![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Decroo is ook niet op eigen kracht verkozen. Dat is larie, hij had de steun van het vld triumviraat. En dan bereik je veel, echte democratie bestaat noch in dit land noch binnen de partijen. Nuchter bekijken wil ook zeggen realiseren dat echte democratie binnen partijen onwerkbaar is. Je zult altijd merken dat er meer meningen zijn dan pagina's in de programmateksten of dan wat de sterkhouders zeggen. Zeker in een Vlaams nationalistische zweeppartij moeten de dingen vooruit gaan. Met deze huidige snelle verkiezingen denk ik dat iedereen wel weet dat die programma's van de partijen gemaakt zijn boven de hoofden van de leden. En ik begrijp dat ook wel. Ik moet eerlijk zeggen dat als je de piste bewandelt ik binnen het Vlaams Belang niet mag klagen. Via de vertegenwoordigers in de partijraad houdt men mij voldoende op de hoogte van het reilen en het zeilen. Een mailtje naar [email protected] of naar de voorzitter ervan kan veel ophelderen & je kan ook altijd dingen aandragen. Onder Valkeniers is er intern veel opengetrokken. Ons O2 colloquium was geweldig, voor de discussiefora had iedereen ruimschoots te tijd om vragen of bemerkingen te formuleren. Alzo geschiedde ook terwijl de behandeling ervan echt goed was. Dat jij bij ons op fora e.d. geen scene hebt met de handjes in de lucht vind ik niet eens erg. Er zijn andere manieren om je mening te ventileren. Tevens ook eerlijker, want bij andere partijen duwen ze de mensen toch in een bepaalde richting. Dat je van een partij niet moet gaan verwachten dat ze zal zijn zoals jij het allemaal wenst is eigenlijk dan ook maar normaal.
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We hebben veel gemeen, en bdw heeft ons goed bestudeerd dat klopt. En Karel Dillen was degene die de Vlaamse onafhankelijkheid partijpolitiek zonder voorwaarden op de kaart plaatste toen anderen dwaalden met de 'met belziek als het kan, zonder als het moet'-gedanken. Op vele vlakken denken we hetzelfde en niet onvaak pleegt men zonder schroom plagiaat. Je stelling klopt dus als een bus. De uitwerking is vaak echter anders terwijl wij zelfs programmagewijs socialer zijn enzo. Als het er op aankomt durven wij wel al eens rechtlijniger blijven. Neem nu onderstaand levensnoodzakelijk voorbeeld (Het gaat hier over het voorbestaan van Europa en zijn unieke diversiteit in Europese volkeren: 18/05/2010 EU wil meer vluchtelingen gaan ophalen, N-VA steunt links 'open grenzen'-beleid Het Europees parlement heeft vandaag de oprichting van een Europees ondersteuningsbureau voor asielzaken goedgekeurd, alsook een Europees vluchtelingenfonds voor de periode 2008-2013, en de invoering van een gemeenschappelijk hervestigingsprogramma. Dat laatste gebeurde via een verslag van de Portugese communist Rui Tavares, waarin gesteld wordt dat de EU meer inspanningen moet doen om vluchtelingen die buiten landen van de EU verblijven, actief te gaan ophalen en door middel van 'hervestiging' naar de EU te brengen. Er wordt ook nog aan toegevoegd, dat deze nieuw op te halen vluchtelingen 'onmiddellijk toegang moeten krijgen tot medische en psychologische zorg'. Dat betekent dat de toevloed aan nieuwe vreemdelingen die nu reeds onze OCMW's materieel en financieel zwaar onder druk zetten, volgens het Europees parlement nog moet toenemen. Opmerkelijk is dat N-VA-parlementslid Frieda Brepoels dit linkse pro-immigratieverslag mee goedkeurde, samen met de extreem-linkse fractie van de Groenen waarin de N-VA zetelt. 'Inzake immigratie meet de N-VA zich in eigen land dus een vals 'rechts' jasje aan, maar in het verre Straatsburg steunt ze enthousiast een feitelijk open-grenzenbeleid', aldus VB-Europarlementslid Philip Claeys. Vandaag werd de zoveelste stap naar een gemeenschappelijk Europees asielbeleid gezet, en men moet geen helderziende zijn om te beseffen dat zo'n gemeenschappelijk beleid zal leiden tot een nog grotere toename van het aantal vluchtelingen in Europa. De EU trekt steeds meer het asiel- en immigratiebeleid naar zich toe. Naast de economische immigratie en het gemeenschappelijke asielbeleid is er evenwel geen sprake van een daadwerkelijk terugkeerbeleid. 'Het Vlaams Belang zal zich actief blijven verzetten tegen dit eenzijdige pro-immigratiebeleid dat tegen de wil van de publieke opinie in wordt opgedrongen aan de lidstaten', aldus nog Philip Claeys. http://www.europeesnieuws.eu/europee...zenbeleid.html Geen enkele nationalist, Vlaams gezinde, realist zou onverschillig mogen blijven bij hetgeen men aan het bekokstoven is in die Europese instellingen. Vandaag de dag al verwordt onze samenleving meer en meer tot 1 grote brij waar er, raar maar waar, van echte diversiteit geen sprake meer zal zijn. Wie consequent opkomt voor het Nederlands in de rand is zich verplicht evenzo consequent onze cultuur te verdedigen wanneer Europa ze wil platwalsen middels nieuwe massa-immigratie met als hintgrund niet meer dan louter economische drogredenen. Maar goed dat de nva BDW heeft, ik was eens benieuwd of ze überhaupt verkocht kregen aan de gewone man in de straat wat 'madame Brepoels' allemaal aan't bekokstoven is daar in Europa. Maar ojeee, als ik hier zeg dat Bropoels al lang geen nationaliste meer is en meer en meer links aan het worden is dan krijg ik de halve nva over mij heen... ![]()
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daar kunnen de burgers zelf een wetsontwerp lanceren (initiatief), is de staat verplicht in sommige gevallen zoals internationale verbintenissen, een referendum te organiseren of kunnen de burgers élk wetsontwerp van de verkozenen aan een referendum onderwerpen als zij voldoende handtekeningen verzamelen. Al deze referenda zijn bindend. De burger heeft het laatste en beslissend woord, als hij dat wenst. Dat maakt ook dat de politici veel voorzichtiger worden in het lanceren van wetsontwerpen. De laatste tientallen jaren neemt het aantal wetsontwerpen van volksvertegenwoordigers dat door een referendum naar de prullenmand verwezen wordt dan ook af. www.opstand.net Paul
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() Evolutie en evolutie is 2 he Guido! Ik heb het niet over Uw manier om het confederalisme te bereiken. (Tenzij het mij weer eens totaal ontgaan is dat ook dit woord vanaf nu bij jullie ondeelbare persoonlijke bezittingen is gaan horen)
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 8 juni 2010 om 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leugenaar.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Burger
|
![]() xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door SS Leon Bult : 8 juni 2010 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik hoop voor u dat u nog zéér jong bent. Elké politieke partij heeft het bedrog al in zich. Kan ook niet anders gezien er de kiezer geen enkele garantie geboden wordt over het programma. Tenzij u natuurlijk een partijslaaf bent die zijn eigen mening wel zal aanpassen aan het gedrag van de partij, dan is het idd niet mogelijk bedrogen te worden. Maar ik ga ervan uit dat dat niet is wat u wou zeggen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben het daar absoluut mee oneens. Om verschilende redenen. 1. Referenda zijn veel praktischer voor de burger. Het is veel makkelijker om mijn mening over 5 concrete punten te geven dan er een heel partijprogramma te moeten bijnemen. 2. Compromissen zijn een zaak van het verleden en ik vind dat GOED. Gedaan met de koehandel waarbij minderheden erin slagen hun wil op te leggen. I.e. partij 1 wil dit, partij 2 wil dat en partij 3 wil nog iets anders. Niet een van die drie zaken kan op een meerderheid onder de bevolking rekenen. In principe zelfs niet eens over een meerderheid in de politiek. Maar dan sluiten ze een combine en stemmen ze elkaars maatregelen erdoor. Netto-resultaat: 3 minderheidsstandpunten erdoor gedrukt en de zwijgende meerderheid genaaid. 3. De macht van politieke partijen moet m.i. sterk worden ingeperkt. Het BROV is daartoe een eerste belangrijke stap. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 9 juni 2010 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat er compromissen noodzakelijk zijn, is te wijten aan het MOETEN samengaan van verschillende partijen. Stel dat we in de staatshervorming partijen zijn die de confederale structuur genegen zijn en andere die onafhankelijkheid wensen, dan kan er perfecte samenwerking zijn door eerst de geweststructuren te versterken ten koste van de federale. In die zin betekent compromissen aangaan geen koehandel. De noodzaak van bindende referenda zou minder noodzakelijk zijn indien de partijen een klare richtlijn aan de kiezer konden voorleggen EN regelmatig de bevolking confronteren met hun beslissingen. En niet zoals bij een minister Van Ackere die zijn beslissing voor de laatste regularisatie langs de media naar voor bracht en in alle talen verzweeg dat de Vlamingen daar voor 88% mochten opdraaien. Intussen ben ik mijn licht gaan opsteken bij het BROV zoals gedefinieerd in ‘Het bindend Referendum op volksinitiatief (BROV)’ http://democratie.nu/nieuws/witte_be...1/05/2003.html Ik zie niet in hoe iemand die nooit kritisch een partijprogramma heeft bekeken, dat wel zou doen voor een referendum met inbegrip van al de gevolgen ervan? Democratie is geen ja-neen spelletje. Dit brengt ons tot de eigenaardige conclusie dat in een perfecte democratie geen BROV nodig is. Ze is wel noodzakelijk indien partijen hun beloften verloochenen of zoals bij de Lange Wapper beslissingen nemen in partijcenakels. …Maar dan zitten we sowieso al niet meer in een democratie… en dan zullen politieke partijen er alles doen om een BROV te verbieden! De volgende verkiezingen kunnen dit aantonen. Het plan Dehaene (CD&V) was niets anders dan het herwerken van een vorig plan van 2005 onder leiding van Verhofstadt – een totale capitulatie over de Vlaamse standpunten. De CD&V en Open VLD hebben hun kiezers bedrogen door een regularisatie goed te keuren waarvan de Vlamingen 88% van de kosten moeten dragen… Nu gaan we eens zien hoeveel stemmen ze nog halen en hoe kritisch de Vlaamse bevolking is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() De n-va zijn in werkelijkheid linkse nationalisten getuige daarvan defoort , brepoels, pieters etc en hu steun aan linkse nationalisten zoals baskenland, koerden etc.
in het europees parlement vormen ze een fractie met LES VERTS en stemmen ze 1001 uiterst-linkse voorstellen zoals 60 miljoen nieuwe vreemdelingen in de EU. Of pro turkse toetreding etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Waar staat er ergens dat N-VA pro-Turkse toetreding is? Heb je daar een bronvermelding van, staat dat in het N-VA programma? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
U moet een gelukkig mens zijn, indien u antwoord hebt gekregen op uw vragen!... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De totale hoevelheid macht van politieke partijen heeft de burger echter absoluut geen vat op. Ik geef u wat voorbeelden. I.e. ik zou bijvoorbeeld vinden dat een politieke partij NOOIT voldoende macht mag hebben om begrotingstekorten op te lopen buiten uitzonderlijke omstandigheden. Ik vind ook niet dat politieke partijen ooit de macht mogen hebben om zich te moeien met welke overtuigingen OK zijn en welke niet. Politieke partijen zouden ook NOOIT de macht mogen hebben om onderling de topfuncties in de ambtenarij te verdelen, of kadaverdiscipline onder de 'volks'- maar de facto partijvertegenwoordigers af te dwingen. Noem mij eens 1 voordeel voor de democratie van het bestaan van politieke partijen? Ik ken er geen een. Het enige wat ze doen is de democratie uithollen. Kamer en Senaat => schaf ze af of beperk ze tot de fractievoorzitters. De rest zit er toch als decoratie. Bedenk het maar even: ik kan mij niet 1 stemming voor de geest roepen waarbij het eindresultaat zou verschild hebben als men simpelweg alle stemmen van de volksvertegenwoordigers aan de fractievoorzitter had gegeven en de rest thuis was gebleven. Citaat:
Buiten het VB zijn er niet eens breekpunten in zo'n programma's. Alles is flou en niks is gegarandeerd. En dan heb je ook nog eens het 'koppelverkoop' effect. Ik ben het misschien voluit eens met programmapunt X maar radicaal tegen programmapunt Y. Dus zelfs als partijprogrammas iets waard zouden zijn ontneemt me dat nog altijd heel veel macht. Het is u misschien onbekend maar referenda wakkeren de belangstelling van de burger enorm aan. Kijk maar naar hoe er in Frankrijk en Nederland gediscussieerd werd over toch een enorm complex onderwerp als de 'Europese grondwet'. Bij ons werd het er in een halfuur doorgejast in een parlement waarvan het merendeel van de leden openlijk toegaf er absoluut niks vanaf te weten. (Dat de wil van de kiezer absoluut niet gerespecteerd werd geeft nog maar weer eens aan hoe politieke partijen - indien niet sterk aan banden gelegd - steevast proberen meer macht van de burger weg te nemen en naar zich toe te trekken.) Er is ook geen stemplicht bij referenda. Eventueel wel een minimumopkomst. I.e. als ik over een onderwerp echt niets weet / het me niet interesseert dan stem ik gewoon niet in dat referendum. Ik denk dat dat een typisch gedrag zou zijn en een goeie zaak. Btw: België: 18% vertrouwt politici. Zwitserland: Zwitsers zijn het meest tevreden volk ter wereld over hun eigen politieke systeem. En als ik naar de toestand van het land kijk dan kan ik alleen maar zien dat Zwitserland pakken beter bestuurd is dan alle andere Europese landen. Citaat:
En hoe is het beter voor de bevolking dat ze eventueel achteraf een politieke partij kunnen straffen (maar de beslissing wel hebben moeten ondergaan en er sowieso voor opdraaien) dan dat ze van meet af aan de politieke partijen had kunnen beletten die beslissing te nemen? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 juni 2010 om 19:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het VB bevat veel sossen die VB'ers zijn geworden ik ben er zelf een van. Daar moet dan toch en zeer sterke drijfveer achter zitten die dat teweegbrengt en dan spreek ik niet over populisme in toepassing maar echte overtuiging. En daar houdt men geen rekening mee. Kwestie N-VA hoop ik voor hun kiezers dat ze niet door de knieen gaan voor de traditionele partijen maar ik vrees hervoor. Het zou trouwens niet de eerste keer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De waarheid is dat NVA een soort van poging van politiek-correct links was om het Vl. Belang/Blok te ondermijnen (vb de wekenlange promotie van Dewever in de slimste mens). Het is gedeeltelijk gelukt, maar nu is het NVA monster te groot aan 't worden en krijgt zijn linkse schepper schrik.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 juni 2010 om 14:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Punt 2. Partijprogramma's. Dit zou iedereen moeten lezen. Ik ga ook niet voor de rechtbank uitleggen dat ik geen goesting had om de wet te lezen ... en dus niet wist wat er in stond. Indien referenda voor u een hulpmiddel zijn om zich meer te informeren... so be it! Ik heb daar niets tegen. Maar het is niet voldoende... Het lezen van een partijprogramma kan in verschillende stappen gebeuren, naargelang de interesse. Wie wat inzicht heeft weet waarover hij praat. De laatste tijd zijn BV's of gelijkgestelden mijn favoriete schietschijven met hun naïeve opmerkingen. Punt 3. Niemand kan met zekerheid voorspellen hoe een partij zich gaat gedragen NA de verkiezing. Als die partij aan kiezersbedrog doet dan is de kiezer daar niet noodzakelijk verantwoordelijk voor. De 'ideale' partij bestaat niet. Maar ik wil wel zeker maken, dat een partij die kiezersbedrog pleegt een zware aderlating kan verwachten bij de volgende verkiezing. Dat is de enige manier om een grote kuis te houden onder sommige 'gevestigde' waarden in kortzichtige partijen. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 12 juni 2010 om 01:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatste decennia echter heeft elke partij zich in kleinere of grotere maten telkens schuldig gemaakt aan kiezersbedrog. Eender welke strekking, eender welke politieke stroming, naamsveranderingen incluus. Telkens zijn die "afgestraft" maar keer op keer weer haalt het allemaal niets uit en blijft het "bedrog" plaatsvinden. Of men nu van CVP(CD&V) naar PVV(OVLD) of SP(SPa) of VB, VU,... of omgekeerd hopt steeds komt er quasi steeds hetzelfde uit; ene schandaal na het andere en wanbeleid waarbij bij elke volgende verkiezing de in de publieke opinie verantwoordelijke partij "afgestraft" wordt. Ik denk dat daar enkel uit te besluiten valt dat de kiezer dus niet voor het bedrog zélf verantwoordelijk is maar wel voor dat zich telkens te laten herhalen en als kiezer zichzelf telkens in dezelfde val laat lopen, zowel jong als oud. Mooie woorden, hopen valse beloftes en beïnvloeding publieke opinie zijn hiervan de voornaamste oorzaken. Kiezers zijn niet dom op zich maar van mis geïnformeerd tot geconditioneerd. Het bewijs wordt hier constant geleverd: N-VA gaat de grootste partij worden en alle andere traditionele gaan afgestraft worden, nu gaat er wat veranderen, nu gaat het beter gaan,... Ik geef iedereen, pro en contra op een blaadje: volgende verkiezingen gaan we 9 op 10 de NVA afstraffen en is het voor de zoveelste maal oude koek in nieuwe verpakking.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |