![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kanker of andere zware ziekte, zwaar auto-ongeval, vechtscheiding, universitair geschoold maar geen job vinden wegens te hoog gekwalificeerd, ... moet ik verder gaan? Zeggen de woorden "brute pech" je iets?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Mijn reactie ging over mensen die per se op krediet willen kopen en die zich als grote slachtoffer van de media en reclame-goeroes willen profileren, en dan begin jij over een grote ziekte? Wat wil je nu bewijzen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik oordeel er niet over hoor, maar ik vraag het me toch wel af. Zeker als het verplicht is en je dus op extra kosten jaagt terwijl je je net probeert te verbeteren en dus al snel meer zal bijdragen aan de maatschappij dan pakweg een leefloner?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 september 2010 om 10:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zeg niet dat het niet kan. Ik heb het al zien gebeuren. Net om die redenen moeten we de grenzen eens sluiten voor "gimme gimme gimme"-migranten die dan nog hun hele 100-stukkige familie mogen binnen brengen en net dat ietsje meer geven aan eigen mensen die wel hebben bijgedragen via belastingen en RSZ in zware nood of zoals ik het vroeger al eufemistisch "brute pech" heb genoemd.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 september 2010 om 10:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze wou mensen van arachnofobie afhelpen. Wat helpt het dan om die mensen een kameel op hun hand te zetten. Nu ja... zetten... Hand meteen ook om zeep. Nog meer RSZ nodig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als jij per se je ziekte erbij wil sleuren (ook al ging de post daar helemaal niet over, maar soit): voor ziekte kies je niet, voor het type bescherming dat je geniet wanneer je ziek wordt, daar kies je wel zelf voor. Mijn ziekteverzekering is zo opgezet dat het zowat alles dat je je kan inbeelden dekt, en die heb ik dan zelfs dubbelop aangezien het werk eenzelfde dekking biedt. Ik kies er dus niet alleen voor om voor extra bescherming te betalen, ik kies er zelfs bewust voor om die extra bescherming in stand te houden, ook al heb ik ze niet nodig omdat het werk mij die bescherming ook biedt, just in case... Dat werk kan immers van vandaag op morgen veranderen. Ook dat zijn keuzes en als ik om dat te kunnen betalen moet gaan besparen op andere luxe-akkefietjes, dan zal dat een keuze zijn die ik maak. Citaat:
Citaat:
Wat is jouw grote punt naar mij toe nu? Je zit enerzijds tegen anderen te ageren dat ze reclame en what not niet als excuus moeten gebruiken, om dan op een bericht van mij waar ik hetzelfde zeg te gaan reageren dat we ook aan ziekte moeten denken... |
|||
![]() |
![]() |