Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2010, 22:03   #121
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eendensoep Bekijk bericht
Het ergste wat ik in die zin kan ontdekken is een spellingsfout, niets meer, niets minder.
Zucht...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 22:41   #122
Xing Ho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Luister eens, meneertje... ik laat mij niet zomaar uitschelden en ga zeker niet uw administratie bijhouden. U weet best wat u allemaal gezegd heeft, en als iets van mijn indruk van u u niet bevalt, is het uw volste recht dat tegen te spreken.
Dan moet je maar niet pathetisch liegen, meneer de pathetiche leugenaar. Ik mag je zo noemen, het is immers een feit. Schelden kan je het dus niet noemen.

Fijn dat je dat zo mooi etaleert, dat wat je claimt, niet kan hard maken. Uw woorden zijn aldus van geen waarde.

Ik zou de eer aan uzelf laten en dit forum schaamtevol verlaten als ik jou was en nooit meer omkijken. Het ga je goed.
Xing Ho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 22:55   #123
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
Dan moet je maar niet pathetisch liegen, meneer de pathetiche leugenaar. Ik mag je zo noemen, het is immers een feit. Schelden kan je het dus niet noemen.

Fijn dat je dat zo mooi etaleert, dat wat je claimt, niet kan hard maken. Uw woorden zijn aldus van geen waarde.

Ik zou de eer aan uzelf laten en dit forum schaamtevol verlaten als ik jou was en nooit meer omkijken. Het ga je goed.
Wil.

En uw woorden doen mij niets. Mocht u denken van wel, dan weet u nu dat u uw energie voortaan kan sparen.
Oud 17 september 2010, 23:07   #124
Xing Ho
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil.
Kan dus, pathetishe leugenaar. Elke post een leugen erbij. Ik schaam me in je plaats, het kan niet genanter worden voor je, maar doe gerust voort en blijf jezelf zo publiekelijk vernederen.

Laatst gewijzigd door Xing Ho : 17 september 2010 om 23:08.
Xing Ho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 23:10   #125
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan dus, pathetishe leugenaar. Elke post een leugen erbij. Ik schaam me in je plaats, het kan niet genanter worden voor je, maar doe gerust voort en blijf jezelf zo publiekelijk vernederen.
Ik voel me niet vernederd, en daar is ook geen reden voor. Neem een capuccino'tje en rust even uit, joh!
Oud 18 september 2010, 01:12   #126
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
LOL en paranoia worden ze ook al!
die zionfundijoden worden met de dag grappiger
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 01:14   #127
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
helemaal juist, is reeds vaak gebeurd. maar ja, hasbara he
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 18 september 2010 om 01:27.
Oud 18 september 2010, 11:31   #128
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Hoe is dat om te hebben, OCS?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 18 september 2010 om 11:31.
Oud 19 september 2010, 11:52   #129
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OCS?
?
Oud 20 september 2010, 13:23   #130
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als Israël de Westelijke Jordaanoever nooit officieel geannexeerd heeft, waarom zouden de Palestijnse leiders dan genoegen moeten nemen met "het overgrote deel" van de Westelijke Jordaanoever?
Omdat de Westelijke Jordaanover juridisch gezien van geen enkele staat is. Van 1948 tot en met 1967 was de Westoever deel van Jordanie. Die staat heeft echter in 1988 officieel afstand genomen van het gebied.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 13:26   #131
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Dus mijn buurman, plant nu gewoon zijn boompjes midden in MIJN tuin...
omdat ik zijn voorstel van de vorige onderhandelingen heb afgewezen???
Het is jouw tuin niet. Daar gaat het juist om.
Oud 20 september 2010, 13:29   #132
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
?
OCS is een dwangneurose.
Oud 20 september 2010, 14:47   #133
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij doet zelf niet anders dan consequent de feiten verdraaien en liegen. Hoeveel krijg je van Arabische sjeiks betaald?
Oud 20 september 2010, 17:14   #134
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Vn resoluties , internationaal recht en filmbeelden, zelfs bekentenissen zijn natuurlijk niet als leugens te catalogeren itt tot het hasbara propaganda boekje
.
Oud 20 september 2010, 17:30   #135
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vn resoluties , internationaal recht en filmbeelden, zelfs bekentenissen zijn natuurlijk niet als leugens te catalogeren itt tot het hasbara propaganda boekje
Wederom kom je met loze kreten.
Oud 20 september 2010, 18:00   #136
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja of nee? En beargumenteer.

Ik zeg ja,

Simpelweg, omdat het niet houdbaar is voor de VS.
Zoals iedereen wel weet worden de Joden belogen en bedrogen. Het is immers niet meer dan een fort van het Westen in het Midden-Oosten.

Nog een indicatie, is dat Nethanyahuu 15 jaar bescherming vroeg na uittredend minister te worden van Shin Bet. 15 ipv de normale 5.

Want de religieuse gekken in Israel gaan daar uiteraard niet mee kunnen lachen.
Hij zal ook liefst de geschiedenisboeken ingaan als de man van de vrede, Groot Israel komt er toch niet van.

Maar wat die vrede concreet zal inhouden en zal evolueren valt nog af te wachten.
Neen. Want de Israelische Joden willen geen vrede. Wat zij daarentegen wel willen is het Groot-Israel van eertijds. En daar zijn ze nu volop mee bezig.

En dat is wat zij symbolisch én in de praktijk willen. Dit is hun uiteindelijk streven:

De Derde Tempel op de plaats van de Omar Moskee.

Laatst gewijzigd door system : 20 september 2010 om 18:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 18:33   #137
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Los van het gekissebis hier, enkele bedenkingen:

Ik denk dat er een belangrijk nieuw element in de onderhandelingen naar boven is gekomen, met name de eis van Netanyahu dat de Palestijnen Israël erkennen als staat van het Joodse volk.

Het is weinigen opgevallen, maar die eis is iets heel anders dan de eis tot loutere erkenning van de staat Israël.

Het is bijzonder veelzeggend en verhelderend. Het wijst namelijk op het feit dat Netanyahu mogelijk niet langer geloofd in de twee statenoplossing. Ik verklaar me nader:

De settlers en kolonies op de Westbank en in Jeruzalem zijn definitief. Ze worden verder uitgebreid en er is in Israël onvoldoende druk en niemand voelt de noodzaak om er een eind aan te maken. Dat zal dus ook niet gebeuren. Israël voert een politiek van facts on the ground, dat is al zeer lang hun strategie en ze zijn daarin zeer succesvol. Maar misschien met onverwachte en onvoorziene gevolgen. Bijvoorbeeld wat de nederzettingen betreft.

We hebben kunnen zien hoe moeilijk en pijnlijk (traumatiserend zullen sommigen zeggen) de ontruiming van de weinige nederzettingen in Gaza was. Het ging om relatief weinig plaatsen en relatief weinig mensen. Een herhaling daarvan op grote schaal is niet alleen onwaarschijnlijk, het lijkt me onmogelijk. Het is politiek onhaalbaar, praktisch onuitvoerbaar en politioneel of militair onhandelbaar. De nederzettingen, kolonies en settlements op de Westbank en in Jeruzalem (en de omgeving ervan) zullen dus blijven.

Dat maakt de stichting van een levensvatbare Palestijnse staat onmogelijk. Los van het feit dat er nu al twee Palestijnse enclaves bestaan die met elkaar in de clinch liggen en geen eenheid vormen, bestaat het Palestijnse territorium uit een lappendeken zonder corridors, omsingeld en van elkaar afgesneden door muren, grenzen, 'Palestijnenreine' wegen, en andere obstakels, kolonies, settlements, enz.

Als een onafhankelijke Palestijnse staat onmogelijk is, is er geen sprake van een twee-staten-oplossing. Er rest dan maar één oplossing op lange termijn: een eenstaat-oplossing. En dat idee wordt steeds vaker hardop uitgesproken. Het lijkt ook onafwendbaar.

In die zin moeten we de eis van Netanyahu begrijpen, denk ik. Want als er een eenstaat-oplossing uit de bus komt (waar ik voorstander van ben) dan is het de Israëli er alles aan gelegen om het Joodse karakter van die staat te behouden. Ondanks de aanwezigheid van bijna een miljoen Arabieren en een belangrijke minderheid christenen. Het is de enige manier waarop Israël als Joodse staat kan overleven.

Want dat is een kwestie van demografische cijfers: er leven ongeveer 6 miljoen Joden in Israël. Onder hen leven ongeveer 1 miljoen Palestijnen en in Gaza en de Westbank en Jeruzalem leven nog eens 4 miljoen Palestijnen. Bovendien is de bevolkingsaangroei bij de Palestijnen veel groter dan bij de Joden en zullen die cijfers dus nog meer naar elkaar toegroeien.
Er niet bijgerekend, zijn de Palestijnse vluchtelingen (naar schatting 4 miljoen) die vandaag in buurlanden in vluchtelingenkampen leven en daar gediscrimineerd worden en zich niet (kunnen) integreren en die (althans theoretisch) volgens de VN-resolutie die Israël bekrachtigd heeft, onder voorwaarden recht hebben op terugkeer naar hun geboortegrond of -dorp.

Israël heeft dus in essentie een demografisch probleem dat op termijn alleen kan opgelost worden door Israël niet alleen als onafhankelijke staat te laten herkennen (met eventueel een zeer grote Palestijnse minderheid) maar als een louter Joodse staat of staat van het Joodse volk.

Het zal niemand verbazen dat deze eis voor de Palestijnen, Egypte (Mubarak heeft er zich al tegen uitgesproken. Hij is nochtans bondgenoot van de VS en in mindere mate van Israël), de Arabische Liga en zelfs Mohamed Abas compleet onaanvaardbaar. Netanyahu heeft nog nooit toegezegd een Palestijnse staat te zullen erkennen maar eist nu al dat de Palestijnen Israël als een louter Joodse staat erkennen. Hij blaast daarmee de vredesonderhandelingen op. Ik meen derhalve dat het een maat voor niets wordt.

De kern van de zaak is een zoals de doorgaans gerespecteerde Pulitzer-prize winnaar en conservatief journalist - en één van de felste verdediger van Israël - George Will schreef:

Citaat:
A few Israelis hope that occupation will become annexation. They are not facing demographic facts. There are 700,000 Arabs on the West Bank, where the average age is under 30 and the birth rate is high. Annexation might eventually produce an Arab majority in expanded Israel. Such a state could not be both democratic and Jewish.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 18:43   #138
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen. Want de Israelische Joden willen geen vrede. Wat zij daarentegen wel willen is het Groot-Israel van eertijds. En daar zijn ze nu volop mee bezig.

En dat is wat zij symbolisch én in de praktijk willen. Dit is hun uiteindelijk streven:

En dat noemt zich een neutraal onderzoeker.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 20 september 2010 om 18:47.
Oud 20 september 2010, 19:06   #139
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Dat is waarom ik me in sommige topics niet bemoei.
Als ik niks van de situatie weet zwijg ik beter.

Elke mens ter wereld(gelovig en niet gelovig) die de Jodendom kent weet dat de joden geen 3de tempel gaan bouwen.
In tegenstelling tot de eerste 2 tempels-door mensen gebouwd- die telkens verwoest werden,verwachten de joden na de komst van de Messias dat god zelf de 3de tempel te aarde zal brengen.

En elke mens met een beetje kennis weet dat Israel van 1968 enkel grond teruggeven heeft,dus groot-Israel is weer een vezinsel van Israelbashers.
Dat sommigen oven dromen dat geef ik toe,maar in praktijk is het anders.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 19:23   #140
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ MvA

Zo zal het niet gaan. Jeruzalem zal worden verdeeld en de nieuwe staat Palestina krijgt de Joodse settlers cadeau. Aldus het huidige beleidsplan van de combi Netanyahu-Barak.
Ik heb hier uitgebreide aanwijzingen voor en het verbaast me dat ik dit via een goed ingelichte bron moet horen maar dat de pers hier niets over weet of schrijft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be