![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() Erlich... skip het gewoon man. Het wordt zieliger en zieliger als ik u hier bezig hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar, dan zal het profke en haar getuigen wel meer achter de hand moeten hebben dan enkel haar woord hé.
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat er in het kielzog van zulk gespuis linkse journalisten meedruipen en zoals nu het geval een (s)links profke in de hoop uitgelokte politiebrutaliteit te kunnen vastleggen om dit naderhand te kunnen gebruiken tegen de ordediensten van kijk, het fascisme is in opmars in belgië wel man dat is pas zielig. Dat u het zielig vind dat links en hun verhaaltjes doorzichter en doorzichter worden is enkel en alleen uw probleem u zult er moeten mee leren leven.
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U vergeet trouwens te vermelden dat de politie hun brutaliteit ook vaak gemaskerd doet. Wie zijn er dan de relschoppers? Wat gaat u doen als u eens op straat komt - neemt, pagweg, een vredesvolle actie die het "links gespaas" aanklaagt voor al de miserie in de wereld? En een flik die toevallig deel uitmaakt van het "links gespaas" denkt zijn mening te ventileren op uw schedelpan zonder dat u een vinger naar hem uitgestoken heeft. Moet zomaar kunnen? Anyway, ik ga vanavond enkel met mijn rechteroog open rondlopen met een lapje over het ander oog.. ik ga mijn linkeroog geen kans geven. ..Want ik ben rechtser dan u. ![]() Bijkomende vraag, om even van de discussie af te wijken, vind gij Bart De Wever ook zo'n links gespaas? Laatst gewijzigd door Tamam : 14 oktober 2010 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Hoe meer ik de boeken van Marianne Maeckelbergh lees, hoe meer ik besef dat we het hebben over een groot intellectueel. Haar analyse over democratie en globalisme is haarscherp en zeer boeiend. Als humanist kan ik daar alleen maar met groot respect naar luisteren.
Wat daar in Brussel is gebeurt is een pure schande. Ik durf te beweren wie dit goedkeurt eigenlijk zelf een crimineel is. Dit heeft niks maar dan ook nis meer te maken met links/ rechts of dit of dat "gespuis". Wat daar gebeurt is is gewoon crimineel. Laatst gewijzigd door giserke : 15 oktober 2010 om 00:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En praat over "verhaaltjes" als u de blauwe plekken zelf gezien heeft. Wat gemaskerde betogers betreft: da's nogal eenduidig, niet? Bestaat daar niet zo'n wettekstje over dat dat verbiedt? Maar zoals iemand hier aanhaalt, wat met gemaskerde ordediensten? Zijn we een beetje bang voor represailles achteraf? Van de linkse geitewollensokken? Pak misschien ook eens een boekje van Maeckelbergh vast. Misschien dat u ook nog wel eens een inzichtje krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iemand die enkel en alleen onrecht wil aanklagen doet dit niet gemaskerd. Iemand die gemaskerd de straat optrekt heeft andere bedoelingen dan enkel en alleen onrecht aan te klagen. Of is het u misschien ontgaan (waarschijnlijk wel) dat wanneer er rellen uitbreken tijdens een betoging, er onschuldige slachtoffer worden door het vernielen van hun eigendom, het altijd die gemaskerde zijn die dit voor hun rekening nemen ook degene die de ordediensten uitlokken altijd zijn het die gemaskerde die dit voor hun rekening nemen met in hun vaarwater de (s)linkse media. Indien u ervan uitgaat dat onrecht aanklagen gemaskerd moet gebeuren, gaat u dan ook naar de bank gemaskerd omdat uw interest wat aan de lage kant is en de bank rijk wordt van uw spaarcentje? Gaat u ook gemaskerd naar de supermarkt om aan te klagen dat de prijzen van artikelen stijgen en blijven stijgen? Wat betreft den bart, die zal moeten kiezen, voet bij stuk houden en vroeg of laat dag belziekske zeggen of mee drijven op de koers uitgezet door het links gespaas. Wat denkt u dat bart den antwaarpenaar gaat doen? ![]()
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moest politie correct kunnen/mogen reageren op dat gemaskerd tuig, denk niet dat deze laffe helden nog veel interesse zouden hebben om deel te nemen aan de één of andere betoging. Om ook eens iets anders aan te halen, indien men een rechtse betoging in bruxelles hardhandig verhinderd op bevel van de linkse thielemans en daar rake klappen vallen op de betogers, hebt u toen ook staan janken? Nee hé, want dat was voor de linkerzijde een terecht optreden van de politie. Dus terecht optreden zal voor bepaalde politiemensen altijd moeten kunnen niet enkel en alleen voor een bepaalde nietwaar. Zoals men zegt, elke belg is gelijk voor de wet. ![]()
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En aan de humanist dezelfde vraag als aan z'n collega. Als men te brussel een rechtse betoging hardhandig verhinderd op bevel van de andere humanist thielemans, is dit dan oké voor humanisten? Dacht anders al meermaals te hebben kunnen uitmaken dat hetgeen hier staat te janken over democratie, democratie niet zo nauw nemen wanneer ze andere het zwijgen willen/kunnen opleggen dan zijn ze meer voor een vorm van dictatuur die ze dan verkopen als democratie. En om te besluiten, politie doet z'n werk, het werk waar de belastingsbetaler hen voor betaald dit in tegenstelling tot politici. Tijdens de job laat een agent z'n voorkeur en symphatie thuis.
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() De ervaring in de voetbalwereld is dat het geweld vaak uitgelokt wordt door de ordehandhavers. Bij ons is er nooit geen miserie meer sinds de flikken nergens opzichtig aanwezig zijn. Vroeger stonden ze daar met blauwe combi en in gevechtstenue. Bij gevolg was het altijd ambras.
Die mannen werken als een rode lap op een stier. En in Brussel is het ambras begonnen toen flikken willekeurig mensen "preventief" aanhoudden. Ze maakten dus weer de klassieke fout. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Links of rechts vind ik hier behoorlijk irrelevant. Als rechts ordentelijk betoogt, heb ik daar evenmin problemen mee als wanneer links ordentelijk betoogt. Mijn opmerking over het gemaskerd zijn legt u eventjes vakkundig naast u neer, maar daar draait het dan wel om. Links of rechts, ongeacht. En ik zou twee keer nadenken voor u mij links noemt. 't is niet omdat ik enkele eerder linksvoelende mensen in de kennissenkring heb zitten, dat ik daarom zelf met het rode boekje onder mijn hoofdkussen slaap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Vreemdeling
|
![]() En in bijkomend antwoord op uw vraag: ja, als Thielemans expliciet opdracht geeft om op betogers in te hakken zonder duidelijk aanwijsbare reden of gevaar voor de veiligheid van andere burgers, vind ik dat even schandalig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Is dit één van de standpunten van de nva op de vraag van de burger, minder criminaliteit wel meer veiligheid. Is dit misschien een standpunt van de nva om in bepaalde brusselse randgemeenten stemmen te winnen bij bepaalde groepen? Zou kunnen hé, die klagen ook over het teveel blauw op straat en hoe deze hen zouden aanzetten tot geweld. Zal u de vraag ook eens stellen, indien u het normaal vind dat men gemaskerd de straat optrekt om zoals men het noemt enkel en alleen onrecht aan te klagen waarom dan gemaskerd? Gaat u ook gemaskerd naar de bank omdat uw spaarcentjes niet genoeg opbrengen aangezien de interest aan de lage kant is en de banken wel ruime winsten boeken? Is anders ook een groot onrecht waar vele en vele spaarders het slachtoffer van zijn. Gaat u gemaskerd naar de supermarkt aangezien de prijzen van de producten schandalig de hoogte in gaan? Is anders ook een onrecht waar vele en vele burgers het slachtoffer van zijn. En zo kunnen we nog eindeloos doorgaan. Om onrecht aan te klagen moet men niet gemakerd zijn, moet het gemaskerd is het met andere bedoelingen dan aanklagen van onrecht maar dat weet u waarschijnlijk zelf zéér goed. Wat betreft "preventief" aanhouden, gebeurt alleen wanneer daar een reden/aanleiding voor is, niet een onschuldige toeschouwer of voorbijganger.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 18 oktober 2010 om 08:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() Dit bericht om de organisatie te feliciteren met de geweldige grote opkomst bij hun evenement afgelopen weekend, "recht op betogen". Ze waren met zoveel dat de ordediensten versterking moesten vragen in de omliggende streken. Waterkanonnen, gevechtskledij, wapenstokken en schilden alles was in paraatheid gebracht (want zoals we uit het verhaal van het profke hebben kunnen uitmaken zijn de ordediensten uit op geweld, arrestatie en foltering nietwaar) dit om de duizenden en duizenden die gingen pleiten voor het "recht op betogen" in de hand te kunnen houden. En wat gebeurde, een flop en een kloot verscheen aan de horizon.
![]() Waarschijnlijk heeft het verhaal van het profke niet veel mensen aangesproken hé, misschien hebben de vertellers het niet goed gebracht. ![]()
![]() |
#138 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Misschien goed genoeg om mensen ervan te overtuigen om niet met hun leven te spelen en te gaan betogen in de contreien van een agressieve politiemacht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe dramatisch, demonstranten die met hun leven spelen. Indien demonstranten met hun leven zouden spelen, zal de oorzaak wel liggen bij het gemaskerd tuig dat zich aansluit tijdens een betoging en die het niet zo nauw nemen met de veiligheid en de gezondheid van andere demonstranten. U weet wel, degene die werkelijk onrecht willen aanklagen en niet uit zijn op het plegen van criminaliteit en vandalisme tijdens een betoging zoals het gemaskerd tuig.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 18 oktober 2010 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Vreemdeling
|
![]() Wat ik net wou zeggen: u concludeert dat "het profke" gemaskerd was...
Bovendien zou u uit de voorgaande posts mijn mening over gemaskerd tuig wel kunnen afleiden. Gemaskerd zijn noem ik inderdaad ook niet meer "vreedzaam" betogen, en dat de politie daartegen ingrijpt, kan ik verstaan. Gemaskerd wil zeggen dat men iets te verbergen heeft, en dat kan inderdaad een bedreiging voor de veiligheid zijn. Hoewel dat dan nog niet meteen met de wapenstok moet, maar bon. |
![]() |
![]() |