![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zelf kan ik nu ook niet direct op zo een goddelijke wet komen die je als moslim eventueel zou kunnen overtreden. Want de islam stelt dat je u verplicht moet houden aan de wetten van het land waar je leeft. Uiteraard, zolang als deze wetten niet ingaan tegen de islam. Ik herinner me wel nog dat een goede vriendin van mij weigerde om te gaan stemmen. Volgens bepaalden is het absoluut haram en pleegt men shirk. Het oordeel van God telt en niets anders. Anderen denken daar dan weer anders over en vinden het een verplichting om u binnen de maatschappij te mengen en zo goed mogelijk te integreren. Als je ziet dat het wegblijven in uw nadeel zou zijn, dan is het niet de bedoeling van te weigeren om te stemmen want op die manier snijdt je in uw eigen vel en achteraf moet je ook niet komen klagen 'de koefar dit, de koefar dat'.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 november 2010 om 18:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De islam is welkom, uiteraard zolang haar regels niet tegen onze wetten indruisen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Ik snap uw punt maar welke islamitische wet gaat in tegen de Belgische wetten volgens u?
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nergens in de Belgische wetgeving staat dat je je mag ontheffen van bepaalde wetten omwille van religieuze redenen.. Onze wet gehoorzamen behalve als..is niet toegelaten.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Het punt is dat er geen Belgische wet is die tegen de wetten van de islam ingaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U mag geen andere moslim be/ver-oordelen ? wat doet u als u weet dat een andere moslim de wetten van deze staat heeft doorbroken ?..gaat u hem aangeven ?..gaat u hem niet aangeven ook al is de aard van de misdaad zo dat een aangifte wettelijk verplicht is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Wat gaat er nu eigenlijk gebeuren met dit uitschot?
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
![]() Citaat:
Een moslim die een ander onrecht heeft aangedaan dien je advies te geven en als het zo is dat de wet u stelt dat je dit soort moet aangeven, dan zie ik geen probleem als je hem/haar zou aangeven. Maar kunt u mij anders eens een specifiek voorbeeld geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En over de talloze buitenlandse voorbeelden met soms walgelijke schendingen van internationale rechten verwijs ik je naar de talloze draden hier..of ga je zeggen dat er geen enkele (buitenlandse) stroming is die de internationale wetten schendt die België onderschrijft ?..en ik heb het niet over splintergroepen..ik heb het over reguliere regeringen zoals in Iran en SA.. Uw 2de antwoord was voldoende |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() ²
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Daar ben ik tegen.
Trouwens zoiets kan je niet achterhalen. Men trouwt er eentje voor de wet, en de andere via de imam. Van mijn part mogen ze die bende oprollen.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
![]() Citaat:
Om maar 1 voorbeeld te verduidelijken uit uw reactie; het weigeren van mannelijke artsen is een recht dat een vrouw heeft (gelovig en/of ongelovig). De meeste vrouwen zouden geen mannelijke dokter weigeren, alleen als ze de keuze hadden om te kiezen tussen een vrouwelijke en mannelijke dokter. Ten tijde van de Profeet was dit fenomeen ook niet onbekend. De metgezelle Rufyadah Aslamiyya was in die tijd een belangrijke chirurge. Ze leerde haar beroep van haar vader die ook chirurg/dokter was. Deze voorbeeldmoslima leidde moslimvrouwen op tot verpleegsters/dokters. Haar patiënten waren niet alleen vrouwen maar ook mannen. Een van die mannen was de metgezel Sa'd ibn mu'adh. Zelfs in een land als SA zijn de geleerden duidelijk: de gezondheid van een vrouw komt op de eerste plaats en als deze vrouw niet door een vrouwelijke dokter kan behandeld worden, dan dient ze een mannelijke dokter op te zoeken. Andere geleerden raden dan weer aan om u te laten behandelen door de beste dokter (de meest bekwame).
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 5 november 2010 om 00:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Veelwijverij ?
![]() Wil jij één pint betalen aan elke vlaamse niet-moslim die aan veelwijverij doen? Eén pintje maar. Ik kan dat niet betalen. Zeker weten. Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2010 om 01:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
![]() Citaat:
Overtuiging/afkomst speelt bij deze dan ook geen enkele rol.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof, als U, Suqar_7loe, valt over een schrijfwijze bewijst alleen maar de enggeestigheid van uw opvattingen.
Maar wilt U dingetjes die indruisen tegen de Belgische wetgeving, direct uit de Koran. Waar zit dat hoofdstukje over krijgsbuit nu weer? Of hoe bepaald wordt wanneer iemand een slaaf is? Gut ja, ik vergeet zowat heel hoofdstukje 4 , An-Nisa, hoe vrouwen behandeld moeten worden. Hoe ze maar de helft waard zijn van een man. We hebben hier al verwezen naar hoe een scheiding volgens de Koran prima en vlot kan verlopen, als de man de scheiding wil. Wat de vrouw wil is natuurlijk van geen enkel belang he. Of moet ik de Soerahs met nummertjes gaan opsommen, die in directe en schille tegenspraak zijn met de Belgische wetgeving zijn? De Code Napoleon is niet vriendelijk naar religies toe, en de Belgische wetgeving (en de meeste West Europese wetgevingen) is daar op gebaseerd. Of gaan we even wat verder terug, weliswaar niet tot 68X na christus, maar graven we de Salische wetgeving op? Maar da's niet hier of daar. Het gaat hier over een barbaars figuur die op bloederige wijze een vrouw heeft vermoord. En het feit dat ie waarschijnlijk gelijk krijgt vanuit koranistisch standpunt maakt voor mij weinig uit. Religie is misschien wel een drijfveer, reden of waanbeeld, maar geen excuus. Voor mij is het duidelijk. Indien schuldig aan moord of doodslag (volgens mij moord met voorbedachte rade, kwestie, je moet al een mes bijhebben in de wagen, en da's ook al zo iets wat duidelijk niet mag volgens de Belgische wetgeving.) mag ie gewoon de steenkoolmijnen in voor de rest van zijn leven.