![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Minder dan de helft van de Belgen voelt zich nog Belg, en U? | |||
Ik voel mij alleen maar Belg |
![]() ![]() ![]() |
11 | 8,33% |
Ik voel mij eerst Belg, dan Vlaming (of andere regio) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 9,85% |
Ik voel mij eerst Vlaming (of andere), dan Belg |
![]() ![]() ![]() |
26 | 19,70% |
Ik voel mij totaal geen Belg |
![]() ![]() ![]() |
82 | 62,12% |
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zeg altijd "I"m from Belgium" maar voeg er dan onmiddellijk aan toe "and I'm Flemish, I live in Flanders, the Dutch speaking part in the north", kort en bondig, eerlijk en duidelijk.
>Ex ungue leonem< Laatst gewijzigd door KLAUW : 26 oktober 2010 om 21:41. |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom zou het gewoon beter en eenvoudiger zijn om in een onafhankelijk Vlaanderen te wonen. "I'm from Flanders", klaar. Laatst gewijzigd door Antoon : 26 oktober 2010 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik voel me nog steeds meer Belg dan Vlaming. 't Schijnt dat ik mij daar tegenwoordig voor moet verontschuldigen...
![]() Het is gewoon een sentiment, meer niet. En het is niet alleen een sterker, maar ook een positiever sentiment. Rationeel ben ik, zoals alom geweten zou moeten zijn, niet gekant tegen een onafhankelijk Vlaanderen. Mijn sentimenten zullen op termijn wel mee verhuizen naar deze mythische plek. Dit alles uiteraard nadat een uitgebreid Brussel per referendum heeft bepaald bij welke regio het zich wenst te voegen. |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou dat alleen maar zeggen wanneer iemand je vraagt waar je vandaan komt.
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Ik zou niettemin toch wel eens willen weten welke argumenten u heeft om van dat 'positiever' sentiment te gewagen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met u is een nieuw type mens opgestaan: de mens die eerst redeneert en op basis van argumenten pro en contra zijn sentimenten kiest. Proficiat, maar ik ben zo'n mens niet. Dus ja, ik voel mij nog Belg. |
||
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Ik vind het wel een verheugend verschijnsel dat op dit forum, waar de Vlaamsnationalisten overweldigend in de meerderheid zijn, dat er nog zovele posters opteren voor België. Niet te verwonderen dat in de 'real world' dit er nog een pak meer zijn.
|
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Eens er een eerlijke en democratische informatiestroom mogelijk is dan zal de "real world" (zoals u die noemt) zich snel aanpassen aan de "reality".
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2010 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Son of Ned Flanders? Rod or Todd? |
|
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Belg" is voor mij gewoon een administratief predicaat. Het staat op mijn identiteitskaart. Dat is dan ook al. Maar alles wat met Belgische symboliek heeft te maken, van de "Brabançonne" tot de koninklijke koekendozen wekt bij mij alleen maar weerzin. België is doodgewoon een hinderpaal, zelfs een bedreiging, geworden voor de toekomstige welvaart van de Vlaamse natie. Daarom moet het als politiek-administratieve structuur zeer sterk worden afgebouwd. Vlaanderen moet sociaal-economisch over een maximale autonomie beschikken. Wanneer blijkt dat zoiets binnen het Belgisch kader niet meer mogelijk is, dan moet dit kader maar ontbonden worden.
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die welvaart is voor het leeuwendeel aan Vlaanderen toe te schrijven. De Vlaamse welvaart zou nog flink wat groter kunnen zijn indien we konden verlost geraken van het beklemmende Belgisch korset. Zoals het nu draait is België een blok aan het Vlaamse been. Ofwel wordt het volledig hertekend zoals voorzien in het document van De Wever, ofwel zal het moeten verdwijnen.
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2010 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Dat ziet er in ieder geval nog niet zo naar uit. Zelfs veruit de meeste Vlamingen willen blijven wonen onder de Belgische koepel. Maar ze willen ook dat het communautair gekissebis ophoudt, dat men elke regio meer armslag geeft en vooral, dat men hierover tot een akkoord komt. En dat was het mandaat dat De Wever en de NVA meekregen van een 30% van kiezers na hun verkiezingsoverwinning. Maar tot nu toe hebben ze er niet veel van gebakken.
Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2010 om 08:33. |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Hoe is het nu toch mogelijk dat ik nooit heb begrepen waarom (zelfs volgens Di Rupo in prime time) democratie op België past als een tang op een varken. Mag ik u in astrale aanbidding nu ook Sys il sung noemen nu u mij het licht hebt gewezen?
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correctie: Vlaanderen is de motor die ervoor zorgt dat het hele Belgische mechanisme nog enigszins kan werken. Vlaanderen zorgt voor de creatie van het grootste deel aan welvaart binnen België.
|
![]() |