![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Discussie? Waar? Ik lees hier alleen maar hoogst persoonlijke interpretaties van een gebeurtenis. Interpretaties die als dusdanig niet eens relevant zijn voor het regeringsvormend proces. Wat valt daarover te discussiëren?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat betreft het feit of de nva, of het Weverke, alles eens in een wip en een gij ging oplossen:
- eerst was er de verkiezingsnederlaag (slechts mogelijk met ongeloofwaardige peilingen enz. ...) - dan was er een landslide (nieuw vrt-woord voor landverschuiving in de kiesuitslag, ongezien in de context van B.) - dan waren er de feesten, om die overwinning te vieren, maar: maar, maar, hoe uitbundig die feesten ook waren en nog altijd zijn, niemand heeft ooit beweerd dat de nva een absolute meerderheid heeft. Zelfs de V-partijen, omgerekend, in het Vlaams parlement, hebben tesamen geen absolute meerderheid. Uitlatingen als "we gaan dat eens vlug oplossen ..", waren/zijn dus niet gespeend van wat jennen van de partijen die zwaar verloren ... Niet zo proper dus, maar wel 'des levens'. Wat betreft het feit of B. een land is of niet. B. is natuurlijk lid van de VN, de EU enz., maar dat zegt niks over de kwaliteiten die het heeft als land. En die kwaliteiten zijn, wat mij betreft, zo laag, dat ik al lang weiger om de naam van het land voluit te schrijven. En overigens ga ik nog iets meer zeggen: er is maar één gewest dat op zijn grondgebied slechts één stad en 18 dorpen telt. Dat gewest heeft niet eens een autostrade-ring op zijn grondgebied. Aan de noordkant is slechts dat stukje Nederoverheembeek echt Brussels grondgebied. Niet dat dat belang heeft; het is ook maar wat jennen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#129 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#130 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja ik weet dat het wat naief overkomt om te geloven in een compromis dat voor de Vlamingen aanvaardbaar is, maar ik hoop dat het kan. Als moest blijken dat de toegevingen alweer veel te groot zouden zijn denk ik dat BDW wel het verstand zal hebben om de handdoek in de ring te gooien, maar nu is het nog te vroeg, en aangezien de partijen niet met mij zijn komen praten moet ik er van uit gaan dat BDW weet wat hij doet.
|
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zo had Bart Dewever ook de intentie een princiepsakkoord te bereiken tijdens zijn informatieronde. Dat is dus niet gebeurd en in die zin is hij niet gelukt in zijn opdracht. Dat zijn overigens letterlijk zijn woorden toen hij, voordat hij aan zijn ronde begon, poneerde dat zijn informatie pas gelukt zou zijn als hij een princiepsakkoord kon bereiken. En dat is niet het geval. Dus Olijke Bart doet het hier niet beter dan Leterme. Maar dat wil nog niet zeggen dat het overleg mislukt is. Neen, Dewever heeft het redelijk goed gedaan en sereen. Maar tot nog toe zonder veel resultaat. Voor zover we weten. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik sluit zeker niet uit dat ze tot een oplossing komen. Dat zou het beste zijn voor iedereen. We zullen zien wat we zullen zien. Laatst gewijzigd door system : 9 juli 2010 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niettemin zie ik er niet veel verschil tussen. Tenslotte willen ze beide Belgie instand houden toch?
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat belangrijk is, is dat Dewever structuren wilt maken die goed zijn voor de mensen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() simpel : pre formateur = formateur met een pree
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waaruit maakt u dat op? De N-VA heeft bij mijn weten nog nooit Vlaamse onafhankelijkheid als plan B naar voren geschoven.
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 9 juli 2010 om 16:16. |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() |
![]() |