Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2010, 10:39   #121
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

De man achter de camera van het incident spreekt: http://m.standaard.be/artikel.xhtml?contentid=1347590

Citaat:
De pesterijen in de fabriek van Mactac in het Waalse Soignies waren niet abnormaal. Zulke grapjes gebeurden vaker. Dat zegt één van de pesters, de 58-jarige Lucien J., woensdag in Het Laatste Nieuws en de kranten van Sud Presse.

Het is de eerste keer dat een dader praat sinds de praktijken bij MACtac de buitenwereld bereikten.

Vakbondsman Lucien J. filmde in 2002 hoe zijn collega Daniël Mignon zwaar mishandeld werd in de fabriek van Mactac. 'Wat ik die dag filmde, waren geen pesterijen. Dat waren grapjes. Géén abnormaal gedrag binnen het bedrijf. Het gebeurde vaker. Daarom ook bleef ik filmen, in plaats van Daniël te helpen. Mij hebben ze óók ooit vastgebonden aan een paal.'

Een paar jaar geleden ontsloeg de directie de belangrijkste pesters. Ook Lucien, lid van de christelijke vakbond CSC, werd ontslagen. Dat ontslag kostte MACtac 239.000 euro netto. 'Dat geld wou ik niet, ik wou blijven werken. Ik ben in een depressie gesukkeld en wilde zelfmoord plegen', zegt hij.

Lucien J. spreekt het woord 'spijt' niet één keer uit. 'Achteraf gezien is mijn film zelfs een hulp geweest voor Daniël.'
Vrij vertaald: pesten is normaal, en toen hij het leven van andere mensen niet meer zuur kon maken, viel hij in een depressie. Hij deed dat zo graag en mocht niet meer. Ocharme het bazeke toch...

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 13:08   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
De man achter de camera van het incident spreekt: http://m.standaard.be/artikel.xhtml?contentid=1347590

Vrij vertaald: pesten is normaal, en toen hij het leven van andere mensen niet meer zuur kon maken, viel hij in een depressie. Hij deed dat zo graag en mocht niet meer. Ocharme het bazeke toch...
Het waren maar Belgicistische vakbondsgraptjes.

Helemaal niet erg...
Oud 25 november 2010, 00:00   #123
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrij vertaald: pesten is normaal, ...

Volgens de vakbond toch.

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 november 2010 om 00:00.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 08:44   #124
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind het vooral erg dat er geen enkel teken van spijt is bij die man.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 08:54   #125
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik vind het vooral erg dat er geen enkel teken van spijt is bij die man.
Inderdaad, ge kunt alleen maar hopen dat die nu door zijn familie en vrienden voor de rest van zijn leven scheef bekeken wordt, ... Als de laffe, klootzak die hij is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 09:58   #126
Compare
Burger

Compare's schermafbeelding

Standaard

Nog maar eens een Waal die geld verdient zonder te werken
Compare is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 10:04   #127
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Daarbij wordt opgemerkt dat de publieke opinie in het dossier niet gewacht heeft op alle elementen pro en contra.

Ben eigenlijk dan toch eens benieuwd welke pro argumenten er kunnen zijn om iemand een dergelijke behandeling te geven.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 10:31   #128
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Daarbij wordt opgemerkt dat de publieke opinie in het dossier niet gewacht heeft op alle elementen pro en contra.

Ben eigenlijk dan toch eens benieuwd welke pro argumenten er kunnen zijn om iemand een dergelijke behandeling te geven.
Buiten het feit dat m SM neigingen zou hebben, ... zie ik dat ook niet direct eerlijk gezegd...

Maar ook het laatste geval uit Gent, illustreert dat er een boel machtsgeile shit for brains rondlopen die een ferme trap tegen hun edele delen verdienen.
Oud 25 november 2010, 10:32   #129
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht

Ik vermoed dat het allemaal maar om te lachen was en dat die frivoliteit onder de collega's zorgt voor een betere sfeer op het werk. Juist die humorloze kwallen die nu klagen brengen verzuring op het werk. Het zal zo iets zijn.
Oud 25 november 2010, 11:03   #130
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik vermoed dat het allemaal maar om te lachen was en dat die frivoliteit onder de collega's zorgt voor een betere sfeer op het werk. Juist die humorloze kwallen die nu klagen brengen verzuring op het werk. Het zal zo iets zijn.
Die gasten verdoven, ze opsluiten in ne zeecontainer met bestemming Pakistan, ...

lachen !
Oud 25 november 2010, 20:31   #131
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

We weten dan toch al welke zever dat die rechter heeft geslikt.
Oud 29 november 2010, 08:53   #132
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Wat die andere "feiten" zijn die wij als publieke opinie moeten kennen, dat is nog altijd niet duidelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be