![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat zal er gebeuren? | |||
Regering met Vlaamse minderheid |
![]() ![]() ![]() |
10 | 15,63% |
PS geeft toe |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,38% |
Nieuwe verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
20 | 31,25% |
N-VA geeft toch toe na een bocht |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,13% |
nog een andere mogelijkheid |
![]() ![]() ![]() |
17 | 26,56% |
geen idee |
![]() ![]() ![]() |
9 | 14,06% |
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik hoop 1 én 2.
In verschillende media is dit te bemerken. Ik lees nu voornamelijk de gva en ook hier is men de laatste weken veel Vlaamsgezinder. En zelfs op de vrt durft men zowaar de NVA te verdedigen. Of alleszins te verdedigen. |
![]() |
![]() |
#122 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Notionele aftrekken, allerhande subsidies voor langdurige werkelozen, voor ouderen, voor jongeren. Daar was de intentie, was het zelf de bedoeling om toch enige voorwaarde eraan te koppelen betreffende werkgelegenheid. Nu wil men voor de bedrijven af van al die rompslomp. Gewoon lastenverlaging, zonder enige tegemoetkoming naar werkgelegenheid. Werkeloosheidsuitkeringen afschaffen (of toch bijna) leeflonen afschaffen tout court en het verschil tussen werken en niet werken is groot genoeg. Je kan gaan werken dus voor een leefloon. Maar als werkende mens kom je er niet met een leefloon, je moet dus een 2de full time job nemen om een dubbel leefloon te ontvangen en hopen dat je ermee toekomt om je kinderen naar de creche en later naar school te sturen. Privé onderwijs want de staat kan geen onderwijs meer leveren. Met je 2de full-time job kom je misschien net om je transport voor beide jobs te betalen. Das rechts liberaal beleid en das waar men vandaag voor gaat. Mij zal het een zorg wezen. Over een paar jaar ben ik toch dood. Het verbaasd me wel dat zoveel mensen kiezen voor een dergelijke toekomst. Al die NVA stemmers bij de laatste verkiezingen zijn toch geen ondernemers? Misschien vergis ik me maar ik dacht toch dat enkelvoudig stemrecht reeds bekomen was. Hebben vrouwen misschien ook al stemrecht?
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() In deze heeft hij gelijk. Waarom zou een gemeente 50% van zijn eigen inkomsten kunnen voorzien en een deelstaat niet? Waarom zou je die parallel niet mogen trekken?
|
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Doen ze het of doen ze het niet ? De traditionelen in een regering met Vlaamse minderheid ?
Ik denk het wel. Eerst laten ze de NVA nog wat zwemmen met de MR-OVLD om te bewijzen dat Bartounet het echt niet kan. Tegen Kerstmis is de bevolking het spuugzat . Europa en de markt beginnen te dreigen. Een peiling zal dan al gemeld hebben dat de CD&V, Spa en OVLD echt niet verder zullen dalen. Verkiezingen vermijden, geen slapende honden wakker maken. Daarom doen. De nieuwe besparingen en belastingen zullen pijn doen maar dat is de schuld van de NVA. Deze onbekwame caracterielles hebben alles laten aanmodderen. BHV is geen probleem meer want verkiezingen zonder grondwet gaan ook. Staatshervormingen geven alleen nog meer problemen, afblijven dus. In 2014 zien we wel. Tijd brengt raad. Zo zie ik het gebeuren. Elk ander senario verdient mijn voorkeur.
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die partij speelt al maanden "spelletjes", hoogtijd dat ze effectief kleur bekennen. |
|
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enkel zijn kiezers kunnen hem de zwarte piet geven. Jij niet dus.
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens Gennez speelt ook de PS al maanden spelletjes. wat nu?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#129 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() Is de vraag 'wat moet er gebeuren' (topic titel) of 'wat zal er gebeuren' (enquete vraag). Het antwoord is niet noodzakelijk hetzelfde.
Wat moet er gebeuren: de PS geeft toe. Er is geen enkele andere manier om België leefbaar te maken. En een leefbaar België is zeker niet slecht voor Wallonië of Brussel. Wat zal er gebeuren: geen idee. |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() Andere mogelijkheid: stoppen met dit ziek geldverslindend land.
|
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() In plaats daarvan kwam Magnette die in meer dan behoorlijk Nederlands gedecideerd zei: BDW is een leugenaar.
|
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en geen enkele Vlaming die hem gelooft, charmeoffensief mislukt!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het verschil gemerkt tussen de andere antwoorden en dat zenuwachtig antwoord ? zijn Nederlands ging er zowaar ineens heel erg op achteruit ... als ik moet gokken wie er de liegt ... dan gok ik op Magnette, bij dat antwoord. |
|
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
NVA is ook maar een kleintje met zijn 17%. |
|
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat uitgetrokken ?
De stekker én het stopkontakt ! NVA wil niet meer knutselen en laat zich niet uitroken door de franstaligen. |
![]() |