010 om 13:55.
Oud 3 mei 2010, 14:51   #127
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
De hele koek ?
Graag !

Maar via verkiezingen zal dat niet gaan...blijft over = geweld.
Geen probleem voor mij en ik veronderstel ook niet voor jou, maar wat gaan we met ons beiden(en mogelijk nog honderd man) doen tegen het ganse belgische repressie-apparaat ?
Oud 3 mei 2010, 14:52   #128
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ondanks de leuke verkiezingstaal die de enige is bij het VB stagneren jullie wel.
En ik weet waarom na 30 jaar.
N-Va zal ditmaal al aan haar plafond/hoogtepunt zitten. Benieuwd hoe ze het er van af gaan brengen.
Oud 3 mei 2010, 14:59   #129
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-Va zal ditmaal al aan haar plafond/hoogtepunt zitten. Benieuwd hoe ze het er van af gaan brengen.
Het hoogtepunt zal pas de Vlaamse onafhankelijkheid zijn.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 15:02   #130
Steben

Standaard

Citaat:
Plafonds kan je ook verhogen.
Verlaagde plafonds zijn gemakkelijk, maar verhogen kan ook.
leve de manmanman club
Oud 3 mei 2010, 15:04   #131
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Plafonds kan je ook verhogen.
Verlaagde plafonds zijn gemakkelijk, maar verhogen kan ook.
Geloof je daar zelf in? Stel dat N-VA ditmaal 25% haalt, denk je dan dat ze over 4 jaar nog meer gaan kunnen halen? Ik geloof daar niet in! Zelfs als ze een confederatie kunnen realiseren.
Oud 3 mei 2010, 15:08   #132
Steben

Standaard

Citaat:
Geloof je daar zelf in? Stel dat N-VA ditmaal 25% haalt, denk je dan dat ze over 4 jaar nog meer gaan kunnen halen? Ik geloof daar niet in! Zelfs als ze een confederatie kunnen realiseren.
De NVA kan dan een prutspartijtje in een kartel opnemen.
CD&V of zo.
leve de manmanman club
Oud 3 mei 2010, 15:34   #133
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De NVA kan dan een prutspartijtje in een kartel opnemen.
CD&V of zo.
Dat huwelijk is al eens slecht afgelopen. Veel succes ermee!
Oud 3 mei 2010, 15:52   #134
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zal de N-VA waarschijnlijk nooit zoveel halen. Ze kan op dit moment echter, nu de wind een beetje meezit, een mooi resultaat verwezenlijken. En een mooi resultaat van de N-VA is veelzeggender op het gebied van Vlaamse autonomie dan een mooi resultaat voor het VB, die nu eenmaal op andere thema's de meeste van zijn stemmen binnenhaalt. Of je het nu wilt of niet.

Het is niet de bedoeling het VB te marginaliseren, wat trouwens toch niet zou lukken. Maar dat er enkele VB'ers in het huidige politieke klimaat overwegen N-VA te stemmen lijkt mij de logica zelve. Een situatie als deze komt niet vaak voor. Ik ben hoe dan ook natuurlijk geen VB'er, dus dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 17:50   #135
Hans Jozef
Burger

Hans Jozef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze hebben al wat bochten gemaakt met recentelijk de draai van Vlaams nationalisme naar federalisme.
Dat is flagrant onwaar. De NVA is gebouwd op Vlaams nationalisme maar dan wel via de weg van de geleidelijkheid en niet van de directheid. Dat is trouwens ook veel realistischer.
Hans Jozef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 18:00   #136
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Dat is flagrant onwaar. De NVA is gebouwd op Vlaams nationalisme maar dan wel via de weg van de geleidelijkheid en niet van de directheid. Dat is trouwens ook veel realistischer.
Zoals in een ander topic al besproken is: die geleidelijkheid houdt in dat er onderhandeld wordt met de Franstaligen. Dat is de laatste jaren onmogelijk gebleken.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 21:15   #137
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Zoals in een ander topic al besproken is: die geleidelijkheid houdt in dat er onderhandeld wordt met de Franstaligen. Dat is de laatste jaren onmogelijk gebleken.
In tegendeel. Dat onderhandelen bleek bijzonder gemakkelijk. Tot resultaten komen, bleek echter ietsje moeilijker.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 21:17   #138
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Geleidelijk betekent niet dat je moet achterom kijken om te zien of de Franstaligen volgen, maar achterom kijken om te zien of de Vlamingen volgen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 01:34   #139
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Geleidelijk betekent niet dat je moet achterom kijken om te zien of de Franstaligen volgen, maar achterom kijken om te zien of de Vlamingen volgen.
Ziezo, veel beter had ik het niet kunnen zeggen. Je komt nergens als je geen rekening houdt met de politieke realiteit, en vooral dan de Vlaamse politieke realiteit.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 08:08   #140
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De dag dat N.VA 25% haalt is er van het VB totaal geen sprake meer.

Ook uw postje zal dan verdampt zijn.

Indien U het evenwel niet te bont hebt gemaakt kunt U misschien een "overstap" wagen ?
Indien U bij het VB op post blijft is de kans dat U binnen afzienbare tijd overboord wordt gezet héél erg concreet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be