![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fijn dat je dat zo mooi etaleert, dat wat je claimt, niet kan hard maken. Uw woorden zijn aldus van geen waarde. Ik zou de eer aan uzelf laten en dit forum schaamtevol verlaten als ik jou was en nooit meer omkijken. Het ga je goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw woorden doen mij niets. Mocht u denken van wel, dan weet u nu dat u uw energie voortaan kan sparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Kan dus, pathetishe leugenaar. Elke post een leugen erbij. Ik schaam me in je plaats, het kan niet genanter worden voor je, maar doe gerust voort en blijf jezelf zo publiekelijk vernederen.
Laatst gewijzigd door Xing Ho : 17 september 2010 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel me niet vernederd, en daar is ook geen reden voor. Neem een capuccino'tje en rust even uit, joh!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() die zionfundijoden worden met de dag grappiger
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door roodhaar : 18 september 2010 om 01:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe is dat om te hebben, OCS?
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 18 september 2010 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat de Westelijke Jordaanover juridisch gezien van geen enkele staat is. Van 1948 tot en met 1967 was de Westoever deel van Jordanie. Die staat heeft echter in 1988 officieel afstand genomen van het gebied.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is jouw tuin niet. Daar gaat het juist om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij doet zelf niet anders dan consequent de feiten verdraaien en liegen. Hoeveel krijg je van Arabische sjeiks betaald?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vn resoluties , internationaal recht en filmbeelden, zelfs bekentenissen zijn natuurlijk niet als leugens te catalogeren itt tot het hasbara propaganda boekje
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() Wederom kom je met loze kreten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is wat zij symbolisch én in de praktijk willen. Dit is hun uiteindelijk streven: ![]() De Derde Tempel op de plaats van de Omar Moskee. Laatst gewijzigd door system : 20 september 2010 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Los van het gekissebis hier, enkele bedenkingen:
Ik denk dat er een belangrijk nieuw element in de onderhandelingen naar boven is gekomen, met name de eis van Netanyahu dat de Palestijnen Israël erkennen als staat van het Joodse volk. Het is weinigen opgevallen, maar die eis is iets heel anders dan de eis tot loutere erkenning van de staat Israël. Het is bijzonder veelzeggend en verhelderend. Het wijst namelijk op het feit dat Netanyahu mogelijk niet langer geloofd in de twee statenoplossing. Ik verklaar me nader: De settlers en kolonies op de Westbank en in Jeruzalem zijn definitief. Ze worden verder uitgebreid en er is in Israël onvoldoende druk en niemand voelt de noodzaak om er een eind aan te maken. Dat zal dus ook niet gebeuren. Israël voert een politiek van facts on the ground, dat is al zeer lang hun strategie en ze zijn daarin zeer succesvol. Maar misschien met onverwachte en onvoorziene gevolgen. Bijvoorbeeld wat de nederzettingen betreft. We hebben kunnen zien hoe moeilijk en pijnlijk (traumatiserend zullen sommigen zeggen) de ontruiming van de weinige nederzettingen in Gaza was. Het ging om relatief weinig plaatsen en relatief weinig mensen. Een herhaling daarvan op grote schaal is niet alleen onwaarschijnlijk, het lijkt me onmogelijk. Het is politiek onhaalbaar, praktisch onuitvoerbaar en politioneel of militair onhandelbaar. De nederzettingen, kolonies en settlements op de Westbank en in Jeruzalem (en de omgeving ervan) zullen dus blijven. Dat maakt de stichting van een levensvatbare Palestijnse staat onmogelijk. Los van het feit dat er nu al twee Palestijnse enclaves bestaan die met elkaar in de clinch liggen en geen eenheid vormen, bestaat het Palestijnse territorium uit een lappendeken zonder corridors, omsingeld en van elkaar afgesneden door muren, grenzen, 'Palestijnenreine' wegen, en andere obstakels, kolonies, settlements, enz. Als een onafhankelijke Palestijnse staat onmogelijk is, is er geen sprake van een twee-staten-oplossing. Er rest dan maar één oplossing op lange termijn: een eenstaat-oplossing. En dat idee wordt steeds vaker hardop uitgesproken. Het lijkt ook onafwendbaar. In die zin moeten we de eis van Netanyahu begrijpen, denk ik. Want als er een eenstaat-oplossing uit de bus komt (waar ik voorstander van ben) dan is het de Israëli er alles aan gelegen om het Joodse karakter van die staat te behouden. Ondanks de aanwezigheid van bijna een miljoen Arabieren en een belangrijke minderheid christenen. Het is de enige manier waarop Israël als Joodse staat kan overleven. Want dat is een kwestie van demografische cijfers: er leven ongeveer 6 miljoen Joden in Israël. Onder hen leven ongeveer 1 miljoen Palestijnen en in Gaza en de Westbank en Jeruzalem leven nog eens 4 miljoen Palestijnen. Bovendien is de bevolkingsaangroei bij de Palestijnen veel groter dan bij de Joden en zullen die cijfers dus nog meer naar elkaar toegroeien. Er niet bijgerekend, zijn de Palestijnse vluchtelingen (naar schatting 4 miljoen) die vandaag in buurlanden in vluchtelingenkampen leven en daar gediscrimineerd worden en zich niet (kunnen) integreren en die (althans theoretisch) volgens de VN-resolutie die Israël bekrachtigd heeft, onder voorwaarden recht hebben op terugkeer naar hun geboortegrond of -dorp. Israël heeft dus in essentie een demografisch probleem dat op termijn alleen kan opgelost worden door Israël niet alleen als onafhankelijke staat te laten herkennen (met eventueel een zeer grote Palestijnse minderheid) maar als een louter Joodse staat of staat van het Joodse volk. Het zal niemand verbazen dat deze eis voor de Palestijnen, Egypte (Mubarak heeft er zich al tegen uitgesproken. Hij is nochtans bondgenoot van de VS en in mindere mate van Israël), de Arabische Liga en zelfs Mohamed Abas compleet onaanvaardbaar. Netanyahu heeft nog nooit toegezegd een Palestijnse staat te zullen erkennen maar eist nu al dat de Palestijnen Israël als een louter Joodse staat erkennen. Hij blaast daarmee de vredesonderhandelingen op. Ik meen derhalve dat het een maat voor niets wordt. De kern van de zaak is een zoals de doorgaans gerespecteerde Pulitzer-prize winnaar en conservatief journalist - en één van de felste verdediger van Israël - George Will schreef: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 20 september 2010 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als ik niks van de situatie weet zwijg ik beter. Elke mens ter wereld(gelovig en niet gelovig) die de Jodendom kent weet dat de joden geen 3de tempel gaan bouwen. In tegenstelling tot de eerste 2 tempels-door mensen gebouwd- die telkens verwoest werden,verwachten de joden na de komst van de Messias dat god zelf de 3de tempel te aarde zal brengen. En elke mens met een beetje kennis weet dat Israel van 1968 enkel grond teruggeven heeft,dus groot-Israel is weer een vezinsel van Israelbashers. Dat sommigen oven dromen dat geef ik toe,maar in praktijk is het anders.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ MvA
Zo zal het niet gaan. Jeruzalem zal worden verdeeld en de nieuwe staat Palestina krijgt de Joodse settlers cadeau. Aldus het huidige beleidsplan van de combi Netanyahu-Barak. Ik heb hier uitgebreide aanwijzingen voor en het verbaast me dat ik dit via een goed ingelichte bron moet horen maar dat de pers hier niets over weet of schrijft.