Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2010, 20:15   #121
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Blijkbaar toch niet goed gelezen. Ik lees ook dat de agenten zeker niet vriendelijk waren, en de zaak zo wilden laten. Dus buiten de agressor, hebben we al vertegenwoordigers van de openbare macht, die hun boekje te buiten gingen.
Een beetje meer objectiviteit zou niet misstaan.
Ja, oké de agenten deden lastig? Wat nu? Alsof Vlaamse agenten zich wel altijd aan het boekje houden.. Ik keur die agenten hun gedrag niet goed maar het belangrijkste is dat ze Peumans toch wel hebben verder geholpen. Over agenten gesproken, ik kan me nog herinneren dat een Brusselse agent weigerde Nederlands te spreken tegen mij toen ik hem vroeg hoe ik terug naar huis moest rijden (tijdje geleden met die Tour de France)..

Trouwens het gaat hier om een enkeling, een gestoorde freak die de lef heeft gehad iemand aan te vallen. Andere Walen hebben daar helemaal niks mee te maken. Net als ik niks heb te maken wanneer 1 of andere 'kutmarokkaan' zich in de nesten werkt.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 16 september 2010 om 20:19.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 20:25   #122
strelnikov
Vreemdeling

Standaard winnie, met 't hoedje.

winnie,

"vlamingen objectief".......

370.000 zijn er .....wel,.....mannen en vrouwen, dagelijks in brussel. ("werk").

er zijn vlaamse vrouwen die s'avonds thuis "subjectieve" hoofdpijn hebben.

strelnikov.
strelnikov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 20:37   #123
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Europese steden lopen altijd een paar decennia achter op Amerikaanse grootsteden.
Europese allochtone jongeren zitten nu in de fase dat ze menace to society (1993) willen imiteren.
In New York is intussen de criminaliteit de laatste 10 jaar met 2/3 gedaald.
Zero-tolerance, baby.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 20:46   #124
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, oké de agenten deden lastig? Wat nu? Alsof Vlaamse agenten zich wel altijd aan het boekje houden.. Ik keur die agenten hun gedrag niet goed maar het belangrijkste is dat ze Peumans toch wel hebben verder geholpen. Over agenten gesproken, ik kan me nog herinneren dat een Brusselse agent weigerde Nederlands te spreken tegen mij toen ik hem vroeg hoe ik terug naar huis moest rijden (tijdje geleden met die Tour de France)..

Trouwens het gaat hier om een enkeling, een gestoorde freak die de lef heeft gehad iemand aan te vallen. Andere Walen hebben daar helemaal niks mee te maken. Net als ik niks heb te maken wanneer 1 of andere 'kutmarokkaan' zich in de nesten werkt.
Blijft wel dat de Brusselaars/Walen fanatiekelingen zijn op taalgebied.
Maar wat het geval Peumans betreft. Heb het ook niet uitgepluisd. Maar dacht toch dat de versie van de "agressor" was dat hij helemaal niets gedaan had (had zelfs klop gekregen van madame Peumans hare paraplu), versie die overgenomen is door (het gros van) de Brusselse/Waalse kranten (meende ik toch verstaan te hebben). En dan komen we buiten de agressor en de politie, toch al aan de media.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 11:23   #125
Moor
Gouverneur

Standaard

Ik ben daar ook een voorstander van een grote opkuis van Brussel

Zoals het verminderen van het aantal gemeentebesturen en schepenen.

De sanering van Brussel is ook een optie

Zero-tolerantie is ook goed

Het actief opsporen van illegalen, opsluiten, en dan repatrieren, en op straffe van gevangenisstraffen, indien zij terugkeren,

Overal flitsers plaatsen, de mentaliteit van de allochtoonse jongeren veranderen, hen alternatieven geven, sport en kunst, werk geven,

Groetjes
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 11:23   #126
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Blijft wel dat de Brusselaars/Walen fanatiekelingen zijn op taalgebied.
Maar wat het geval Peumans betreft. Heb het ook niet uitgepluisd. Maar dacht toch dat de versie van de "agressor" was dat hij helemaal niets gedaan had (had zelfs klop gekregen van madame Peumans hare paraplu), versie die overgenomen is door (het gros van) de Brusselse/Waalse kranten (meende ik toch verstaan te hebben). En dan komen we buiten de agressor en de politie, toch al aan de media.

Bij deze toon ik m'n medeleven voor Peumans.

Zo zie je mensen dat de Walen pas de echte racisten zijn.
Oud 18 september 2010, 23:27   #127
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Bij deze toon ik m'n medeleven voor Peumans.

Zo zie je mensen dat de Walen pas de echte racisten zijn.
Wie ist nu? Zijn het nu de Walen of de Vlamingen die racistisch zijn?
Oud 18 september 2010, 23:28   #128
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Brusselaars?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 23:29   #129
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De Brusselaars?
Neen, de Brusselaars niet
Oud 18 september 2010, 23:32   #130
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat is de relevantie van "wie de echte racisten zijn"?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 23:34   #131
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat is de relevantie van "wie de echte racisten zijn"?
Wat denk je zelf?
Oud 18 september 2010, 23:35   #132
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je zelf?
Geen enkele.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 23:38   #133
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Geen enkele.
Mooi zo.
Oud 18 september 2010, 23:42   #134
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij zijn het de racisten die racistisch zijn.

En van die racisten zitten er altijd overal wel een aantal.

Per 'volk' verschillen de percentages nauwelijks.

Ik denk dat het percentage rond de 30% hangt, zowel bij pakweg Tibetanen, Zoeloes, Navajo, Sarden, ... als bij pakweg Denen, Arabieren, Koreanen, Hondurezen.

Het hangt grotendeels van de heersende 'cultuur' en de sociaal-economische situatie af of de racisten in een volk zich eerder koest dienen te houden, dan wel hun racisme vrij baan kunnen geven.

Dat is wat ik denk.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 08:54   #135
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Beste Suqar, je kan niet veralgemenen, je hebt onder de Vlamingen racisten, je hebt onder de Walen racisten, je hebt bij de allochtonen racisten

je hebt overal slechte mensen, en overal heb je goede mensen,
Oud 19 september 2010, 11:09   #136
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Volgens mij zijn het de racisten die racistisch zijn.

En van die racisten zitten er altijd overal wel een aantal.

Per 'volk' verschillen de percentages nauwelijks.

Ik denk dat het percentage rond de 30% hangt, zowel bij pakweg Tibetanen, Zoeloes, Navajo, Sarden, ... als bij pakweg Denen, Arabieren, Koreanen, Hondurezen.

Het hangt grotendeels van de heersende 'cultuur' en de sociaal-economische situatie af of de racisten in een volk zich eerder koest dienen te houden, dan wel hun racisme vrij baan kunnen geven.

Dat is wat ik denk.
Komt daarbij dat men racisten van alle soorten heeft. Men heeft taalracisten, politieke racisten, godsdienstracisten, sexracisten... en ook wel "echte" racisten. Komt daarbij nog dat een racist niet altijd ongelijk heeft, en een anti-racist niet altijd gelijk.
Oud 19 september 2010, 11:28   #137
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komt daarbij dat men racisten van alle soorten heeft. Men heeft taalracisten, politieke racisten, godsdienstracisten, sexracisten... en ook wel "echte" racisten. Komt daarbij nog dat een racist niet altijd ongelijk heeft, en een anti-racist niet altijd gelijk.
Ik denk dat het niet onverstandig is een onderscheid te maken tussen mensen die - terecht - wantoestanden aanklagen, en mensen die ervan uitgaan dat ze anderen om een reden waar ze zelf niets aan kunnen doen (wegens reeds van voor de geboorte bepaald) over één kam kunnen scheren.

Ik vind dat een racist(e) - een 'echte' dus - altijd ongelijk heeft, omdat hij/zij van een verkeerde premisse vertrekt.

Dat betekent nog lang niet dat ik vind dat racisten de mond moeten worden gesnoerd. Ook racisten hebben het recht hun mening te uiten, al zullen ze zich er wel bij moeten neerleggen dat ook ik dat recht heb.

Laatst gewijzigd door djimi : 19 september 2010 om 11:31.
Oud 19 september 2010, 13:16   #138
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik denk dat het niet onverstandig is een onderscheid te maken tussen mensen die - terecht - wantoestanden aanklagen, en mensen die ervan uitgaan dat ze anderen om een reden waar ze zelf niets aan kunnen doen (wegens reeds van voor de geboorte bepaald) over één kam kunnen scheren.

Ik vind dat een racist(e) - een 'echte' dus - altijd ongelijk heeft, omdat hij/zij van een verkeerde premisse vertrekt.

Dat betekent nog lang niet dat ik vind dat racisten de mond moeten worden gesnoerd. Ook racisten hebben het recht hun mening te uiten, al zullen ze zich er wel bij moeten neerleggen dat ook ik dat recht heb.
Als we een "echte" racist noemen, degenen die discrimineert wegens feiten bij de geboorte bepaald, dan is het plaatje wel wat breder, dan enkel huidskleur. Zijn oa bij de geboorte bepaald: man/vrouw, homosexualiteit, lichamelijke afwijkingen... tot zelfs pedofilie, en ander misdaadgedrag toe.
Maar akkoord dat iedereen gelijke kansen moet krijgen, ongeacht zijn afkomst. Maar hij moet ze dan ook grijpen. En hetgeen ook een nadenkertje moet zijn, is waarom de Vlaming mreer "racistisch" is tegenover bvb de Afrikanen en Hollanders, en minder "racistisch" is tov bvb de Indiers of Chinezen.
Persoonlijk heb ik den indruk, dat we het eerste stadium van "huidracisme" voorbij zijn (racisme louter gebaseerd op de huidskleur of ras) en dat we nu in een tweede stadium van "huidracisme" zitten (racisme bebaseerd op economische factoren, kenmerkend voor een bepaalde huidskleur of ras).
Maar ja, wie ben ik ?
Oud 19 september 2010, 19:19   #139
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we een "echte" racist noemen, degenen die discrimineert wegens feiten bij de geboorte bepaald, dan is het plaatje wel wat breder, dan enkel huidskleur. Zijn oa bij de geboorte bepaald: man/vrouw, homosexualiteit, lichamelijke afwijkingen... tot zelfs pedofilie, en ander misdaadgedrag toe.
Maar akkoord dat iedereen gelijke kansen moet krijgen, ongeacht zijn afkomst. Maar hij moet ze dan ook grijpen. En hetgeen ook een nadenkertje moet zijn, is waarom de Vlaming mreer "racistisch" is tegenover bvb de Afrikanen en Hollanders, en minder "racistisch" is tov bvb de Indiers of Chinezen.
Persoonlijk heb ik den indruk, dat we het eerste stadium van "huidracisme" voorbij zijn (racisme louter gebaseerd op de huidskleur of ras) en dat we nu in een tweede stadium van "huidracisme" zitten (racisme bebaseerd op economische factoren, kenmerkend voor een bepaalde huidskleur of ras).
Maar ja, wie ben ik ?
Jij bent Bob, me dunkt

Ik ben het met je eens dat de term 'racisme' ook kunnen slaan op andere vormen van discriminatie dan louter deze die op basis van huidkleur wordt toegepast, maar ik ben niet geneigd bepaalde vormen van misdaad - waaronder pedofilie - in naam van het 'anti-racisme' te gaan vergoelijken, laat staan onbehandeld te laten. 'Onbehandeld' kan in vele gevallen wel degelijk 'onbestraft' betekenen. Een samenleving (gezin, wijk, dorp, ...) heeft het recht zich te beschermen tegen gedragingen die haar bedreigen, vind ik.

De vormen die die bescherming i.m.o. moet aannemen, zijn bij voorkeur 'preventief', maar als het daarvoor te laat is, zal ik me niet verzetten tegen 'repressie', op voorwaarde dat die laatste aan strikte en verdedigbare normen beantwoordt. Rechtspraak is voor mij geen 'taboe', integendeel.

Het lijkt mij ook niet onzinnig te 'eisen' dat geboden kansen gegrepen worden.

En wat die 'racistische' Vlaming betreft:

deze namiddag verkeerde ik in het gezelschap van Marokkaanse vrienden die uit Charleroi zijn weggevlucht om te proberen in Brussel een leven op te bouwen, ver genoeg van de 'maffia' en de 'racisten' verwijderd, maar nog steeds dicht genoeg om het fysiek contact met achterblijvende familieleden niet te moeilijk te maken.

De jonge vrouw in ons gezelschap bevestigde verschillende keren:

"het is een smerige leugen dat 'de Vlamingen' racisten zijn. Het is enkel omdat wij op school nooit deftig onderricht in het Nederlands kregen dat wij niet in staat zijn met die Vlamingen in contact te komen en hen onze waardering tonen voor de mogelijkheid dat wij hier in België - dank zij hén, in de allereerste plaats - een menswaardig bestaan kunnen opbouwen.

Wij worden geleerd hen te haten, maar ik heb ondertussen - in binnen- én buitenland - voldoende Vlamingen leren kennen om te wéten dat als er al een racistisch volk hier in België rondloopt, het wel dégelijk Frans als moedertaal heeft. Een zus van mij werkt op de receptie in een ziekenhuis in 'Charlie King', en zij krijgt regelmatig mensen aan de telefoon die geen Marokkaanse, Congolese, ... arts willen. En er zijn er niet weinig die daaraan toevoegen: het mag ook geen Vlaming zijn. Dat ze geen 'vreemdeling' willen, tot daaraan toe. Maar dat ze zelfs hun eigen landgenoten verwerpen, dat gaat er bij mij nu echt niet in. Hoe durven ze dan nog spreken over 'de racistische Vlaming'?"

Na deze in voortreffelijk Frans uitgesproken woorden volgde in elk geval de eerste keer een reeks scheldwoorden die ik hier niet zal herhalen.

Ik had er wel wat moeite mee haar te kalmeren, maar de tweede keer dat ze over het probleem van de 'racistische Vlaming' begon liet ze gelukkig toch de vloeken aan het adres van haar stadsgenoten achterwege.

Ze verklaarde zich een hevig fan van Bart De Wever, en wil absoluut met avondlessen Nederlands en Engels beginnen.

Ik viel haast achterover!

Even later kwam een Marokkaanse vriendin op bezoek.

Die begroette mij in grammaticaal en lexicaal correct, maar - gelukkig! - niet echt accentloos Nederlands, en vertelde dat haar kinderen allebei op een Nederlandstalige school zitten. Ook zij begon aan een lofzang op de Vlamingen.

Ik ben snel weg gevlucht, want ik voelde me langzaam verliefd worden, en dat kan een leraar die graag op politics.be komt bakkeleien, zich echt niet veroorloven,

vriendelijke anti-racistische groet,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 19 september 2010 om 19:21.
Oud 19 september 2010, 20:36   #140
Cdude
Banneling

Standaard

seg...vindt niemand het raar dat men die EERSTE broer, toch aanwezig bij de schietpartij, al na ondervraging vrij liet?
Wees jij maar eens aanwezig bij dubbele moord.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be