Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 oktober 2010, 17:40   #121
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben het volledig eens met Houzee. De NVA gaat bij de volgende verkiezingen pardoes de berg af. Immers , de prijzen worden aan de meet uitgedeeld.

Nu, ik geloof dus niet in die peilingen. Maar u blijkbaar wel. En dus, dan moet u er alles bijnemen. Ook wat u niet zo lief is.

Zo wordt er gezegd dat:

Dat is andere koek natuurlijk.
Citaat:
Het einde van het land is volgens de recentste DS/VRT peiling dus niet voor morgen. Een meerderheid verkiest nog altijd de federale staat, zij het met meer bevoegdheden voor de regio’s.
Voila, plan BDW
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:40   #122
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Niet moeilijk, BDW heeft de afgelopen maanden zowat driekwart van de politieke zendtijd gekregen. Dan is het niet moeilijk dat hij nu stijgt.
En de rest was voor minipartijtje Groen!. Maar zo goed doen die het nu ook weer niet
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 8 oktober 2010 om 17:40.
van Maerlant is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:42   #123
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Voila, plan BDW
Tja, onder "meer bevoegdheden voor de regio's" kan je eender wat verstaan hé.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:42   #124
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan allen die het nog eens horen willen.
Welke de uitslag van die peilingen ook mogen zijn, ik hou me bij mijn eerste verklaring in dit verband.

En die luidde:
Citaat:
Je doet mij denken aan een Iraakse woordvoerder tijdens de tweede Golfoorlog: "There are no Americans in Irak!".
Oud 8 oktober 2010, 17:42   #125
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat na drie jaar van communautaire spanningen er nog steeds meer Vlaamse unitaristen zijn dan separatisten vind ik gewoon opvallend. Op basis van de verkiezingsresulaten, fora en media zou je dit niet verwachten. Het toont vooral aan dat Vlaams-nationalisten een grote mond hebben.
Vlamingen die het unitarisme terug willen, hebben volgens mij geen kennis van zaken. Wie geen kennis van zaken heeft, verheft zijn stem niet in een publiek debat omdat hij niet wil afgaan.

Laatst gewijzigd door respublica : 8 oktober 2010 om 17:45.
respublica is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:44   #126
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben het volledig eens met Houzee. De NVA gaat bij de volgende verkiezingen pardoes de berg af. Immers , de prijzen worden aan de meet uitgedeeld.
Stoere verklaringen, zeg mij eens hoe jij dat kan weten? Volgens mij had jij ook NOOIT voorspeld dat N-VA 28% kon halen in 2010.
respublica is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:47   #127
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eén zin uit de Standaard on line met de nieuwe poll:

Voorlopig staat er geen maat op de groei van N-VA.

Moet er nog zand zijn ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:49   #128
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Wat ik vooral tragisch vind is dat er evenveel voorstanders als tegenstanders zijn van meer Vlaamse autonomie maar dat dit electoraal absoluut niet tot uiting komt en nog minder in de standpunten van de partijen.
Tragisch, ja. Tragisch, tragisch, tragisch. Ik moet er zowaar van huilen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:52   #129
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Alhoewel ik niet echt in peilingen geloof, moet ik zeggen dat het goed doet.
Morgen Bart feliciteren
Oud 8 oktober 2010, 17:53   #130
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat na drie jaar van communautaire spanningen er nog steeds meer Vlaamse unitaristen zijn dan separatisten vind ik gewoon opvallend. Op basis van de verkiezingsresulaten, fora en media zou je dit niet verwachten. Het toont vooral aan dat Vlaams-nationalisten een grote mond hebben.
Het zou mij benieuwen uit wat jij die stelling afleidt. Overigens, wat zijn "separatisten". De voorstanders van een radicale hertekening van la Belgique zijn voor mensen zoals jij ook separatisten.

Kijk maar eens naar "De Redactie":
Citaat:
54% Vlamingen wil
Copernicaanse revolutie

Politiek - 36 procent kiest voor een federale staat met meer bevoegdheden voor de deelstaten. 18 procent wil een onafhankelijk Vlaanderen.
Allemaal separatisten volgens de Belgicisten.

Laatst gewijzigd door quercus : 8 oktober 2010 om 17:54.
quercus is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:54   #131
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je doet mij denken aan een Iraakse woordvoerder tijdens de tweede Golfoorlog: "There are no Americans in Irak!".
En u, zo lijkt het me, hebt het vel van de beer al minstens 2x verkocht.

Alleen, de beer is nog niet geschoten.
system is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:56   #132
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En u, zo lijkt het me, hebt het vel van de beer al minstens 2x verkocht.

Alleen, de beer is nog niet geschoten.
Haal maar uw paternoster boven en begin een novene voor "la Belgique une et indivisible".
Oud 8 oktober 2010, 17:59   #133
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het zou mij benieuwen uit wat jij die stelling afleidt. Overigens, wat zijn "separatisten". De voorstanders van een radicale hertekening van la Belgique zijn voor mensen zoals jij ook separatisten.

Kijk maar eens naar "De Redactie":

Allemaal separatisten volgens de Belgicisten.

Dus, als ik het goed begrijp, zou uit de peilingen ,waar u zo in gelooft, blijken, dat 82% van de Vlamingen geen onafhankelijk Vlaanderen wilt en kiest voor België. Vermits, steeds volgens deze peiling, slechts 18% van de Vlamingen de splitsing wel wilt.

U bent nog niet thuis zo te zien.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2010 om 18:02.
system is offline  
Oud 8 oktober 2010, 18:00   #134
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Tja, onder "meer bevoegdheden voor de regio's" kan je eender wat verstaan hé.
Versterking van de federale staat OOK?

Het is duidelijk dat de uitslag je tegenvalt en probeert hier en daar toch een haartje te winnen. Doe maar. Het maakt je wel erg klein.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 oktober 2010, 18:02   #135
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Dus, als ik het goed begrijp, zou uit de peilingen ,waar u zo in gelooft, blijken, dat 82% van de Vlamingen geen onafhankelijk Vlaanderen wilt en kiest voor België. Vermits , steeds volgens deze peiling, slechts 18% van de Vlamingen de splitsing wel wilt.

U bent nog niet thuis zo te zien.
En dan? Zelfs al was er maar 1% Vlamingen voor een splitsing zou ze er nog komen. Waarom? Omdat uw Koninkrijkje niet meer werkbaar is.

van Maerlant is offline  
Oud 8 oktober 2010, 18:03   #136
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Versterking van de federale staat OOK?

Het is duidelijk dat de uitslag je tegenvalt en probeert hier en daar toch een haartje te winnen. Doe maar. Het maakt je wel erg klein.
Hola, ik ben het niet die beweert dat al wie voor "meer bevoegdheden voor de regio's" is voorstander is van confederalisme of van een "Copernicaanse omwenteling" (wat dat ook moge betekenen), hé.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
En dan? Zelfs al was er maar 1% Vlamingen voor een splitsing zou ze er nog komen. Waarom? Omdat uw Koninkrijkje niet meer werkbaar is.
Gelukkig kunnen we op de N-VA rekenen om er alles aan te doen opdat dat zo zou blijven.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 8 oktober 2010 om 18:04.
Geert C is offline  
Oud 8 oktober 2010, 18:05   #137
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dus als we doorgaan op deze peiling, waar ook u zoveel belang aan hecht, dan u bent dus akkoord dat de overgrote meerderheid (82% !! van de Vlamingen is toch niet niks), niet wil weten van de splitsing van België. Tja, waar discussiëren we dan nog over.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2010 om 18:06.
system is offline  
Oud 8 oktober 2010, 18:09   #138
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²

en ik zou er nog aan toevoegen dat het VB wel de noodzakelijke stok blijft achter de N-VA deur.
Inderdaad Niveaantje ...zo denk ik er ook over...
Oud 8 oktober 2010, 18:10   #139
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Inderdaad Niveaantje ...zo denk ik er ook over...
Dat je dat maar weet... de komende jaren zullen raad brengen. Het eindeloze gezever waar we nu in aan het verzeilen zijn kan ons nog heel zuur opbreken...
Oud 8 oktober 2010, 18:11   #140
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Dus als we doorgaan op deze peiling, waar ook u zoveel belang aan hecht,
Meh, peilingen zijn shit. Ik vind het gewoon grappig dat jij weer eens met het schuim op de lippen staat.

Citaat:
dan u bent dus akkoord dat de overgrote meerderheid (82% !! van de Vlamingen is toch niet niks), niet wil weten van de splitsing van België. Tja, waar discussiëren we dan nog over.
Over het feit dat België zal barsten omdat het een onwerkbaar monster is?

van Maerlant is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be