Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2010, 18:33   #121
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De correllatie tussen "geluk" en "levenstandaard" is inderdaad niet 1. Maar het blijkt toch wel dat in landen met een hoger BNP meer mensen aangeven gelukkig te zijn dan in landen met een laag BNP...
Tenzij je rare definities van geluk propageert, zoals men in Buthan probeert.
Wa komt gij te vertellen ? Dat is een patatten redenering.

Hoe groter het land dus, hoe gelukkiger de mensen. Want dat is wat ge zegt. Zullen we de statistieken maar aanmoedigen door ons geluk in de handen van het BNP van het grotere Europa te leggen ?

Moest ge nu nog 'BNI per hoofd' gebruikt hebben, we zouden iets om over te praten hebben. Maar dan nog. Dat houdt geen rekening met inflatie. Niet met de sterkte van de munt t.o.v. andere munten. En hoe hoog dat BNI/hoofd ook is, als het 5% lager is dan het jaar ervoor dan vallen er slachtoffers.

Ik gaf u al alle bekende BNI/hoofd cijfers. Ik geef u nog andere heel interessante cijfers. Aan u om een causaal verband te leggen met 'de mate van gelukkig zijn'.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  eu_vs_usa.jpg‎
Bekeken: 130
Grootte:  32,6 KB
ID: 76760  

Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 7 december 2010 om 18:34.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 22:17   #122
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Waarom moet economie nu eigelijk altijd groeien , als we nu eens inzagen dat we al rommel genoeg hebben en eens wat degelijker en milieu vriendelijker en inventiever materiaal maken . als we daar nu beter en gelukkiger kunnen van worden waarom niet .

Omdat dat de enige manier is waarop de politiek kan verantwoorden het geld langs ramen en deuren naar buiten te gooien.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 05:48   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Omdat dat de enige manier is waarop de politiek kan verantwoorden het geld langs ramen en deuren naar buiten te gooien.
dikke 2.

De essentie samengevat in een korte uitspraak.
Oud 8 december 2010, 08:58   #124
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Wa komt gij te vertellen ? Dat is een patatten redenering.

Hoe groter het land dus, hoe gelukkiger de mensen. Want dat is wat ge zegt. Zullen we de statistieken maar aanmoedigen door ons geluk in de handen van het BNP van het grotere Europa te leggen ?

Moest ge nu nog 'BNI per hoofd' gebruikt hebben, we zouden iets om over te praten hebben. Maar dan nog. Dat houdt geen rekening met inflatie. Niet met de sterkte van de munt t.o.v. andere munten. En hoe hoog dat BNI/hoofd ook is, als het 5% lager is dan het jaar ervoor dan vallen er slachtoffers.

Ik gaf u al alle bekende BNI/hoofd cijfers. Ik geef u nog andere heel interessante cijfers. Aan u om een causaal verband te leggen met 'de mate van gelukkig zijn'.
Ik denk dat hij wel BBP/hoofd bedoelde, maar om kort te zijn gewoon de term BBP gebruikte. Mensen doen dat wel vaker omdat het natuurlijk zo voor de hand liggend is dat het totaal BBP van een land helemaal niets zegt itt BBP/hoofd.

Wat ik mij herinner uit economics of happiness:
-hoger inkomen maakt gelukkig bij lage inkomens, iemand die in een min of meer degelijk huis woont is gemiddeld meer gelukkig dan iemand in een slum
-eens het inkomen een bepaald niveau bereikt dan maakt inkomen niet zo veel meer uit

Maar hoge inkomens doen meer dan enkel langer leven. Is is bijvoorbeeld een hoge positieve correlatie tussen inkomen en levensverwachting, zelfs bij hoge inkomens. De positieve effecten van hoge inkomens moeten we vooral op dat vlak zoeken.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 10:39   #125
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Ik denk dat hij wel BBP/hoofd bedoelde, maar om kort te zijn gewoon de term BBP gebruikte. Mensen doen dat wel vaker omdat het natuurlijk zo voor de hand liggend is dat het totaal BBP van een land helemaal niets zegt itt BBP/hoofd.

-hoger inkomen maakt gelukkig bij lage inkomens, iemand die in een min of meer degelijk huis woont is gemiddeld meer gelukkig dan iemand in een slum
-eens het inkomen een bepaald niveau bereikt dan maakt inkomen niet zo veel meer uit

Maar hoge inkomens doen meer dan enkel langer leven. Is is bijvoorbeeld een hoge positieve correlatie tussen inkomen en levensverwachting, zelfs bij hoge inkomens. De positieve effecten van hoge inkomens moeten we vooral op dat vlak zoeken.
De capaciteiten van de mens zijn afhankelijk van zijn kennis, de onwetendheid van de mens komt voort van:

Slechte of geen educatie, gebrek aan opvoeding, demotivatie, echtscheiding bij opvoeding, manipulatie, indoctrinatie, verwaarlozing, armoede, schulden, krediet en eigendom, consumentisme, overbodige reclame en het kopen van onbenulligheden, koopzucht en eigendomzucht, enz.
Laten we vooral niet vergeten, ook deze creatie is een mens en verdient alle respect, ook de primitieve mens kan over degelijke morele intelligentie en morele waarden beschikken, dit tevens door overdracht van kennis.
De politieke, religie, ambtelijke en economische heersende klasse van iedere samenleving wordt gemaakt op privaat elitescholen en universiteiten.
Deze nomenclatuur of geprivilegieerde klasse, deze zijn de happy few, de bevoorrechte, één jaar studie op de Yail universiteit in de USA kost 50.000 Dollar.
Voor hen blijft de rest liefst dom, zodat ze zich gemakkelijker laten gebruiken, misbruiken, manipuleren en uitbuiten, dit om deze geprivilegieerde elite te dienen.
Alle systemen waarbij privilegies en voorrechten erfelijk worden overgedragen zijn ondemocratisch en benadelen op deze manier de andere leden van de samenleving.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 10:46   #126
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

De essentie of de zin van het leven is gelukkig zijn, geluk uit zich doormiddel van:

1. (welzijn, de niet materiele zaken) (meer individuele factoren)

Levensvreugde, vrolijkheid, vriendelijkheid, spontaniteit, tevredenheid, zorgeloosheid, ontspannen gevoel, vertrouwen, gezondheid, lachen, blijheid, genieten, respect, gezelligheid, gastvrijheid, fantasie en verbeelding, een vleugje humor, liefde en geliefd worden, tijd maken om goed en gezond te eten en drinken in goed gezelschap maakt gelukzalig.
Samen met een ontspannen gevoel ontstaat het geluk en de beste ideeën, al deze samen is het geluksgevoel, het geluk bestaat uit al deze kleine stukjes.
De prachtigste dingen in het leven zijn gratis.
Geluk is het gemeenschappelijke doel van de mensheid.

Het evenwicht tussen welzijn en welvaart is de essentie en de zin van het leven, dit is levenskwaliteit in zijn hoogste vorm, het leven is de moeite waard.
De grootste tijd van het leven met deze dingen doorbrengen zorgt voor een menswaardig en tevreden bestaan.
Veel mensen zijn blind voor de echte dingen die het leven aangenaam maken, en geloven in de vergankelijke materiele welvaart, reclame, overconsumptie en niet in welzijn, tevredenheid en geluk.
Geluk optimaliseert de levenskwaliteit en maakt het leven aangenaam (geboren om te leven!)
De mens moet in de eerste plaats leren leven en genieten en zijn vooroordelen overboord gooien.
Al deze is een oefening tijdens welke het lichaam het gelukshormoon (endorfine) en het zelfbevestiginghormoon (serotonine) afscheidt.
We produceren (oxytocine) en (vasopressine) hormonen wanneer we aandacht, liefde en warmte krijgen.
Een prille relatie veroorzaakt hoge dosissen neutrofine het zogenaamde passie of kalverliefde hormoon, na gemiddeld twee jaar verdwijnt het hormoon neutrofine langzaam en maakt plaats voor oxytoxine het zogenaamde knuffel hormoon.
Dopamine veroorzaakt seksuele opwinding, het hormoon prolaktine remt na de geslachtsdaad de werking van dopamine af en zorgt voor rust en een goed gevoel.
Samen zorgen deze hormonen voor een beter immuunsysteem en voor een langer, gezonder en gelukkiger leven, het vertrekpunt voor geluk is een evenwichtig en objectief zelfbeeld.
Ongeveer 200 soorten hormonen worden gestuurd door de hypofyse die zo groot als een erwt is.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 11:26   #127
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
I
Dat is natuurlijk niet zo. Het is trouwens onmogelijk om iets als 'degelijk huis' te definiëren en ook nog eens BNI/appel en BNI/peer te gaan vergelijken.

Mensen meten hun tevredenheid aan hun verwachtingen, niet aan hun feitelijke situatie.

Een verbeterende gezondheid, een verhogende welvaart, vermeerderende veiligheid, vermeerderende kennis, vermeerderende vrijheid en vermeerderende gelijkheid dragen bij tot het algemeen geluk.

Zo draagt een stijgende welvaart gekoppeld aan een dalende gezondheid niet bij aan het geluk.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be