![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister
|
![]() Wie dacht dat mensen het klooster ingingen om hun geest rein te houden ?
Bier brouwen, sex, de hele dag chillen, met de collectebus rondgaan en door de staat betaald worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze kunnen ook intelligent, eerbaar, vriendelijk,... zijn. Net zoals niet-nonnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de nonnen zijn uitgestorven hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heb je trouwens een bron?????
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was trouwens een niet zo onaardige manier om de gronden van de boeren bijeen te houden (oudste zoon), en om de bevolking niet te zeer te laten uitdijnen (kloosterlingen werden niet verondersteld om zelf kinderen te krijgen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn nonkel heeft bij de paterkes gezeten als kind . Die onmensen straffen voor de idiootse dingen, hij moest er op latere leeftijd zelfs het geld dat hij verdiende afgeven ... heeft er nooit een cent van teruggezien . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar denk je dan dat ik school liep? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat personen die zich volledig wijden aan hun religie geen haar beter waren dan een gewone persoon heeft de neergang van het geloof ingezet.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Ik beweer niet dat alle nonnen goedaardig zijn.
Ik schreef daarnet Ja, nonnen konden en kunnen heel venijnig zijn. Net zoals niet-nonnen. Ze kunnen ook intelligent, eerbaar, vriendelijk,... zijn. Net zoals niet-nonnen. Mijn oudere zus heeft ooit een klets in haar gezicht gehad van een non (leerkracht), en 's avonds stond mijn moeder in de bureau van zuster directrice. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met een baseball bat ?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() In verhouding tot de seculiere autoriteiten hebben deze 'toonbeelden van het RKK geloof' zich méér schuldig gemaakt aan machtsmisbruik..
Ik heb nog de gedeeltelijke nonnenperiode meegemaakt, bij de 'vrouwelijke' lekenleerkrachten zaten beduidend weiniger 'tangen van wijven' dan bij de nonnen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet in de westhoek, daar kweken ze ze extra in kleine kweekcellen. Juist.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de andere was hét prototype van dé lieflijke non. Ik hoop voor haar dat ze in haar hemel nu rustig kan genieten. Iedereen hield van haar. De laatste die ik "kende" was de directrice, toen bestonden er nog geen lesbiennes, maar deze mevrouw zou nu met een vrouw gehuwd zijn ipv een kloosteroptie kiezen. (nooit énige roddel gehoord trouwens). Maar ik ging dan ook naar een zeer vooruitstrevende school voor die tijd. Maar mijn moeder heeft dramatische tijden meegemaakt met de "tangen"
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 januari 2011 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij de leken-leerkrachten zat er ook wel venijn en crapuul. |
||
![]() |