Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2010, 14:41   #121
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, mijn mama ziet mij wel graag. Ik begrijp je pijn.
Komaan, wat liggen trollen met uitdagend getreiter ala..dikke zever..nog meer dikke zever...is dat een ambassadeur van de holibi gemeenschap ?...

Als men aanvaard wil worden in de maatschappij MOET men de gemeenschappelijke kenmerken aandikken, niet de onderscheidende..en zich zeker niet gaan afzonderen in minderheidsmaatschappijtjes of manifestaties..

De extravagantie van bepaalde gay pride parades heeft de aanvaarding van anderssexuelen GEEN goed gedaan..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:42   #122
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Nu niet voor het een of het ander, maar die interpretatie staat wel lijnrecht tegenover de interpretatie van Raf over dit event.

Raf zegt dat het gaat over het promoten van verdraagzaamheid in een brede context. Jij zegt dat het gaat over het tot rust komen en zichzelf gaan; wat mij op een introverte houding wijst.
Het ene sluit het andere niet uit. Bijeenkomsten bestaan uit verschillende mensen met heel verschillende motivaties. Ik had het niet alleen over de Gay Games.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:43   #123
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik hou het hier voor gezien.

In plaats van eens te luisteren naar een ander, kozen jullie ervoor om een eigen mythe te schrijven: een lange-tenen politiek-correcte gay-supremacist hetero-hatende samenzwering van dansende mietjes.
Misschien zou je ook eens beter luisteren naar de bedenkingen van de niet gay community. Dat er holebi fuiven georganiseerd worden, daar heb ik geen enkel probleem mee. Veel mensen gaan nu eenmaal naar fuiven om daar eventueel een lief op te scharrelen. Voor heteros is dat eenvoudig aangezien 90% van de aanwezigen hetero is. Voor holebis ligt dat dan weer anders en dan is het gemakkelijk om naar plaatsen te gaan om een lief op te scharrelen waarvan je weet dat 90% holebi zal zijn.

Echter voor manifestaties zoals gay parades en gay games heb ik heel wat minder begrip. Het werkt segregatie simpelweg in de hand. Het lijkt sterk op aandachtshoererij: "Kijk naar mij, ik ben homo". Heteros schreeuwen ook niet te pas en te onpas van de daken dat ze hetero zijn. Wel holebis moeten dat ook niet doen.

En van lange tenen gesproken. Als je de kritiek niet kan begrijpen op gay games en parades dan heb je niet alleen lange tenen maar dan ben je ook helemaal niet ruimdenkend.

Laatst gewijzigd door fox : 4 augustus 2010 om 14:46.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:50   #124
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hou het hier voor gezien.

In plaats van eens te luisteren naar een ander, kozen jullie ervoor om een eigen mythe te schrijven: een lange-tenen politiek-correcte gay-supremacist hetero-hatende samenzwering van dansende mietjes.

Proficiat, jullie mogen trots zijn op jezelf, waarlijk trots.

Blijf vooral geloven in jullie eigen mythes, probeer vooral niet te begrijpen wat anderen willen zeggen, blijf vooral lachen met dansende mannen om jullie eigen stoere mannelijkheid te bewijzen, neem de problemen en frustraties van holebi's vooral niet te serieus, blijf vooral in jullie eigen comfort-zone vertoeven.

En nadat jullie dat allemaal gedaan hebben, blijf jullie dan vooral afvragen waarom holebi's in hemelsnaam bijeenkomsten en evenementen organiseren waar ze gewoon even tot rust kunnen komen en zichzelf zijn.

Heftruck out.
Kijk dat is gewoon hoe dat op hetro mannen overkomt, sorry hoor, maar mannen die in glitterpakskes, allerhande maffe moves staan te maken op den dansfloer, komen gewoon raar over. Leer daar als holebi ook eens mee leven. Het is niet dat wij jullie daar mee willen pesten of zo, maar dat komt gewoon echt raar over.

Persoonlijk heb ik er ook echt helemaal geen problemen mee dat je in eigen disco`s uitgaat, of bepaalde events organiseert, maar ge zijt evengoed welkom in t plaatselijk cafe van den duivenbond wat mij betreft.

Ik geef dat eerlijk toe, ik heb mij al geweldig geamuseerd met een aantal homo`s en lesbiennes die ik ken. Die mensen worden gewoon behandeld en willen ook zo behandeld worden.

En ik ben er trouwens vrij zeker van dat moesten een paar van die lesbische dames dat filmke zien die ook strijk liggen van t lachen. Sorry maar t is zo.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:52   #125
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat zijn ze wel.
Zoals ik al zei: informeer je.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:53   #126
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gij kunt dat misschien schoon vinden 2 venten die met mekaar staan te dansen, ... maar ik vind dat dat toch een hoog "Pricilla queen of the dessert" gehalte heeft.

Allee ja, iedereen moet dat voor zichzelf maar uitmaken natuurlijk.
Ik zie niet in waarom dat mooier of minder mooi zou zijn dan ballroomdansen voor heteroparen. Het is voor mij persoonlijk niet mijn ding, maar goesting is koop hé. Om nu te gaan beweren dat dat "er over" is, is mij een brug te ver.

Zoals je zelf zegt: dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 augustus 2010, 14:54   #127
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Komaan, wat liggen trollen met uitdagend getreiter ala..dikke zever..nog meer dikke zever...is dat een ambassadeur van de holibi gemeenschap ?...

Als men aanvaard wil worden in de maatschappij MOET men de gemeenschappelijke kenmerken aandikken, niet de onderscheidende..en zich zeker niet gaan afzonderen in minderheidsmaatschappijtjes of manifestaties..

De extravagantie van bepaalde gay pride parades heeft de aanvaarding van anderssexuelen GEEN goed gedaan..
Ik kan hetzelfde zeggen over globalmedia, die nooit enige moeite doet om zijn lege getrol enigszins te onderbouwen.

Dat gay pride parades de aanvaarding van andersseksuelen ook maar in het minste geschaad zou hebben, daar zie ik weinig aanwijzingen voor.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:55   #128
Heftruck

Standaard

Citaat:
Misschien zou je ook eens beter luisteren naar de bedenkingen van de niet gay community. Dat er holebi fuiven georganiseerd worden, daar heb ik geen enkel probleem mee. Veel mensen gaan nu eenmaal naar fuiven om daar eventueel een lief op te scharrelen. Voor heteros is dat eenvoudig aangezien 90% van de aanwezigen hetero is. Voor holebis ligt dat dan weer anders en dan is het gemakkelijk om naar plaatsen te gaan om een lief op te scharrelen waarvan je weet dat 90% holebi zal zijn.

Echter voor manifestaties zoals gay parades en gay games heb ik heel wat minder begrip. Het werkt segregatie simpelweg in de hand. Het lijkt sterk op aandachtshoererij: "Kijk naar mij, ik ben homo". Heteros schreeuwen ook niet te pas en te onpas van de daken dat ze hetero zijn. Wel holebis moeten dat ook niet doen.

En van lange tenen gesproken. Als je de kritiek niet kan begrijpen op gay games en parades dan heb je niet alleen lange tenen maar dan ben je ook helemaal niet ruimdenkend.
Citaat:
Blijf vooral geloven in jullie eigen mythes, probeer vooral niet te begrijpen wat anderen willen zeggen, blijf vooral lachen met dansende mannen om jullie eigen stoere mannelijkheid te bewijzen, neem de problemen en frustraties van holebi's vooral niet te serieus, blijf vooral in jullie eigen comfort-zone vertoeven
Als gij het debat wilt trachten te begrijpen, is de eerste stap het begrijpen en accepteren dat de frustraties van holebi's reëel zijn. De volgende stap is begrijpen en accepteren dat mensen t.o.v. elkaar heel anders omgaan met die frustraties. De laatste stap is het begrijpen en accepteren dat mensen heel eigen oplossingen hebben die waarschijnlijk enorm van de uwe verschillen.
Oud 4 augustus 2010, 15:00   #129
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zoals ik al zei: informeer je.
Heb ik gedaan

Vanop de website

Citaat:
The Gay Games is a quadriennial athletic and cultural event which brings together people from around the world
In de EERSTE zin staat dat het om een sportevenement gaat. Dus natuurlijk is het in de eerste plaats een sportevenement.
Oud 4 augustus 2010, 15:04   #130
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik kan hetzelfde zeggen over globalmedia, die nooit enige moeite doet om zijn lege getrol enigszins te onderbouwen.

Dat gay pride parades de aanvaarding van andersseksuelen ook maar in het minste geschaad zou hebben, daar zie ik weinig aanwijzingen voor.
Nee naturlijk niet, voor veel 'boerenmenschen' was dit het enige beeld dat zij van homosexualiteit zagen, zouden veel homo's zich willen outen aan die mensen die dit eenzijdig beeld in hun hoofd hebben ?
De gay artiesten op de vrt en vtm hebben 100 keer meer gezorgd voor aanvaarding...iemand die fantstisch zingt, zorgt voor een gemeenschappelijk kenmerk dat zijn homosexualiteit in het juiste licht plaatst, namelijk als een deel(tje) van iemands persoonlijkheid..
Oud 4 augustus 2010, 15:06   #131
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik gedaan

Vanop de website

In de EERSTE zin staat dat het om een sportevenement gaat. Dus natuurlijk is het in de eerste plaats een sportevenement.
The mission of the Federation of Gay Games is to promote equality through the organization of the premiere international LGBT and gay-friendly sports and cultural event known as the Gay Games.

Misschien eens een beetje verder proberen te kijken dan je neus lang is.

Citaat:
Oud 4 augustus 2010, 15:07   #132
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Nee naturlijk niet, voor veel 'boerenmenschen' was dit het enige beeld dat zij van homosexualiteit zagen, zouden veel homo's zich willen outen aan die mensen die dit eenzijdig beeld in hun hoofd hebben ?
De gay artiesten op de vrt en vtm hebben 100 keer meer gezorgd voor aanvaarding...iemand die fantstisch zingt, zorgt voor een gemeenschappelijk kenmerk dat zijn homosexualiteit in het juiste licht plaatst, namelijk als een deel(tje) van iemands persoonlijkheid..
Ja, de holebi's hebben hun gelijke rechten te danken aan de Bart Kaells, Luc Steenos en Get Readys van dit land.

Denk toch eens een klein beetje na man...

Citaat:
Oud 4 augustus 2010, 15:10   #133
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als gij het debat wilt trachten te begrijpen, is de eerste stap het begrijpen en accepteren dat de frustraties van holebi's reëel zijn. De volgende stap is begrijpen en accepteren dat mensen t.o.v. elkaar heel anders omgaan met die frustraties. De laatste stap is het begrijpen en accepteren dat mensen heel eigen oplossingen hebben die waarschijnlijk enorm van de uwe verschillen.

Dat de frustraties reëel zijn besef ik maar al te goed. Of deze frustraties terecht zijn, daar ben ik helemaal niet zeker van. Dat mensen daar oplossingen voor zoeken lijkt me ook nogal logisch. Dat die oplossing er voor sommigen in bestaat door groeperingen op te richten lijkt me dan ook niet meer dan normaal. Dat die oplossing er voor anderen dan weer in bestaat om met een pluim in de kont door de stad te paraderen, dat vind ik dan weer niet zo goed te begrijpen. En dat sommigen denken de oplossing gevonden te hebben door evenementen te organiseren zoals de gay games is al helemaal van de pot gerukt.
Oud 4 augustus 2010, 15:12   #134
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The mission of the Federation of Gay Games is to promote equality through the organization of the premiere international LGBT and gay-friendly sports and cultural event known as the Gay Games.

Misschien eens een beetje verder proberen te kijken dan je neus lang is.
U stelt dat het niet in de eerste plaats een sportmanifestatie is. Dat is het dus wel.

Als ik uw kromme redenering zou doortrekken dan zijn de Olympische spelen ook niet in de eerste plaats een sportmanifestatie. Uiteraard weet iedereen wel beter.
Oud 4 augustus 2010, 15:12   #135
Heftruck

Standaard

Citaat:
Dat de frustraties reëel zijn besef ik maar al te goed. Of deze frustraties terecht zijn, daar ben ik helemaal niet zeker van. Dat mensen daar oplossingen voor zoeken lijkt me ook nogal logisch. Dat die oplossing er voor sommigen in bestaat door groeperingen op te richten lijkt me dan ook niet meer dan normaal. Dat die oplossing er voor anderen dan weer in bestaat om met een pluim in de kont door de stad te paraderen, dat vind ik dan weer niet zo goed te begrijpen. En dat sommigen denken de oplossing gevonden te hebben door evenementen te organiseren zoals de gay games is al helemaal van de pot gerukt.
Leer dan te begrijpen en te accepteren dat ge niet alles kunt begrijpen. Over frustraties kan niet gezegd worden dat ze terecht zijn of niet. Alleen dat ze bestaan.
Oud 4 augustus 2010, 15:13   #136
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, de holebi's hebben hun gelijke rechten te danken aan de Bart Kaells, Luc Steenos en Get Readys van dit land.

Uiteraard niet. Die gasten zorgen eerder voor een stereotypering van de homo, net zoals gay parades en dergelijke toestanden daar ook voor zorgen.
Oud 4 augustus 2010, 15:14   #137
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer dan te begrijpen en te accepteren dat ge niet alles kunt begrijpen. Over frustraties kan niet gezegd worden dat ze terecht zijn of niet. Alleen dat ze bestaan.

Ik begrijp en accepteer dat allang mijn beste. Maar ik zou het ook apprecieren dat u begrijpt dat een mens serieus gekant kan zijn tegen gay parades en games zonder iets te hebben tegen homo's en dat daar ook goeie redenen voor zijn.
Oud 4 augustus 2010, 15:16   #138
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is zeker en vast niet te danken aan de drag queens en pluimendragende pride 'gays', dat kan ik je verzekeren..integendeel als dat het enige beeld van homo's was dan was er nu nog steeds niets..
Oud 4 augustus 2010, 15:17   #139
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet. Die gasten zorgen eerder voor een stereotypering van de homo, net zoals gay parades en dergelijke toestanden daar ook voor zorgen.
We weten natuurlijk allemaal dat stereotypes over homo's en homofobie alleen maar toegenomen zijn sinds er homoseksuele artiesten kwamen en sinds gay parades georganiseerd worden. Voordien waren zij gewaardeerde leden van de gemeenschap. Zolang ze hun geaardheid angstvallig verborgen hielden. Veel beter.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 15:19   #140
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Kurt van Eeghem, Dré Steegmans ook niet echt een stereotiep..en zo kan ik er nog opnoemen..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be