![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom moet iedereen tegenwoordig toch aan de zijlijn op alles negatieve commentaar staan geven? Over iets waar ze niet eens het fijne van weten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Haar gsm enz ... heeft ze gewoon kwijtgespeeld en zijn niet gestolen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Boekentassen uitkeren, zakken leegmaken, 1 voor 1 aan de tand voelen, met de ouders spreken. Laatst gewijzigd door giserke : 24 november 2010 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met de ouders spreken zul je wel doen als je hun kindjes aan de tand voelt en hen de zakken laat leegmaken en hun boekentassen begint uit te keren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Een lerares mag natuurlijk de kleintjes fouilleren om te zien of eentje het heeft gestolen. Als de kinderen niets weten en niets zeggen en als ze de spullen niet kan te voorschijn toveren dan houd de zaak daarmee voor mij op. Ik vind het verwerpelijk om alle kinderen door de politie te laten verhoren. Als er bij mij in de straat is ingebroken worden ook niet alle bewoners door de politie verdacht en verhoord. Dit moet de school intern en met de kinderen en ouders oplossen. En de juf moet haar bankrekening maar blokkeren en de school of de verzekering kan de schade wel vergoeden. Wat een drukte om niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hun melkje niet geven, Ze in de klas latten zitten bij de speeltijd Hun hun stoelen op de tafel laten zetten, ze eraf halen, ze er terug opzetten, ze eraf halen,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Eigen aan de tijd, mensen kunnen en willen zelf niks meer doen en alles moet uitbesteed worden aan de staat.
We zijn een stervende maatschappij.
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is idd waar we naartoe gaan. Verwerpelijk voor mij! Gebruik van gezond verstand wordt zeldzaam. Mensen spreken liever via politie/ rechter tegen elkaar dan rechtstreeks. Wat daar gebeurt is, doet me vermoeden dat de sfeer en mentaliteit in die school niet al te best is in het algemeen. Laatst gewijzigd door giserke : 25 november 2010 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Daarnaast, moeten ambtenaren bij elk conflict naar de politie misschien? Wat een kolder.
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het niet zo raar vinden, mocht de juf pas opmerken dat ze haar gsm en bankkaart en wat centen (dus: een soort handtasje waar die zaken inzitten) als ze thuis komt, of als de kindjes al naar huis zijn. Alleszins ikzelf weet niet waarom de school de zaken niet zelf heeft kunnen oplossen, maar feit is dat de zaken nog steeds niet terecht zijn. En dan kom ik tot die woorden van die flik op televisie: als een kleine van 12 jaar een paar spiegels van een auto kapot kraakt, moeten wij hem dan een reep chocolade geven ? En als flikken niet in staat zouden zijn om op behoorlijke wijze te communiceren met jonge kinderen, moeten we dan de kinderen van die flikken zelf niet in weeshuizen plaatsen tot die kinderen dan voldoende groot zijn om papa of mama-flik te kunnen trotseren ??? Heel dat voorval doet me aan een heel vroegere persoonlijke ervaring denken, die ik al bijna vergeten was. Het moet zo rond 1960 geweest zijn. In wintertijd. Het huisgezin lag nog in bed, toen de gendarmen aanbelden voor een huiszoeking. Ze zochten tuinmeubelen die gestolen waren de zomer ervoor, op zo'n 10 km verder. En wij hadden 'nieuwe tuinmeubelen' en of ze die eens mochten zien. Onze 'tuinmeubelen' waren echter simpele plooizeteltjes voor campingdoeleinden, en in de winter lagen die ... boven op de kleerkast in mijn slaapkamer. Ik zag dus twee gendarmen met hun bottinen binnenkomen in mijn slaapkamer: ze bekeken de campingzeteltjes en concludeerden binnen de seconde: dit is iets heel anders. En weg waren zij. Bleek dat onhebbelijke en jaloerse buren gepoogd hadden te klikken ... Maar ik heb daar niks aan overgehouden. We hebben daar hartelijk mee kunnen lachen aan de ontbijttafel. Ik heb toen blijkbaar zelf een bestaand rijmpje omgevormd: gendarm, langen arm, lange lat, stinkend gat. De conclusie van mijn moeder, toen aan de ontbijttafel: iedereen zal nu wel perfect overtuigd zijn dat wij geen tuinzetels gestolen hebben; waren die gendarmen niet komen kijken, dan hadden sommige mensen misschien blijven twijfelen ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In die tijd zouden ze dit opgelost hebben met gezond boerenverstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat klopt. Vele scholen zelfs waar wekelijks vechtpartijen zijn maar waar men de politie niet belt om het imago van de school bij de ouders niet te schaden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het kan natuurlijjk dat die lerares of de school een diefstalverzekering had en naar de politie moest bellen om recht te hebben op schadevergoeding, waarna de politie wettelijk verplicht was om dit van naderbij te komen bekijken.
We leven in een ingewikkelder wereld dan een halve eeuw geleden, en dat leidt dan soms tot rare toestanden.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar doe ik niet aan mee. Een leerkracht hoeft niet perfect te zijn, en al is mijn zoontje een braaf jongetje, het kan gebeuren dat er eens ten onrechte in zijn tas gekeken wordt. Ik vind het tamelijk onbeleefd als er geen zeer ernstige reden voor is, en niet erg pedagogisch, maar het kan al eens gebeuren. Als gescheiden vader heb je dan wel vragen over hoe je kind je dan bekijkt, maar zoals we nu bezig zijn, maken we het de leerkrachten onmogelijk. En als ik leerkracht was en één keer een klacht van ouders had gekregen, zou ik ook de politie als alternatief gaan overwegen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 25 november 2010 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister
|
![]() Bij mij in het lager deden ze dat ook. Omdat er veel waren met slordige boekentassen. Was je boekentas niet in orde werd ze vooraan in de klas ondersteboven uitgegoten. Klasgenootjes waarmee het gebeurde verlieten toch huilend de klas. Op die leeftijd stond ik er ook niet bij stil, maar als ik daar nu zo over nadenk....dit ging veel te ver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zou je kiezen? Laatst gewijzigd door giserke : 25 november 2010 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |