Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2010, 17:44   #121
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

De VDAB krijgt dan ook geld om te falen, niet geld om te slagen.

Perverse incentives enzo.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 17:57   #122
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vraag me wel een beetje af waar ne mens die 14000 jobs zonder studievereisten (dus ook geen diploma SO) kan vinden.

Website VDAB:
"Je hebt gezocht naar jobs die voldoen aan de volgende criteria (1991 resultaten):
Diploma: Basisonderwijs of 1ste graad secundair onderwijs"

En dan vind je daar vacatures tussen voor onderwijzer, loodgieter met min. A3-diploma, drietalige secretaresses, ingenieur,...

'k Wil da wel geloven hoor, dat er 14000 vacatures zijn, maar waar vindt ne mens die vacatures?
Veel van die jobs zal je NOOIt terug vinden op de site van de VDAB, want vaak zijn ze niet in orde met de wetgeving.
Het zijn namelijk in de eerste plaats een hoop jobs in de horeca.

Dan heb je er nog een deel in de bouw en een deel in de landbouw en een deel in de transport.

Maar wat men er dus niet bij vertelt is dat er voor de meeste van deze jobs andere vereisten zijn om ze te kunnen uitvoeren.

Zoals nachtwerk en soms dagen lang weg van huis.
En dagen van meer dan 12 uur kloppen.

Ook zijn een deel van die jobs enkel voorbehouden aan mensen met een speciaal statuut en kan iemand met een diploma secudair onderwijs ze zelfs niet invullen.

Om je een voorbeeld te geven, men vindt geen kraanmannen, ook al is daar geen diploma voor vereist.

Maar men vergeet er bij te vertellen, dat je als kraanman wel even een rijbewijs C moet hebben ( gemiddelde kostprijs om het te behalen 2.500€ zonder rijschool, met rijschool tot boven de 10.000€) en een hijsbrevet moet bezitten ( kostprijs een kleine 3000€)

Je bent dus al meer dan 5000€ kwijt voor je de nodige papieren bezit om deze job van een ongeschoolde arbeider te mogen uitvoeren.
En dan moet je nog over de nodige medische attesten beschikken ( kostprijs 1000 Euro), of je kan het nog eens vergeten om die job uit te voeren.
En je moet dan nog een VCA attest hebben, of je mag die job nog niet uitvoeren.

VCA attest vervalt na 10 jaar en kost je twee dagen opleiding en 500Euro.
Attest kraanman vervalt om de 5 jaar.
Attest hijsbrug vervalt om de 5 jaar.
Attest heftruck vervalt om de 10 jaar.
Medische keuring vervalt jaarlijks.

Ook het beroep van lasser valt onder de jobs van ongeschoolden, maar je moet wel even 3 jaar opleiding volgen om een attest van lasser te bekomen.

Vergeet niet dat attesten niet hetzelfde zijn als diploma's en er voor veel ongeschoolde jobs dus geen diploma's vereist zijn, maar wel een hoop attesten.
Voor sommige jobs zonder diploma vereisten moet je langer naar school geweest zijn om de nodige attesten te bekomen, dan voor een doctoraat.

Zelf een eenvoudige parkwachter moet meer studies doen en attesten bezitten dan je zou denken. Je hebt er geen diploma's voor nodig, maar wel een berg attesten, die de opleidingstijd en het studie niveau vaak hoger laten uitkomen dan voor dokter in de geneeskunde of advocaat.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 18:32   #123
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's ook een overtrokken vergelijking he.
Een chirug kan bouten aandraaien na 15 minuten uitleg en on the job training. Maar om een boutenaandraaier om te scholen tot chirurg is wel wat anders.

Dat kan goed zijn, maar de job moet gedaan worden. Eneuh, ik denk dat je Dilbert nooit gelezen hebt. Het idee alleen al, me 8 uur in zo'n kantoor te moeten laten schimmelen, saai en domweg alle dagen diezelfde cijfertjes of woorden van bakje in naar bakje uit verschuiven.

Dus, je doet de jobs niet omdat je de "fysieke noch mentale wil hebt". Awel, ik heb de fysieke en mentale wil niet om jou een werkloosheidsuitkering te laten genieten. Helaas zorgen onze politici ervoor dat ik het beschermingsgeld wel ophoest.

We spreken hier over werk aanvaarden dat je aangeboden wordt via de knoeiers van de VDAB. Al was het maar als WC madam in een of ander wegrestaurant.

Ergo, hou de eer aan jezelf en zorg ervoor dat je geen werkloosheidsuitkering ontvangt,als je dan toch zo kieskeurig kan zijn en toch al geld hebt.
Dat zorgt er op zijn minst voor dat er toch een minimaal beetje eerlijker verdeeld kan worden.
Heb gij al ooit in een fabriek gewerkt?

Indien niet, lijkt gij mij de laatste om te beweren dat het slechts wat mentale en fysieke wil vereist om daar te werken, laat staan om anderen te zeggen dat ze er moeten gaan werken.

Als niet in de fabriek willen werken, al gelijk is met kieskeurig zijn...

Dat ze de WC-madammen, bouwvakkers, kuisvrouwen... om te beginnen al iets beter zouden betalen dan zouden ze misschien wel volk vinden. Maar ja: wij willen goedkoop, flexibel, niet-mekkerend personeel dat bereid is om gratis overuren te draaien en weekendwerk en indien we niemand vinden is dat zeker niet onze schuld maar die van de werklozen die te kieskeurig zijn.

Bij deze plaats ikzelf een vacature: Ik zoek een kuisvrouw die elke dag mijn huis dweilt en stofzuigt, boodschappen doet en tussendoor mij een rugmassage geeft, uiteraard ook in het weekend tegen een vergoeding van 1 euro per uur. Indien niemand zich spontaan komt aanmelden dan moet de RVA maar iemand van de dop schorsen indien zij deze vacature niet aanneemt.

Dat de werkgevers eisen dat de werkloosheidsuitkering in de tijd moet worden beperkt valt natuurlijk gemakkelijk te verklaren: uitbuiting, namelijk als een werkloze na een bepaalde tijd verplicht is om eender welke vacature aan te nemen op straffe van schorsing dan houdt niets hen tegen om deze jobvoorwaarden zo slecht mogelijk te maken.

Niet alleen de VDAB maar ook de werkgevers lachen ermee.
Oud 8 augustus 2010, 18:59   #124
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dat zegt ie dan tegen Maddox.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 20:28   #125
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dank je Jazeker. Na het lezen van Raptures idiotie plakte mijn cola tegen mijn monitor.

Citaat:
Neuh, helemaal niet. Da's maar een gedacht.

Citaat:
Indien niet, lijkt gij mij de laatste om te beweren dat het slechts wat mentale en fysieke wil vereist om daar te werken, laat staan om anderen te zeggen dat ze er moeten gaan werken.
Ik heb de indruk, de eerste dag dag dat je op een echte werkvloer terechtkomt, dat je gewoon buitengelachen wordt.
Om het in clichés te brengen.
Zo arrogant als een Parijzenaar, zo lui als een neger en zo lomp als een klompje kikkerdril.
Oftewel, precies eentje die net in de adelstand is verheven omdat die de reet van de markies zo lekker proper kon likken.

Citaat:
Als niet in de fabriek willen werken, al gelijk is met kieskeurig zijn...
Dat is dat zeker. Ik heb in beerputten staan roeren, aan hoofdkoelwaterpompen van de kerncentrale in doel gewerkt, hogedruk stoomketels voor Franse vliegdekschepen gelast, zenuwgaspompen hersteld, aluminium stukjes aan de ketting gehangen , hogedruk metaalspuitgietwerk verricht, maar ook metaaldraad sierstukjes gemaakt in seriewerk, daken gelegd, plastieken buizen opgerold....
Kieskeurig ben ik niet nee. Werkloos, dat ben ik ook niet.

Citaat:
Dat ze de WC-madammen, bouwvakkers, kuisvrouwen... om te beginnen al iets beter zouden betalen dan zouden ze misschien wel volk vinden. Maar ja: wij willen goedkoop, flexibel, niet-mekkerend personeel dat bereid is om gratis overuren te draaien en weekendwerk en indien we niemand vinden is dat zeker niet onze schuld maar die van de werklozen die te kieskeurig zijn.
Dat is dubbel en dikke kwatsj. Een werkgever die die eisen stelt zal met een enorm personeelsverloop zitten ,en dus nooit vakmannen in dienst kunnen houden. Of zelfs nooit personeel in dienst kan nemen. Natuurlijk is dit soort van werkgever niet waar je voor wil werken. En dat feit alleen al filtert dit soort van rotzooi eruit.
Trouwens, gratis overuren laten draaien met een arbeider.. tof als je daar nog in slaagt. Dan ben je een zeer charismatisch werkgever, of eentje die meer dan goed betaald, of eentje die alleen ex-bajesklanten aanneemt.

Citaat:
Bij deze plaats ikzelf een vacature: Ik zoek een kuisvrouw die elke dag mijn huis dweilt en stofzuigt, boodschappen doet en tussendoor mij een rugmassage geeft, uiteraard ook in het weekend tegen een vergoeding van 1 euro per uur. Indien niemand zich spontaan komt aanmelden dan moet de RVA maar iemand van de dop schorsen indien zij deze vacature niet aanneemt.
Je ontduikt elke wettelijke norm kwa verloning met dit aanbod. maar eigenlijk. Je zoekt jezelf een onderdanige partner, dan kost het je zelfs geen 2.4 euro per uur...

Citaat:
Dat de werkgevers eisen dat de werkloosheidsuitkering in de tijd moet worden beperkt valt natuurlijk gemakkelijk te verklaren: uitbuiting, namelijk als een werkloze na een bepaalde tijd verplicht is om eender welke vacature aan te nemen op straffe van schorsing dan houdt niets hen tegen om deze jobvoorwaarden zo slecht mogelijk te maken.
Tja, ben ik blij dat ik wel kennis en vaardigheden heb, die een doorsnee luiaard,kameljockey, geitenhoeder of arrogant omhooggevallen eikeltje niet heeft

Citaat:
Niet alleen de VDAB maar ook de werkgevers lachen ermee.
Gniffel. Tuurlijk lachen die ermee.
De VDAB heeft alleen maar voordeel met meer werklozen. Hoe meer werklozen er zijn, hoe meer mensen ze aan zich kunnen binden.

En werkgevers.... bedoel je uitbuiters die alleen maar per eurocent denken, multinationals die alleen maar boekhouders en economen als adviseurs hebben voor de CEO's en aandeelhouders, of bedoel je "bazen" die weten wat de job inhoudt?
Oud 8 augustus 2010, 20:30   #126
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dank je Jazeker. Na het lezen van Raptures idiotie plakte mijn cola tegen mijn monitor.

Neuh, helemaal niet. Da's maar een gedacht.

Ik heb de indruk, de eerste dag dag dat je op een echte werkvloer terechtkomt, dat je gewoon buitengelachen wordt.
Om het in clichés te brengen.
Zo arrogant als een Parijzenaar, zo lui als een neger en zo lomp als een klompje kikkerdril.
Oftewel, precies eentje die net in de adelstand is verheven omdat die de reet van de markies zo lekker proper kon likken.

Dat is dat zeker. Ik heb in beerputten staan roeren, aan hoofdkoelwaterpompen van de kerncentrale in doel gewerkt, hogedruk stoomketels voor Franse vliegdekschepen gelast, zenuwgaspompen hersteld, aluminium stukjes aan de ketting gehangen , hogedruk metaalspuitgietwerk verricht, maar ook metaaldraad sierstukjes gemaakt in seriewerk, daken gelegd, plastieken buizen opgerold....
Kieskeurig ben ik niet nee. Werkloos, dat ben ik ook niet.

Dat is dubbel en dikke kwatsj. Een werkgever die die eisen stelt zal met een enorm personeelsverloop zitten ,en dus nooit vakmannen in dienst kunnen houden. Of zelfs nooit personeel in dienst kan nemen. Natuurlijk is dit soort van werkgever niet waar je voor wil werken. En dat feit alleen al filtert dit soort van rotzooi eruit.
Trouwens, gratis overuren laten draaien met een arbeider.. tof als je daar nog in slaagt. Dan ben je een zeer charismatisch werkgever, of eentje die meer dan goed betaald, of eentje die alleen ex-bajesklanten aanneemt.

Je ontduikt elke wettelijke norm kwa verloning met dit aanbod. maar eigenlijk. Je zoekt jezelf een onderdanige partner, dan kost het je zelfs geen 2.4 euro per uur...

Tja, ben ik blij dat ik wel kennis en vaardigheden heb, die een doorsnee luiaard,kameljockey, geitenhoeder of arrogant omhooggevallen eikeltje niet heeft

Gniffel. Tuurlijk lachen die ermee.
De VDAB heeft alleen maar voordeel met meer werklozen. Hoe meer werklozen er zijn, hoe meer mensen ze aan zich kunnen binden.

En werkgevers.... bedoel je uitbuiters die alleen maar per eurocent denken, multinationals die alleen maar boekhouders en economen als adviseurs hebben voor de CEO's en aandeelhouders, of bedoel je "bazen" die weten wat de job inhoudt?
Toch iemand die het doorheeft..
Oud 8 augustus 2010, 20:40   #127
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Toch iemand die het doorheeft..
Al sinds 1992. Ik was net van school af, en was aan't twijfelen tussen verder studeren of permanent gaan werken.

Kreeg ik de VDAB (of voorganger) aan de telefoon. Dat ik niet geïnteresseerd was als zeepverpakker... Waarom niet dacht ik. Maar vooraleer ik bij de VDAB terecht kon om de verdere informatie te krijgen, had ik zelf al 3 jobs gevonden die meer in mijn lijn van opleiding zaten. En da's maar A3 mechanica.

Ik blijf erbij
Mensen die willen werken, vinden werk.
Keuskeurige zageventen/luiaards vinden excuses om niet te werken.
Oud 8 augustus 2010, 21:36   #128
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als je geld wil moet je natuurlijk naar de RVA, niet de VDAB.

En of je geld krijgt, hangt af van de hoe lang je reeds zelfstandige bent.

Als je nog niet te lang hebt gewerkt als zelfstandige kan je in aanmerking komen voor dop.

Maar ja, het is veel leuker om vanuit onwetendheid te discussiëren, he Hendrik.
Ik denk dat er veel zelfstandigen die al meer dan 15 jaar een zaak hebben eraan denken om ermee op te houden.
Net deze categorie blijft in de kou straan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 21:37   #129
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En als je boven de 45 bent, maakt het zelfs niets meer uit voor je pensioen of ziekteverzekering. Je krijgt dan het hoogste waar je recht op hebt in welk systeem je daarna ook actief bent en tegen welk inkomen.
Kan je deze stelling eens verduidelijken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 21:52   #130
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kan je deze stelling eens verduidelijken ?
Eens je boven de 45 bent, blijven de beste voorwaarden voor jou tellen, of je nu na je 45 van werk verandert, werkloos word of als zelfstandige gaat werken. Met uitzondering van brugpensioen, dan verlies je rechten op een volledig pensioen.

Als je dus tot je 45 gewerkt hebt aan een hoog loon en daarna werkloos wordt, verlies je niets van je rechten door aan een lager loon te gaan werken.
Behalve als je van sector verandert, je verlies dan wel de voordelen van de sector, die je ook kwijt bent als werkloze.
Oud 8 augustus 2010, 21:54   #131
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Sommige zijn voor niets verlegen.
Oud 8 augustus 2010, 22:19   #132
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige zijn voor niets verlegen.
Dat was wel duidelijk bij Rapture. Liever gewoon blijven profiteren dan eerlijk werk aan te nemen.
Oud 8 augustus 2010, 22:30   #133
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zal ik het anders stellen: "liever geen job, dan een job als chirurg".

Ik heb zelf vakantiejobkes gedaan in de fabriek dus ik weet waarover ik spreek. Ik kan alleen bewondering hebben voor mensen die in de fabriek werken, juist omdat dat soort werk zo saai en afmattend is.

Dat velen hier daar weer moeten uit afleiden dat ik neerkijk op mensen die in de fabriek werken... tjah. In de hypothese dat ik dop zou trekken, heb ik liever dat ze menne dop afpakken dan in de fabriek te gaan werken juist omdat ik weet dat het fysiek en ook psychisch heel zwaar werk is. Idem met de bouw. Ik zou nooit gelukkig kunnen zijn met een job in de fabriek. Niet omdat dit werk mij te min is maar omdat dit werk te zwaar en te saai is.

Dus chapeau en respect voor de mensen die dit soort werk doen (meestal omdat ze het geld nodig hebben). Ik zit gelukkig niet in een situatie waarbij ik dringend geld nodig heb, dus zou ik geen enkele reden zien om werk in de fabriek te gaan zoeken, tenzij uit puur masochisme.
Ook in fabrieken zitten er allerlei soorten jobs hoor.
De meesten denken spontaan aan een bandwerker die ganse dagen dingetjes in een doosje steken of zo. Dat bestaat ook natuurlijk.
Mijn vader heeft vele jaren als fotolasser gewerkt om kerncentrales te gaan zetten of te herstellen en dergelijke, een kerncentrale is dus ook een fabriek maar een fotolasser is geen fabriekswerker hé.
Er werken daar ook ingenieurs, technische tekenaars, economen, juristen, bureau mensen, verkopers en van alle soorten slag jobs en mensen.
Meestal goed betaald ook nog eens.

Industrie moet men eens veel ruimer bekijken dan inpakker op fabriek alleen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 augustus 2010 om 22:33.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 22:41   #134
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De meesten denken spontaan aan een bandwerker die ganse dagen dingetjes in een doosje steken of zo. Dat bestaat ook natuurlijk.
Mijn vader heeft vele jaren als fotolasser gewerkt om kerncentrales te gaan zetten of te herstellen en dergelijke, een kerncentrale is dus ook een fabriek maar een fotolasser is geen fabriekswerker hé.
Er werken daar ook ingenieurs, technische tekenaars, economen, juristen, bureau mensen, verkopers en van alle soorten slag jobs en mensen.
Ik werk trouwens steeds in fabrieken, als technicus.
Ik zie de lopende band enkel als deze stil valt en hersteld moet worden.
Maar vaak werk ik buiten het bedrijf voor het fabriek.

Trouwens in fabrieken werken er vaak meer mensen naast de productielijnen dan aan de productielijnen, die meestal computergestuurd zijn en geen arbeiders nodig hebben.

Zelfs het in en uitladen van containers gebeurt nu vaak door robots en wordt door slechts 1 persoon in het oog gehouden, terwijl de robots meerdere containers laden en lossen.
Tegen een snelheid en correctheid waar de mens niet tegen op kan.

Het aantal bedrijven waarbij er nog bandwerkers gebruikt worden is in dalende lijn en het betekenen sociale rampen als deze bedrijven sluiten.

Kijk maar naar Opel-Antwerpen, waar de bandwerkers nergens anders terecht kunnen, terwijl het meeste andere personeel reeds lang een andere job heeft gevonden.
Oud 8 augustus 2010, 22:45   #135
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De meeste arrogante "hoger opgeleiden" denken dat. Helaas is dat een groeiende groep werklozen. De universitairen die geen "aangepast" werk vinden is een behoorlijk grote groep als je't mij vraagt.

Citaat:
Da's een stielman, iets wat tegenwoordig moeilijk te vinden is, en als ie gevonden kan worden is ie niet weg te kopen van de werkgever die dat maar al te goed beseft.

Citaat:
Sommigen krijgen zelfs een loon ver boven wat ze verdienen.

Citaat:
Industrie moet men eens veel ruimer bekijken dan inpakker op fabriek alleen.
Neenee, in een fabriek werken is zoals in de scenes van Metropolis. mensen die urenlang dezelfde ogenschijnlijke nutteloze handeling maken tot ze van uitputting in elkaar storten.
Oud 9 augustus 2010, 00:08   #136
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik werk trouwens steeds in fabrieken, als technicus.
Ik zie de lopende band enkel als deze stil valt en hersteld moet worden.
Maar vaak werk ik buiten het bedrijf voor het fabriek.

Trouwens in fabrieken werken er vaak meer mensen naast de productielijnen dan aan de productielijnen, die meestal computergestuurd zijn en geen arbeiders nodig hebben.

Zelfs het in en uitladen van containers gebeurt nu vaak door robots en wordt door slechts 1 persoon in het oog gehouden, terwijl de robots meerdere containers laden en lossen.
Tegen een snelheid en correctheid waar de mens niet tegen op kan.

Het aantal bedrijven waarbij er nog bandwerkers gebruikt worden is in dalende lijn en het betekenen sociale rampen als deze bedrijven sluiten.

Kijk maar naar Opel-Antwerpen, waar de bandwerkers nergens anders terecht kunnen, terwijl het meeste andere personeel reeds lang een andere job heeft gevonden.
De ervaring met mensen heeft me geleerd dat niet iedereen in de wieg is gelegd een stielman te worden, geen specialisatie in eender wat zelfs.
Veel mensen zijn heel erg blij gewoon steeds hetzelfde werk te mogen doen. En heel vaak heeft dat niets te maken met verstandelijke vermogens of what ever.
Veel mensen wensen geen verantwoordelijkheid.
Ik denk dat veel stempelaars van de lange soort daar ook onder vallen.

Nochtans de mogelijkheden om zich in één of ander te bekwamen zijn er in overschot.
Net zoals bepaalde types van auto's niet goed verkocht geraken omwille van een imago probleem (geen kwaliteit probleem) , geraken vele soorten werken ook niet meer verkocht omwille van het imago.

Maar bekwamen moet men doen in een jeugdige leeftijd. Het staat immers niet dat een man van 40 �* 50 als een beginneling raad komt vragen aan zijn collega's.
Jonge mensen mogen dat wel nog doen. Dat is zelfs wenselijk.

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 augustus 2010 om 00:11.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 00:16   #137
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen probleem met mensen die weigeren te gaan kuisen voor weinig geld indien zij een mooi diploma hebben. Van mij moet een psycholoog niet kuisen en wil ik best bijdragen aan de sociale zekerheid zodat hij een uitkering krijgt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij alles moet weigeren. Hij kan tijdelijk bijvoorbeeld in een ocmw gaan zitten of iets in die aard.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 00:41   #138
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met mensen die weigeren te gaan kuisen voor weinig geld indien zij een mooi diploma hebben. Van mij moet een psycholoog niet kuisen en wil ik best bijdragen aan de sociale zekerheid zodat hij een uitkering krijgt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij alles moet weigeren. Hij kan tijdelijk bijvoorbeeld in een ocmw gaan zitten of iets in die aard.
Een psycholoog heeft een univ diploma, wat aantoont dat ie kan "leren". Als er voor een psycholoog geen werk is, dan heeft die persoon op zijn minst de capaciteit om iets nieuws te leren.
Maar dan getuigd het eerder van een slechte beroepskeuze. Als het een opleiding uit gedrevenheid was, dan moet onze psycholoog maar voor zijn boterham werken, en buiten die boterhamwerktijd voor zijn plezier psychologen.

Zo los ik mijn gebrek aan uitdaging op't werk ook op.
Oud 9 augustus 2010, 01:41   #139
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Daarom dat ik er ook een "?" heb achter gezet.
Alsof gij het beroep van ieder forumlid kent.
Oud 9 augustus 2010, 01:51   #140
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat ik er ook een "?" heb achter gezet.
Alsof gij het beroep van ieder forumlid kent.
Niet van ieder forumlid nee. Maar ik heb het nog nooit verstopt gehad dat ik met mijn 2 handen mijn brood verdien.

Ik stel voor, aangezien je toch teveel vrije tijd hebt als niet werkend lid van de maatschappij, dat je een poll opzet om te zien hoeveel forumleden weten wat ik doe voor de kost...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be