Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2010, 08:27   #121
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Dat wordt ontkend door de ferventste anti-racisten, want het past niet in hun kraam. Laat zeggen dat ze er altijd met een boog om heen lopen en zich neurotisch fixeren op het VB.
Die ontkenning maakt dat antiracisten zelf racisten zijn.
Wat wordt er ontkend?
Dat er moslim-extremisme is?; dat zij ook geweld gebruiken? of dat het extreem rechts is?

Kan je meteen ook quoten waar welke anti-racisten dit ontkennen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 08:32   #122
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indien er een discriminatie is vastgesteld; uitgesproken door het grondwettelijk hof; wat moet het CGKR dan nog aanklagen?
Deze discriminatie uiteraard. Dat is namelijk strafbaar. Ze kunnen eisen stellen en schadevergoedingen vragen. En dat weten ze maar al te goed. Het is hun bestaansreden om vastgestelde discriminatie aan te klagen.

Maar zoals gezegd, zwijgen ze in alle talen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 augustus 2010 om 08:35.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 08:41   #123
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Deze discriminatie uiteraard. Dat is namelijk strafbaar. Ze kunnen eisen stellen en schadevergoedingen vragen. En dat weten ze maar al te goed. Het is hun bestaansreden om vastgestelde discriminatie aan te klagen.

Maar zoals gezegd, zwijgen ze in alle talen.

Paulus.
Mag ik nu tenminste weten welke discriminatie; op basis van welk criterium?
Oud 6 augustus 2010, 09:23   #124
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het extreem-rechts geweld zit toch ook al goed over de wereld verspreid.
In hoeverre het zich nog meer verspreidt en hoe rap; weet ik niet. De media schenkt daar ook niet zo veel aandacht aan. Behalve eens een panorama uitzending. Heb jij bijvoorbeeld in de Belgische media iets gelezen over de laatste bijeenkomst van Pro-Deutschland en het optreden van De Winter en Debie daar?

Ik stel het op prijs dat je wil toegeven dat er ook extreem-rechts racistisch geweld is; en je het uiteraard veroordeeld.
Tuurlijk veroordeel ik alle extremisme. Dat gebeurt bij bepaalde strekkingen totaal niet. Als ik zie hoe Yves Desmet op de katholieke kerk spuwt en nog nooit één opinie heeft geschreven over moslim-extremisme of allochtone criminaliteit.
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 09:26   #125
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Tuurlijk veroordeel ik alle extremisme. Dat gebeurt bij bepaalde strekkingen totaal niet. Als ik zie hoe Yves Desmet op de katholieke kerk spuwt en nog nooit één opinie heeft geschreven over moslim-extremisme of allochtone criminaliteit.
Ken je soms toevallig ook voorbeelden van bepaalde strekkingen die spuwen op één welbepaalde godsdienst, maar niet op de andere godsdiensten?
Oud 6 augustus 2010, 09:32   #126
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ken je soms toevallig ook voorbeelden van bepaalde strekkingen die spuwen op één welbepaalde godsdienst, maar niet op de andere godsdiensten?
Links in het algemeen, laat het me zo stellen. Dit met uitzondering van bvb Zwagerman, Barnard.
Oud 6 augustus 2010, 09:43   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Links in het algemeen, laat het me zo stellen. Dit met uitzondering van bvb Zwagerman, Barnard.
Je kent dus geen andere strekking die spuwt op één welbepaalde godsdienst, maar niet op de andere godsdiensten?

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 augustus 2010 om 09:43.
Oud 6 augustus 2010, 09:46   #128
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik nu tenminste weten welke discriminatie; op basis van welk criterium?
Nogmaals, het doet er niet toe. De discriminatie is een vastgesteld feit door het grondwettelijk hof.

Ik ga hier niet gans BHV uit de doeken doen, omdat het er niet toe doet, maar concreet komt het hierop neer dat de franstaligen stemmen kunnen ronselen in Vlaanderen (BHV) en de Vlamingen niet in Wallonië.

Ik dacht toch dat je een heel klein beetje op de hoogte was van de zeer actuele nationale politiek hoor?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 augustus 2010 om 09:47.
Oud 6 augustus 2010, 10:02   #129
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
moslim-extremisme IS extreem rechts.
Niet akkoord.
De islam is extreem racistisch.

http://www.google.be/url?sa=t&source...TnEY-xiE6x6xUQ

De meerderheid van onze bevolking is hier door het linkse mediamonopolie zo lam geslagen dat zij, no questions asked, extreem racisme, extreem sexisme, extreme antidemocatie en extreem paternalisme onmiddellijk linken aan extreem rechts.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 6 augustus 2010 om 10:07.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 10:03   #130
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je kent dus geen andere strekking die spuwt op één welbepaalde godsdienst, maar niet op de andere godsdiensten?
Jawel. Je hebt echt Islamhaters. Aan de andere kant is er ook een groep die tercht bangs is van de Islam en gewoon feiten aanhaalt. Dus niet spuwen.
Oud 6 augustus 2010, 10:07   #131
Fieseler

Standaard

Citaat:
Jawel. Je hebt echt Islamhaters. Aan de andere kant is er ook een groep die tercht bangs is van de Islam en gewoon feiten aanhaalt. Dus niet spuwen.
Het is hilarisch om een Artisjok hier te komen zeiken over en schermen met een CGKR terwijl hij(zij)zelf voorstander is van het legaliseren van georganiseerde vrouwendiscriminatie en ander extreem racisme.
Oud 6 augustus 2010, 11:11   #132
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, het doet er niet toe. De discriminatie is een vastgesteld feit door het grondwettelijk hof.

Ik ga hier niet gans BHV uit de doeken doen, omdat het er niet toe doet, maar concreet komt het hierop neer dat de franstaligen stemmen kunnen ronselen in Vlaanderen (BHV) en de Vlamingen niet in Wallonië.

Ik dacht toch dat je een heel klein beetje op de hoogte was van de zeer actuele nationale politiek hoor?!

Paulus.
Het doet er misschien niet toe, maar ik zou het wel graag weten.
Ik ben op de hoogte; maar weet niet wat die discriminatie juist inhoud.
Geef dan tenminste de link naar het arrest van het grondwettelijk hof.

Vlamingen kunnen ook in heel Wallonië stemmen ronselen. Het volstaat om een lijst in de dienen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 augustus 2010 om 11:12.
Oud 6 augustus 2010, 11:43   #133
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het doet er misschien niet toe, maar ik zou het wel graag weten.
Ik ben op de hoogte; maar weet niet wat die discriminatie juist inhoud.
Geef dan tenminste de link naar het arrest van het grondwettelijk hof.

Vlamingen kunnen ook in heel Wallonië stemmen ronselen. Het volstaat om een lijst in de dienen.
De kieskring BHV ligt in twee taalzones (nl in een tweetalige en een eentalige), terwijl de andere kieskringen in dit land slechts in een enkele taalzone liggen.

Laatst gewijzigd door Andy : 6 augustus 2010 om 11:43.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 11:55   #134
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het is hilarisch om een Artisjok hier te komen zeiken over en schermen met een CGKR terwijl hij(zij)zelf voorstander is van het legaliseren van georganiseerde vrouwendiscriminatie en ander extreem racisme.
Tja linkiewinkies hé...de tegenhanger van het VB..ander volk eerst met een over het paard getilde politieke correctheid als religie..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2010, 11:59   #135
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De kieskring BHV ligt in twee taalzones (nl in een tweetalige en een eentalige), terwijl de andere kieskringen in dit land slechts in een enkele taalzone liggen.
Dank je.
Dat is dus de discriminatie?; dat de lijsten ingediend in het tweetalig deel ook gelden in het eentalig deel.
Oud 6 augustus 2010, 12:05   #136
Fieseler

Standaard

Citaat:
Dank je.
Dat is dus de discriminatie?; dat de lijsten ingediend in het tweetalig deel ook gelden in het eentalig deel.
"artisjok mode"...welke lijsten? welk eentalig deel? welk tweetalig deel?..."artisjok mode"

Oud 6 augustus 2010, 12:22   #137
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank je.
Dat is dus de discriminatie?
Yep

En nu graag uw verklaring waarom het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding, deze discriminatie, links laat liggen alsof ze niet bestond, terwijl ze bewezen is.

ipv van onderwerp te veranderen en rond de pot te draaien.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 augustus 2010 om 12:23.
Oud 6 augustus 2010, 12:30   #138
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep
Jij kon dat niet uitleggen!

Citaat:
En nu graag uw verklaring waarom het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding, deze discriminatie, links laat liggen alsof ze niet bestond, terwijl ze bewezen is.
Omdat het CGKR enkel bevoegd is voor discriminatie op grond van :
Nationaliteit, zogenaamd ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming; leeftijd, seksuele geaardheid, handicap, geloof of levensbeschouwing, burgerlijke staat, geboorte, vermogen, politieke overtuiging, syndicale overtuiging, huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een fysieke of genetische eigenschap, en sociale afkomst.

Leg jij nu uit waarom jij hier over discriminatie spreekt.

Citaat:
ipv van onderwerp te veranderen en rond de pot te draaien.

Paulus.
Van onderwerp veranderen? Wie? Waar?
Weet jij wat het onderwerp is van deze draad?
Oud 6 augustus 2010, 12:38   #139
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kon dat niet uitleggen!
't Zal wel zijn...

Speciaal voor artisjok:

http://www.brusselsjournal.com/node/2578

http://www.slideshare.net/slideraf/bhv-in-2-minuten

Citaat:
Nationaliteit, zogenaamd ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming; leeftijd, seksuele geaardheid, handicap, geloof of levensbeschouwing, burgerlijke staat, geboorte, vermogen, politieke overtuiging, syndicale overtuiging, huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een fysieke of genetische eigenschap, en sociale afkomst.
Je kunt toch lezen?

Vlamingen en Walen mogen elkaar niet discrimineren.afkomst of nationale of etnische afstamming
Citaat:
Leg jij nu uit waarom jij hier over discriminatie spreekt.
Ik hoef dat niet uit te leggen. Weet jij het soms beter dat de rechters van het grondwettelijk hof of wat? Zij spreken erover.

Citaat:
Van onderwerp veranderen? Wie? Waar?
Jij.

Jij wil weten hoe BHV in elkaar steekt om maar niet te hoeven antwoorden op de vraag waarom het Centrum deze discriminatie links laat liggen.

Citaat:
Weet jij wat het onderwerp is van deze draad?
Jazeker.

Waarover het ging tijdens deze draad.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 augustus 2010 om 12:40.
Oud 6 augustus 2010, 12:59   #140
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kunt toch lezen?

Vlamingen en Walen mogen elkaar niet discrimineren.afkomst of nationale of etnische afstamming

Ik hoef dat niet uit te leggen. Weet jij het soms beter dat de rechters van het grondwettelijk hof of wat? Zij spreken erover.
Ik kan dat niet lezen; als jij weigert om een link te geven.
Vertel me nu hoe Vlamingen en Walen elkaar discrimineren op basis van afkomst of nationale of etnische afstamming.

Citaat:
Jij.

Jij wil weten hoe BHV in elkaar steekt om maar niet te hoeven antwoorden op de vraag waarom het Centrum deze discriminatie links laat liggen.
Neen; ik wil niet weten hoe BHV in elkaar zit. Ik wil weten op welke basis er zou gediscrimineerd worden.

Citaat:
Jazeker.

Waarover het ging tijdens deze draad.

Paulus.
En van deze gronden is bij mijn weten hier geen sprake.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be