![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De nva is pas aanvaardbaar geworden in Vlaanderen omdat ze onder het diktaat van de vakbonden is gevallen. We hebben er als Vlaamse rechtse stemmers een centrum linkse regering voor moeten slikken. En wat Muyters betreft stel ik mij al zeer lang de vraag of die man überhaupt wel weet wat de Vlaamse ontvoogding is. Wat de nva nu is en haar 'aanvaardbaar' maakt in Vlaanderen is haar VU-gewijze profilering. Niet meer of niet minder. Voor de franstaligen blijven ze een 'poisson nomé nva'. Tenzij ze kneedbaar, en nadien herkauwbaar zijn. Exact zo geschiedde na 2007. De nva was onaanvaardbaar en sedertdien heeft ze ook niks, noppes, nada kunnen veranderen voor Vlaanderen in haar federale halfslachtige oppositie rol."Un poisson nomé nva" was er te lezen in la libre, niet lang daarna was het terug naar af met de niveanen. Het cordon van de franstaligen rond de niveanen werd daarmee een feitelijkheid. Zo lang je voor Vlaamse onafhankelijkheid bent kom je er niet in, en daarmee basta. Conclusie, de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte dient versterkt te worden eerder dan verzwakt en al zeker niet getransformeerd tot een confederalistische gedachte! Hoe groot je ze dus ook maakt, haar aanvaardbaarheid gaat hand in hand met haar toegeeflijkheid. In sé is dat haar pleidooi voor een België-bis. Een waar verraad, maar iedere nva blijkt het in zijn/haar vreugderoes zonder parton te slikken. Je separatistisch aanvaardbare partij is dus maar separatistisch meer als je met de militanten spreekt; de top heeft haar Vlaams discours begraven ter wille van haar eigen aanvaardbaarheid. Mij niet gelaten, maar ik wil geen belgië bis, ik wil geen halfslachtigheid. Ik wil Vlaamse onafhankelijkheid. En de enige manier om dat te laten weerklinken op straten, markten, pleinen en IN de parlement is door een stem te geven aan de enige partij die het ook als dusdanig zal formuleren: Het Vlaams Belang. De pragmatische vlaams belanger blijft dus meer dan ooit volharden in de boosheid & voluit opteren voor het blijvend uitdragen van de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte. Misschien de vraag eens omkeren om het duidelijk te maken: Valkeniers, Dewinter & Annemans organiseren in het heetste van de communautaire omwentelingen een persconferentie waar ze luidop iedereen oproepen om voor het confedralisme te opteren. Was eens benieuwd hoe hard ze hier werden aangepakt door de maxen van dietschland & co's. En nog terecht ook.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 3 mei 2010 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik wil ook een onafhankelijkheid Vlaanderen maar ik stel in alle nuchterheid vast dat 30jaar VB niks heeft opgebracht, zo simpel is het. Ondanks klinkende verkiezingsoverwinningen en miljoen Euro's belgische subsidies. Ook op andere vlakken (vreemdelingstemrecht enz...) kan het VB nul resultaten voorleggen. Dit is vanzelfsprekend niet allemaal de schuld van het VB maar het is nu eenmaal zo. Daarom denk ik dat een N-VA stem nuttiger kan zijn, al halen ze maar een kruimeltje binnen dan nog zal dat meer zijn dat het VB.
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Liever ineens de hele koek i.p.v. een klein kruimeltje! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Graag ! Maar via verkiezingen zal dat niet gaan...blijft over = geweld. Geen probleem voor mij en ik veronderstel ook niet voor jou, maar wat gaan we met ons beiden(en mogelijk nog honderd man) doen tegen het ganse belgische repressie-apparaat ?
Prachtig nummer van Aryan : http://www.youtube.com/watch?v=PgbwuNLmtw8 Laatst gewijzigd door Honoré gepluimd : 3 mei 2010 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De NVA is al jaren bezig over confederalisme als stap naar onafhankelijkheid. Net zoals u al jaren de NVA afbreekt. Of wat denkt u dat er nu plotseling verraden wordt tov de idee achter "stap voor stap"? Citaat:
![]() Wat een gekronkel in één paragraaf. 1 NVA onaanvaardbaar door onafhankelijkheid 2 NVA aanvaardbaar wegens VU 3 in Vlaanderen 4 door franstaligen ... ??? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat gaat nu eenmaal goed samen. Nogmaals: Combined warfare. Daarenboven: de NVA roept aan haar kant de kiezers niet op om zus of zo te denken. De NVA denkt zus of zo en heeft graag de stemmen van al wie het zint.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 3 mei 2010 om 13:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
En ik weet waarom na 30 jaar.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 3 mei 2010 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() N-Va zal ditmaal al aan haar plafond/hoogtepunt zitten. Benieuwd hoe ze het er van af gaan brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Verlaagde plafonds zijn gemakkelijk, maar verhogen kan ook.
![]() |
![]() |
#131 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geloof je daar zelf in? Stel dat N-VA ditmaal 25% haalt, denk je dan dat ze over 4 jaar nog meer gaan kunnen halen? Ik geloof daar niet in! Zelfs als ze een confederatie kunnen realiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
CD&V of zo. ![]()
![]() |
![]() |
#133 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat huwelijk is al eens slecht afgelopen. Veel succes ermee!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet de bedoeling het VB te marginaliseren, wat trouwens toch niet zou lukken. Maar dat er enkele VB'ers in het huidige politieke klimaat overwegen N-VA te stemmen lijkt mij de logica zelve. Een situatie als deze komt niet vaak voor. Ik ben hoe dan ook natuurlijk geen VB'er, dus dat moet iedereen voor zichzelf beslissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Burger
|
![]() Dat is flagrant onwaar. De NVA is gebouwd op Vlaams nationalisme maar dan wel via de weg van de geleidelijkheid en niet van de directheid. Dat is trouwens ook veel realistischer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals in een ander topic al besproken is: die geleidelijkheid houdt in dat er onderhandeld wordt met de Franstaligen. Dat is de laatste jaren onmogelijk gebleken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In tegendeel. Dat onderhandelen bleek bijzonder gemakkelijk. Tot resultaten komen, bleek echter ietsje moeilijker.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geleidelijk betekent niet dat je moet achterom kijken om te zien of de Franstaligen volgen, maar achterom kijken om te zien of de Vlamingen volgen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Ziezo, veel beter had ik het niet kunnen zeggen. Je komt nergens als je geen rekening houdt met de politieke realiteit, en vooral dan de Vlaamse politieke realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook uw postje zal dan verdampt zijn. Indien U het evenwel niet te bont hebt gemaakt kunt U misschien een "overstap" wagen ? Indien U bij het VB op post blijft is de kans dat U binnen afzienbare tijd overboord wordt gezet héél erg concreet. |
|
![]() |
![]() |