Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei "Vroeger Miss België. Eerste politieke stappen bij de VLD. Daarna een overstap naar het Vlaams Blok, waarvoor ze een mandaat waarneemt als senator. Zij steunt de lijst met 18de effectieve plaats voor het Vlaams Parlement." - Maarten Malaise

Discussietools
Oud 30 mei 2004, 15:31   #121
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou

En dat, mijn beste, is discriminatie op basis van godsdienst. Dank u wel voor deze demonstratie.
Als een haatzaaiende iman terug gestuurd kan worden kan een jochie dat een onbekend meisje naroept met "hoer" ook gewoon terug gestuurd worden.
Mij goed. Dan mag iedereen die "hoer" roept, ongeacht afkomst en overtuiging (want anders gaan we discrimineren) gedeporteerd worden naar een eiland buiten de Europese Unie. Goed?
nou nou is offline  
Oud 30 mei 2004, 15:37   #122
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Echt waar, hoe kan je volgende twee uitspraken naast elkaar zien???:

1. ZIJ moeten zich aanpassen aan ONZE cultuur, normen en waarden.
2. Als ZIJ hoer roepen discrimineren ZIJ, volgens ONS, naar HUN normen en waarden, en moeten zij vertrekken.

Als het eerste waar is, dan kan de tweede niet meer waar zijn, want daar baseer je je op HUN normen en waarden. Ofwel het een, ofwel het ander eh gasten.

Ofwel zeg je GEEN integratie en iedereen neemt er maar de gevolgen bij, ofwel WEL integratie en iedereen neemt er maar de gevolgen bij. Een van die gevolgen is dat iedereen wordt berecht en beoordeeld volgens ONZE normen en waarden. Juist? Juist.
nou nou is offline  
Oud 30 mei 2004, 16:36   #123
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als een haatzaaiende iman terug gestuurd kan worden kan een jochie dat een onbekend meisje naroept met "hoer" ook gewoon terug gestuurd worden.
En trouwens het is imam. Iman is de hoer van David Bowie.
nou nou is offline  
Oud 30 mei 2004, 16:41   #124
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mij goed. Dan mag iedereen die "hoer" roept, ongeacht afkomst en overtuiging (want anders gaan we discrimineren) gedeporteerd worden naar een eiland buiten de Europese Unie. Goed?
Nee dus. Als jij je als Belg misdraagt in Marokko wordt ook jij terug gestuurd. Of is dat te moeilijk voor jou om dat te vatten ?
Akkersloot is offline  
Oud 30 mei 2004, 16:42   #125
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
2. Als ZIJ hoer roepen discrimineren ZIJ, volgens ONS, naar HUN normen en waarden, en moeten zij vertrekken.
Ik denk dat hij bedoelt dat zij hier HUN normen en waarden hanteren. Namelijk dat een "ongelovig" meisje voor hoer uit gemaakt mag worden.
Akkersloot is offline  
Oud 30 mei 2004, 16:57   #126
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Nee dus. Als jij je als Belg misdraagt in Marokko wordt ook jij terug gestuurd. Of is dat te moeilijk voor jou om dat te vatten ?
Ik vind dat helemaal niet moeilijk. Maar lees je eigen post eens. ALWEER baseer je je op HUN normen en waarden om dit soort conclusies te trekken.
nou nou is offline  
Oud 30 mei 2004, 17:01   #127
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij bedoelt dat zij hier HUN normen en waarden hanteren. Namelijk dat een "ongelovig" meisje voor hoer uit gemaakt mag worden.
Gaat het nu over hun waarden of die van ons? Als het gaat om die van ons moeten zij met het roepen van "hoer" naar die van ons veroordeeld worden. Dat wil zeggen dat we het aspect godsdienst erbuiten laten. Als het gaat om die van hun creeer je een verschil tussen allochtonen en autochtonen voor het doen van hetzelfde, DUS ben je aan het discrimineren, DUS kan je die discriminatie niet aan HUN toeschrijven.
nou nou is offline  
Oud 30 mei 2004, 17:09   #128
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik vind dat helemaal niet moeilijk. Maar lees je eigen post eens. ALWEER baseer je je op HUN normen en waarden om dit soort conclusies te trekken.
Blijkbaar is het te moelijk om het te vatten.

Belg in Marokko misdraagt zich en wordt terug gestuurd.
Marokkaan in Belgie misdraagt zich en wordt terug gestuurd.

Heb jij er ook problemen mee als een Belg die in Marokko verblijft na een misdraging wordt terug gestuurd naar Belgie ????????????????????
Akkersloot is offline  
Oud 30 mei 2004, 17:12   #129
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Gaat het nu over hun waarden of die van ons? Als het gaat om die van ons moeten zij met het roepen van "hoer" naar die van ons veroordeeld worden. Dat wil zeggen dat we het aspect godsdienst erbuiten laten. Als het gaat om die van hun creeer je een verschil tussen allochtonen en autochtonen voor het doen van hetzelfde, DUS ben je aan het discrimineren, DUS kan je die discriminatie niet aan HUN toeschrijven.
Wat een geouwehoer. Jongens/mannen die een onbekend meisje/vrouw naroepen met "hoer" moeten gewoon veroordeeld worden.
Akkersloot is offline  
Oud 30 mei 2004, 17:30   #130
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heb jij er ook problemen mee als een Belg die in Marokko verblijft na een misdraging wordt terug gestuurd naar Belgie ????????????????????
Dat doet hier niet terzake. Het enige wat ik zeg is dat we onze wetten niet zonder meer moeten afstemmen op die van een ander. En dat we onrechtvaardige praktijken niet kunnen goedpraten door die van een ander.
nou nou is offline  
Oud 30 mei 2004, 17:31   #131
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat een geouwehoer. Jongens/mannen die een onbekend meisje/vrouw naroepen met "hoer" moeten gewoon veroordeeld worden.
Mee eens. Maar dan zonder een onderscheid te maken tussen allochtonen en autochtonen. En nu klaar.
nou nou is offline  
Oud 30 mei 2004, 17:41   #132
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mee eens. Maar dan zonder een onderscheid te maken tussen allochtonen en autochtonen. En nu klaar.
Openingspost
Citaat:
In de hoofddoeken discussie zeggen sommige moslim-fundi's dat vrouwen zonder hoofddoek de man verleiden en noemen hen "hoer".
Verder worden vaak autochtone, niet moslim-meisjes, door allochtone (waarschijnlijk moslim) jongens nageroepen met "hoer". Hoer is volgens mij een belediging. Wil het VB laten optreden tegen het naroepen van "hoer".
Waar maak ik hier onderscheid tussen allochtone en autochtonen ? Het is gewoon een feit dat moslims jongens geen moslimmeisjes met een hoofddoek naroepen met hoer. En het is een feit dat moslimfundi's beweren dat vrouwen zonder hoofddoek de mannen verleiden.
Akkersloot is offline  
Oud 30 mei 2004, 17:51   #133
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Verder heb ik in het VRT-journaal ook eens het voorstel gehoord dat misdrijven welke op racistische gronden worden uitgevoerd extra gestraft moeten worden. Het met "hoer" na roepen van niet op advances reagerende meisjes die niet moslim zijn is een voorbeeld van een overtreding welke verricht wordt op een racistische grond (voor het gemak noem ik een religieuze grond maar even een racistische grond).
Akkersloot is offline  
Oud 30 mei 2004, 18:30   #134
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Openingspost
Citaat:
In de hoofddoeken discussie zeggen sommige moslim-fundi's dat vrouwen zonder hoofddoek de man verleiden en noemen hen "hoer".
Verder worden vaak autochtone, niet moslim-meisjes, door allochtone (waarschijnlijk moslim) jongens nageroepen met "hoer". Hoer is volgens mij een belediging. Wil het VB laten optreden tegen het naroepen van "hoer".
Waar maak ik hier onderscheid tussen allochtone en autochtonen ? Het is gewoon een feit dat moslims jongens geen moslimmeisjes met een hoofddoek naroepen met hoer. En het is een feit dat moslimfundi's beweren dat vrouwen zonder hoofddoek de mannen verleiden.
Maar allee gast. Ten eerste doet het er niet toe of JIJ dat onderscheid maakt of iemand anders. Mijn standpunt blijft. Ten tweede heb je het in je openingspost toch over "ALLOCHTONE JONGENS" en niet over "JONGENS". Ten derde is je eerste "feit" geen reden om het roepen van "hoer" door allochtonen strenger te bestraffen dan autochtonen.
nou nou is offline  
Oud 30 mei 2004, 18:32   #135
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Verder heb ik in het VRT-journaal ook eens het voorstel gehoord dat misdrijven welke op racistische gronden worden uitgevoerd extra gestraft moeten worden. Het met "hoer" na roepen van niet op advances reagerende meisjes die niet moslim zijn is een voorbeeld van een overtreding welke verricht wordt op een racistische grond (voor het gemak noem ik een religieuze grond maar even een racistische grond).
Aja. Voor het gemak noemen we alles maar racistisch, als het ons maar een excuus geeft om het zelf te kunnen zijn. Nogmaals, hak voor mijn part iedereens kloten eraf wanneer ze "hoer" roepen, maar dan voor iedereen hetzelfde. Dat, kerel, heet integratie.
nou nou is offline  
Oud 30 mei 2004, 19:14   #136
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ten derde is je eerste "feit" geen reden om het roepen van "hoer" door allochtonen strenger te bestraffen dan autochtonen.
Ha ha. Ten eerste is het juist een voorstel dat ik gehoord had op het VRT-journaal en heb ik dat argument pas in mijn vorige post voor het eerst naar voren gebracht. Nergens kan jij op maken dat ik onderscheid maak tussen allochtonen en autochtonen. Zelfs niet als ik het heb over moslim jongeren. Ik ben immers de laatste om alle allochtonen, zelfs marokkanen, voor moslims aan te zien.

Meneer leest
"in de hoofddoeken discussie zeggen moslim-fundi's dat meisjes zonder hoofddoeken mannen verleiden".
en
"vooral autochtone jongeren roepen onbekende meisjes na met "hoer"" en ik meneer leest dat ik een racist ben.

De knop voor de moderators is hierbij ingedrukt.

Maar nog mijn complimenten dat jij
Een Belg misdraagt zich in Marokko en wordt teruggestuurd.
Een Marokkaan misdraagt zich in Belgie en wordt teruggestuurd
niet als racisme ziet.
Akkersloot is offline  
Oud 30 mei 2004, 19:37   #137
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Verder heb ik in het VRT-journaal ook eens het voorstel gehoord dat misdrijven welke op racistische gronden worden uitgevoerd extra gestraft moeten worden
Voor de duidelijkheid. Als misdaden die op racistische grondslagen gepleegd worden extra bestraft zouden moeten worden dan kunnen misdaden die op religieuze grondslagen gepleegd worden (zoals een "ongelovig" meisje met "hoer" naroepen) ook wel extra bestraft worden.
Akkersloot is offline  
Oud 30 mei 2004, 19:52   #138
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ten derde is je eerste "feit" geen reden om het roepen van "hoer" door allochtonen strenger te bestraffen dan autochtonen.
Ha ha. Ten eerste is het juist een voorstel dat ik gehoord had op het VRT-journaal en heb ik dat argument pas in mijn vorige post voor het eerst naar voren gebracht. Nergens kan jij op maken dat ik onderscheid maak tussen allochtonen en autochtonen. Zelfs niet als ik het heb over moslim jongeren. Ik ben immers de laatste om alle allochtonen, zelfs marokkanen, voor moslims aan te zien.
Zoveelste bewijs dat je niet leest wat er staat. Ik heb namelijk geschreven dat het mij geen bal uitmaakt wie dat statement maakt. Ik was daarover in discussie met circe. Als je het mij vraagt kan ik het wel uit jouw openingspost opmaken, maar DAT DOET NIET TER ZAKE. MIJN STANDPUNT BLIJFT! Ik heb dat VRT-journaal niet gezien, maar als hun standpunt is dat racisme hard moet aangepakt worden ben ik het daar mee eens. Ik zie hier echter geen vrijgeleide in tot een onderscheid tussen allochtonen en autochtonen. Daar gaat het mij om. De laatste tientallen posts.

Citaat:
Meneer leest
"in de hoofddoeken discussie zeggen moslim-fundi's dat meisjes zonder hoofddoeken mannen verleiden".
en
"vooral autochtone jongeren roepen onbekende meisjes na met "hoer"" en ik meneer leest dat ik een racist ben.

De knop voor de moderators is hierbij ingedrukt.
Nee, ik las "voor het gemak noem ik een religieuze grond maar een racistische grond" en ik vind dat een dubieuze opmerking, omdat ze racisme met godsdienst vergelijkt. Vandaar mijn reactie. Ik denk niet dat ik je persoonlijk een racist heb genoemd, maar kan er ook niet aan doen dat je je aangesproken voelt. Trouwens ging het hier over een zekere discriminatie en ik merk dat ik dat logischerwijze kan omkeren en dat het discriminatiestandpunt van oa. circe geen stand houdt. Ik stel daarrond vragen, die blijkbaar door u noch door haar kunnen worden beantwoord, en nu tracht u zelfs de hulp in te roepen van de moderatoren om dit gewoon te stoppen, in plaats van met een duidelijk argument af te komen voor dat dubieuze onderscheid dat hier wordt gemaakt tussen autochtonen en allochtonen.

Citaat:
Maar nog mijn complimenten dat jij
Een Belg misdraagt zich in Marokko en wordt teruggestuurd.
Een Marokkaan misdraagt zich in Belgie en wordt teruggestuurd
niet als racisme ziet.
Ik heb nergens de link gelegd tussen die uitspraak en racisme. Ik heb gezegd dat die niet ter zake doet met betrekking tot mijn standpunt. Wat u daarvan wil maken moet u zelf weten. Leg mij liever geen woorden in de mond.
nou nou is offline  
Oud 30 mei 2004, 19:57   #139
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Verder heb ik in het VRT-journaal ook eens het voorstel gehoord dat misdrijven welke op racistische gronden worden uitgevoerd extra gestraft moeten worden
Voor de duidelijkheid. Als misdaden die op racistische grondslagen gepleegd worden extra bestraft zouden moeten worden dan kunnen misdaden die op religieuze grondslagen gepleegd worden (zoals een "ongelovig" meisje met "hoer" naroepen) ook wel extra bestraft worden.
En dan nog maar eens een keer: hoe wil je dit (een onderscheid in strafrecht tussen mensen met verschillende religieuze overtuiging) combineren met standpunten als "ze moeten leven naar onze normen en waarden" en "ze moeten perfect geintegreerd zijn", een paar stellingen die toch ook pleiten voor het zich onderwerpen aan ons rechtssysteem? Antwoord nu gewoon eens daarop.

Nog anders gevraagd: moeten wij dus een onderscheid maken - met het risico dat we op die manier discrimineren op basis van godsdienst - tussen autochtonen en allochtonen (of moslims en anderen, als je dat liever hebt) in onze rechtspraak? Want daar pleit je hier toch voor?

Dank bij voorbaat voor uw antwoord.
nou nou is offline  
Oud 30 mei 2004, 20:02   #140
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hitler is een profeet en de holocaust een strijd tegen de ongelovigen. Maar ik ben wel gematigd hoor ! (In de redenering van "gematigde" moslims en islamofielen). De "profeet" Mohammed is een fascist en moordenaar en de koran een fascistisch boek !
En trouwens, als de moderatoren dan toch eens komen kijken, vraag ik me af wat zij vinden van een onderschrift als het uwe.
nou nou is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be