![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik bedoel het huurgeld. Als het huurgeld GROTENDEELS de kosten zou dekken, verhuurde amper iemand nog.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 22 september 2010 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mocht dat zo zijn, zou al het vastgoed ter wereld in handen zijn van banken en vastgoedmaatschappijen natuurlijk ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In welke mate is dat een betere belegging dan verkopen en de liquiditeiten beleggen ? DAT is toch de typische vraag voor een belegging, nee ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mss minder rendabel dan aandelen, maar beter voor mijn gemoedsrust. ik word onrustig van aandelen en dat op en (vooral) neer bewegen van de koers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Remind me friday.
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar geld toch ook als je het in beheer geeft en niet te gulzig bent ? Limiet ben je content met kasbons he. Dat geeft nog veel meer rust. Citaat:
En als de prijzen ooit serieus beginnen DALEN of de paniekverkoop van al die beleggingen wel eens niet heel zuur zou kunnen opbreken, zelfs in vergelijking met een onnozele kasbon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op eigen woning betaal je enkel grondbelasting en is het roerend inkomen vrijgesteld. Op een verhuurde woonst betaal je hier grondbelasting maar wordt er ook een bedrag gebaseerd op het geindexeerd KI als onroerende inkomsten bij je belastbaar inkomen geteld. Zonder dat je onderhoudskosten, verzekering enz. mag in mindering brengen. Op een verhuurde handelszaak, studentenkamer, en woonst waarvan de bewoner/huurder de huursom (gedeeltelijk) inbrengt als aftrekbare kosten in zijn belastingaangifte wordt buiten de jaarlijkse grondbelasting, 60% van de jaarlijks ontvangen huursom (40% is forfaitaire onderhoudskost) bij je belastbaar inkomen geteld als roerend inkomen. Dan spreek ik nog niet over andere extra lasten of belastingen zoals daar zijn gemeentelijke en provinciale belastingen op 2e verblijven enz. TAXFREE? Ik denk dat je eerst eens correcte info moet zoeken. Laatst gewijzigd door pajoske : 22 september 2010 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet waar jij op reageert maar hetgeen Jantje beweerde is compleet iets anders dan wat jij nu vertelt. Als je renoveert en een paar jaar wacht zal uw verkoopprijs inderdaad serieus gestegen zijn, dat is nogal logisch. Maar een immokantoor vraagt niet het driedubbele van de prijs dan wat je ervoor krijgt via openbare verkoop. Als het 20% procent hoger ligt zal het al heel erg veel zijn en dus helemaal geen verschillen van 300%
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dacht dat de meeste mensen hun wetten voldoende kende om te weten dat er een verplichte periode tussen zit of men anders een pak belastingen betaald. De werkwijze is zo gebruikelijk dat ik er niet bij stil stond dat er mensen waren die dachten dat het dezelfde dag van de openbare verkoop naar de immo's ging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, er is iets van aan dat zotte verkopers dat ook denken: ik heb ooit een appartement bezocht en die brave man was 70 000 Euro boven de marktprijs. Toen ik hem dat zegde, antwoordde hij: jamaar ik heb echt eiken parket in mijn living. Mijn antwoord was: ge hebt al goed eiken parket tegen 70 Euro de vierkante meter, ik wist niet dat uwe living 1000 vierkante meter was ![]() Mooie afwerking kan de koper overhalen tot koop (goesting geven, maw), maar de verrekening in de prijs kan nooit meer zijn dan de prijs om diezelfde afwerking zelf laten te plaatsen he ! Vooral dat ge dan het voordeel hebt van zelf het kleurke mogen te kiezen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() De grootste boosdoener voor de stijging van de prijzen in de immosector is toch de Vlaamse wetgever.
Als iemand een onroerend goed koopt voor 80.000 euro, en die moet registratierechten betalen op 100.000 euro (het bedrag dat de meestbiedende zou geven) gaat die dat enkele jaren later bij verkoop zeker niet lager dan 100.000 euro verkopen. Zo worden de prijzen kunstmatig de hoogte in gejaagd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb eens een studio gekocht voor 1,1 milj Bef in´83, 11 jaar later of ´94 was die nog altijd 1,1 milj waard, er waren alleszins vroeger tijden waar immobiliën amper stegen in waarde. (en de leningen interestvoeten hadden van 9 �* 10 %); is mss een slechte vergelijking, maar alleszins steeg de bouwgrond minder snel als de laatste tien jaar. In ´94 kon ik dan ook zeer goedkoop grond kopen, en er een open bebouwing op neerplanten (alles bijeen een 4,2 milj Bef 21 % BTW inbegrepen). Sindsdien ttz zeker vanaf de eeuwwisseling zijn de prijzen enorm gestegen dacht ik, zonder het te willen opzoeken.
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Be is nog altijd relatief goedkoop om te bouwen. (ik heb ervaring met Duitsland, daar had ik ooit eigendom)
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(gekweekt) duurzaam grenenhout, incl. CO2-opslag. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 september 2010 om 16:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk dat ge alleen maar met zonnepanelen, gegarandeerd een opbrengst kunt bekomen van 10% (tenminste als de overheid zijn subsidiebeloftes kan blijven nakomen). Met woningen bekomt ge een paar % (2? 3?), met appartementen een procent meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen worden dan weer onrustig van slechte huurders, en krijgen adrenaline van volatiele aandelenkoersen.
|
![]() |
![]() |