![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stond open om van atheïst tot militant-atheïst te veranderen. Ik ben zeer, zeer open.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Schepen
|
![]() sorry dat ik zo dom ben :'(
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() De Clonaid raelisten van 3 pagina's geleden zijn een voorbeeld van atheïsten die een religieus geschift volgen.
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() geldt wat ook voor de rest van de religies?
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- is geen jood - is geen moslim - is geen christen (in 1 van zijn varianten: orthodox, catholiek, protestant) - is geen boudhist - is geen ... (waarbij het lijstje van grote wereldgodsdiensten die ergens officieel erkend zijn wordt afgerammeld). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- is geen jood - is geen moslim - is geen christen (in 1 van zijn varianten: orthodox, catholiek, protestant) - is geen boudhist - is geen ... (waarbij het lijstje van grote wereldgodsdiensten die ergens officieel erkend zijn wordt afgerammeld). Maar als ik de rare uitspraken van een lokaal klubje - of zelfs maar gewoon van mijzelf - aanneem als onomstotelijke dogma's, dan ben ik al geen atheist meer he. Je bent geen atheist meer als je ergens een aantal onomstotelijke dogma's onderschrijft waarvan de ondersteuning niet van waarneming maar van "openbaring" komt, waar die ook vandaan komen. Harriechristus is geen atheist, want hij gelooft in zijn eigen openbaringen. Hij is daar waarschijnlijk de enige in, maar dat is dus een religieus van een religie met 1 enkel lid. Vandaar dat velen denken dat hij zot is. Moesten er duizenden hetzelfde verkondigen, dan zou men het een sekte noemen. En als het er miljoenen zouden zijn, dan was het een religie, en dan moesten we er multicultureel respekt voor opbrengen en bidgebouwen voor laten bouwen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juni 2010 om 05:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eén man met een waanbeeld = waanzinnige Een groep mensen met een een waanbeeld = religie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() Dat zijn atheïstische mafkezen. Een atheïst is iemand die niet in 1 of meerdere goden gelooft. Een raelist gelooft niet in 1 of meerdere goden en is dus een atheïst. Ik zie niet in hoe dit een punt van discussie kan zijn.
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ethymologisch gezien kan je wel gelijk hebben. Ik neem "atheist" in een ruimere betekenis, namelijk zich niet dogmatisch aan een of andere mystieke openbaring onderwerpen. Hier zijn een paar woorden van belang: "dogmatisch" dwz, je verbied jezelf te twijfelen of dat kritisch te beschouwen "mystiek" dwz, niet door duidelijke waarnemingen en/of logische redeneringen hierop gebaseerd, ondersteund "openbaring" dwz, het is een "leer" die je van "horen zeggen" hebt via via van mensen die het op een mysterieuze wijze "gekregen" hebben, en niet zelf bedacht, zelf afgeleid en hun eigen intelligentie in de balans hebben gegooid. Wat zijn bijvoorbeeld geen niet-atheisten volgens deze visie ? - wetenschappers: ze hebben veel van wat ze weten van iets dat op een openbaring lijkt (boeken, professoren) maar die gooien hun EIGEN intelligentie in de balans ; het is niet MYSTIEK want het is verondersteld op waarnemingen en logisch redeneren gebaseerd te zijn ; het is NIET DOGMATISCH want het kan kritisch in vraag gesteld worden - communisten: hoewel ze misschien wel dogmatisch denken, is hun gegeven niet mystiek, en is het geheel niet op een mystieke openbaring gebaseerd. (kantje, boordje, maar bon). Maar iemand die gelooft dat een vreemde beschaving van achter Sirius de "gekozenen" op een zekere dag in hun ruimteschip gaat meenemen, en als enige element hiervoor de openbaring van iemand aanneemt die hem dat komt zeggen omdat groene mannekes hem dat verteld hebben en dat je daar niet aan mag twijfelen, wel dat zijn voor mij "religieuzen", ook al geloven ze niet in een Papa-god. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Atheïsten zijn niet 100% atheïst gedurende de godganse dag, het is echter wel hun streefdoel te zijn zoals Atheos, maar ze zijn zich bewust van hun eigen zwakheid.Dat het een grote zonde is als ge voor Atheos bidt kon wetenschappelijk aangetoont worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe toon je wetenschappelijk aan dat "bidden een grote zonde is"? Trouwens, zonde impliceert goddelijke wetten en atheisten ...hebben geen god. ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 22 juni 2010 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Ik kende Wager niet maar ik ga hem wel onthouden
![]() Citaat:
Als dit je hele leven beherst heb je net véél te verliezen. Laatst gewijzigd door Cdude : 22 juni 2010 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |