Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2010, 13:12   #121
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar de vraag is; waarom diezelfde regels en wetten niet gelden alshet om Nederland zelf gaat.
Dat zijn mijn zaken niet, ik vind het gewoon al goed dat de Nederlandse regering zich niet laat afdreigen door oppertsjeef Peeters. Kris Peeters keek nogal groen op tv, wellicht was hij tot het besef gekomen dat hij maar een minister-presidentje van een prutsgewestje in een prutslandje is en zijn plaats op het internationale toneel moet leren kennen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 13:15   #122
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Nou goed, dan haal ik het wel weg. Jammer dat je hier niet alles mag zeggen.

bol het toch gewoon af gij marginale zot

beetje oproepen tot het de keel oversnijden van belgen, en dan nog mekkeren dat je hier niet alles mag zeggen. bol het, kees, bol het!
Oud 13 november 2010, 13:16   #123
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat zijn mijn zaken niet, ik vind het gewoon al goed dat de Nederlandse regering zich niet laat afdreigen door oppertsjeef Peeters. Kris Peeters keek nogal groen op tv, wellicht was hij tot het besef gekomen dat hij maar een minister-presidentje van een prutsgewestje in een prutslandje is en zijn plaats op het internationale toneel moet leren kennen.
Denkdat Peeters om een heel andere reden groen keek.
Namelijk dat hij een andere partij zalmoeten bijvallen en toch zal moeten overgaan tot het graven van een eigen zeeweg van Zeebrugge via Gent naar Antwerpen.
De Nederlanders zijn namelijk ook dwars gaan liggen voor de bouw van een nieuwe sluis op het kanaal Gent-Terneuzen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 13:29   #124
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer een typische Belgenreactie...het voordeel is i.i.g. dat steeds meer Nederlanders weten hoe de Belg in elkaar steekt. Gluiperigheid en Hypocrisie zijn niet voor niets de twee kenmerken van het Belgische ras.

Wat mij betreft beginnen ze vandaag nog aan de bouw van een muur op de Belgisch-Nederlandse grens (inclusief Westerschelde). Het zou een mooie eerste stap richting de Eindoplossing zijn.
Heb jij niet betere dingen te doen dan op een Vlaams forum dit soort dreigementen te uiten?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 13:32   #125
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het gaat hen dan ook niet over de natuur en het leefgebied van vissen en waterdieren, maar over centen.

Terwijl ze zitten te zeveren over het verlies van leefgebied voor vissen en waterdieren bij de uidieping van de Schelde, zijn ze volop bezig met het Ijselmeer, vroegere Zuiderzee, aan het dempen en dit zonder de daar levende vissen en waterdieren enige compensatie te geven.
Een ander leuk gegeven over het gedrag van de Nederlanders tegenover Vlaanderen en bewijs dat alle zever rond de uitdieping van de Schelde slechts tot doelheeft Antwerpen te vernietigen is dit

http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsselmeer

Nederland is gewoon bang om eigen arbeidsplaatsen te verliezen als de schepen direct naar Antwerpen kunnen doorvaren en niet eerst een deel moeten lossen in de Zeeuwse havens.
Voor Nederland zouden er enkel nog binnenvaart mogelijk mogen zijn op de Schelde en zouden alle Belgische kusthavens dicht moeten.
Onzin. Vanwege de habitatrichtlijn is Nederland gedwongen compensatie te zoeken voor het verlies van het natuurgebied.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 13:38   #126
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ambtelijke regels die met de realiteit niets van doen hebben. Je moet compleet gek zijn of politicus om op het idee te komen om een polder onder water te zetten.
Oud 13 november 2010, 13:54   #127
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Onzin. Vanwege de habitatrichtlijn is Nederland gedwongen compensatie te zoeken voor het verlies van het natuurgebied.
Door de uitdieping gaat er geen leefruimte voor vissen en andere waterdieren verloren, dat gebeurd enkel bij het dempen van waterwegen en Zuiderzee.

Er gaat zelfs geen mm² natuurgebied verloren, dit omdat enkel de vaargeul word uitgediept en die reeds eeuwen lang bestaat en er geen planten groei is in de vaargeul.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 18:28   #128
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat "prutsgewest" doet het dan toch economisch een pakje beter dan Nederland. Ondanks alle remmen die Nederland inzet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 18:43   #129
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dat "prutsgewest" doet het dan toch economisch een pakje beter dan Nederland. Ondanks alle remmen die Nederland inzet.
Is dat zo? Kun je dat ook staven met cijfers of statistieken of geloof je alles wat de ultra-chauvinistische Vlaamse pers schrijft?
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 20:46   #130
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik ga het nog maar eens herhalen, Zeeuws-Vlaanderen moet geannexeerd worden. Het is op het randje van debiliteit dat we dat stuk aan Nederland laten. Ze hebben 100% controle op de aan- en afvoer van de Antwerpse haven, moesten ze willen kunnen ze de Scheldemonding afsluiten.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 20:50   #131
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik ga het nog maar eens herhalen, Zeeuws-Vlaanderen moet geannexeerd worden. Het is op het randje van debiliteit dat we dat stuk aan Nederland laten. Ze hebben 100% controle op de aan- en afvoer van de Antwerpse haven, moesten ze willen kunnen ze de Scheldemonding afsluiten.
Probeer het maar...de eerste bommen zullen dan snel op Antwerpen liggen. Er zal weinig van dat stadje overblijven.
Oud 13 november 2010, 22:00   #132
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu is het weer de ontpoldering die ze willen herbekijken Voorlopig hebben ze NOG MAAR EENS 6 maanden uitstel gevraagd.

Ook de kilometerheffing zal in NL niet doorgaan, en dus de gemaakte afspraken met Vlaanderen worden weeral geschonden. Vlaanderen zal de kilometerheffing voor vrachtwagens eenzijdig invoeren. Dank U Peeters, laat ze maar slikken!

Nederland onze vriend?

Van slecht nabuurschap gesproken... Tja, we kennen ze al langer he. En ze hebben zich dus nog maar eens laten kennen. Het is genoteerd bij de Vlamingen
Tja kilometerheffing is nooit populair geweest bij de rechtse partijen in Nederland. Ontpoldering ligt genuanceerder, maar ook dat is nu eenmaal niet een rechts standpunt (hoewel het in Zeeland niet in recht-links te vangen is).

Dat gedram over een noodzakelijke uitdieping, zonder er oog voor te hebben dat zoiets bij je buren gevoeliger kan liggen, is nu ook niet zo fraai.

Wat dat eenzijdig invoeren betreft, denk ik dat dit aan deze kant van de grens nu ook niet de meest positieve beelden over onze buren zal versterken...
Oud 14 november 2010, 12:01   #133
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Probeer het maar...de eerste bommen zullen dan snel op Antwerpen liggen. Er zal weinig van dat stadje overblijven.
Dat is pas onrealistisch, de kans dat we ineens Nederlands Limburg annexeren is nog vele malen groter.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 12:38   #134
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Dat is pas onrealistisch, de kans dat we ineens Nederlands Limburg annexeren is nog vele malen groter.
Dan zal naast Antwerpen ook Brussel, Luik en Gent met de grond gelijk gemaakt worden.
Oud 14 november 2010, 15:11   #135
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Nederland onze vriend?

Van slecht nabuurschap gesproken... Tja, we kennen ze al langer he. En ze hebben zich dus nog maar eens laten kennen. Het is genoteerd bij de Vlamingen
Ik begin mij toch ook serieuze vragen te stellen omtrent onze "vriend" Nederland. Het lijkt er sterk op dat het allesbehalve betrouwbare partners zijn.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 15:25   #136
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik begin mij toch ook serieuze vragen te stellen omtrent onze "vriend" Nederland. Het lijkt er sterk op dat het allesbehalve betrouwbare partners zijn.
Is er een probleem met het uitdiepen?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 15:58   #137
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Is er een probleem met het uitdiepen?
Het uitdiepen gaar gewoon door.
Het is nog even onzeker of het ontpolderen door gaat.
Als Rutte de rapporten van deskundigen heeft bestudeert ,dan zal ook hij eindelijk op de hoogte zijn.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 14 november 2010 om 15:59.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 16:17   #138
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Wat boeit mij dat nu of die polder ondergezet wordt, zolang de geul maar gebaggerd wordt. Wat er met die polder gebeurt, is de Nederlanders hun zaak.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 16:25   #139
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wat boeit mij dat nu of die polder ondergezet wordt, zolang de geul maar gebaggerd wordt. Wat er met die polder gebeurt, is de Nederlanders hun zaak.
Eindelijk een rationele kijk op de zaak. Bedankt!
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 20:07   #140
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Heb jij niet betere dingen te doen dan op een Vlaams forum dit soort dreigementen te uiten?
Toch begrijp ik zijn woede wel. Veel Vlamingen roepen dit soort reacties over zichzelf af door de wijze waarop ze Nederland(ers) bejegenen. Ik zou er ook niet rouwig om zijn als Nederland per direct de vriendschappelijke betrekkingen met Vlaanderen zou opzeggen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be