![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat is er één van legio mogelijke voorbeelden.
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
zolang we er beide sterker en beter van worden vind ik het goed.
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja !!
En laten we beginnen met het afschaffen, wegsturen enz. van het grondwettelijk hoofd van het leger. Dju toch: waarom wachten tot na De Crem ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() zolang we dan zelf ook mogen beslissen waar wij in Vlaanderen beter en sterker van worden, valt daar opnieuw over te klappen ... we spreken met ruime ervaring ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Ik wacht in spanning op voorbeelden waaruit zou blijken dat dat niet het geval zou zijn
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() Nee ik bedoelde eigenlijk vanuit Nederland bezien. Jullie relaties met de Walen zijn mij inmiddels genoegzaam bekend.
Gezien de ruimte die onze minuscule gebieden krijgen die we hebben overgehouden aan de koloniale tijd vermoed ik dat jullie al helemáál niets te vrezen zouden hebben.
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() dat is correct, maar ik dacht dat je het over de relatie NL - VL/BE sprak.
![]() |
#131 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En iedere militair legt bij in zijn eigen loon ... "16 Vlamingen waren met vakantie op kosten van de belastingbetaler." Ik nodig u graag uit eens mee op "vakantie" te gaan in een conflictgebied. Eens kijken hoe vlug je op je moeder roept en/of een pamper nodig hebt. Over respect gesproken. Onze militairen verdedigen jullie democratie wees dankbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees op de site van Knack dat generaal Delcour zijn ontslag zou aangeboden hebben,maar dat Minister Decrem dat totnogtoe geweigerd heeft.Bovendien zou de zaak met dat cocootje van Florennes nog aan bod komen in regeringscenakels.
Ik kan de Stafchef van het Belgisch Leger heel goed begrijpen....dergelijke zaken moeten hem heel hoog zitten.Dat Cocootje heeft een zeer ernstige fout gemaakt,en hij,de hoogste officier na de Koning,kan en mag daar blijkbaar niet treffend tegen optreden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Delcour had die coco gewoon moeten sanctioneren (wat hij gedaan heeft) maar er verder geen commentaar moeten op geven. Spreken is soms zilver, zwijgen altijd goud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde voor het leger. Met zijn demarche heeft generaal Delcour zijn verantwoordelijkheid (en een persoonlijk risico!) genomen.Het ligt nu op de politieke tafel,want een stafchef is een zaak voor de regering....Mogelijk mag nu de regering kiezen tussen een kolonel of een (full-) generaal.... eens zien hoe lang de arm van dat cocootje is..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou ze allebei voor straf op (een verlaagd) pensioen sturen.
Den ene voor de reden dat hier al vaak herhaald is. Den andere voor zijn blasé-spraak: mensenrechten en recht in het algemeen zouden niet van toepassing zijn in het leger. Laat me niet lachen. En als 'de discipline' zou vereisen dat men iemand van vandaag op morgen doet verhuizen naar een andere stad, dan had de generaal dat maar moeten voorzien om opgenomen te worden in het statuut, en dan moet men het proceduurke van dat statuut maar nauwkeurig volgen. Is men zo weinig vooruitziend in den ABL ? Wel, ik heb een suggestie: splits die boel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor, een Europees leger, met engels als voertaal (of hebben we dat eigenlijk al, en is de rest maar een soort ngo ?).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() 't Is zover ... nu worden al aanslagen gepleegd op kazernen in Vlaanderen ....
![]() Saffraanberg kleurde vannacht PS-rood ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Gouverneur
|
![]() 6 maand later
zelfde discussies... hoe grappig... spijtig gwn dat die nar naar de raad van state is gegaan... beter zijn straf aanvaard... straks is de discipline volledig weg