Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 25 mei 2004, 13:31   #121
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Tja en ik zal het ook nie echt kunnen opkrikken
maar das ook mijn bedoeling nie echt
het vat kan maar geven wat het in zich heeft he
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 25 mei 2004, 13:51   #122
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
[i]1. .............;

Ge omzeilt wel schoon punt 16, wat WEL een partijstandpunt is.
Sorry heb er over gekeken. Heb na het lezen van de eerste zin (afschaffen van de parlementaire democratie) afgehaakt.

Citaat:
Ouders zouden dan in plaats van hun
minderjarige kinderen mogen stemmen
Dit is een drastische maatregel waarmee ze de famillies terug willen laten kweken.

Absoluut 100% tegen. Dit is een breekpunt waarom ik niet op het VB zou stemmen. Maar dit komt er nooit door in een deelname van het VB aan de macht. Vergeet niet dat ze 50% moeten hebben voor echt volledig hun programma te kunnen doorvoeren Ik kan me voorstellen dat ook veel blokkers tegen het meervoudig stemrecht zijn. En hoe langer het VB in een cordon sannitair zit , hoe groter hun aandeel zal worden. Misschien zouden ze zelfs aan die 50% geraken.

Vlaams Blok is niet extremer dan de Republikeinse partij van de VS. Daar heb je ook extremere als minder extreme politici.

Ik hoef ook niet akkoord te zijn met het volledig programma. Ik stem voor de emancipatie van Rechts.
Max is offline  
Oud 25 mei 2004, 13:54   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vond dit nogal interessant:

Citaat:
Het Vlaams Blok is een conservatieve partij?

(...)

... MAAR TEGELIJK REVOLUTIONAIR ...
Het begint stilaan op te vallen: degenen die zichzelf graag zien als “progressief”, “vooruitstrevend”, “non-conformistisch”, zijn eigenlijk degenen die de macht uitmaken. De generatie van progressieven van mei ‘68 vormt zeker niet de meerderheid in dit land, maar heeft wel de beslissende stem in alle instituten die een belangrijke rol spelen in het opvoeden, het uitspreken van waardeoordelen, het promoten van ideeën, het catalogeren van “goed” en “kwaad” in de politiek en het denken over de samenleving. De twee belangrijkste onderdelen daarvan zijn het onderwijs en de media.

Onderwijs en media hebben vandaag in ieder geval gemeen dat ze zich opstellen als strenge wakers over het “politiek correcte denken”. Zij prediken de heilige leer van het multiculturalisme en verketteren elkeen die zich daar vragen bij stelt. Zij ridiculiseren alles wat ruikt naar eigenheid of traditie. Zij plegen morele en intellectuele terreur tegen iedereen die een afwijkende mening verkondigt. Zij menen het beeld van de perfecte wereld ontdekt te hebben en willen, door propaganda en heropvoeding, de dommen (het volk) tot wijsheid brengen en, door intimidatie en laster, de kwaden (het Vlaams Blok) uit de weg ruimen.
In deze sfeer van opgelegde intellectuele, morele en politieke consensus is het Vlaams Blok een bijna revolutionaire beweging. Wij stellen vast dat de huidige recepten en de huidige aanpak niet in staat zijn om de problemen die de eeuwwisseling kenmerken (werkloosheid, etnische spanningen, verloedering van het onderwijs, toenemende misdadigheid, drugs, AIDS, een disintegrerende samenleving) aan te pakken. Integendeel werken ze vaak deze problemen in de hand. Het Vlaams Blok pleit voor een nieuwe aanpak, wenst een bezinning die ons in staat moet stellen al deze uitdagingen te lijf te gaan, eist een nieuwe politieke mentaliteit. Dat maakt ons tot de rebellen van deze tijd. Wij krijgen dan ook de behandeling die alle vernieuwers in de geschiedenis hebben ondergaan.

(...)
http://www.vlaamsblok2004.be/?pagina...ragen&id=4

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 25 mei 2004, 14:17   #124
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
het staat er idd LETTERLIJK zo.
Pfft... die Blokkers zijn zo geschift dat, zelfs als je ze met de neus op hun eigen citaten drukt, ze nog ontkennen dat ze het ooit zelf gezegd hebben. Ik kan me voorstellen dat Anke al op het matje is moeten komen voor haar slip of the tongue. Eerst op het matrasje en nu op het matje, de liefde was snel vervlogen
Hangt er natuurlijk van af wat er met einddoel bedoeld wordt. Piano vult dat natuurlijk in met zijn eigen obsessieve en paranoide percepties (Concentratiekampen , swastika's , enz.)

Kinderachtige desinformatie
Max is offline  
Oud 25 mei 2004, 14:32   #125
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Citaat:

Pfft... die Blokkers zijn zo geschift dat, zelfs als je ze met de neus op hun eigen citaten drukt, ze nog ontkennen dat ze het ooit zelf gezegd hebben. Ik kan me voorstellen dat Anke al op het matje is moeten komen voor haar slip of the tongue. Eerst op het matrasje en nu op het matje, de liefde was snel vervlogen
Hangt er natuurlijk van af wat er met einddoel bedoeld wordt. Piano vult dat natuurlijk in met zijn eigen obsessieve en paranoide percepties (Concentratiekampen , swastika's , enz.)

Kinderachtige desinformatie
Yup, ik vroeg mij eerder in deze topic net hetzelfde af. Nog altijd geen antwoord gekregen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 25 mei 2004, 15:56   #126
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Hoezo? Het is haar integraal antwoord in de forumsessie van deze week.
http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=497123#497123
En welk einddoel van de reis is dat dan wel? Heeft ze dat ook gezegd? Of fantaseer jij daar weeral nazi-toestanden bij?

Trouwens, uw voorliefde voor desinformatie over het Blok is in diverse topics al aangetoond.

het ging over het 70-puntenplan.

Tenzij Anke een kip zonder kop is mag aangenomen worden dat ze dan ook antwoordt op de vraag hoe het met het 70-puntenplan zit.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 25 mei 2004, 16:01   #127
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

@Max
@Tegendraderigaard

Ik snap niet dat je over het belangrijkste overleest:

"Het Blok wil 'een hiërarchisch gestructureerde
natuur- en volksgebonden gemeenschap' opbouwen. Vlaanderen moet
geleid worden door een Vlaamse 'geestelijke' elite."

Ik heb dit al verschillende keren opgezocht en tegengekomen. Dit staat in de Grondbeginselen, den oranje bijbel, wat de absolute ideologische basis is van het Vlaams Blok, niets uit die grondbeginselen mag worden veranderd, en geen enkel Blok standpunt mag in strijd zijn met deze grondbeginselen. Ik ben nog geen enkele echt blokker tegengekomen die ontkende dat dit in de grondbeginselen staat. Ik hoop dat je mij gelooft als ik zeg dat ik geen dingen ga verzinnen, ik ben de Piano niet.

Lees dit citaat nu eens twee keer. Daar staat toch klaar en duidelijk dat ze een land geleid door de Vlaamse elite willen. Elite, dat zijn de (rechtse) intellectuelen en rijke stinkerds. Men zegt hier duidelijk dat niet iedereen verkozen kan worden, maar enkel diegene waarvan het Blok zegt dat ze tot deze Vlaamse elite behoren. Met zegt hier met andere woorden niet democratisch te zijn, want in een democratie mogen ook gewone mensen verkozen worden. Het Blok daarentegen ijvert voor de heerschappij van de slimmen en de rijken.

Nu gaan er misschien mensen komen zeggen dat die grondbeginselen niet belangrijk zijn, maar dat zijn ze vast en zeker. Of dat het allemaal interpretatie is. Ik vind niet dat ge veel naast "Vlaanderen moet
geleid worden door een Vlaamse 'geestelijke' elite" kunt interpreteren.

Nu terug naar het Blok zoals het zich voorstelt: als een partij van het gewone volk, als een partij die strijdt tegen de "(linkse) intellectuele elite" (dit ben ik zelf al meerdere malen tegengekomen in Blok propaganda). En de Blok kiezer gelooft dat allemaal, het Blok is er voor de gewone man, denken ze. Jaja, als ze aan de macht zijn mag de gewone man niet meer verkozen worden, en mag de rechtse elite het land leiden, dan mogen de slimmen en de rijken van de macht proeven, en de gewone man mag op zijn kin kloppen. Dat, mijn beste vrienden, is pure volksverlakkerij.

Maar ja, dit verzwijgen ze schoontjes hé. Op de VB website zal je dit niet terugvinden. Straffer: Dé Grondbeginselen, de ideologische basis van het Blok kan je nergens in tekstvorm op het net vinden (geloof me, ik het serieus gezocht). Is dat niet straf voor een partij die pretendeert open te zijn?
dejohan is offline  
Oud 25 mei 2004, 16:30   #128
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
@Max
@Tegendraderigaard

Ik heb dit al verschillende keren opgezocht en tegengekomen. Dit staat in de Grondbeginselen, den oranje bijbel, wat de absolute ideologische basis is van het Vlaams Blok, niets uit die grondbeginselen mag worden veranderd, en geen enkel Blok standpunt mag in strijd zijn met deze grondbeginselen. Ik ben nog geen enkele echt blokker tegengekomen die ontkende dat dit in de grondbeginselen staat. Ik hoop dat je mij gelooft als ik zeg dat ik geen dingen ga verzinnen, ik ben de Piano niet.

Lees dit citaat nu eens twee keer. Daar staat toch klaar en duidelijk dat ze een land geleid door de Vlaamse elite willen. Elite, dat zijn de (rechtse) intellectuelen en rijke stinkerds. Men zegt hier duidelijk dat niet iedereen verkozen kan worden, maar enkel diegene waarvan het Blok zegt dat ze tot deze Vlaamse elite behoren. Met zegt hier met andere woorden niet democratisch te zijn, want in een democratie mogen ook gewone mensen verkozen worden. Het Blok daarentegen ijvert voor de heerschappij van de slimmen en de rijken.

Nu gaan er misschien mensen komen zeggen dat die grondbeginselen niet belangrijk zijn, maar dat zijn ze vast en zeker. Of dat het allemaal interpretatie is. Ik vind niet dat ge veel naast "Vlaanderen moet
geleid worden door een Vlaamse 'geestelijke' elite" kunt interpreteren.

Nu terug naar het Blok zoals het zich voorstelt: als een partij van het gewone volk, als een partij die strijdt tegen de "(linkse) intellectuele elite" (dit ben ik zelf al meerdere malen tegengekomen in Blok propaganda). En de Blok kiezer gelooft dat allemaal, het Blok is er voor de gewone man, denken ze. Jaja, als ze aan de macht zijn mag de gewone man niet meer verkozen worden, en mag de rechtse elite het land leiden, dan mogen de slimmen en de rijken van de macht proeven, en de gewone man mag op zijn kin kloppen. Dat, mijn beste vrienden, is pure volksverlakkerij.

Maar ja, dit verzwijgen ze schoontjes hé. Op de VB website zal je dit niet terugvinden. Straffer: Dé Grondbeginselen, de ideologische basis van het Blok kan je nergens in tekstvorm op het net vinden (geloof me, ik het serieus gezocht). Is dat niet straf voor een partij die pretendeert open te zijn?
[size=7]** G-E-E-E-E-E-U-W **[/size]

Oops, sorry.

Misschien hebt ge het niet gevonden omdat het er niet is.
Oud 25 mei 2004, 16:46   #129
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Max
@Tegendraderigaard

....
Ik versta je bezorgdheid en ik denk niet dat je er over liegt , maar als het idd hun bedoeling is : dat krijgen ze er niet door. Daar maak ik mij geen zorgen over.

Anderzijds is het huidig beleid ook elitair , beleid is altijd elitair. Daar zorgt het partijsysteem altijd voor.

Als je elitarisme wilt uitschakelen dan moet je directe democratie invoeren.

Ik herhaal: ik wil het Links conservatisme doorbreken en rechts emanciperen. Dat kan enkel door VB te stemmen. Eenmaal het taboe doorbroken is , krijgen we weer een natuurlijke situatie aan de rechterzijde.
Max is offline  
Oud 25 mei 2004, 17:10   #130
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

En welk einddoel van de reis is dat dan wel? Heeft ze dat ook gezegd? Of fantaseer jij daar weeral nazi-toestanden bij?

Trouwens, uw voorliefde voor desinformatie over het Blok is in diverse topics al aangetoond.

Tenzij Anke een kip zonder kop is mag aangenomen worden dat ze dan ook antwoordt op de vraag hoe het met het 70-puntenplan zit.
Het 70-puntenplan was een middel, geen doel.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 25 mei 2004, 17:31   #131
Eric Verhulst
Schepen

Eric Verhulst's schermafbeelding

Standaard

'k zal nog een extra reden geven.
Kijk ne keer naar La Vita e Bella.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org
Eric Verhulst is offline  
Oud 25 mei 2004, 19:31   #132
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Er zijn redenen genoeg om niet op het blok te stemmen.
Spijtig genoeg zijn er ook vele redenen om niet op de traditionele partijen te stemmen. Het Blok loopt voornamelijk met de proteststemmen weg.
Misschien nog eens tijd om te pleiten dat ook een aantal kleine partijen om stemmen vragen. Een verloren stem ? Misschien, maar ik denk dat het nu, méér dan ooit, een signaal gaat zijn als er een relatief groot percentage op kleine partijen en blanco stemt.
Oud 25 mei 2004, 19:50   #133
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Spijtig genoeg zijn er ook vele redenen om niet op de traditionele partijen te stemmen. Het Blok loopt voornamelijk met de proteststemmen weg.
Misschien nog eens tijd om te pleiten dat ook een aantal kleine partijen om stemmen vragen. Een verloren stem ? Misschien, maar ik denk dat het nu, méér dan ooit, een signaal gaat zijn als er een relatief groot percentage op kleine partijen en blanco stemt.
het Vlaams Blok heeft een programma van mééér dan 300 bladzijden !

de kiezer is beter geïnformeerd dan jij denkt ! proteststem ? zeveraar !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 25 mei 2004, 19:52   #134
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

wat ik al veel heb gemerkt dat het Vlaams Blok er niet voor terugschrikt
delen van andere partijprogramma's te pikken van andere partijen en voor de reclame maken zelfs gebruik van borden van Rex en Goebbels
Bloxbuster is offline  
Oud 25 mei 2004, 19:53   #135
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het 70-puntenplan was een middel, geen doel.
het zeventigpuntenplan was een politiek geïnspireerd plan... is al zodanig aangepast zonder scherpe kanten en was slechts een denkpiste of ... noem het zoals je wilt !

als je het gelezen hebt (ik nog niet !) zal je bepaalde zaken vinden die nu al uitgevoerd worden door de vorige en de huidige regering !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 25 mei 2004, 19:54   #136
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Bijna vlak nadat de "democratische" partijen (inclusief het VB dacht ik) loud and clear hebben gezegd dat kleine partijtjes minstens 5% moeten halen? Voordien was NVA Groen en Vivant nog een optie geweest, door die kartelvorming krijgt de kiezer ook daar geen keuze meer, en groen haalt in de meeste kiesdistricten de drempel niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 25 mei 2004, 19:54   #137
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
wat ik al veel heb gemerkt dat het Vlaams Blok er niet voor terugschrikt
delen van andere partijprogramma's te pikken van andere partijen en voor de reclame maken zelfs gebruik van borden van Rex en Goebbels
brainless... you leave me speechless
ancapa is offline  
Oud 25 mei 2004, 19:58   #138
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
het staat er idd LETTERLIJK zo.
anke with my tongue trough her slip

voor anke op het matrasje te krijgen moet ge véééél kwaliteiten hebben en bij jij veel te groen... ook achter je oren !

de liefde voor anke blijft duren ook al zie ik haar maar een keer per week ! ze is puur... platonisch, maar echt
ancapa is offline  
Oud 25 mei 2004, 19:59   #139
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Ik had het moeten weten dat er ene ging tussen zitten die ging argumenteren over 1 van de puntjes.
Mag dat niet misschien?

Ik dacht dat het hier een discussieforum was.
Ik kwam gewoon effe zeggen dat het Blok op dat vlak er een uiterst hypocriete mening op nahoudt...
Ik ben tegen alle drugs, inclusief alcohol, tabak en koffie. Harde repressie werkt op lange termijn. Een beleid zoals dat van Nederland en Belgie zou moeten gesanctioneerd worden door de VN als schadelijk voor de hele wereld.

Alternatief, ben ik voorstander van een vrije verkoop van alle drugs zoals Jean dat voorstelt, op voorwaarde dat wie drugs koopt geregistreerd wordt en niet langer mag deelnemen aan de sociale zekerheid. Uzelf schade toebrengen is allemaal OK, iemand anders de rekening laten betalen voor de gevolgen is dat niet.
Oud 25 mei 2004, 20:00   #140
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:

anke with my tongue trough her slip

voor anke op het matrasje te krijgen moet ge véééél kwaliteiten hebben en bij jij veel te groen... ook achter je oren !

de liefde voor anke blijft duren ook al zie ik haar maar een keer per week ! ze is puur... platonisch, maar echt
.. amai

enfin, succes met uw platonische liefde!

[size=1](niet te veel plekken in de zetel maken hé)[/size]

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be