Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 juni 2010, 07:15   #121
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Moet pijn doen voor de CD&V en voor de CD&V'ers vooral. Die partij heeft altijd politiekers aangetrokken gelijk anderlecht supporters. Speelt geen rol of ze er een band mee hebben, we gaan gewoon voor de gedoodverfde winnaar supporteren, anders zitten we in de oppositie en kunnen we onze zakken niet vullen.
Ze hebben al een keer een dip gehad en zijn teruggekomen; net als Anderlecht.

Zij hebben het voordeel dat er ook nog andere mensen achter de schermen meedenken zoals cm, ACW,...

In n-va mag/kan enkel BDW denken; de rest is opvulling. Zonder BDW halen Brepols en Bourgeois amper stemmen.
azert is offline  
Oud 6 juni 2010, 07:37   #122
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht

Zij hebben het voordeel dat er ook nog andere mensen achter de schermen meedenken zoals cm, ACW,...

In n-va mag/kan enkel BDW denken; de rest is opvulling. Zonder BDW halen Brepols en Bourgeois amper stemmen.
Dat parcours is een zaagtand die bergaf gaat. Elke nieuwe piek en elk nieuw dal is lager dan de vorige.
Die meedenkers zijn geen voordeel, integendeel. Het is alleen een extra supportersclubje dat sowieso voor hen blijft supporteren. Maar ze kosten waarschijnlijk meer stemmen dan ze opbrengen telkens ze hun invloed willen laten gelden.

Ik blijf erbij, veel CD&V stemmers stemmen erop omdat ze bij het winnende kamp willen horen, zodra dat fabeltje uit is kan het razendsnel bergaf gaan.
Travis66 is offline  
Oud 6 juni 2010, 07:42   #123
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Verwacht ge dat Mieke Vogels op de Grote Markt van Antwerpen gaat oproepen NVA te stemmen ofzo
(b2w mag niet antwoorden)

Dat van kil en hard is gewoonweg waar, de NVA heeft voor het neoliberalisme gekozen om zo VOKA en consorten ter wille te zijn, dan moet ge niet komen klagen als ze op de consequenties daarvan gewezen worden.
Als men zelf geen goeie boodschap heeft, kan men niet anders dan beginnen kraken aan de boodschap van de andere bij gebrek aan beter.

Had Groen! een goed programma (buiten stomweg kerncentrales willen sluiten, chocolade sigaretten verbieden en niet willen dat er meer gevangenissen worden gebouwd, ... ) dan konden ze de nadruk op leggen op HUN Partij..

Mja... groen! moet het duidelijk eerder hebben van de goeie ouwe 'pas maar op voor de dieje, want daar gaat ge wat mee aan de hand hebben... met ons zijt ge zeker dat er tenminste niks veranderd'
Oud 6 juni 2010, 07:44   #124
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Verwacht ge dat Mieke Vogels op de Grote Markt van Antwerpen gaat oproepen NVA te stemmen ofzo
(b2w mag niet antwoorden)
Mieke Volvogels heeft alvast opgeroepen om Volvo auto's te kopen . Ik heb eens gekeken, dat is geen bedekte term voor een fiets.
Oud 6 juni 2010, 07:46   #125
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Geen Portugees?
lol
speurneus is offline  
Oud 6 juni 2010, 08:37   #126
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Mieke Volvogels heeft alvast opgeroepen om Volvo auto's te kopen . Ik heb eens gekeken, dat is geen bedekte term voor een fiets.
Tja, DE partij die alles open wil gooien, staat op om de eigen markt te beschermen : Volvo's worden bij ons gemaakt he. Mensen in België zouden wat meer moeten nadenken bij het aanschaffen van producten: alles wat van buiten komt, brengt de handelsbalans in het negatief, en moeten we meer exporteren om het goed te maken. Die reflex zie je ook meer en meer ontstaan bij andere landen. Bescherming van de eigen markt. Als de crisis aanhoud, spat de EU uit elkaar, want iedereen begint buiten de lijntjes te kleuren, en de EU kan bijna geen maatregelen nemen daartegen.
De EU had eerst alles netjes moeten regelen toen we nog met veel minder waren en dan anderen toelaten. Dan waren de voorwaarden duidelijker en strenger. Nu is het een hoopje ongeregeld, en de bron van dusdanig veel reglementeringen dat het voor producenten op eieren lopen is om maar geen reglementje te overtreden. Om dus van kleine ondernemer naar grote ondernemer te evolueren is het soms aartsmoeilijk en heb je alle hulp nodig die VOKA, VBO, UNIZO en soortgelijken kunnen bieden.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 08:38   #127
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thyssen offert zich gewoon op zodat er een nieuwe figuur kan staan bij de verkiezingen in oktober.
Verkiezingen in oktober? 2010 of 2012? Heb ik iets gemist?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 6 juni 2010, 08:38   #128
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dat parcours is een zaagtand die bergaf gaat. Elke nieuwe piek en elk nieuw dal is lager dan de vorige.
Die meedenkers zijn geen voordeel, integendeel. Het is alleen een extra supportersclubje dat sowieso voor hen blijft supporteren. Maar ze kosten waarschijnlijk meer stemmen dan ze opbrengen telkens ze hun invloed willen laten gelden.

Ik blijf erbij, veel CD&V stemmers stemmen erop omdat ze bij het winnende kamp willen horen, zodra dat fabeltje uit is kan het razendsnel bergaf gaan.
Als per ongeluk de CD&V uit de regering zou gehouden worden, zal je die "vriendjes" nogal rap bij anderen zien aanschurken
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 08:39   #129
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Had Groen! een goed programma (buiten stomweg kerncentrales willen sluiten, chocolade sigaretten verbieden en niet willen dat er meer gevangenissen worden gebouwd, ... )
flippo's verbieden
born2bewild is offline  
Oud 6 juni 2010, 08:39   #130
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Nee, alleen de azertkronkel
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 08:39   #131
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
redelijk wat
born2bewild is offline  
Oud 6 juni 2010, 08:41   #132
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In de aanloop van de vorige verkiezingen, kwam ik op "een markt" (een wielerwedstrijd) een Vlaams Belang-kamerlid tegen die me zijn kaartje prezenteerde. Een omstaander bleef even met hem babbelen, en ik hoorde de politieker zeggen "dat hij een goed gevoel had bij de kampanje".
Korte tijd later viel het verdikt: dik verlies voor het Belang.

Had hij gelogen? Wist hij echt zelf niet van beter?

Volgens een artikel in De Standaard durven de tsjeven wel degelijk hun doodsangst verwoorden.

Punt van diskussie: hebben de bangeriken gelijk ? Ik zou graag peilen naar wat jullie aanvoelen als realiteit; en niet wat jullie natte dromen zijn of jullie wensen.

Persoonlijk word ik in mijn niet-politieke kennissenkring enkel gewaar dat de gewone m/v denkt "de prutsers, ze kunnen het niet", maar of zich dat zal vertalen naar een verschuiving in de kiesrezultaten, tsja, ik hoop het, maar daar blijft het bij,
weten doe ik het niet.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=VE2R3402

titel: Ieder voor zich in CD&V-horrorscenario

beetje tekst:
Hopelijk heb je gelijk, Marianne Thyssen mag in geen geval premier worden, want dan zijn we vertrokken voor een volledige legislatuur van 4 jaar toegevingen, toegevingen en nog eens toegevingen op zijn Verhofstadts. Velen en niet alleen binnen CVP zullen Yves Leterme dan al missen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 6 juni 2010, 08:41   #133
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Thyssen offert zich gewoon op zodat er een nieuwe figuur kan staan bij de verkiezingen in oktober.
marc eyskens?
born2bewild is offline  
Oud 6 juni 2010, 08:41   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
lol
Wat is daar zo grappig aan? Ik wou dat ook vragen trouwens.
Oud 6 juni 2010, 08:42   #135
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Oproep aan de Vlaamse vleugel van CD&V, stemt niet op Marianne Thyssen. Hopelijk haalt ze echt zo'n slechte score dat ze nooit het premierschap kan legitimeren.

Ik hoop dat er een Waal premier wordt.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 6 juni 2010, 08:52   #136
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Oproep aan de Vlaamse vleugel van CD&V, stemt niet op Marianne Thyssen. Hopelijk haalt ze echt zo'n slechte score dat ze nooit het premierschap kan legitimeren.

Niet teveel zorgen maken. Premier zal die niet worden, en als ze het kan worden zal ze aan de leiband van Bartje moeten lopen. Trouwens, het is nog lang niet zeker of er wel een regering kan gevormd worden.

Reynders roept de Vlamingen op om NIET CD&V te stemmen, maar de vraag is of hij zelf nog een score haalt die kan tellen...
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 08:54   #137
born2bewild
Banneling

Standaard

moet ik nu een bolleke kleuren voor diegene waar ik niet voor wil stemmen of hoe zit het?

pfff ingewikkeld
born2bewild is offline  
Oud 6 juni 2010, 09:00   #138
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Max, ouwe rakker,

Dit is gewoonweg wereldnieuws! Jouw mysogynie die het haalt van jouw gecombineerde homo- en francofobieën.
Ik duim samen met jou dat er een Waal premier wordt.

Zazoe,
virmiljoen

Dit is trouwens niet de plek om dergelijke oproep te lanceren, je doet dit best via een aangetekend schrijven aan Mevrouw Marianne Thyssen, Wetstraat 89, 1040 Brussel. De jongens en meisjes van het Cd&v promoteam nemen dan contact met je op. Je kan mevrouw Thyssen ook bellen op 016/472.708 (www.1207.be) De jongens en meisjes van de gerechtelijke politie nemen dan echter contact met je op.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 6 juni 2010 om 09:11.
4x10E6 is offline  
Oud 6 juni 2010, 11:58   #139
BHV
Burger

BHV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grhluna Bekijk bericht
thyssen in lingerie

Marianne
BHV is offline  
Oud 6 juni 2010, 11:59   #140
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
bedoelt u anderlecht, de vereniging die geld "leent" aan scheidsrechters?
born2bewild is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be