Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2010, 22:27   #121
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Formule 1 renstallen zijn in 2010 beperkt tot 8 motoren voor het seizoen.

Maar mensen, we moeten ons er geen zorg over maken, als een auto-bouwer 1000 PK in zijn bak wil lepelen, pakt ie toch gewoon de W16 van de VAG groep.
of even kijken naar onze Japanse motorenbouwers. Er zijn genoeg Supra's en Skylines waar men 1000 PK perst uit motoren kleiner dan 4 liter.
Ok, het zijn benzine motoren.
Maar het lijkt me geen groot probleem om een 1000 PK diesel te bouwen die minder dan 500 kg weegt. Eentje die nog een paar 1000 draaiuren meekan. Het is gewoon kostelijk, en de toepassingen ervoor zijn beperkt.
"Mijn Ferrari Blabla heeft die nieuwe mazoutstoof..." verkoopt niet lekker nietwaar.
yup
rotary motor ; http://www.youtube.com/watch?v=0BGGB...eature=related
Oud 25 juni 2010, 05:24   #122
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
zo, en wat vinden jullie van dit biodieseltje ?

http://www.diseno-art.com/encycloped...GM_EcoJet.html
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 08:44   #123
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Eigenlijk een leuk verloop van een treat, van een TAX die leuke mobielen en creativiteit moet verbieden naar een technische discutie van wat mogelijk is.

Ik heb zo'n idee voor die Street Hawk. We maken er een hybride van.

2000 LiFePo4 cellen als "Booster"- dit weegt 140 kg en levert voor 1,2 minuut 607,2 kw , en een 250 pk 2500 cc turbo dieseltje als basis krachtbron.
Elke wiel een electromotor van 200 kw S2 klasse, en we hebben wat we nodig hebben
Is een pak lichter dan enige 1000 PK motor die je maar een paar seconden per dag volledig moet aanspreken.
Oud 25 juni 2010, 22:46   #124
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
(...)
Trouwens de wetten werken sommige gedragingen in de hand
Stel dat de lasten/BTW op de arbeid voor de HERSTELLING en ONDERHOUD van wagens 0euro zou zijn, hoeveel langer zouden we rijden met onze wagens ? IK zeg dat onze auto's ipv 150.000km op slag 300.000km kunnen rijden... DUs als je wilt sparen op grondstoffen, en productie van wagens, dan moet je zo'n wetgeving invoeren die zorgt dat auto's een duurzame economie worden. Op slag rijden we 2 keer langer met dezelfde wagen en moeten we er 50% minder produceren. Dat zal veel meer impact hebben dan een regeltje maken voor 2% van de wagens
Dat zal weinig effect hebben. De meeste mensen doen hun wagen nu eigenlijk ook niet weg omdat die teveel kost aan herstelling. Ze zoeken een aanleiding om hun wagen te vervangen omdat ze iets nieuws willen, of omdat ze hun auto beu zijn.
Trouwens, als we onze wagens langer houden dan duurt het langer om de verbeterde technologie te laten doordringen in het wagenpark. Stel u voor dat we vandaag nog altijd massaal zouden rondrijden met auto's uit de jaren 60 en 70.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 22:59   #125
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Max en Peter

dus het model zou moeten zijn dat je de VASTE taxen, type inschrijvingstaks en rijtaks en verzekeringen allemaal omzet naar variabele taksen.

Als je weet dat je bvb voor een auto 3000euro inschrijving betaalt op 200.000km, en 500euro jaarlijkse taks op 20.000km en 300euro verzekering op 20.000km dan betaal je heden per tankbeurt 15€ inschrijving+25€rijtaks +15€verzekering.

Dus als je volgooit met 60euro, heb je eensupplementaire variable taks te betalen van 45€ of kost uw tankbeurt 105euro

Het voordeel van die redenering is, dat je uw kostprijs per kilometer anders gaat bekijken... Want elke extra 100 kilometer kost nu bvb 5-6 euro, en kost dan 10-12euro.
Wat je dan bereikt is dat je die marginale kostprijs gaat vergelijken met trein-tram-bus kostprijs, en dat je op andere manier naar uw mobiliteit gaat kijken

Je betaalt dus niet meer belastingen, maar je maakt uw rekening anders
En hoogst waarschijnlijk zal door die duurdere marginale kostprijs, zal je totaal anders kijken naar uw extra trip naar zee bvb

een kilometerheffing zou vooral die kosten variabel moeten maken...
Dus door het volledig variabel maken van alle lasten op het autogebruik wil je trein, tram en bus interessanter maken terwijl dat vervoersvormen zijn die vrijwel uitsluitend vaste kosten hebben (of er nu iemand meerijdt of niet maakt in de kost nauwelijks wat uit), vaste kosten die bovendien bijna volledig met belastinggeld worden betaald.
Vind je dat redelijk?
Oud 25 juni 2010, 23:21   #126
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
max

ik ben voor een 'flat eco tax' dit wil zeggen, alle fossiele brandstoffen evenveel belasten.... Dan moet je geen rode en andere mazout meer maken, maar belast je alle energiebronnen die fossiele brandstoffen verbranden evenveel.

Nu een tax is niet recupereerbaar voor de export, en wordt niet geheven op de import... Dus ik ben voor een 'flat-CO2-btw' een btw die gerecupereerd wordt bij export, die NIET gerecupereerd wordt bij verwarming van privéwoningen, rijden van privékilometers, en consumptie van voeding. En die opgelegd wordt via 'berendeerde formules' op import productie... Dus de CO2 opgestapeld in een product, via de 'productie' en via de 'transport' wordt aangerekend aan de consument.

Of de auto daarbij meer moet belast worden of niet, kan mij geen snars schelen. Het model moet ervoor zorgen dat de zuinigste wagen, en de zuinigst geproduceerde wagen het goedkoopst in de markt komt
Het model zorgt ervoor dat de zuinigste fabriek het goedkoopst goederen aflevert. Dat de goederen die het minst getransporteerd worden het goedkoopst zijn. Dat goederen die het minst verbruiken in energie het goedkoopst in gebruik zijn. Dat het rendabel wordt zonder subsidies zonnepanelen te leggen... etc

Uiteraard niet in te voeren in één nacht, maar planmatig
Wat is de prijs van CO2 eigenlijk? Die is zeer laag: kijk hier: http://www.co2prices.eu/
Ligt ergens rond de 15 €/ton.

Omgerekend naar dieselbrandstof http://www.comcar.co.uk/newcar/compa...s/co2litre.cfm die 2.6kg CO2 per liter produceert is dat een taks van ongeveer 4 eurocent per liter.
Heb je dat goed gelezen? 4 eurocent per liter.
Nu betalen we ruim 10 keer zoveel aan accijnsen.
Ik steun jouw voorstel. Flinke besparing. Invoeren en wat mij betreft mag dat gerust in één nacht.
Oud 26 juni 2010, 07:16   #127
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Dat zal weinig effect hebben. De meeste mensen doen hun wagen nu eigenlijk ook niet weg omdat die teveel kost aan herstelling. Ze zoeken een aanleiding om hun wagen te vervangen omdat ze iets nieuws willen, of omdat ze hun auto beu zijn.
Trouwens, als we onze wagens langer houden dan duurt het langer om de verbeterde technologie te laten doordringen in het wagenpark. Stel u voor dat we vandaag nog altijd massaal zouden rondrijden met auto's uit de jaren 60 en 70.
ja dat is inderdaad ook een contradictie; evolutie en verbeteringen zijn op het dat punt 'ecologisch' niet goed, want ze werken een wegwerpmaatschappij in de hand. Daarom dat een C2C zo essentieel is, uw goed bvb ijzer blijft bestaan als grondstof en wordt dan oneindig gerecycleerd. Dan kun je vernieuwen zonder dat er grondstoffen verloren gaan

Nu, een VW diesel verbruikte in 1980 5liter met 50pk . De gemiddelde wagen nu krijgt 150pk en verbruikt 6liter... Ik ben zeker castreer de moderne diesel naar 50pk en de wagens verbruiken 3liter... daarom denk ik, moeten we meer werken aan 'energievariabele systemen'

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 juni 2010 om 07:42.
Oud 26 juni 2010, 07:43   #128
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is de prijs van CO2 eigenlijk? Die is zeer laag: kijk hier: http://www.co2prices.eu/
Ligt ergens rond de 15 €/ton.

Omgerekend naar dieselbrandstof http://www.comcar.co.uk/newcar/compa...s/co2litre.cfm die 2.6kg CO2 per liter produceert is dat een taks van ongeveer 4 eurocent per liter.
Heb je dat goed gelezen? 4 eurocent per liter.
Nu betalen we ruim 10 keer zoveel aan accijnsen.
Ik steun jouw voorstel. Flinke besparing. Invoeren en wat mij betreft mag dat gerust in één nacht.
Je moet volgens mij naar een CO2 ecotaks van 1euro per liter, niet in te voeren in één nacht
Oud 26 juni 2010, 07:53   #129
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus door het volledig variabel maken van alle lasten op het autogebruik wil je trein, tram en bus interessanter maken terwijl dat vervoersvormen zijn die vrijwel uitsluitend vaste kosten hebben (of er nu iemand meerijdt of niet maakt in de kost nauwelijks wat uit), vaste kosten die bovendien bijna volledig met belastinggeld worden betaald.
Vind je dat redelijk?
Voor mij moet niemand op de trein zitten. Als de auto's evolueren naar 1liter pendelwagens of hybrid/electrische wagens bvb vind ik dat best een goeie evolutie. ALs die pendelaars daardoor ontsnappen aan hoge lasten op energie en hun variabele kosten daardoor heel laag zetten zodat ze nog altijd goekoper pendelen den treinen, heb ik daar echt geen probleem mee.

De trein maakt gewoon al haar vaste kosten variabel inderdaad. Alhoewel
zij ook wel een 'energiekostprijs' per km heeft die wel20% van haar kosten zal belopen en vooral een immense personeelskostprijs heeft per trein, dus ookzij zou in theorie duurder moeten worden door CO2 lasten.
Anderzijds moet je vooral kijken naar een 'vlootgemiddelde' of een 'kostprijs per afgelegde km cijfer' en daarbij best geen truken van gratis abonnementen zoals de lijn natuurlijk
Bovendien heeft de trein zoiets dat zelfs al rijdt ze met een lege pendeltrein naar het doelpubliek en rijdt ze dan met een volle trein met 1000man naar brussel,dan heeft ze weldegelijk gemiddeld genomen bvb 500mensen over die afstand vervoerd. Dus verkeerd is dat niet. In feite moet je toch ook niet de aanleg van 1km autostrade betalen bij de aankoop van uw wagen. De netwerken worden beheerd door de overheid en de netwerken zorgen vooral voor die vaste kosten.

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 juni 2010 om 08:04.
Oud 26 juni 2010, 22:02   #130
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als je het geld hebt, probeer het eens uit, maar verwacht geen wonderen, en dat minder verbruiken lukt alleen met een andere rijstijl. Als je de PK's aanspreekt die er bijkomen, dan resulteert dat in meer verbruik.

Ik heb volgende week een afspraak. Ik zal u mijn bevindingen laten weten
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 22:21   #131
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik heb volgende week een afspraak. Ik zal u mijn bevindingen laten weten
Vraag ook meteen of ze garantie geven. Als ze dat niet doen vergeet het dan. Dat is gewoon ene dieje de instellingen van het ventiel van uw turbo aanpast. Daarmee heb je kans dat je binnen de korste keren een cylinderkop hebt in de vorm van een banaan. Zeker als je een 6 in lijn motor hebt.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 26 juni 2010 om 22:23.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 23:13   #132
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja en spreek eens over uw vriend dat zijn BMW altijd in veiligheidsmode slaat, als hij een sprintje uit die laatste pk's perst. Of hij dat nu ook gaat doen
En laat ze nog eens uitleggen dat je minder gaat verbruiken, de meeste geloven dat ook
Oud 27 juni 2010, 21:00   #133
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja en spreek eens over uw vriend dat zijn BMW altijd in veiligheidsmode slaat, als hij een sprintje uit die laatste pk's perst. Of hij dat nu ook gaat doen
En laat ze nog eens uitleggen dat je minder gaat verbruiken, de meeste geloven dat ook
wat bedoel je precies?
Ik heb een afspraak bij ziptuning, 2 jaar garantie op de moter.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 21:17   #134
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
wat bedoel je precies?
Ik heb een afspraak bij ziptuning, 2 jaar garantie op de moter.
Laat u niet op stang jagen, een goede chiptuning kan redelijk wat extra vermogen leveren en bij een normale rijstijl zal uw verbruik idd wat dalen.
Oud 27 juni 2010, 21:49   #135
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat u niet op stang jagen, een goede chiptuning kan redelijk wat extra vermogen leveren en bij een normale rijstijl zal uw verbruik idd wat dalen.
ik weet niet, die zijn motor slaat altijd in veiligheidsmode is als hij die 200pk aanspreekt.
Oud 28 juni 2010, 06:56   #136
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Ik ken hier niets van.
Veiligheidsmodus, is dat iets tegen het botsen? Iets met sensoren die de wagen doen stoppen als hij te dicht bij iets komt?
Oud 28 juni 2010, 08:01   #137
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik ken hier niets van.
Veiligheidsmodus, is dat iets tegen het botsen? Iets met sensoren die de wagen doen stoppen als hij te dicht bij iets komt?
dat is uw motor waar de turbo uitvalt bij common rail systemen, en je kunt nog zonder turbo verdertuffen aan 90-120km/u Zorgt dus dat je nog naar de garage kunt rijden zonder uw motor te moeten forceren

ALs je dan eens aan de kant gaat staan, aflegt en opnieuw start ben je weer weg in 'normale' mode
Oud 28 juni 2010, 09:14   #138
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is uw motor waar de turbo uitvalt bij common rail systemen, en je kunt nog zonder turbo verdertuffen aan 90-120km/u Zorgt dus dat je nog naar de garage kunt rijden zonder uw motor te moeten forceren

ALs je dan eens aan de kant gaat staan, aflegt en opnieuw start ben je weer weg in 'normale' mode
Bedankt voor de uitleg.
Oud 28 juni 2010, 21:16   #139
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet niet, die zijn motor slaat altijd in veiligheidsmode is als hij die 200pk aanspreekt.
Is het een bmw?

Kan iets te maken hebben met de temperatuur.

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 juni 2010 om 21:19.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 21:34   #140
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het een bmw?

Kan iets te maken hebben met de temperatuur.
ja dat zit vol sensoren van druk, temperatuur en dus als je de Pk's aanspreekt springt die veiligheid aan, omdat hij detecteert dat er iets niet klopt.

Heb dat eens gehad met de peugeot, was gewoon een ventiel die niet vastzat, druk verloor en daardoor sloeg hij in veiligeheid
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be