Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 september 2010, 10:45   #121
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Dat is géén toeval.
Deze streken zijn altijd al zo genoemd.
Zelfs de naam België betekent vanuit de Latijnse benaming Belgica 'de Nederlanden'.
Zo ben je een (Zuid-) Nederlander, een inwoner van de (Zuidelijke) Lage Landen.

Dat heeft niks te maken met een onnozele non-argumentatie. Dat zijn gewoon feiten. Niet meer, maar vooral ook niet minder.
Het is een NONargumentatie om samen te gaan. Opdie manier zou je zwitserland en oostenrijk ook kunnen samenbrengen. Denk toch eens na en durf eens uit je kader te denken he.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 14 september 2010, 10:56   #122
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Inderdaad. Nog even en Garry krijgt hier schouderklopjes van azert en henri.
Anna List is offline  
Oud 14 september 2010, 11:28   #123
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Inderdaad, maar probeer dat hier maar eens aan al die Vlaamse mossels zonder ballen aan hun lijf hun verstand te brengen. Ze doen er al 180 jaar over en ze snappen er nog niet de ballen van.
Een klein beetje minder arrogant zal ook gaan. Ik ben zoals jij een overtuigd separatist maar ook overtuigde Groot-Nederlander. Je maakt me hier uit voor mossel zonder ballen aan mijn lijf. Dit is een bijzonder stupiede uitspraak die ik niet hoef te pikken. Goed begrepen, kerktoren nationalist?
robert t is offline  
Oud 14 september 2010, 12:01   #124
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Inderdaad. Nog even en Garry krijgt hier schouderklopjes van azert en henri.
Die kreeg hij nu al, en meer dan één keer.
Oud 14 september 2010, 15:03   #125
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Een klein beetje minder arrogant zal ook gaan. Ik ben zoals jij een overtuigd separatist maar ook overtuigde Groot-Nederlander. Je maakt me hier uit voor mossel zonder ballen aan mijn lijf. Dit is een bijzonder stupiede uitspraak die ik niet hoef te pikken. Goed begrepen, kerktoren nationalist?
Misschien juist daarom dat ik hardnekkig blijf VB stemmen. Of je er voor bent of niet, het zijn in ieder geval de enige Vlaamse politici met voldoende ballen aan hun lijf om, wetende dat ze op hun smoel geslagen zullen worden door de Brusselse corrupte politie, daarginds durven te gaan betogen voor hun zaak. Noem me één andere partij die het hun na doet.

http://www.youtube.com/watch?v=zn6IYiKN7g0

Zo Vlaams is dat Brussel hier.

Zo'n Brussel zijn we beter kwijt als rijk en al die andere broekschijters partijen ook.

De Wallen, moeten we toe geven, hebben een stuk meer karakter op dat gebied dan onze knuffelleeuwkes. Maar ja, dat is dan ook een Latijns volk hé en die beheersen ten volle de "verdeel en heers" tactiek. En dat lukt hun dan ook nog mateloos, dankzij onze Vlaamse onderdanige kruiperigheid en eeuwige verdeeldheid.

Je zal zien dat ze ook deze keer weer hun slag zullen thuis halen en dat de ontegensprekelijke nederlaag die de Vlamingen te wachten staat al weer zal verkocht worden als grote dikke sprotjes in de pan. Succes jongens, je bent goed bezig met het volgende slijkfiguur te slaan.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 september 2010 om 15:20.
Garry is offline  
Oud 14 september 2010, 15:11   #126
Jonathandv
Vreemdeling

Jonathandv's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat deze discussie zinloos is aangezien er ook geen publieke wil is om samen te smelten met NL.

Bart for president!
Jonathandv is offline  
Oud 14 september 2010, 15:12   #127
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathandv Bekijk bericht
Ik denk dat deze discussie zinloos is aangezien er ook geen publieke wil is om samen te smelten met NL.
een groeiende publieke opinie is er wel, maar toch is een tussenstap (nl een Nederlands-Vlaamse confederatie) nodig.
Shadowke is offline  
Oud 14 september 2010, 16:56   #128
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
een groeiende publieke opinie is er wel, maar toch is een tussenstap (nl een Nederlands-Vlaamse confederatie) nodig.
Er is nóg een tussenstap nodig in de vorm van toenemende vormen van samenwerking op deelgebieden.
Hollander is offline  
Oud 14 september 2010, 16:59   #129
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Sinds wanneer zou Henri sympathiseren met een VB stemmer. Of denk je dat hij dat zou doen omdat ik Brussel liever niet bij Vlaanderen zie?

Wel inderdaad zie ik dat liever niet bij Vlaanderen, en daar ben ik niet alleen in, maar of dat dat van Henri schouderklopjes verdiend, daar vrees ik voor. Ge moet goed zot zijn om dat op te eisen. En kennelijk ben ik niet de enige die dat beseft.

http://www.brusselsjournal.com/node/2436

En aangezien Wallonie meer geschiedkundige binding heeft met Luxemburg dan met Frankrijk is die stelling heel geloofwaardig. En wij intussen verder blijven opdraaien voor die bodemloze put. Nee dank U, ik pas.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 september 2010 om 17:06.
Garry is offline  
Oud 14 september 2010, 17:34   #130
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik zou maar oppassen met je commentaar. Het zijn allebei dossiers die HERopend zijn...
Ik zet het voor u dan nog één keer op en rijtje:

De IJzeren Rijn: In 1883 had België een concessie voor 99 jaar om de IJzeren Rijn te gebruiken. In de jaren zestig en zeventig heeft België de lijn zwaar verwaarloosd, niet meer gebruikt, de concessie in 1972 expres niet verlengd en de lijn zelf als oud ijzer verkocht aan Nederland. Letterlijk. Toen het eind jaren negentig toch weer interessant werd om de lijn te exploiteren, en de relaties tussen Vlaanderen en Nederland optimaal waren, heeft onze premier Wim Kok zich laten ontvallen dat een goede buur recht heeft op overpad. Dat was aanleiding voor de Belgische regering meteen rechtszaken te starten om dat voor elkaar te krijgen. De rechter besliste dat door Koks uitspraak het recht inderdaad (weer) bestond maar dat België vanzelfsprekend het weer klaarmaken en in gebruik nemen van de lijn moest betalen. Ondertussen was er in het gebied gebouwd en natuurreservaten aangewezen en aangelegd. Als hierdoor afwijkingen aan het tracé ontstonden zou Nederland die moeten betalen. So far so good. De lijn is uiteindelijk aangelegd en klaar voor gebruik maar opeens - uit het niets - beginnen de Franstaligen zich af te vragen of die lijn eigenlijk wel zo nodig is:
Citaat:
De regering van Wallonië maakte op 11 mei 2007 bekend dat zij tegen de heropening van de IJzeren Rijn zijn. De Walen vrezen dat de treinverbinding ten koste gaat van het gebruik van de Montzenroute en werkgelegenheid kost in Luik.
Ondanks deze tegenstand wilde Nederland in 2008 de lijn alsnog in gebruik nemen:
Citaat:
Nederland was bereid 100 miljoen euro extra op tafel te leggen maar België vond dit onvoldoende.
Nederland én Vlaanderen zijn hier benadeeld. Niet andersom.

De (wester)Schelde: Deze is al twee keer eerder, zonder problemen en exact volgens afspraak, uitgediept. Deze laatste keer zou uitdiepen betekenen dat een complete polder 'ontpolderd' moest worden (volgens Europese (milieu)regels.) De Vlaamse eigenaar van de polder bleef zich verzetten tegen ontpolderen, de milieubeweging bleef zich verzetten tegen niet-ontpolderen, waardoor de zaak in een impasse raakte. Ook ik was tegen ontpolderen maar tegelijkertijd voor het nakomen van afspraken aan de Vlaamse regering, net als ons parlement wat aandrong op snelle uitdieping. Dit soort discussies speelt overal. Ook in Vlaanderen/België blijven de discussies rond Doel hoog oplopen.

Fortis: Ik heb het hier al eerder gezegd maar nu nog maar eens: Vorige week werd bekendgemaakt dat Fortis een flinke boete tegemoet mag zien voor het gelieg en gedraai inzake de overname van ABNAmro. Toen de bank tijdens de crisis dreigde om te vallen moest Nederland hem eerst duur terugkopen, waarbij er aan Belgische kant vreemde trucjes zijn uitgehaald (vraag maar eens na aan de Luxemburgse delegatie). Ondertussen werd er uitverkoop gehouden aan Frankrijk en nu betaalt Nederland nog eens een keer die boete omdat Fortis is opgegaan in ABNAmro. Dit alles onder het motto: 'dubbel genaaid houdt beter'.

Toch krijgt in alledrie de gevallen de 'Ollander de schuld. Raad eens van wie?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 14 september 2010, 17:36   #131
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Er is nóg een tussenstap nodig in de vorm van toenemende vormen van samenwerking op deelgebieden.
dat is al gaande
Shadowke is offline  
Oud 14 september 2010, 17:43   #132
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer zou Henri sympathiseren met een VB stemmer.
Omdat jullie beiden, ondanks verschillen inzake politieke structuren, de belgitude willen overeind houden.
Oud 14 september 2010, 17:49   #133
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Altijd de stroom van de meerderheid volgen, zodat de meningen niet botsen. Lijkt wel het plonsbadje.
Scarabaeida is offline  
Oud 14 september 2010, 17:53   #134
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer zou Henri sympathiseren met een VB stemmer. Of denk je dat hij dat zou doen omdat ik Brussel liever niet bij Vlaanderen zie?

Wel inderdaad zie ik dat liever niet bij Vlaanderen, en daar ben ik niet alleen in, maar of dat dat van Henri schouderklopjes verdiend, daar vrees ik voor. Ge moet goed zot zijn om dat op te eisen. En kennelijk ben ik niet de enige die dat beseft.

http://www.brusselsjournal.com/node/2436

En aangezien Wallonie meer geschiedkundige binding heeft met Luxemburg dan met Frankrijk is die stelling heel geloofwaardig. En wij intussen verder blijven opdraaien voor die bodemloze put. Nee dank U, ik pas.

Garry, ik woon en werk nu al een kleine twintig jaar in 'die bodemloze put', en ik vind Vlamingen die Brussel niet eens meer durven opeisen 'goed zot'.

Ik heb hier ondertussen al wat niet-Nederlandstaligen (van wie sommigen ook vrienden zijn geworden) weten te overtuigen van het belang dat zij erbij hebben niet alleen Nederlands te leren, maar ook zo stevig mogelijke banden met Vlaanderen te behouden (en deze waar het maar kan uit te breiden).

Ziet u, ik verkies het glas als 'halfvol' te zien boven het als 'halfleeg' te beschouwen.

Ik woon hier reeds lang genoeg om het schromelijk verwaarloosde potentieel van de (gemiddeld vrij jonge) bevolking van deze stad naar waarde te schatten.

Het feit dat het hier in meerderheid om 'nieuwe Belgen' gaat, stemt mij wat dat betreft allerminst treurig, integendeel zelfs.

Mits een verstandige - en liefdevolle - aanpak, worden deze mensen zonder al te veel wroeging 'nieuwe Vlamingen' (en met nog véél minder wroeging 'nieuwe Nederlanders').

Ik kan u niet verplichten mij daarin te volgen (geen haar op mijn hoofd dat er trouwens aan denkt een beetje 'dictator' te gaan spelen), maar ik zou het natuurlijk wél fijn vinden mochten er minder Vlamingen bereid zijn Manneke Pis in handen te laten vallen van het (autochtone én anti-Vlaamse) onbenul dat nu al zo lang MIJN hoofdstad naar de verdoemenis en de knoppen aan het helpen is.

U mag het mij gerust kwalijk nemen dat ik de 'opgevers' niet tot mijn medestanders wens te rekenen.

Begrijp me niet verkeerd: ik wens de Vlamingen - maar niet alléén de Vlamingen - het beste toe, maar ik kan er met mijn verstand niet bij dat diezelfde Vlamingen hun eigen hoofdstad zomaar cadeau willen doen aan mensen die het met hen niet bepaald goed voor hebben.

Het aller-allerminste dat de voorstanders van 'Klein-Vlaanderen' zouden kunnen doen, is het vele geld dat de Vlamingen al in Brussel hebben geïnvesteerd terugeisen, en wel cash!

Maar zelfs dát lijken ze niet te willen/durven.

Als zo'n mensen zich dan ook nog eens gaan afvragen waarom ze steeds opnieuw de risée van de

Société Anonyme "Destruction & Cie" zijn, dan krijg ik écht krampen in de kloten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 14 september 2010 om 17:57.
djimi is offline  
Oud 14 september 2010, 18:24   #135
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Het is een NONargumentatie om samen te gaan. Opdie manier zou je zwitserland en oostenrijk ook kunnen samenbrengen. Denk toch eens na en durf eens uit je kader te denken he.
Wat is dat nou voor een onzinnige vergelijking?! Maar ach, wat maakt het mij uit, gaan jullie maar voor je schijnonafhankelijkheidje. Schijn omdat het een leeg omhulsel wordt. Vlaanderen zal bijna geheel afhankelijk zijn van de beslissingen die haar grote buren maken en als de EU-samenwerking in de toekomst een beetje spaak zal gaan lopen, dan maalt Nederland er niet om wat er in Vlaanderen dan gebeurt en dat geldt hetzelfde voor de Duitsers of de Fransen. Die zullen in de toekomst gezellig met z'n drietjes koehandel kunnen spelen met dat Tusseninlandje. Als ik een goede raad mag geven: Vlaanderen blijf bij Wallonië, samen stellen jullie nog iets voor!
Unie der Provinciën is offline  
Oud 14 september 2010, 18:31   #136
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Wat is dat nou voor een onzinnige vergelijking?! Maar ach, wat maakt het mij uit, gaan jullie maar voor je schijnonafhankelijkheidje. Schijn omdat het een leeg omhulsel wordt. Vlaanderen zal bijna geheel afhankelijk zijn van de beslissingen die haar grote buren maken en als de EU-samenwerking in de toekomst een beetje spaak zal gaan lopen, dan maalt Nederland er niet om wat er in Vlaanderen dan gebeurt en dat geldt hetzelfde voor de Duitsers of de Fransen. Die zullen in de toekomst gezellig met z'n drietjes koehandel kunnen spelen met dat Tusseninlandje. Als ik een goede raad mag geven: Vlaanderen blijf bij Wallonië, samen stellen jullie nog iets voor!
Doeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg!!!
Oud 14 september 2010, 19:05   #137
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Gelukkig ga jij daar niet over
Hollander is offline  
Oud 14 september 2010, 19:50   #138
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is er geen wil. De doorsnee Vlaming wil bijna niks, of beter, durft niks en al zeker niet kiezen voor verandering.

En dat bepaalde Nederlandse reacties dan afwachtend of lauw zijn, is een gevolg van hoe wij brave Vlamingen zelf niks doen en snauwen als iemand dichterbij komt.
Burry is offline  
Oud 14 september 2010, 20:03   #139
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Omdat jullie beiden, ondanks verschillen inzake politieke structuren, de belgitude willen overeind houden.
Ik wil niet onbeleefd worden maar, doet dat geen pijn?

Wij, Henri en ik, staan zo ver van elkaar op dat gebied als maar enigszins mogelijk is.
Garry is offline  
Oud 14 september 2010, 20:26   #140
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Garry, ik woon en werk nu al een kleine twintig jaar in 'die bodemloze put', en ik vind Vlamingen die Brussel niet eens meer durven opeisen 'goed zot'.

Ik heb hier ondertussen al wat niet-Nederlandstaligen (van wie sommigen ook vrienden zijn geworden) weten te overtuigen van het belang dat zij erbij hebben niet alleen Nederlands te leren, maar ook zo stevig mogelijke banden met Vlaanderen te behouden (en deze waar het maar kan uit te breiden).

Ziet u, ik verkies het glas als 'halfvol' te zien boven het als 'halfleeg' te beschouwen.

Ik woon hier reeds lang genoeg om het schromelijk verwaarloosde potentieel van de (gemiddeld vrij jonge) bevolking van deze stad naar waarde te schatten.

Het feit dat het hier in meerderheid om 'nieuwe Belgen' gaat, stemt mij wat dat betreft allerminst treurig, integendeel zelfs.

Mits een verstandige - en liefdevolle - aanpak, worden deze mensen zonder al te veel wroeging 'nieuwe Vlamingen' (en met nog véél minder wroeging 'nieuwe Nederlanders').

Ik kan u niet verplichten mij daarin te volgen (geen haar op mijn hoofd dat er trouwens aan denkt een beetje 'dictator' te gaan spelen), maar ik zou het natuurlijk wél fijn vinden mochten er minder Vlamingen bereid zijn Manneke Pis in handen te laten vallen van het (autochtone én anti-Vlaamse) onbenul dat nu al zo lang MIJN hoofdstad naar de verdoemenis en de knoppen aan het helpen is.

U mag het mij gerust kwalijk nemen dat ik de 'opgevers' niet tot mijn medestanders wens te rekenen.

Begrijp me niet verkeerd: ik wens de Vlamingen - maar niet alléén de Vlamingen - het beste toe, maar ik kan er met mijn verstand niet bij dat diezelfde Vlamingen hun eigen hoofdstad zomaar cadeau willen doen aan mensen die het met hen niet bepaald goed voor hebben.

Het aller-allerminste dat de voorstanders van 'Klein-Vlaanderen' zouden kunnen doen, is het vele geld dat de Vlamingen al in Brussel hebben geïnvesteerd terugeisen, en wel cash!

Maar zelfs dát lijken ze niet te willen/durven.

Als zo'n mensen zich dan ook nog eens gaan afvragen waarom ze steeds opnieuw de risée van de

Société Anonyme "Destruction & Cie" zijn, dan krijg ik écht krampen in de kloten.

Ai, dat is pijnlijk zeker?

Ik begrijp u opvatting, denk ik, als Vlaamse inwoner van Brussel, en dat mijn visie je niet gelukkig stemt, maar dat maakt nog steeds geen verschil in het al dan niet in het belang zijn van Vlaanderen. Natuurlijk zijn er daar een hand vol mensen die van goede wil zijn om de Vlaamse zaak toegenegen te zijn, en en en, maar aub overdrijf nu niet met uw Mannekepis hé. Ge ziet het amper staan en het is al, geloof ik, voor de derde maal vervangen van een ander. Dus van originaliteit is er ook al geen sprake. Ge kunt het met alle gemak van de wereld onzichtbaar wegmoffelen in een of andere spleet van de Eifeltoren. Eerder iets om mee in affronten te vallen dan om mee te stoefen.

En verder, sorry hé, maar een bodemloze put, dat kan ik enkel en alleen maar aanzien wat het is, een bodemloze put. Zonder Vlaanderen wordt die bodemloze put nog een groot stort er bij. Dus, dat ik niet sta te roepen om dat geval Brussel mee te krijgen in en onafhankelijk Vlaanderen, is denk ik niet verwonderlijk. Als het zo zou uitdraaien dat we het, en excuseer voor de uitdrukking, aan ons been zouden houden, zal het een flinke aderlating betekenen voor Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 september 2010 om 20:27.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be