Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2010, 20:23   #121
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht

wat doe je dan nog met die deense vlag als handtekening???
Ik zet in mijn handtekening wat ik wil, schatje.

Citaat:
is dat uw solidariteit met de Denen die ook de euro gebruiken?
Dat staat voor freedom of speech.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:25   #122
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
één ding kunnen we nog leren van die amerikaantjes : hoe ze met verraders in eigen rang omgaan die niet loyaal zijn aan hun eigen land.
Als je niet in staat bent in te zien dat de wisselkoers van een land geen identieke afspiegeling is van de economische toestand van dat land, kan ik er inkomen. Valuta's fluctueren net zoals aandelen en obligaties dat doen. Get used to it.
Oud 18 mei 2010, 12:55   #123
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zet in mijn handtekening wat ik wil, schatje.

Dat staat voor freedom of speech.
je bent gewoon een huichelaar. Zo gezegd steun je de Denen wat betreft hun "freedom of speech" maar ondertussen beleg je wel in dollars en lach je de Denen uit als hun munt in waarde zakt en ze eventueel er problemen aan ondervinden.

Hoe kan je ie twee dingen tegelijk doen? Dat is toch hypocriet?

Je bent wel voor freedom of speech maar ondertussen mogen de Denen creperen onder sociaal economische druk. Dan lach je ze uit!

mooi is dat. dit toont toch wel aan hoe tendentieus en flinterdun uw sympathie voor "freedom of speech" is.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 13:22   #124
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je bent gewoon een huichelaar. Zo gezegd steun je de Denen wat betreft hun "freedom of speech" maar ondertussen beleg je wel in dollars en lach je de Denen uit als hun munt in waarde zakt en ze eventueel er problemen aan ondervinden.
Het zakken van de waarde van de euro tov de dollar is niet eenduidig slecht, het zwengelt de export aan naar dollar-gekoppelde economien en bijgevolg dus indirect ook de werkgelegenheid.

Dat vormt dan enigzins een balans (hopelijk) met het stijgen de prijzen van geimporteerde goederen, zoals olie e.d.

Principieel is een waardeschommeling dus niet slecht, zolang de onderliggende structuren gezond zijn en daar knelt nu even het schoentje.
Het is de vraag of de euro-landen zullen durven beslissen om hun nationale economische belangen stilaan los te laten ten voordele van europa.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 14:37   #125
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe kan je ie twee dingen tegelijk doen? Dat is toch hypocriet?

Je bent wel voor freedom of speech maar ondertussen mogen de Denen creperen onder sociaal economische druk. Dan lach je ze uit!

mooi is dat. dit toont toch wel aan hoe tendentieus en flinterdun uw sympathie voor "freedom of speech" is.
Nogmaals uw gebrek aan een beetje basiskennis over economie en wisselkoersen wordt hier nu wel heel duidelijk. Ik heb niets tegen de Europese economie, of de Deense, ik hoop zelfs van harte dat het goed gaat. Dat betekent echter niet dat de EUR een heilige positie heeft t.o.v. de dollar waar niet aan geraakt mag worden. De euro is al een paar jaar overgewaardeerd en de gevolgen daarvan komen nu tot uiting.
Oud 18 mei 2010, 14:39   #126
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het zakken van de waarde van de euro tov de dollar is niet eenduidig slecht, het zwengelt de export aan naar dollar-gekoppelde economien en bijgevolg dus indirect ook de werkgelegenheid.

Dat vormt dan enigzins een balans (hopelijk) met het stijgen de prijzen van geimporteerde goederen, zoals olie e.d.

Principieel is een waardeschommeling dus niet slecht, zolang de onderliggende structuren gezond zijn en daar knelt nu even het schoentje.
Het is de vraag of de euro-landen zullen durven beslissen om hun nationale economische belangen stilaan los te laten ten voordele van europa.
Het is zelfs zo dat schommelingen in wisselkoersen de normaalste zaak zijn in een vrije markt.
Oud 18 mei 2010, 14:57   #127
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nogmaals uw gebrek aan een beetje basiskennis over economie en wisselkoersen wordt hier nu wel heel duidelijk. Ik heb niets tegen de Europese economie, of de Deense, ik hoop zelfs van harte dat het goed gaat. Dat betekent echter niet dat de EUR een heilige positie heeft t.o.v. de dollar waar niet aan geraakt mag worden. De euro is al een paar jaar overgewaardeerd en de gevolgen daarvan komen nu tot uiting.
wees gerust, ik snap de economie beter dan jou.

En Parcifal, het idee dat met een waarde daling van een munt, diezelfde munt opeens bevoordeeld wordt in de export is eigenlijk niet meer dan een economische denkoefening op papier. Een soort van "beschouwing" van financien en handel. In de praktijk gaat geen kilo produkt meer uitgevoerd worden.

En ten tweede, dat toegenomen export ten goede komt aan de bevolking dmv toegenomen tewerkstelling, is een mythe. Het volume van de verhandelde goederen is in europa de voorbije decenna alleen maar toegenomen. Ook de laatste jaren. Nochtans is de werkloosheid al zeker dertig jaar een structureel probleem.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 17:56   #128
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar nu is duidelijk welke munt het in de praktijk effectief moeilijk heeft. En dat is niet de dollar.
Als ik mij niet vergis heb ik 2 jaar geleden gelijkaardige berichten gelezen over de dollar toen de eur:dol 1:1.6 stond.

China zou alle dollars dumpen. Etc....

Hij leeft nog. Same for the euro.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 18:42   #129
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ik mij niet vergis heb ik 2 jaar geleden gelijkaardige berichten gelezen over de dollar toen de eur:dol 1:1.6 stond.

China zou alle dollars dumpen. Etc....

Hij leeft nog. Same for the euro.
Maar goed ook. T'is voor niemand een goede zaak.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 10:17   #130
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

And down we go!

http://www.finviz.com/forex_charts.ashx?t=EURUSD&tf=h1
Oud 19 mei 2010, 10:32   #131
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

http://www.beursduivel.be/nieuws/867...o_is_in_gevaar

Mensen aan de top zonder dossierkennis volgens jouw.
Oud 5 juni 2010, 12:08   #132
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En de euro crasht vrolijk verder

Hij staat nu nog 1,1966$.

Om een idee te krijgen van deze waarde: Sinds begin 2006 heeft de euro nog niet zo laag gestaan.

http://finviz.com/forex_charts.ashx?t=EURUSD&tf=w1

En dan te denken dat die anti-Amerikanen hier dachten dat de dollar ging crashen

Ik heb al mijn euro's verkocht rond 1.28$

Voorlopig koop ik ze nog niet terug.
Oud 5 juni 2010, 12:25   #133
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.beursduivel.be/nieuws/867...o_is_in_gevaar

Mensen aan de top zonder dossierkennis volgens jouw.
Het is gewoon een andere aanpak. Een daling van de nationale munt wordt in bv Europa en VS helemaal anders aangepakt. Het heeft zijn voordelen en nadelen, maar de Europese (of beter: die van Trichet) aanpak is de handhaving van een vrij sterke eigen munt, ten koste van de export.
Oud 5 juni 2010, 12:37   #134
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Het is gewoon een andere aanpak. Een daling van de nationale munt wordt in bv Europa en VS helemaal anders aangepakt. Het heeft zijn voordelen en nadelen, maar de Europese (of beter: die van Trichet) aanpak is de handhaving van een vrij sterke eigen munt, ten koste van de export.
Dat kan ja.
Oud 8 juni 2010, 17:53   #135
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bluffen?
De speculanten tegen de Euro hebben gisteren zwaar verloren.
Bart Sturtewagen zegt het mooi (tongue in cheeck-gewijs) in DS vandaag :

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=HO2PV0SR

De problemen rond de Euro en de Eurozone zijn absoluut niet definitief opgelost maar er is tijd gekocht en er zijn serieuze beslissingen genomen door de ECB.

Het is hallucinant hoe jij het zonlicht gewoon blijft ontkennen.
Wat een tijd hebben ze toch gekocht é.
Oud 8 juni 2010, 17:55   #136
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een tijd hebben ze toch gekocht é.
Hoe oud ben jij eigenlijk, vent?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 20:48   #137
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet percé, pro-amerikaans, ik ben tegen de belachelijke, blinde anti-vs propaganda welke nergens op slaat.
Terechte kritiek...daar heb ik geen problemen mee, maar zoals dikwijls gebeurt hier op dit forum is iedereen tegen veralgemening behalve als het om amerikanen gaat, dan mag het volgens sommigen.
Amerikanen zijn niet allemaal hersenloze soldaten, schiet-grage burgers, domme dweilen, vette mc donalds eters,... deze zitten er idd tussen, maar zo zijn er ook Belgen.
Nu kun je ook wel niet echt ontkennen dat de amerikaanse bevolking en masse zich bij de neus laten nemen aan de lopende band en dat vele clichés nu eenmaal toch vaker waar zijn dan cliché.
Wat ik het frapantste aan heel het anti-VS gedoe vind is hoe hypocriet dit gebeurt. We consumeren maar al te graag de producten en diensten uit dat land terwijl we toch maar afgeven over al het negatieve van de Amerikaan, zijn bestuur, houding en overwinningsdrang. Beetje zoals de belgische moslim jongeren hier doen maar dan over het grote Water.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 23:23   #138
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Nu kun je ook wel niet echt ontkennen dat de amerikaanse bevolking en masse zich bij de neus laten nemen aan de lopende band en dat vele clichés nu eenmaal toch vaker waar zijn dan cliché.
Wat ik het frapantste aan heel het anti-VS gedoe vind is hoe hypocriet dit gebeurt. We consumeren maar al te graag de producten en diensten uit dat land terwijl we toch maar afgeven over al het negatieve van de Amerikaan, zijn bestuur, houding en overwinningsdrang. Beetje zoals de belgische moslim jongeren hier doen maar dan over het grote Water.
Tja, the power of marketing he. Ik ken verschillende Amerika-haters die geen dag zonder Coca Cola of Marlboro kunnen
Oud 9 juni 2010, 11:09   #139
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe oud ben jij eigenlijk, vent?
Heeft niets met de topic te maken.
Oud 9 juni 2010, 11:10   #140
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Geen idee welke cliche`s dan.
Voor de rest ga ik akkoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be