![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft de Vlaming onderdrukking nodig? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 33,33% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 66,67% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Door de Bourgondische hertogen? Door Keizer Karel? Misschien wel tijdens de godsdienstwaanzin ten tijde van de 80-jarige oorlog... Door Albrecht en Isabella? Door de Oostenrijkers? Ja, door de Fransen en hun conscription, dat wel. Door de Willem I? Door de Walen? Waarbij de (Franstalige) Vlamingen wel een meerderheid vormden in het parlement... Door de Duitsers tijdens de Wereldoorlogen, dat wel ja. Ik had het graag eens geweten, want die mythe van de eeuwige onderdrukking... Waar komt die vandaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Stel vragen, en ik zal ze beantwoorden.
Citaat:
Ik weet het namelijk zelf niet. Die kracht is wel aanwezig bij bepaalde volkeren, en afwezig bij andere volkeren. En ja, men kan zeggen dat die (deels) transcendent van aard is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig hebben we ons daar van bevrijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() Ben jij in echte leven ook zo simpel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik dit soort commentaren lees, dan weet ik zeker dat België verlost moet worden van mensen als Henri1 met karikaturale 'Hollandfixaties'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgicisten van het slag van Henri1 hebben dit gedrag, dat hen een soort van virtueel, zelfgecreëerd superioriteitsgevoel tegenover de Nederlanders geeft, gewoon nodig om hun knechtenrol binnen België ermee te kunnen verdringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet 'de Vlaming', maar 'de Belg' heeft onderdrukking nodig om het geloof in het systeem overeind te houden: de Hollandfixatie. Lees eens de draad 'Westerschelde, Holland houdt zijn woord weer eens niet'. De Duitsers laten Opel Antwerpen keihard vallen en Sarkozy noemde de haven van Antwerpen 'de belangrijkste haven voor Frankrijk'. Geen woord daarover. Haal 'de Hollandfixatie' weg en België verdampt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Kun je nog een aantal voorbeelden geven om uw concept te verduidelijken, deze simpele ziel begint het te snappen maar toch nog geen aha erlebung.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit om de russificatie te voltrekken zodat het bezette land geen eigen identiteit meer kan hebben. Goed voorbeeld is Kaliningrad. Voor de tweede oorlog een Duitse stad, na de oorlog werden alle Duitsers naar Duitsland of Siberië gestuurd, waarop de stad volledig werd ingenomen door Russen en werd ontdaan van zijn geschiedenis. Citaat:
![]() Verder hadden de Estsen best wel wat cultuur en geschiedenis. Dat kwam goed tot uiting tijdens de eerste onafhankelijkheid van 1918 tot 1940. Ik zal natuurlijk niet ontkennen dat dat wellicht geïnspireerd en gestimuleerd werd door Baltische Duitsers, maar het is wel degelijk Estse cultuur! Baltische Duitsers zijn trouwens zoals de naam het zelf zegt ook echte Balten. Ze voelen zich veel meer verbonden aan de Baltische landen, dan aan Duitsland. Citaat:
Verder durf ik de bewering ook tegen te spreken, want zelfs vandaag nog denk ik dat je 90% van de mensen hier kan aanspreken in het Russisch en je zullen verstaan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 |
Vreemdeling
|
![]() Haha zo ver zou ik nu ook weer niet gaan
![]() Akkoord dat veel Estsen collaboreerden met de Duitsers om toch maar de Russen buiten te kunnen houden, maar ik denk dat de meerderheid wel droomde van een voortgezet onafhankelijk Estland hoor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, de Duitsers waren ook niet goed voor de Esten eigenlijk, Generalplan Ost was tenslotte ook niet mals voor jullie cultuur. De Duitsers hebben misschien veel voor jullie betekend, maar de nazis zeker niet. Sovjets of Nazis, dat is pest en cholera, daar weten de Finnen alles van. De webstek van jullie overheid is trouwens zowel in het Estisch, het Engels en het Russisch. Volgens mij hebben Estsen wel stiekem een jaloezie op de Finnen, omdat zij veel minder Zweden hebben dan jullie Russen. Dat zorgt ongetwijfeld nog steeds voor spanningen, zeker gezien een zeker segment de Sovjetunie nog verheerlijkt.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 12 november 2010 om 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() Kijk: vóór deze draad aangemaakt werd had ik al een discussie gelezen over Estland op een ander forum. Het is echter wel zo, dat de Nazis nog erger dan de Sovjets waren, ondanks de propaganda in Estland vandaag. Dat praat de Sovjets niet goed hè ? Het beste ware, geen van beiden.
De specifieke draad: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=375645
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 12 november 2010 om 01:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat zouden we moeten raadplegen na feiten als de ongehoorde Sovjetinval in Tsjecho-Slowakije na de Praagse Lente of de onderdrukking van de Hongaarse Opstand? En wat te denken van de Sovjetbemoeienissen in Afghanistan begin jaren tachtig, zogenaamd om een 'bevriende' regering in het zadel te brengen en te houden? Moeten we dit afdoen als 'mythes'? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat merk je in de taal trouwens erg goed. Het lijkt wel alsof ze voor woorden waar ze niet meteen een Ests woord voor konden vinden, simpelweg een Duits woord hebben verestst ![]() Citaat:
Ik ben trouwens zelf een Vlaming die sinds augustus in Tallinn woont. De overige 22 jaar van mijn leven heb ik in Herentals doorgebracht ![]() Citaat:
Citaat:
Wat me daar dan wel erg opviel, en wat hier in Estland niet het geval is, is dat beide bevolkingsgroepen hun eigen maatschappij hadden. Zweedse en Finse scholen, Zweedse en Finse bars,... Alles gebeurt gescheiden. Dat verklaart perfect waarom ik Vaasa een Finse stad vond en een vriendin die een jaar eerder daar was beweerde dat iedereen in Finland Zweeds spreekt en dat Vaasa Zweeds was... Over het verheerlijken van de Soviet-Unie: Bij de Estsen denk ik dat het percentage dat met weemoed terugkijkt naar die periode onder de 1% ligt. Bij de Russen kan dat wel hoger liggen denk ik. De Esten zien Finland ongetwijfeld als grote broer en zijn er in geslaagd om Finland zelfs voorbij te steken als het op informatiesamenleving aankomt. Maar ik geloof dat ik aan het afwijken ben, dus ik zal het hierbij houden ![]() Moraal van het verhaal: Niets is zwart-wit |
||||
![]() |
![]() |