Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2010, 12:36   #121
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik geloof dat u werkt. Is er in uw bedrijf discriminatie?
In het bedrijf waar ik werk niet, nee.
Het bedrijf waar ik werk beslaat echter slecht een deel van de arbeidsmarkt; mijn vraag ging daarentegen wel over de arbeidsmarkt.

Is er discriminatie op de arbeidsmarkt?

Wat denk jij? Of durf jij je er ook niet over uitspreken?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 12:49   #122
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Als er al discriminatie is op de arbeidsmarkt (en elders) is, dan is het wel de discriminatie van blanke, autochtone mannen tussen de 20 en de 50 jaar, die, vanwege allerlei achterlijke 'positieve' discriminatie die door de overheid -en aan diverse overheden geliëerde instanties en stichtinkjes- geïnstigeerd is, waardoor deze blanke, autochtone mannen tussen de 20 en 50 jaar achteraan in de rij moeten aansluiten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 12:54   #123
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik werk ook en in ons bedrijf is er geen discriminatie.Betekent dit dat er nergens discriminatie is? Uiteraard wel, mensen worden geweigerd omdat ze te oud zijn, man of vrouw, te mooi of juist te lelijk, of omdat een werkgever even overtuigd is dat iemand niet in het functieprofiel past door eerdere negatieve ervaringen met gelijkaardige kandidaten. Daar is de ene groep sneller slachtoffer van dan de andere, maar waarschijnlijk is het niet de bedoeling dat we daar dieper op ingaan maar wel dat we in koor zeggen" allochtonen worden gediscrimineerd en wel door racistische autochtonen op basis van hun vooroordelen".Dat is namelijk de politiek correcte visie die ons hier wordt aangeleerd door "nieuwe moralisten" en daarom rolt Sus af en toe met zijn virtuele ogen hier!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 13:34   #124
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik werk ook en in ons bedrijf is er geen discriminatie.Betekent dit dat er nergens discriminatie is? Uiteraard wel, mensen worden geweigerd omdat ze te oud zijn, man of vrouw, te mooi of juist te lelijk, of omdat een werkgever even overtuigd is dat iemand niet in het functieprofiel past door eerdere negatieve ervaringen met gelijkaardige kandidaten. Daar is de ene groep sneller slachtoffer van dan de andere, maar waarschijnlijk is het niet de bedoeling dat we daar dieper op ingaan
Het is in elk geval mijn bedoeling daar verder op in te gaan.
Als dat mag natuurlijk.
Citaat:
maar wel dat we in koor zeggen" allochtonen worden gediscrimineerd en wel door racistische autochtonen op basis van hun vooroordelen".Dat is namelijk de politiek correcte visie die ons hier wordt aangeleerd door "nieuwe moralisten" en daarom rolt Sus af en toe met zijn virtuele ogen hier!
Neen, dat is niet de bedoeling.
Daar geraak je immers geen stap mee verder.
Oud 21 augustus 2010, 15:31   #125
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In het bedrijf waar ik werk niet, nee.
Het bedrijf waar ik werk beslaat echter slecht een deel van de arbeidsmarkt; mijn vraag ging daarentegen wel over de arbeidsmarkt.

Is er discriminatie op de arbeidsmarkt?

Wat denk jij? Of durf jij je er ook niet over uitspreken?
U hebt dus nog geen gevallen van discriminatie meegemaakt. Alice in haar werkomgeving ook niet. Ik ook niet toen ik nog ging werken.
Ten minste, geen gevallen van discriminatie van allochtonen. Er zijn af en toe extreme gevallen - die dan ook het nieuws halen - maar over het algemeen denk ik dat Sus gelijk heeft als hij stelt dat er meer autochtone mannen dan allochtonen in het algemeen geweerd worden. Ook ouderen hebben het niet gemakkelijk om werk te vinden (voorbeeld : ikke ), aan ouderen wordt dikwijls vlakaf gezegd dat ze niet meer mee kunnen of niet passen in een "jeugdig team". D�*t vind ik pas discriminatie!
Oud 21 augustus 2010, 17:37   #126
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt dus nog geen gevallen van discriminatie meegemaakt. Alice in haar werkomgeving ook niet. Ik ook niet toen ik nog ging werken.
Ten minste, geen gevallen van discriminatie van allochtonen. Er zijn af en toe extreme gevallen - die dan ook het nieuws halen - maar over het algemeen denk ik dat Sus gelijk heeft als hij stelt dat er meer autochtone mannen dan allochtonen in het algemeen geweerd worden. Ook ouderen hebben het niet gemakkelijk om werk te vinden (voorbeeld : ikke ), aan ouderen wordt dikwijls vlakaf gezegd dat ze niet meer mee kunnen of niet passen in een "jeugdig team". D�*t vind ik pas discriminatie!
Ik heb wel al gevallen van discriminatie "meegemaakt".
Zowel tegenover andersvaliden; als tegenover vrouwen; ouderen; allochtonen;....

Wat is je punt?
Het is pas discriminatie als ouderen gediscrimineerd worden?
Oud 21 augustus 2010, 20:19   #127
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat is je punt?
Het is pas discriminatie als ouderen gediscrimineerd worden?
Neen, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ik wel discriminatie van ouderen heel regelmatig zie, ook van zieke mensen (heb 2 maal geweten dat iemand na langdurige ziekte ontslagen werd) maar dat ik nog nooit gezien heb dat iemand van ander ras of religie op enigerlei wijze gediscrimineerd wordt.
Naar het schijnt gebeurt het wel dat allochtonen weigeren een vrouw een hand te geven. Dat is ook discriminatie en toch klaagt u dat niet aan.
Oud 21 augustus 2010, 20:24   #128
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ik wel discriminatie van ouderen heel regelmatig zie, ook van zieke mensen (heb 2 maal geweten dat iemand na langdurige ziekte ontslagen werd) maar dat ik nog nooit gezien heb dat iemand van ander ras of religie op enigerlei wijze gediscrimineerd wordt.
Naar het schijnt gebeurt het wel dat allochtonen weigeren een vrouw een hand te geven. Dat is ook discriminatie en toch klaagt u dat niet aan.
Misschien heb je meer weet van discriminatie uit je eigen kennissenkring?
Oud 21 augustus 2010, 20:29   #129
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien heb je meer weet van discriminatie uit je eigen kennissenkring?
Wat voor discriminatie? Door wie? Gericht naar wie? Gelieve even te verduidelijken.
Oud 21 augustus 2010, 20:33   #130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat voor discriminatie? Door wie? Gericht naar wie? Gelieve even te verduidelijken.
De discriminatie op de werkvloer. Gericht naar de personen in je kennissenkring.
Oud 21 augustus 2010, 20:45   #131
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De discriminatie op de werkvloer. Gericht naar de personen in je kennissenkring.
Ik heb eerlijk gezegd niet de minste weet van discriminatie in mijn kennissenkring. Ik heb zelf een verhouding gehad met een Zaïrees, ik heb homo's in de familie, in geen van die gevallen heb ik ooit maar het minste gemerkt van discriminatie.
Oud 21 augustus 2010, 20:53   #132
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb eerlijk gezegd niet de minste weet van discriminatie in mijn kennissenkring. Ik heb zelf een verhouding gehad met een Zaïrees, ik heb homo's in de familie, in geen van die gevallen heb ik ooit maar het minste gemerkt van discriminatie.
Hoe zie je dan heel regelmatig wel discriminatie van ouderen, en ook van zieke mensen (je hebt 2 maal geweten dat iemand na langdurige ziekte ontslagen werd)?
Oud 22 augustus 2010, 13:16   #133
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wel, iemand die door ziekte zijn werk verloor en nergens nog om die reden wordt aangenomen, maar geen enkele allochtoon, homo in mijn famillie werd ooit gediscrimineerd of heeft daar last van, het helpt wel dat die mensen zijn die hun school afmaakten, hogere studies deden en zichzelf aanpassen op de werkvloer, en een goede arbeidsattitude hebben.
Oud 22 augustus 2010, 13:51   #134
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wel, iemand die door ziekte zijn werk verloor en nergens nog om die reden wordt aangenomen, maar geen enkele allochtoon, homo in mijn famillie werd ooit gediscrimineerd of heeft daar last van, het helpt wel dat die mensen zijn die hun school afmaakten, hogere studies deden en zichzelf aanpassen op de werkvloer, en een goede arbeidsattitude hebben.
Aanpassing is inderdaad de vereiste. Als een allochtoon zich aanpast in een bedrijf zal hij/zij geen last hebben van discriminatie.
Oud 22 augustus 2010, 18:04   #135
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig weet jij dat je niet kan afgaan uit wat je vaststelt in je kennissenkring alleen.

Citaat:
Ik werk ook en in ons bedrijf is er geen discriminatie.Betekent dit dat er nergens discriminatie is? Uiteraard wel, mensen worden geweigerd omdat ze te oud zijn, man of vrouw, te mooi of juist te lelijk, of omdat een werkgever even overtuigd is dat iemand niet in het functieprofiel past door eerdere negatieve ervaringen met gelijkaardige kandidaten. Daar is de ene groep sneller slachtoffer van dan de andere, maar waarschijnlijk is het niet de bedoeling dat we daar dieper op ingaan maar wel dat we in koor zeggen" allochtonen worden gediscrimineerd en wel door racistische autochtonen op basis van hun vooroordelen".Dat is namelijk de politiek correcte visie die ons hier wordt aangeleerd door "nieuwe moralisten" en daarom rolt Sus af en toe met zijn virtuele ogen hier!
Oud 22 augustus 2010, 18:08   #136
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Aanpassing is inderdaad de vereiste. Als een allochtoon zich aanpast in een bedrijf zal hij/zij geen last hebben van discriminatie.
Aanpassen is inderdaad een vereiste.
Maar dan moet je eerst de kans krijgen om je te bewijzen op het werk, dan moet je eerst al uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek.
Oud 22 augustus 2010, 18:15   #137
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt en dat valt me vaak op, wie een diploma heeft en zichzelf kan aanpassen aan een bedrijfscultuur vind werk, zo eenvoudig is dat.
Het is dus eerder je "kapitaal op de arbeidsmarkt" zoals een goede cv,
ervaring of diploma's, flexibiliteit en natuurlijk bereidheid om te werken die ervoor zorgen dat je wel of niet werk vind.
Of dat leuk en goed betaald werk zal zijn ligt ook aan je startkapitaal!
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er totaal geen discriminatie bestaat, wie te dik,te oud, te onaantrekkelijk is vind minder makkelijk werk en zeker wanneer het bedrijf zichzelf via de werknemers laat vertegenwoordigen zoals winkelpersoneel, horeca enz...

ik ken heel wat Marokkaanse meisjes die in de horeca of winkels werken, hun origine doet er niet toe, omdat zij dit zelf ook helemaal niet vooruit schuiven als hun "identiteit die niet in vraag mag staan".
Daarom lukt het hen wel een baan te vinden, vaak ook goed betaald, die verdienste danken zij aan hun inzet, en professionaliteit, het zijn goede werknemers en dus vonden zij werk!
Oud 22 augustus 2010, 18:29   #138
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt en dat valt me vaak op, wie een diploma heeft en zichzelf kan aanpassen aan een bedrijfscultuur vind werk, zo eenvoudig is dat.
Het is dus eerder je "kapitaal op de arbeidsmarkt" zoals een goede cv,
ervaring of diploma's, flexibiliteit en natuurlijk bereidheid om te werken die ervoor zorgen dat je wel of niet werk vind.
Of dat leuk en goed betaald werk zal zijn ligt ook aan je startkapitaal!
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er totaal geen discriminatie bestaat, wie te dik,te oud, te onaantrekkelijk is vind minder makkelijk werk en zeker wanneer het bedrijf zichzelf via de werknemers laat vertegenwoordigen zoals winkelpersoneel, horeca enz...

ik ken heel wat Marokkaanse meisjes die in de horeca of winkels werken, hun origine doet er niet toe, omdat zij dit zelf ook helemaal niet vooruit schuiven als hun "identiteit die niet in vraag mag staan".
Daarom lukt het hen wel een baan te vinden, vaak ook goed betaald, die verdienste danken zij aan hun inzet, en professionaliteit, het zijn goede werknemers en dus vonden zij werk!
Durf je ook te beweren dat ze ook even vlug; even gemakkelijk werk vinden?
Of moeten allochtonen, en naar het schijnt ook (autochtone) vrouwen; meer en langer solliciteren alvorens (vast) werk te vinden?
Wellicht is het toch niet zo simpel.
Oud 23 augustus 2010, 11:09   #139
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Durf je ook te beweren dat ze ook even vlug; even gemakkelijk werk vinden?
Of moeten allochtonen, en naar het schijnt ook (autochtone) vrouwen; meer en langer solliciteren alvorens (vast) werk te vinden?
Wellicht is het toch niet zo simpel.
Er staat ook" dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen discriminatie bestaat" maar daar leest u dus over. Ik zie niet in waarom ik moet meegaan in uw redenering dat enkel allochtonen slachtoffer kunnen zijn van discriminatie, want dat moet er geschreven worden volgens u?
Volgens mij dus niet en dat "durf ik inderdaad te beweren".
Oud 23 augustus 2010, 18:22   #140
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Er staat ook" dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen discriminatie bestaat" maar daar leest u dus over.
Dat schreef je inderdaad enkel posts eerder; en dat heb ik wel gelezen.
Daarom citeerde ik hier die post.
Dat heb je toch gezien.?

Citaat:
Ik zie niet in waarom ik moet meegaan in uw redenering dat enkel allochtonen slachtoffer kunnen zijn van discriminatie, want dat moet er geschreven worden volgens u?
Volgens mij dus niet en dat "durf ik inderdaad te beweren".
Dat is helemaal mijn redenering niet.
Ik schreef in de post die je net citeerde
"Durf je ook te beweren dat ze ook even vlug; even gemakkelijk werk vinden?
Wellicht is het toch niet zo simpel."
Dat heb je toch gelezen?
In post 126 schreef ik
Dan schrijf jij
"uw redenering dat enkel allochtonen slachtoffer kunnen zijn van discriminatie"
Waarom doe je alsof ik iets anders schrijf?
Waarom verdraai je alweer mijn mening?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be