![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
bewijzen
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U degradeert uzelf als mens. Shame on you.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar hebben we dat aan te danken, denkt u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik wil daar uw antwoord wel eens op. Waaraan hebben we dat - volgens u - te danken? Aan de 3 biljoen gekoste oorlog in Irak en Afghanistan toch niet? Hoe kan je dat in Godsnaam uitleggen?
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is heel lang veel te zacht opgetreden tegen de opkomende en steeds weer groeiende dreiging uit de Islamwereld.
Onder Clinton zijn een aantal aanslagen gepleegd zowel in de VS als in Europa, en trouwens ook elders tegen Westerse ambassades en dergelijke, zonder ware reactie van het Westen. In die tijd hebben de terroristische groepen zich kunnen bewapenen, mensen opronselen (inclusief massaal kinderen ontvoeren) en opleiden met brainwashing. Dit heeft uiteindelijk geleid tot 9/11, en daarna nog Spanje en London. Gelukkig is ook in die periode de reactie van Bush onvoorwaardelijk geweest. Het kost inderdaad oorlogen en allerhande geheime en minder geheime operaties in de wereld, maar het resultaat is wel dat er geen aanslagen meer zijn gepleegd in de Westerse wereld, en zoals ganzenbordfan hierboven schrijft :"Dat internationale terrorisme stelt geen reet voor". Zonder de juiste reactie van Bush waren de VS en Europa vandaag een ware hel, met bomaanslagen en moordpartijen zoals de Islamieten alleen nog in eigen landen kunnen uitvoeren. Hopelijk kunnen we ook dat laatste stilaan doen stoppen. Laatst gewijzigd door Antoon : 9 november 2010 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan alleen maar hopen dat mensen die dergelijke waanzin verspreiden meer en meer gemarginaliseerd geraken. Weet je, ik hoop echt dat ooit de dag komt dat bepaalde figuren de rekening gepresenteerd krijgen voor wat ze in Irak hebben uitgevreten. Bush, Rove, Rumsfeld, Wolfowitz, Cheney, Perle, Feith : laat ze om te beginnen eigenhandig daar de rommel gaan opkuisen, met schop en bezem en zonder body armour, bullet proof vest of welke bescherming dan ook. En dat ze uiteraard uit eigen zak een paar duizend irakezen schadeloos stellen voor hun verlies, tot de spaarvarkentjes dood zijn. Dat zou pas immanente rechtvaardigheid zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets zegt me dat kleine splintercel bewegingen - waar, zover ik weet, alle aanslagen door gepleegd worden - niet echt bestrijd kunnen worden door het leger as such. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En overigens; het kan ue cht niet gaan om de mensenlevens: de prijs die betaalt is voor die oorlogen had veel meer mensenlevens gered als dat gebruikt was voor, bijvoorbeeld, infrastructuur verbeteringen in de USA. Op de Amerikaanse wegen alleen al sterven elk jaar zo'n 40 000 mensen; als je er daar gedurende 1 jaar zo'n 3000 van kan redden dan had je al iets dat meer waard was dan de oorlog in Irak. Het gaat dus niet om mensenlevens; maar ook om gevoelens zoals wraak. Verder is het nog altijd niet duidelijk hoe heelder landen binnen vallen echt helpt tegen de strijd tegen opgesplitste terroristische organisaties. Heb je enige vorm van wetenschappelijke data - het mag zelfs van de USA zelf zijn - die stelt dat dit effectief helpt? Als gij zegt dat er een causaal verband is, dan kan je dat causaal verband toch ook aantonen, he. Immers: post hoc erge propter hoc is nog altijd nen quod non. Of moet ik aannemen dat het gewoon de neoconservatieve ideologische prietpraat is?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 9 november 2010 om 11:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder verbaast het me niet dat je wel aandelen hebt in die wapenfabrieken. Zo is yankee-rechts nu eenmaal: hypocriet en laf in de hoogste graad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat van jou komt vind ik dat een compliment.
Ik ga er overigens nog wat aan toevoegen: als de VS Iran of een ander land binnen vallen wens ik dat land nog een naajn-eleven in tienvoud toe ook. Als daar nog eens torens inzakken doe ik een fles champagne open: de wereld is dan weer een stukje veiliger geworden. Laatst gewijzigd door Pelgrim : 9 november 2010 om 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() John Frankenheimer maakte een aantal jaren geleden een filmdocu over het Lyndon Johson tijdperk, de US president die feitelijk de Vietnamoorlog startte. (Path To War, 2002)
Het is een verifieerbaar docudrama waar je kunt zien op welke manier en met welke minimale kennis van zaken deze bloedige oorlog ingezet is. Dit scenario herhaalde Bush Jr, met iets meer wetenschap, met een resultaat dat uiteindelijk niet veel afwijkt van dat van Vietnam. Een zinloos gevoerde oorlog waar een klein handjevol politieke criminelen van hebben geprofiteerd tezamen met de betrokken industriële conglomeraten. Dreigt Iran hetzelfde lot? “…a terrorist act in the U.S. blamed on Iran…”Zbigniew Brzezinski. 01 Feb 2007 The National Security Advisor to former President Carter testified before the US Senate Committee on Foreign Relations on 1 Feb 2007. Dr.Zbigniew Brzezinski delivered a scathing assessment of the core mistakes made by the Bush administration in the Middle East. Just before describing what he termed the mythical historical narrative of the policy, he offered a scenario that the Bush administration might use as a convenient invitation to attack Iran. War may result from Iraqi failures at governance attributed to Iranian interference followed “…by some provocation in Iraq or a terrorist act in the U.S. blamed on Iran; culminating in a ‘defensive’ U.S. military action against Iran…” The “act” would lead to a “lonely America” into a conundrum of conflict across Iran, Afghanistan, and Pakistan. Further isolation and estrangement from the world would be the end game for the United States. Het is nog niet bewaarheid geworden maar de VS is zoekende .........
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 9 november 2010 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw houding is de gangbare kritiek van links. Maar het is wel door alleen maar dat soort kritiek te uiten en voor de rest te geloven in een pamper- en rode-loper-politiek naar de vijandige groeperingen dat ze in staat zijn geweest om zo hard te slaan wanneer ze het zelf hebben beslist, zonder enige reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat bij oorlogen ook onschuldige burgers sterven is inderdaad een spijtig gegeven, maar het is niet anders. Wat het verhaal van de investeringen in wegenstructuur in de VS ermee te maken heeft is een raadsel. Wat ik wel kan uitleggen is dat het plegen van de aanslagen op 9/11 meer vraagt dan het uitdelen van een paar messen. Jarenlange vrije beweging, opleidingcentra voor terroristen, hersenspoeling van ontvoerde kinderen en een ongekende hoogmoed omwille van de tot dusver onbestaande reactie van het Westen op deze gevaarlijke evolutie zijn de belangrijkste oorzaken van deze ongeprovoceerde aanval op de symbolen van Amerika, en bij uitbreiding van gans de vrije wereld. Er is dus een duidelijk verband, en geen post hoc erge propter hoc. Tot slot weet ik zeker dat wanneer Bush niet op die manier had gereageerd op de schandalige aanslagen en gewoon de mietjeshouding van Clinton en van de Europeanen had gevolgd, er vandaag zeer zeker nog eens zoveel zware aanslagen waren gepleegd in de VS en in Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop alleen maar dat niemand u toewenst wat u al die families toewenst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 random voorbeeld: per jaar dat er geen aanslag wordt gepleegd ind e USA, wordt er 1 miljard gegeven aan *insert wat moslimdoeleinden*. Veel efficiënter en goedkoper. "Wat ik wel kan uitleggen is dat het plegen van de aanslagen op 9/11 meer vraagt dan het uitdelen van een paar messen. Jarenlange vrije beweging, opleidingcentra voor terroristen, hersenspoeling van ontvoerde kinderen en een ongekende hoogmoed" <= En leg mij nu eens uit waarom 2 oorlogen zo noodzakelijk waren om _dit_ tegen te houden? ![]() (Gezever over 'USA' als de baken van vrijheid laten we even zo. Een land dat mensen martelt, landen binnenvalt, een genationaliseerde gezondheidszorg heeft en dergelijke is niet bepaald een baken van vrijheid.) En alweer: toon uw 'duidelijk verband' eens aan. Geef mij data, onderzoeken, peer reviewed artikelen, etc. in plaats van uw eigen theorieën herhalen... Uw 'ik weet zeker' is geen bewijs, he. Dat snap je toch? Overigens heeft Clinton ook de balkan plat gebombardeerd, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat moslims niet automatisch terroristen zijn, al wordt dat door een bepaald deel kwaadwilligen wel beweerd, terroristen zijn terroristen om hun specifieke redenen en inderdaad wordt religie (in dit geval islam) vaak gebruikt als MECHANISME om terroristen te creeren. De VS (of europa)zijn NIET in oorlog met de Islam maar met een kleine groep van extremistische wahabieten die vooral in Saudi Arabie ophouden. Zij zijn verantwoordelijk voor terroristische aanslagen tegen westerlingen op 9/11, in Madrid en Londen. De beste manier om hun macht te beperken is de positie van Saudi Arabie verzwakken, door de afhankelijkheid van olie te verminderen en door hun toegang tot militair materieel te verminderen. Maar wat deed Dumbo Bush : hij repte met geen woord over Saudi Arabie, integendeel, hij viel een seculier regime aan dat met buitenlands terrorisme niks vandoen had om redenen die niets dan leugens waren en de massale wapenleveringen vanuit de VS aan Saudi Arabie liepen vrolijk verder. Daar is geen enkel excuus voor te verzinnen. GW Bush heeft de onveiligheid op deze wereld enkel vergroot door zijn crimineel domme akties. Laatst gewijzigd door parcifal : 9 november 2010 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Obama dus... Citaat:
New Statesman
![]() |
![]() |