Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2010, 12:15   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dus enkel nog 1 en 2. En dan nog 3,5 jaar geld incasseren om dan in de annalen van de Senaat te verdwijnen. Mooie politieke carriere...
Daarover gaat het niet.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 12:16   #122
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik begin de N-VA gelijk te geven (wie had dat ooit gedacht )
ik, dat zit eraan te komen

open minded én politiek geïnteresseerd én luisteren naar argumenten ook van politieke tegenstanders ... jij eindigt gewoon nog als voorstander voor een autonoom Vlaanderen (ik schreef bijna als Vlaams Nationalist, maar dat is mss ook wat bij zijn haar gesleurd, en dat wil ik u (nog) niet aandoen)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 12:16   #123
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Daarover gaat het niet.
Daarover gaat het wel.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 12:18   #124
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Tot mijn grote spijt is onze maatschappij niet rijp voor de veranderingen die zij wilde te weeg brengen door haar optreden tijdens haar eedaflegging.

Zowel de bevolking als de media willen stijve harken in maatpakjes als vertegenwoordigers.
In Absurdistan geld nog steeds de regel dat de kleren de man/vrouw maken, daarna kijkt men naar het gedrag en word men pas daarna beoordeeld op zijn kunnen.

Dit geld trouwens niet enkel voor haar, maar voor alle politici.
Kijk maar naar Daerden, waarvan iedereen weet dat hij een drinkebroer is, maar weinigen weten over welke dossierkennis hij beschikt en wat hij allemaal al heeft verwezelijkt voor de Belgen.

geen nood, hij weet t zelf ook niet meer
Oud 28 september 2010, 12:21   #125
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zou u zo'n slordige 350.000€ zomaar laten vliegen ??
Ik heb mijn waardigheid. En zeker als ik dokter zou zijn zou ik dit bedrag vlot kunnen verdienen zonder mij voor half Vlaanderen belachelijk te maken. Al denk ik dat het werk als senator iets makkelijker is dan als spoedarts.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 12:24   #126
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn waardigheid. En zeker als ik dokter zou zijn zou ik dit bedrag vlot kunnen verdienen zonder mij voor half Vlaanderen belachelijk te maken. Al denk ik dat het werk als senator iets makkelijker is dan als spoedarts.
dikke ²

en echt ... als het dan toch moest ... waarom Hugo Coveliers niet onder de arm genomen, of zou die bedankt hebben, nee, daarvoor ziet Coveliers de meisjes te graag
Oud 28 september 2010, 12:24   #127
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dus zet NVA mensen op haar lijsten die niet verkozen mogen worden.
Kan het nog belachelijker?
Niet enkel de N-VA doet dat.

De partijen moeten volledige lijsten indienen, waar meer dan 10 kandidaten op staan. Dit terwijl voor een partij als de N-VA enkel de 2 of 3 eerste op de lijst een kans op een zetel maakten.
Door de enorme overwinning in juni 2010 kreeg de N-VA plots te maken met meer dan 4 en 5 zetels per lijst die moesten gevuld worden.
Hierdoor kreeg de N-VA een te kort aan bekwame en/of ervaren mensen en kwamen mensen zoals K.G. in de senaat terecht, terwijl zij en de senaat er niet klaar voor waren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 12:52   #128
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarover gaat het wel.
Natuurlijk gaat het daar niet over. Het gaat hier over de manier waarop K Geybels door de NVA aan de deur is gezet. D�*�*r gaat het over.
Oud 28 september 2010, 12:57   #129
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als niet betrokkene is zoiets natuurlijk gemakkelijk neer te typen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 13:00   #130
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Natuurlijk gaat het daar niet over. Het gaat hier over de manier waarop K Geybels door de NVA aan de deur is gezet. D�*�*r gaat het over.
het gaat over de wijze waarop Pieters en De Wever haar ontslag als senator hebben afgdwongen (gesteld dat haar versie klopt).
Dat ze uit de partij wordt gezet, had iedereen wel zien aankomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 13:15   #131
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Zou elke politieke partij op die manier met een jonge onschuldige door sensatiezoekende pers belaagde vrouw handelen ? & Is het inderdaad zo dat het mannelijke deel van de politici met aardig wat meer "wegkomen" ?

Staan we aan de vooravond van een NV-A Vlaanderen ? Is dat ongeveer hetzelfde als de CVP staat zaliger ? Of nog erger ?

Groen! kreeg ooit de wind van voren (en de vrouwelijke voorzitter de "geuzennaam" Hoer, vanwege "het opgestoken vingertje" lees : de overdreven hang naar "correctheid"
en "regelneverij" inzake milieu.

Gaan we straks onze vrijheid verkwanselen aan mensen die "waar rook is, is vuur" hanteren in hun beoordelingen ? Is de NV-A een politieke formatie van platte oppurtinisten die vanzelfsprekend wars van enige ideologische discussie elke gelegenheid te baat nemen om elkaar "te pakken" ?

Dat men in een politieke partij in een krabbenmand terecht komt in de buurt van het lijstje van "mogelijke mandatarissen" is duidelijk & vooral de "oude" traditionele partijen
zullen hun geschiedenissen , messen in de rug en afrekeningen (andere dan die van Stubru) wel hebben.

Misschien moet NV-A wel leren dit op een wat elegantere wijze te doen & zeker geen voorbeeld nemen aan de PP die met zgn. bekwame oude rotten van advokaten een nog triestere vertoning geven.

Het toegeven van een vergissing zou hier allicht een correcte geste zijn (indien de betrokkene werkelijk eerder "slachtoffer" dan "losbandige daderes" is.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 14:37   #132
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zou elke politieke partij op die manier met een jonge onschuldige door sensatiezoekende pers belaagde vrouw handelen ? & Is het inderdaad zo dat het mannelijke deel van de politici met aardig wat meer "wegkomen" ?

Gaan we straks onze vrijheid verkwanselen aan mensen die "waar rook is, is vuur" hanteren in hun beoordelingen ? Is de NV-A een politieke formatie van platte oppurtinisten die vanzelfsprekend wars van enige ideologische discussie elke gelegenheid te baat nemen om elkaar "te pakken" ?

Misschien moet NV-A wel leren dit op een wat elegantere wijze te doen & zeker geen voorbeeld nemen aan de PP die met zgn. bekwame oude rotten van advokaten een nog triestere vertoning geven.

Het toegeven van een vergissing zou hier allicht een correcte geste zijn (indien de betrokkene werkelijk eerder "slachtoffer" dan "losbandige daderes" is.
Onschuldige ??? Geybels schreef haar verslaafde vriend morfine voor !
In Thailand zijn ze niet onnozel hoor ! Afpersing met drugsdealers, daar kunnen ze niet mee lachen en "een 2de kans" bestaat daar niet.
Vrijheid verkwanselen ??? Zo'n slogan horen we al j�*�*�*�*ren...
Vergissing ??? Eerst bewijzen op tafel leggen hé !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 14:44   #133
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit het eigenlijk met die zaken die de orde niet mag te weten komen, dat is toch een zaak van volksgezondheid? Een dokter die geheimen heeft die de orde niet te weten mag komen, dat is toch een ernstige zaak?

Als BDW haar gechanteerd heeft, dan is daar toch iets waarmee ze gechanteerd kan worden?

Wanneer duidelijkheid en volledige klaarheid in deze onverkwikkelijke zaak?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 september 2010 om 14:44.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 14:46   #134
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe zit het eigenlijk met die zaken die de orde niet mag te weten komen, dat is toch een zaak van volksgezondheid? Een dokter die geheimen heeft die de orde niet te weten mag komen, dat is toch een ernstige zaak?

Als BDW haar gechanteerd heeft, dan is daar toch iets waarmee ze gechanteerd kan worden?

Wanneer duidelijkheid en volledige klaarheid in deze onverkwikkelijke zaak?
en als BDW echt iets weet, is het dan niet zijn wettelijke plicht alle feiten die hij heeft aan de orde of justitie kenbaar te maken ?
Oud 28 september 2010, 15:17   #135
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en als BDW echt iets weet, is het dan niet zijn wettelijke plicht alle feiten die hij heeft aan de orde of justitie kenbaar te maken ?
Waar denk je dat de klacht bij de orde der geneesheren vandaan komt.
En waaromdenk je dat K.G. niet direct een klacht tegen de N-VA en BDW heeft neergelegd en ze nog steeds niet heeft ingediend?

Als de N-VA niet sterk in zijn schoenen stond, hadden ze haar NOOIT haar senaatszetel kunnen afpakken.
Oud 28 september 2010, 15:19   #136
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waar denk je dat de klacht bij de orde der geneesheren vandaan komt.
En waaromdenk je dat K.G. niet direct een klacht tegen de N-VA en BDW heeft neergelegd en ze nog steeds niet heeft ingediend?

Als de N-VA niet sterk in zijn schoenen stond, hadden ze haar NOOIT haar senaatszetel kunnen afpakken.
Dat was trouwens een zeer voorspelbare zet van BDW:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1204

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Allez, dan kan ze nog vier jaar (hoewel?) haar envelop krijgen en vervolgens terug opkrassen uit politiek. Niemand wil daar zijn vingers nog aan verbranden. Ze kan dan maar hopen dat de nva haar niks kan maken, anders is ze haar job als spoedarts ook nog kwijt.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 28 september 2010 om 15:20.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 15:26   #137
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Onschuldige ??? Geybels schreef haar verslaafde vriend morfine voor !
In Thailand zijn ze niet onnozel hoor ! Afpersing met drugsdealers, daar kunnen ze niet mee lachen en "een 2de kans" bestaat daar niet.
Vrijheid verkwanselen ??? Zo'n slogan horen we al j�*�*�*�*ren...
Vergissing ??? Eerst bewijzen op tafel leggen hé !
Het is zeker een deontologische fout "een vriend" medikamenten voor te schrijven. Of het maken van een deontologische fout iemand zijn senaatszetel mag/kan kosten is een vraag van een heel andere orde.

Dat BDW "zeker" is van zijn zaak gezien zijn acties in het publiek is een argument dat geen hout snijdt want onze frl Geybels doet precies hetzelfde.
Indien zij een misdaad begaan zou hebben is ze
1. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is
2. redelijk stom om in de media over haar ontslag "moord en brand" te schreeuwen

Het is een feit dat heel wat meestal mannelijke politiekers aardig wat overigens bewezen feiten op hun kerfstok hadden/hebben zonder dat hun politiek mandaat in het gedrang kwam/komt.

"De vergissing" van haar als spoedarts te schorsen is overigens reeds rechtgezet...

Wordt ze aangeklaagd & komt er een proces ? Is eigenlijk de enige relevante vraag.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 15:32   #138
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het is zeker een deontologische fout "een vriend" medikamenten voor te schrijven. Of het maken van een deontologische fout iemand zijn senaatszetel mag/kan kosten is een vraag van een heel andere orde.

Dat BDW "zeker" is van zijn zaak gezien zijn acties in het publiek is een argument dat geen hout snijdt want onze frl Geybels doet precies hetzelfde.
Indien zij een misdaad begaan zou hebben is ze
1. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is
2. redelijk stom om in de media over haar ontslag "moord en brand" te schreeuwen

Het is een feit dat heel wat meestal mannelijke politiekers aardig wat overigens bewezen feiten op hun kerfstok hadden/hebben zonder dat hun politiek mandaat in het gedrang kwam/komt.

"De vergissing" van haar als spoedarts te schorsen is overigens reeds rechtgezet...

Wordt ze aangeklaagd & komt er een proces ? Is eigenlijk de enige relevante vraag.
Haar enige fout is inderdaad steeds de media-aandacht te willen trekken, mediageilheid is een slechte eigenschap voor een beginnende politica.
Zeker als haar partij reeds in het midden van media-aandacht staat en in zeer moeilijke onderhandelingen met andere partijen zit.
Oud 28 september 2010, 15:42   #139
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Goede raad voor Kim: verhuis naarWallonië, begin daar een proces tegen De Wever en succes gegarandeerd!!

Trouwens: wie is haar advocaat? welke strekking?

Zou Kim het gezegde kennen: wie zijn neus schendt, schendt zijn gezicht??

Iemand die zo zijn kar keert, zal zeker geen goede kandidate zijn : dat ze toegeeft dat ze een fout gemaakt heeft en daarvoor gestraft wordt!

Op de manier zoals ze bezig is, zullen nog veel meer zaken publiek worden gemaakt en dat zou zich weleens tegen haar kunnen keren.

Nogmaals bewezen dat liefde in haat kan omslaan, nu nog tegen de partij, later misschien ook tegen haar minnaar.

Laatst gewijzigd door omaplop : 28 september 2010 om 15:45.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 15:53   #140
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Goede raad voor Kim: verhuis naarWallonië, begin daar een proces tegen De Wever en succes gegarandeerd!!

Trouwens: wie is haar advocaat? welke strekking?

Zou Kim het gezegde kennen: wie zijn neus schendt, schendt zijn gezicht??

Iemand die zo zijn kar keert, zal zeker geen goede kandidate zijn : dat ze toegeeft dat ze een fout gemaakt heeft en daarvoor gestraft wordt!

Op de manier zoals ze bezig is, zullen nog veel meer zaken publiek worden gemaakt en dat zou zich weleens tegen haar kunnen keren.

Nogmaals bewezen dat liefde in haat kan omslaan, nu nog tegen de partij, later misschien ook tegen haar minnaar.
Welke fout?

Ik stel die vraag nu al een paar kreeg. En nooit krijg ik een antwoord. De fout is blijkbaar moeilijk te vinden zo te zien.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 15:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be