Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2010, 00:48   #121
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

veralgemening is altijd slecht.Het is een cliché van hier tot in Tokyo maar er zijn overal goede en slechte mensen. Dat gezegd zijnde, er zijn inderdaad veel zigeuners, meer dan gemiddeld, die stelen, voor overlast zorgen en niet werken, vraag dat maar aan de Roemenen, Slovaken, Hongaren, Tsjechen en Bulgaren met veel ervaring ter zake. Ik was onlangs in Sevilla en zag daar dat de zigeunerwijk bestaande uit door de overheid geschonken nieuwe appartementsgebouwen, volledig vervallen was. Andere wijken met dezelfde gebouwen in dezelfde periode gebouwd, maar bewoond door Spanjaarden, Marokkanen en andere migranten, waren in goede staat. Identitiek hetzelfde fenomeen dus als in de oostbloklanden, je kunt het alvast niet op de communisten steken. Bvb. in een streek van Moldavië bouwde men in de jaren 80 nieuwe gebouwen voor zigeuners, ze kregen ook een job aangeboden. Na 5 jaar zag je dat er bijna geen ramen meer in de vensters zaten, dat de onderste verdiepingen als paardenstallen werden gebruikt en dat er regelmatig branden uitbraken omdat ze liever hout stookten dan de centrale verwarming te repareren.
Nu weet ik wel dat zigeuners ook positieve zaken bijbrachten, zoals muziek en dans bvb.
Enfin, reden genoeg om een extra oogje in het zeil te houden in zigeunerwijken, zoals de overheden deden voor de val van de muur. Selectief zigeuners terugsturen vind ik overdreven. Ik vind het wel een goed principe dat mensen die voor overlast zorgen, van uitkeringen leven en in aanraking met justitie komen een enkeltje krijgen richting thuisland. (of ze daar in Roemenië en Bulgarije zo blij mee zijn is weer een andere vraag). Dat zou trouwens moeten gelden voor alle recente, en zelfs minder recente, migranten. Als ze voor overlast zorgen of profiteren, hebben ze hier niets te zoeken, ongeacht hun origine.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2010 om 00:52.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 00:51   #122
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
veralgemening is altijd slecht.Het is een cliché van hier tot in Tokyo maar er zijn overal goede en slechte mensen. Dat gezegd zijnde, er zijn inderdaad veel zigeuners, meer dan gemiddeld, die stelen, voor overlast zorgen en niet werken, vraag dat maar aan de Roemenen, Slovaken, Hongaren, Tsjechen en Bulgaren met veel ervaring ter zake. Ik was onlangs in Sevilla en zag daar dat de zigeunerwijk bestaande uit door de overheid geschonken nieuwe appartementsgebouwen, volledig vervallen was. Andere wijken met dezelfde gebouwen in dezelfde periode gebouwd, maar bewoond door Spanjaarden, Marokkanen en andere migranten, waren in goede staat. Identitiek hetzelfde fenomeen dus als in de oostbloklanden, je kunt het alvast niet op de communisten steken.
Nu weet ik wel dat zigeuners ook positieve zaken bijbrachten, zoals muziek en dans bvb.
Enfin, reden genoeg om een extra oogje in het zeil te houden in zigeunerwijken, zoals de overheden deden voor de val van de muur. Selectief zigeuners terugsturen vind ik overdreven. Ik vind het wel een goed principe dat mensen die voor overlast zorgen, van uitkeringen leven en in aanraking met justitie komen een enkeltje krijgen richting thuisland. (of ze daar in Roemenië en Bulgarije zo blij mee zijn is weer een andere vraag). Dat zou trouwens moeten gelden voor alle recente, en zelfs minder recente, migranten. Als ze voor overlast zorgen of profiteren, hebben ze hier niets te zoeken, ongeacht hun origine.
Interessante mening, nooit gedacht het ooit zo eens te zijn met een communist

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 00:52   #123
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Uw gespui van vooroordelen druipt hier van de muren liberalist!

Hoeveel moslims ken je eigenlijk persoonlijk?
Hoeveel keer ben je al in een Arabisch land geweest eigenlijk?
Haal je al die "kennis" uit de krant of heb je dat al eens IRL ondervonden.
Wanneer organiseer je eens een gaypride-stoet in Mekka, Sodomis ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 00:58   #124
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Welke oplossing ?
Wat hygiëne betreft : de badhuizen werden in Noord Afrika door de Romeinen gebouwd, en daar zal men toen die weg waren niet veel meer van gemerkt hebben, toch zeker niet bij het gewone volk. En als ze bij wonder toch allemaal een badkamer hadden in de Magreb 1000 jaar geleden, wel, dan zijn ze sindsdien hard achteruit gegaan....Heel hard ! 200 km/uur !
Dat Romeinse baden was wel een beetje in onbruik geraakt. Tegen de zestiende- en zeventiende eeuw verschijnen er teksten die 'bewijzen' dat het ongezond en gevaarlijk is om te baden. Water met al haar gevaarlijke stoffen dringt bij het baden immers uw lichaam binnen en maakt je ziek. De eeuw van de parfumerie en de pruiken en die van de 'blijf van uw lijf' moesten dan nog komen.

De recente hygiëne-maatstaven in Europa gaan dan ook niet terug op de Romeinen, en zelfs die doorstonden op dat vlak zelf geen vergelijkingen met pakweg Germaanse stammen. Al moet ik grif toegeven dat ik niet weet hoe continu de badcultuur en de opvattingen over hygiëne in het Midden-Oosten zijn.

Laatst gewijzigd door Andy : 31 augustus 2010 om 01:05.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 01:08   #125
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Waarom moet elke disussie over migratie uitmonden in duscussies over de Islam? De meeste zigeuners zijn christelijk, net als veel Afrikaanse migranten en bijna alle Latijns-Amerikaanse migranten. Wat vooral van tel is zijn cultuurverschillen en economische verschillen. Ik vind ook dat radicale Islam aan banden gelegd moet worden, net als fundamentalistische christelijke en Joodse sekten, maar ik voel mij echt niet slechter omdat er een moskee in m'n buurt is en redelijk wat gesluierde vrouwen. Zolang moslims hun godsdienst niet opdringen aan niet-moslims, zie ik geen groot probleem. En als dat wel gebeurt, moeten die individuen die de wet overtreden hard aangepakt worden.

Kremlin met orthodoxe kathedraal en moskee, Kazan, Rusland.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2010 om 01:13.
Oud 31 augustus 2010, 07:53   #126
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Dat Romeinse baden was wel een beetje in onbruik geraakt. Tegen de zestiende- en zeventiende eeuw verschijnen er teksten die 'bewijzen' dat het ongezond en gevaarlijk is om te baden. Water met al haar gevaarlijke stoffen dringt bij het baden immers uw lichaam binnen en maakt je ziek. De eeuw van de parfumerie en de pruiken en die van de 'blijf van uw lijf' moesten dan nog komen.

De recente hygiëne-maatstaven in Europa gaan dan ook niet terug op de Romeinen, en zelfs die doorstonden op dat vlak zelf geen vergelijkingen met pakweg Germaanse stammen. Al moet ik grif toegeven dat ik niet weet hoe continu de badcultuur en de opvattingen over hygiëne in het Midden-Oosten zijn.
De Kelten hebben de zeep uitgevonden ( varkensvet + asse + plantenextracten ), en besteden redelijk veel tijd aan hun toilet, de Scandinaven gebruiken sinds duizenden jaren sauna's, Grieken en Romeinen hadden badhuizen...Enkel tijdens de katholieke hoogtijd zijn de Europeanen " vuil " geweest, vermits de kerk hen wijsmaakte dat water gevaarlijk was voor je gezondheid...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 14:20   #127
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
laat me niet lachen kerel, en begin zeker niet over hygiene lol.

Hier begon met mondjes maat in de jaren 1960 de badkamer zijn interk te maken in de huizen, terwijl ze die al meer dan 1000 jaar bij de moslims hadden.
Het waren de arabieren die hier in Europa de oplossing tegen de pest brachten. lol
Het gebruik van romeinse badhuizen in de islamitische landen was verbonden met religieuze reinheidsvoorschriften, maar niet gestoeld op inzichten in het ontstaan en de verspreiding van ziektes. De badhuizen waren en zijn nog steeds goede verspreiders van ziektekiemen. Louis Pasteur was geen mohammedaan, en zonder de westerse wetenschap zouden negen mohammedanen op tien nooit hebben geleefd. Vandaar dat ze ons zo dankbaar zijn overigens.

Bovendien is drie bezoeken per week aan de hammam en tussendoor dag en nacht hetzelfde ondergoed dragen niet echt beter dan de gebruiken die we hier hebben gekend, hoe "vuil" we die nu ook vinden.

En uiteindelijk leidt dit maar af van wat ik eigenlijk betoogde: dat de jeugd in de mohammedaanse landen nog meer aan lager wal is geraakt dan in Borgerhout of Molenbeek.
Oud 31 augustus 2010, 14:25   #128
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
veralgemening is altijd slecht.Het is een cliché van hier tot in Tokyo maar er zijn overal goede en slechte mensen. Dat gezegd zijnde, er zijn inderdaad veel zigeuners, meer dan gemiddeld, die stelen, voor overlast zorgen en niet werken, vraag dat maar aan de Roemenen, Slovaken, Hongaren, Tsjechen en Bulgaren met veel ervaring ter zake. Ik was onlangs in Sevilla en zag daar dat de zigeunerwijk bestaande uit door de overheid geschonken nieuwe appartementsgebouwen, volledig vervallen was. Andere wijken met dezelfde gebouwen in dezelfde periode gebouwd, maar bewoond door Spanjaarden, Marokkanen en andere migranten, waren in goede staat. Identitiek hetzelfde fenomeen dus als in de oostbloklanden, je kunt het alvast niet op de communisten steken. Bvb. in een streek van Moldavië bouwde men in de jaren 80 nieuwe gebouwen voor zigeuners, ze kregen ook een job aangeboden. Na 5 jaar zag je dat er bijna geen ramen meer in de vensters zaten, dat de onderste verdiepingen als paardenstallen werden gebruikt en dat er regelmatig branden uitbraken omdat ze liever hout stookten dan de centrale verwarming te repareren.
Het probleem: anders dan de joden hebben de zigeuners geen eigen staat, en lijkt het idee alleen al me niet erg te passen bij hun filosofie. Ze naar Bulgarije sturen omdat dat toevallig de laatste halte op hun eeuwenlange zwerftocht was, hm... Bulgarije is nog niet arm genoeg zeker!
Oud 31 augustus 2010, 14:30   #129
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De Romeinse traditie werd door de Arabieren voortgezet en aangepast aan koranieke reinheidsvoorschriften. In Europa was er geen continuïteit of eenheid, maar ascetische tendensen in het christendom beschouwden het veelal als zondig, het lichaam te verzorgen, waardoor vuilheid vaak werd gewaardeerd. Nietzsche wees erop dat het eerste wat de reconquistadores in Spanje deden toen ze een stad heroverden, was, de badhuizen te sluiten. Waarbij ik me wel afvraag of hij dat in de tweede helft van de negentiende eeuw wel goed kon weten.
Oud 31 augustus 2010, 16:27   #130
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moet elke disussie over migratie uitmonden in duscussies over de Islam? De meeste zigeuners zijn christelijk, net als veel Afrikaanse migranten en bijna alle Latijns-Amerikaanse migranten. Wat vooral van tel is zijn cultuurverschillen en economische verschillen. Ik vind ook dat radicale Islam aan banden gelegd moet worden, net als fundamentalistische christelijke en Joodse sekten, maar ik voel mij echt niet slechter omdat er een moskee in m'n buurt is en redelijk wat gesluierde vrouwen. Zolang moslims hun godsdienst niet opdringen aan niet-moslims, zie ik geen groot probleem. En als dat wel gebeurt, moeten die individuen die de wet overtreden hard aangepakt worden.

Kazan hoofdstad van Tartarije of Tatarstan, er leven ook van ouds tataren in polen en oekraine als autochtone europese moslims. Tartaren zijn een turks volk.
Enkele bekende tartaren zijn: Dinara safina (tennister) en Charles Bronson (amerikaans acteur).
altijd leuk wat bij te leren.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 16:45   #131
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
Gij hebt wel een vreemde hobby om die zo te volgen. Smijt je foto's maar eens op het web van wat je gefotografeerd hebt.
ha ja, geen foto/link en het is niet echt of zo? Die internet-mentaliteit.
Ga een naar thailand of praat eens met mensen die er werken/wonen.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 16:49   #132
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omdat onze IMMIGRANTEN duidelijk geen zin hebben tot INPASSEN. Neen, ze werken liever tegen en eten liever van twee walletjes.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 31 augustus 2010 om 16:50.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 16:58   #133
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wanneer organiseer je eens een gaypride-stoet in Mekka, Sodomis ?
Salonsossen zullen dat niet durven. Dat zit boenk in de roos. Trouwens in een toekomstig moslimland als den belgique mag volgens de islam een homo geen premier worden.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 17:21   #134
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De Romeinse traditie werd door de Arabieren voortgezet en aangepast aan koranieke reinheidsvoorschriften. In Europa was er geen continuïteit of eenheid, maar ascetische tendensen in het christendom beschouwden het veelal als zondig, het lichaam te verzorgen, waardoor vuilheid vaak werd gewaardeerd. Nietzsche wees erop dat het eerste wat de reconquistadores in Spanje deden toen ze een stad heroverden, was, de badhuizen te sluiten. Waarbij ik me wel afvraag of hij dat in de tweede helft van de negentiende eeuw wel goed kon weten.
Bedankt voor je antwoord. De badhuizen in Granada kregen na 1492 toch stevig wat kritiek te verduren wegens overdreven 'moors'. Die kritieken vind je (dacht ik) terug in reisverslagen en vooral in ordonnanties. Het lijkt me goed mogelijk dat Nietzsche daarvan op de hoogte was. Over andere badhuizen en hun eventuele sluitingen in Oran, Mellilla, Tunis of al die andere plaatsjes die veroverd werden heb ik nooit iets gehoord of gelezen. Nietzsche baseerde zich voor die uitspraak mogelijk enkel op Granada.

Laatst gewijzigd door Andy : 31 augustus 2010 om 17:27.
Oud 1 september 2010, 00:20   #135
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang moslims hun godsdienst niet opdringen aan niet-moslims, zie ik geen groot probleem. En als dat wel gebeurt, moeten die individuen die de wet overtreden hard aangepakt worden.
Dan ga je veel werk hebben.
Is dat niet wat iedere godsdienst wil, anderen bekeren, het geloof, het ware geloof uitdragen.
Mijn God is de enige echte. De uwe kan dus niet anders zijn dan een valse.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 september 2010 om 00:21.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:23   #136
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dan ga je veel werk hebben.
Is dat niet wat iedere godsdienst wil, anderen bekeren, het geloof, het ware geloof uitdragen.
Mijn God is de enige echte. De uwe kan dus niet anders zijn dan een valse.
Niet echt. Staat duidelijk in de Qoran: La koem dienoe koem Waliya dien
Oud 1 september 2010, 00:46   #137
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Salonsossen zullen dat niet durven. Dat zit boenk in de roos. Trouwens in een toekomstig moslimland als den belgique mag volgens de islam een homo geen premier worden.
Waar halen jullie die vooroordelen man?
Insinuaties dat ik een homo & een sos zou zijn.
Mijn vrouw ligt te slapen beneden & ik verander elke verkiezingen van partij.
Als jullie de mannen zijn die het volk uiteindelijk op de spooktreinen moeten zetten, zullen jullie toch beter moeten leren sorteren.
Oud 1 september 2010, 00:59   #138
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Als jullie de mannen zijn die het volk uiteindelijk op de spooktreinen moeten zetten, zullen jullie toch beter moeten leren sorteren.
Ieder zijn taak; voor het sorteren hebben ze God nog.

Laatst gewijzigd door Andy : 1 september 2010 om 00:59.
Oud 1 september 2010, 03:36   #139
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het probleem: anders dan de joden hebben de zigeuners geen eigen staat, en lijkt het idee alleen al me niet erg te passen bij hun filosofie. Ze naar Bulgarije sturen omdat dat toevallig de laatste halte op hun eeuwenlange zwerftocht was, hm... Bulgarije is nog niet arm genoeg zeker!
Bulgaarse zigeuners wonen al eeuwen in Bulgarije en ze spreken de taal van het land. Het zijn dus Bulgaren, net als de turkssprekende moslims die ook al eeuwen in Bulgarije wonen.
Oud 1 september 2010, 08:16   #140
Francientje
Minister

Standaard

Geneer jullie niet, hoor. Links en rechts (extreem van beide zijden inbegrepen) die ge-
zellig elkaars polletjes drukken om de Roms de das om te doen.
Ik heb eigenlijk niets voor of tegen Roms. Net zoals zij waarschijnlijk niets voor of tegen
mij hebben. Voor zover ik weet leggen ze geen bommen links en rechts, nemen ze geen
gijzelaars, onthoofden ze niemand en brengen ze hun tijd niet door met op Joden of Amerikanen of op wie hun niet bevalt te schieten.
Maar vast zijn het profiteurs. Ik krijg krampen als ik dit hoor uit de mond van links en
propalestijns.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be