![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is je netto inkomen, zonder extra's? | |||
> 2500€ |
![]() ![]() ![]() |
12 | 14,29% |
2000€ - 2500€ |
![]() ![]() ![]() |
9 | 10,71% |
1500€ - 2000€ |
![]() ![]() ![]() |
19 | 22,62% |
1000€ - 1500€ |
![]() ![]() ![]() |
24 | 28,57% |
500€ - 1000€ |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,95% |
0 - 500€ |
![]() ![]() ![]() |
15 | 17,86% |
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
@ Mieke 79, ik begrijp wel dat ge niet veel tijd hebt met al dat werkloos zijn e.d. [size=1]Grapje hé[/size] maar stel misschien eens een lijst op met al wat je volgens jouw absoluut nodig hebt om een eigen huishouden te beginnen en plaats het hier. Vrijwilligers zoeken voor u de voordeligste oplossingen, dat zal vruchtbaarder zijn dan een welles nietes discussie over hoeveel je al dan niet nodig hebt.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
de arrogante soixante-huitards. lekker gemakkelijk werk vinden in de jaren 60/70, beetje werken, lekker op brugpensioen gaan met 55 en dan nog een jaar of 30 genieten van de 'oude dag'. 't leven kan schoon zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ze mogen misschien mijn studies wel betaald hebben maar: 1) ze waren dan ook met velen om ze te betalen dus lag de last voor relatief lager. Voor mijn generatie zal de last relatief hoger liggen omdat de verhouding student/werkende hoger zal liggen dan nu het geval is en daarbovenop krijgen we nog 's een bende bejaarden (die denken te mogen stoppen na 35 jaar 'werken') wiens pensioen we zullen mogen betalen. Ik denk NIET dat dat zo'n slechte zaak was van die mensen van mijn opleiding te betalen. 2) 't zou aardig zijn mochten ze voor de vele jonge werkelozen( met een hoger diploma dan nog!) ook nog een kans geven op werk. Aan ons zal het niet gelegen hebben! (ik mag van geluk spreken; ik héb werk). Ivm met die opeenvolgende regeringen: IK heb niet voor die "opeenvolgende regeringen" gekozen. Kunt GIJ hetzelfde zeggen?? Ivm dat groen achter de oren en broekventjes: 1) ik bén tegen een broekventje aan het zagen 2) liever nog groen achter de oren dan arrogant en dom te denken dat 'm het weet gewoon omdat 'm ouder is. Bij ons op 't werk loopt er ook zo éne rond. We lachen er allemaal mee. Algemeen: Doornroosje, 'u' bent blijkbaar een typevoorbeeld van de arrogante verderfelijke profitariaats-generatie die dit land naar de knoppen hebben geholpen. En dan nog niet eens beséffen ook niet. Ik wcht vol ongeduld op uw respons. Make my day! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
maar ja, die ouderen zijn het werken gewoon, de jeugd weet niet meer wat werken is!!![/quote] omaplop: "Vergeet dat maar, trouwens nu doet mijn man allerhande karweien in de bouw en toch werkt hij nog iedere dag, ja zelfs zaterdag en zondag, tot laat in de avond!!" Allemaal in 't zwart natuurlijk.. alsof het evident is. omaplop: "Maar ja, die ouderen zijn het werken gewoon, de jeugd weet niet meer wat werken is!!!" Tuurlijk dat, madammeke. En als ge dat niet gelooft maken we u wat anders wijs hé? Seg BTW, d'r duidelijk bewijs van het falen van uw generatie (staatschuld om er maar één te noemen), maar van de huidge generatie 20'ers en 30'ers kunt ge dat niet zeggen hé - tenzij ge natuurlijk in Vlaams Blok -slogan taal vervalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik hoorde vorige week op radio 1 dat de welvaart slabakt, er wordt minder gespaard en toch wordt er niet meer uitgegeven aan diverse aankopen, men vroeg zich af waar het geld dat men niet meer spaart dan naartoe gaat?
Ik dacht tenminste dat het zoiets was, het was namelijk voor 07.00 uur en dan ben ik er nog niet echt voor 100 procent bij. En het was nog wel een of andere " economische deskundige" dacht ik. Om hierop een antwoord te vinden met je nochtans niet gestudeerd hebben. Het gaat naar alle verhoogde taksen en verhogingen van de tarieven natuurlijk (mixtics, de vuilbakken,de stadsbelastingen, enz...). Maar ja dat zijn "vieze" antwoorden die niet op onze door de politiek verziekte en gestuurde openbare omroep mogen gezegd worden. Foei, radio 1 bijna billenklets van tony mary en de politiekerkes gekregen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
omaplop: "Vergeet dat maar, trouwens nu doet mijn man allerhande karweien in de bouw en toch werkt hij nog iedere dag, ja zelfs zaterdag en zondag, tot laat in de avond!!" Allemaal in 't zwart natuurlijk.. alsof het evident is. omaplop: "Maar ja, die ouderen zijn het werken gewoon, de jeugd weet niet meer wat werken is!!!" Tuurlijk dat, madammeke. En als ge dat niet gelooft maken we u wat anders wijs hé? Seg BTW, d'r duidelijk bewijs van het falen van uw generatie (staatschuld om er maar één te noemen), maar van de huidge generatie 20'ers en 30'ers kunt ge dat niet zeggen hé - tenzij ge natuurlijk in Vlaams Blok -slogan taal vervalt.[/quote] 1. uw man was aanwezig op de staat, werken is nog iets anders. Of het moet een politieker zijn want die verrichten slavenarbeid. Althans dat beweren ze. Maar ja...Als je al die vergaderingen in het weekend tot als het klaar wordt ziet, met hun valiezen onder hun ogen naar het vrouwtje om 08.00 uur zondagmorgend. Die sukkelaars toch. 2. uw man moest maar in de privé gaan werken zijn als hij wat wou verdienen. 3. Aan de staat rust je uit, werken doe je per definitie nadien liefst in het zwart. 4. en "omaplop" "werken" uw kinderen ook aan de staat en hoe zijn ze daar geraakt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Weet ge wat ik schandalig vind is dat men oudere mensen hier persoonlijk verwijt verantwoordelijk te zijn voor wat de politiek naar de kloten heeft geholpen.
We moeten respect voor dit hebben, rescpect voor dat hebben, maar we kunnen godverdomme zelfs nog geen respect opbrengen voor oudere mensen. 'k hem heel de discussie niet gelezen, maar het toontje dat enkele jongeren zich hier permitteren tegen enkele ouderen steekt mij tegen. HET ZIJN DE POLITIEKERS DIE VERANTWOORDELIJK ZIJN, NIET DE INDIVIDUELE MENSEN !
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe de staatsschuld er gekomen is ? Van de huidige generatie 20'ers en 30'ers kan men het natuurlijk niet zeggen, ze moeten meestal nog beginnen produceren en betaalden hun opleiding natuurlijk zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
maar laat ons eens 40 jaar verder gaan ,en u krijgt als oudere die gans zijn leven gewerkt heeft diezelfde verwijten naar u hoofd geslingerd,gaat u dit dan braaf nemen of gaat u denken ondankbaren,heb ik hiervoor heel mijn leven gewerkt. Dat het momenteel slecht gaat met de economie is volgens mij in grote mate te danken aan de globalisering van de wereld,hoeveel kan ik op de kap van mijn werknemers binnenrijven,voldoet men niet direkt dankt men u af,men creeert nepjobs,waar men de werknemer minder moet voor betalen en die hun de kans niet geeft door te groeien in hun job. de overproduktie en het stilvallen van de economie door oorlogen ,dreigingen allerhande,de kost ,de kiotonorm enz... enz... doen de capaciteit van werknemers dalen,en de stress stijgen bij de overblijvenden. met andere woorden men heeft keuze genoeg tussen de weknemers en dat merkt men ook aan de lonen. Tel dan nog eens de enorme loonkost in Belgie erbij,het uitbreiden van de EU en ik moet er geen tekeningske meer bijmaken zeker. Maar dit alles op de kap van de ouderen steken,is heel naief. vriendelijke groeten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Parlementslid
|
![]() Het is en blijft een feit dat voor de eerste keer de generatie jongeren , die zullen moeten werken voor UW pensioen, met minder zullen zijn als de pensioentrekkenden.
Wij beseffen maar al te goed dat wij zullen moeten afdragen voor jullie, maar zelf binnen 40 jaar kunnen fluiten naar een pensioen. Daar al eens bij stilgestaan ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik ben werknemer bij belgacom en die hebben juist 5 miljard euro in de kas van staat gedeponeerd ,namelijk ons pensioenfonds dat wij nu delen met iedereen,we mogen er toch zelf ook iets van hebben he,na 36 jaar dienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan er dan geen jongeren meer zijn die werken? Het probleem stelt zich nu, over 40 jaar zijn de babyboomers uitgestorven. ![]() Het is trouwens ook de eerste keer dat degenen die werken niet alleen de pensioenen van de ouderen moeten betalen maar ook de opleiding van jongeren die eindeloos naar school blijven gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() Wat vooral veranderd is, is dat sommige jongeren van tegenwoordig het veelal in hun schoot willen geworpen krijgen, en dan lieft nog gisteren en voor niets.
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() Volkomen mee eens; de jeugd wil op de dag van vandaag starten waar hun ouders staan na 30 jaar werken!!
Ik geef toe dat de omstandigheden vandaag niet ideaal zijn, maar die periodes hebben de ouderen ook gekend: ook wij hebben crisisjaren gekend!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Vreemdeling
|
![]() Tegendraderigaard,
Respect, akkoord, maar dat moet wederzijds zijn. En ik heb het niet over niet tegen elkaar schelden in discussie. Ik heb het over de wereld een beeke ordentelijk overlaten aan de volgende generatie. Maar neen, wat doen men? Men zuigt en parasiteert alles leeg in de naam van het brutale egocentrische geldgewin en de volgende generatie: "Je m'en fou! Als ikke ikke ikke het maar goed heb - want ik werk toch zooooo hard" en dan frauderen ze d'r nog eens stevig op los ook zodat het gat in de begroting maar niet gedicht geraakt zonder te verzaken aan het afbetalen van de staatschuld. En DAN nog beweren dat ze toch zó bezorgd zijn om de jeugd, om hun kinderen? Lachwekkend. Dat is een manifest gebrék aan respect voor de jeugd. En BTW: quote: "HET ZIJN DE POLITIEKERS DIE VERANTWOORDELIJK ZIJN, NIET DE INDIVIDUELE MENSEN !" --> zoals reeds eerder gemeld, ook toen was de regering democratisch verkozen. Doornroosje, Ik ga niet zeggen da'k gans mijn jeugd met zorgen rondgelopen heb, maar mijn jeugd was BESLIST een stuk oncomfortabeler dan de uwe!! Daar ben ik vrij zeker wan. Of was er toen ook al die veeleisende consumptie-maatschappij, de hogere eisen op schoolvlak, etc..? Quote doornroosje: "Dat het momenteel slecht gaat met de economie is volgens mij in grote mate te danken aan de globalisering van de wereld,hoeveel kan ik op de kap van mijn werknemers binnenrijven,voldoet men niet direkt dankt men u af,men creeert nepjobs,waar men de werknemer minder moet voor betalen en die hun de kans niet geeft door te groeien in hun job. de overproduktie en het stilvallen van de economie door oorlogen ,dreigingen allerhande,de kost ,de kiotonorm enz... enz... doen de capaciteit van werknemers dalen,en de stress stijgen bij de overblijvenden. met andere woorden men heeft keuze genoeg tussen de weknemers en dat merkt men ook aan de lonen. Tel dan nog eens de enorme loonkost in Belgie erbij,het uitbreiden van de EU en ik moet er geen tekeningske meer bijmaken zeker. Maar dit alles op de kap van de ouderen steken,is heel naief. " Awel dan ga ik eens heel naief zijn zie: - globalisering: wiens idee? - al die oorlogen: wie verantwoordelijk? - feit dat kyoto nodig is: wie verantwoordelijk? - van welke leeftijd zij de CEO's die alle productie-georiënteerde bedrijven versassen naar Aziatische landen om daar kinderen uit te gaan buiten? - .. enz hmm? Ik weet wat u gaat zeggen: "ge gaat ons toch niet verantwoordelijk achten voor alles wat er fout loopt in de wereld?" Wel, waarom niet? Ik verwacht niet dat alle problemen opgelost zijn, maar er zijn duidelijk een aantal collectieve keuzes gemaakt die niet in het minst gedreven zijn door de hierboven reeds aangehaalde platte, egoïstische boertigheid.. en dit terwijl het toch de generatie was van 'love, peace and understanding"...? HOE VALT DAT TE RIJMEN MET WAT IK ALLEMAAL OP HET NIEUWS TE ZIEN KRIJG!!?? De wereld is nu eenmaal aan de 50-60 jarigen - nu betekent dat de "soixanthuitards".. alle belangrijke posities in de globale maatschappij worden bezet door deze types. En da's niet slecht. Helemaal niet, ik vind dat maar normaal. Het zullen steeds mensen zijn van deze leeftijd die het voor het zeggen hebben. Maar ik moet zeggen van hun idealen van weleer niet veel meer overschiet - om niet te zeggen niets. En dat is juist het probleem: die huichelachtige arrogantie terwijl ze zélf gewoon ontzaglijk hypocriet zijn. De soixanthuitards mogen misschien niet absoluut verantwoordelijk zijn voor alles wat er mis is in de wereld, maar voor héél wat toch wel! En als ze eens niet verantwoordelijk zijn voor het kwaad op zich, dan zijn ze wél verantwoordelijk geweest in hun nalatigheid om er iets aan te doen. Als zolang dit het geval is, hebben ze niet het recht te beweren: 1) dat ze als generatie bezorgd zijn om hun kinderen 2) dat ze de generatie van de "love, peace ..." zijn. Zo simpel is het, doornroosje.[/b] |
![]() |
![]() |