Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2010, 22:07   #121
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Projecteer eens zo niet. Je mag me altijd eens tonen waar ik precies eender wat vergoelijk. In tegenstelling tot jou keur ik zowel allochtoon als autochtoon geweld af. In deze draad probeert maar een iemand iets te bedekken met de mantel der liefde en dat ben jij.

Waar heb ik precies geschreven dat allochtonen niets verkeerd kunnen doen? Of dat allochtonen per definitie niet racistisch zouden zijn? Jij hebt wel een erg rijke fantasie, misschien moet je daar wat mee gaan doen.
straf dat je in deze topic veel van zeg bent en in andere over allahtoons geweld je niet thuis geeft dit zegt genoeg over je persoontje...
by the way in tegenstelling tot jou vind ik dat men beide (autochtoon en allahtoon geweld) hard moet aanpakken
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 22:10   #122
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
In dat geval zal ik de de totaal gedegenereerde titel 'racist' met trots dragen en het als een geuzennaam beschouwen.
in den belgique ben je nogal snel als autochtoon racist ze doen maar de multicul adepten
Oud 12 juli 2010, 22:10   #123
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U vergeet deze zin bovenaan te vermelden "En vervolgens een zwarte vrouw onder een bus probeer te duwen".

Ja, dan ben ik ook van mening dat u een grote racist bent en uw straf niet mag ontlopen. Het liefst een hele zware straf. In Afrika ofzo?
Ik heb nergens goedgekeurd dat hij die vrouw onder de bus probeerde te duwen. Integendeel, ik heb meerdere malen duidelijk gezegd dat het terecht is dat hij daarvoor veroordeeld wordt. Het feit dat die vrouw zwart is, doet overigens helemaal niet terzake. Geweld = geweld. Daarbij is er ook geen sprake van 'onder een bus proberen te duwen', maar van dat die vrouw door een duw bijna onder een bus belandde.

Houdt u aan de feiten graag.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 22:11   #124
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Een hollander, een vlaming wat maakt het uit. Je geeft toe racist te zijn en je bent er nog fier op ook.

Als u wilt geef ik even mij opinie weer maar na jouw reactie's te hebben gelezen denk ik niet dat mijn opinie veel zal uitmaken. Indrukwekkend echt, dit heb ik nu nog nooit gelezen op dit forum.
Oud 12 juli 2010, 22:13   #125
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent van mening dat zeggen dat 'dit je eigen land is en dat je hier geboren en getogen bent', racistisch is.
Welnu, ik ben hier geboren en getogen en dit is mijn eigen land. Bijgevolg ben ik volgens u een racist. En in dat geval, het geval dus dat je een racist schijnt te zijn als je bovenstaande zegt, draag ik die -nogmaals: totaal gedegenereerde- titel 'racist' met trots ja, en beschouw ik het oprecht als een geuzennaam. En ik schaam me er dus nog geen milliseconde voor. Nog niet misschien.
'Racist' is waarschijnlijk het eerste Nederlandse woordje dat men aanleert als men toekomt uit den vreemde
Oud 12 juli 2010, 22:14   #126
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
'Racist' is waarschijnlijk het eerste Nederlandse woordje dat men aanleert als men toekomt uit den vreemde
Dat woord hoeven vele allochtonen niet 'meer' te leren. Wij (Ik toch) zeggen in onze taal 'aracist' als we het over een 'racist' hebben.
Oud 12 juli 2010, 22:19   #127
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Door bepaalde woorden zoals racist, homofoob, ... e.d. steeds te gebruiken heeft het zich uitgeholt. De woorden dragen niet langer de boodschap.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 22:19   #128
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een begrip dusdanig uitgehold en gedegenereerd wordt dat het niets meer om het lijf heeft, ben ik er inderdaad fier op.
Het begrip is helemaal niet uitgehold, maar ligt vast in internationale verdragen.
Het feit dat ge er niet mee akkoord bent doet niets ter zake gezien ook Nederland die verdragen heeft ondertekend en zich daar dus mee akkoord heeft verklaard.
Oud 12 juli 2010, 22:21   #129
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De woorden dragen niet langer de boodschap.
De woorden staan in de verdragen van de verenigde naties en dragen wel degelijk de boodschap.
Het is niet omdat je met een begrip niet akkoord gaat dat je geen racist bent.

Net zoals een dief spreekt over lenen, blijven racistische uitspraken racistisch, ook al ben je er mee akkoord.
Oud 12 juli 2010, 22:22   #130
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Door bepaalde woorden zoals racist, homofoob, ... e.d. steeds te gebruiken heeft het zich uitgeholt. De woorden dragen niet langer de boodschap.
Dat is dus precies wat ik bedoel, en daarom heb ik er geen moeite (meer) mee om 'racist' genoemd te worden.

Die politiek correcte multiculturele drammerigheid met hun steeds maar herdefiniëren van zaken -waaronder dus de begrippen die u hierboven aanhaalt- zodat die beter in hun politieke kraam te pas komen, moet maar eens afgelopen zijn.
Oud 12 juli 2010, 22:22   #131
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Een hollander, een vlaming wat maakt het uit. Je geeft toe racist te zijn en je bent er nog fier op ook.
Holland heeft na België nu ook een 'ondemocratische' partij (om het even eufemistisch te verwoorden)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 12 juli 2010 om 22:22.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 22:26   #132
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
straf dat je in deze topic veel van zeg bent en in andere over allahtoons geweld je niet thuis geeft dit zegt genoeg over je persoontje...
by the way in tegenstelling tot jou vind ik dat men beide (autochtoon en allahtoon geweld) hard moet aanpakken
Ik ben in deze topic helemaal niet veel van zeg, ik stelde alleen dat jij er nogal gemakkelijk van uitging dat ze het zelf uitgelokt had. Nu ben je op je pik getrapt en begin je er maar op los te fantaseren. Ik heb wel degelijk al meegediscussieerd in andere draden over geweld. Mijn standpunt daarover is andere forumdeelnemers inmiddels wel bekend: ik vind dat justitie pover werk doet, ben voor de bouw van extra gevangenissen en voor een consequente bestraffing van ALLE criminaliteit. Wat ik dan weer niet doe is op basis van een artikeltje in HLN proberen om bepaalde vormen van criminaliteit goed te praten. Daar hebben we jou al voor.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 22:30   #133
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het begrip is helemaal niet uitgehold, maar ligt vast in internationale verdragen.
Het feit dat ge er niet mee akkoord bent doet niets ter zake gezien ook Nederland die verdragen heeft ondertekend en zich daar dus mee akkoord heeft verklaard.
Ik ben Nederlander en ik ben daar trots op. Ik ben er fier op dat ik in Nederland geboren en getogen ben. Ik ben fier op het prachtige land dat mijn (voor-)ouders mede tot stand hebben gebracht, samen met de voorouders van andere Nederlanders. Ik vind ook dat Nederlanders in Nederland de eerste rechten hebben (net zoals Vlamingen in Vlaanderen, Walen in Wallonië, Fransen in Frankrijk, Zweden in Zweden, Uruguayanen in Uruguay, Zimbabwanen in Zimbabwe, enzovoorts enzoverder enzocetera).
Als dat alles mij tot een racist zou maken, dan zij het zo, en dan draag ik die titel met trots.

Wat let u trouwens mij wegens vermeend racisme aan te klagen bij één of andere rechtbank?
Oud 12 juli 2010, 22:31   #134
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Holland heeft na België nu ook een 'ondemocratische' partij (om het even eufemistisch te verwoorden)
'Holland' is het westen van de staat Nederland. Om precies te zijn de provincies Noord- en Zuid-Holland.

Wat bedoelt u nu precies?
Oud 12 juli 2010, 22:33   #135
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

racisme is niet zo evident om te bewijzen,
als de rechtbank van oordeel is dat het om een racistische daad gaat,dan lijkt me er geen twijfel meer mogelijk...
Oud 12 juli 2010, 22:34   #136
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
racisme is niet zo evident om te bewijzen,
als de rechtbank van oordeel is dat het om een racistische daad gaat,dan lijkt me er geen twijfel meer mogelijk...
Want de dames en heren rechters zijn onfeilbaar ofzo?
Oud 12 juli 2010, 22:47   #137
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want de dames en heren rechters zijn onfeilbaar ofzo?
Voor jouw bestaat racisme niet?
Oud 12 juli 2010, 22:54   #138
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent van mening dat zeggen dat 'dit je eigen land is en dat je hier geboren en getogen bent', racistisch is.
Welnu, ik ben hier geboren en getogen en dit is mijn eigen land. Bijgevolg ben ik volgens u een racist.
Niks verdraaien aub
Hij zei dat ook jij ( als jij die mening van die man zou delen... wat je beaamde ) daaronder viel en dat sloeg duidelijk op 't feit dat je denkt meer of eerst rechtmatig te zijn.

Citaat:
En in dat geval, het geval dus dat je een racist schijnt te zijn als je bovenstaande zegt, draag ik die -nogmaals: totaal gedegenereerde- titel 'racist' met trots ja, en beschouw ik het oprecht als een geuzennaam. En ik schaam me er dus nog geen milliseconde voor. Nog niet misschien.
dit stukje slaat dan verder op niks
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 22:55   #139
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Voor jouw bestaat racisme niet?
Jawel, natuurlijk bestaat er een menselijke, doorgaans biologische, reflex die racisme genoemd zou kunnen worden, maar dat is niet wat u hierboven beweerde.
Oud 12 juli 2010, 22:58   #140
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Niks verdraaien aub
Hij zei dat ook jij ( als jij die mening van die man zou delen... wat je beaamde ) daaronder viel en dat sloeg duidelijk op 't feit dat je denkt meer of eerst rechtmatig te zijn.

dit stukje slaat dan verder op niks
Zie post #135 hierboven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be