![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben een trotse West-Vlaming en een trotse nicht
![]() Kom nou. Ik heb aan geen van beide zelf enig aandeel, dus maakt het me niet veel uit. Het is wie of wat ik ben, ik vind het leuk en zal het verdedigen, maar met gepaste bescheidenheid. |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans staat er Leuven in je profiel. En dat nicht-zijn kan je moeilijk bewijzen.
|
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() U moogt de draak steken met om het even wie. Maar ik heb het recht dit 'leuk' te vinden of niet. Om het even om welke reden. Net zoals ik het recht heb de draak te steken met Olijke Bart. En u hebt het recht dit leuk te vinden of niet. Om het even om welke reden. Snapt u het nu eindelijk? Blijkbaar bent u 'dur de comprenure'.
Laatst gewijzigd door system : 10 januari 2011 om 20:47. |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoeveel Franstaligen wonen in Vlaanderen? Hoeveel van hen hebben zich ook "aangepast aan de plaatselijke taal en cultuur". Wat is het verschil tussen Cultuur in België en in... euhm... België?
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel honderdduizenden Vlamingen er zich in Wallonië hebben geassimileerd is moeilijker uit te vissen. Alleen hun achternaam refereert nog naar hun Vlaamse roots. Verschil in cultuur bestaat wel degelijk tussen noord en zuid. Zuiderlingen zijn die arrogante vlegels die altijd en overal hun eigen brabbeltaaltje blijven spreken omdat ze denken dat de hele wereld hen verstaat. Noorderlingen zijn die beschaafde lieden die overal waar ze opduiken proberen de plaatselijke taal te spreken, uit respect, en uit minderwaardigheidsgevoel, hen ingelepeld door generaties van francofoon superioriteitsgevoel.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- degenen die in de rand rond Brussel zijn gaan wonen. Deze weigeren zich meestal aan te passen en spreken meestal nauwelijks een woord Nederlands. Vorig jaar was er op de RTBF daarover een reportage die dit bewees. - degenen die zich verder van Brussel zijn gaan vestigen. die spreken meestal wel Nederlands en de 2e generatie zijn gewoon Vlamingen die even goed of even slecht als de gemiddelde Vlaming Frans spreken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#129 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Terug naar die domme Noorderling; als die zo een minderwaardigheidsgevoel heeft (ik persoonlijk voel dat niet echt zo aan) waarom doet die daar gewoon niks aan? Is die daar soms te dom voor of? En dus; waarom kijkt U zo neer op Uw volksgenoten?
![]() |
![]() |
#130 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat hokjesdenken is enorm... Het lijkt me zelf aannemelijker dat je in Knokke Heist of De Haan heel wat rapper een onwillende oude dame gaat vinden dan in de rand... "2de generatie" als was U aan het spreken over migranten die zich hier zijn komen vestigen is ook erg tentendieus. Tussen Uw "volksgenoten" wonen sinds altijd Franstaligen... Dat zijn geen migranten maar maken deel uit van de basis van wat Vlaanderen is. Ik ben zo iemand... geen "tweede generatie" zoek het eerder in 6e-7e generatie Oost Vlaming (als het gaat over mijn familie waar ik de naam van draag...); onze familie is Franstalig. Ik gok dat ik minder een "migrant" ben dan jij!
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gaat erom dat er wel effectief zeer veel Franstaligen wonen in de rand rond Brussel die weigeren om maar 1 woord Nederlands te spreken, ze worden zelf verkozen in de gemeenteraad en moeten hun teksten laten vertalen in het Nederlands om toch te kunnen voldoen aan de wetten. of ga je dat ook ontkennen?? en die reportage van de RTBF ging over een bekende Franstalige die in Asse woont en die bekende dat hij geen woord Nederlands spreekt en zich daar hoegenaamd niet over schaamt. en ja, uiteraard zijn er ook Franstaligen die wel tweetalig zijn, zeker en vast. maar als je de percentages zou vergelijken van pakweg de Turkstaligen in Vlaanderen die Nederlands spreken met de Franstaligen in de rand rond Brussel die Nederlands spreken, je zou nog verschieten. Dat merk ik trouwens elke dag op mijn werk....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 11 januari 2011 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
#132 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik voel me niet geroepen op de taalracistische Brusselaar goed te praten. Maar als ik zo hoor wat de Flaminganten allemaal vertellen... en hoe die mensen ageren (Tak,voorpost,...) dan zie ik wel in waarom de Franstaligen soms een tegenpool willen. Er is maar één uitweg uit deze escalatie van het geweld dat weet U toch? En U weet toch ook wel dat beide groeperingen een mini-minderheid zijn in ons land? Wel dan... trek eens Uw conclusies.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb trouwens niets tegen het Frans, integendeel, ik spreek het een beetje en lees het vaak, ook gewone boeken. de meeste flaminganten trouwens. Vandaag staat er een artikel in de Morgen (wsl voor jou ook een Vlaams-nationalistische krant, ma soit) over de akkoorden van Vollenzele tussen N-VA en PS. 4 N-VA'ers die allemaal Frans spreken tov 4 PS'ers die al in een federale regering hebben gezeten, die nauwelijks Nederlands spreken, toch vrij opvallend, niet? ook een voorbeeld van een denkfout zeker? en wat die uitweg, volgens jou?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#134 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Wat is er opvallend? Dat de Walen wat minder goed Nederlands kunnen dan wat de Vlamingen Frans kunnen? Dat is helemaal niet opvallend... dat is algemeen geweten. Maar wees niet bevreesd de evolutie van Vlaanderen is er één naar Nederlands en misschien nog Engels verder geraken de studenten zelf op universitair niveau niet meer. Heeft al in heel wat krantenartikels en tijdschriften gestaan. Onlangs nog door de CEO van Microsoft België. Maar rol je gerust in die zelfgenoegzaamheid die zo typerend is geworden voor het kleingeestige Vlaanderen. Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ok, hier heb je groepjes zoals Tak en Voorpost maar die krijgen bijna nooit media-aandacht. het zijn de gerichte haatcampagnes in de Franstalige pers die me doen inzien hebben dat het nooit nog goed komt met dit land. Als een belangrijk deel van de 4e macht zich tegen het grootste deel van de bevolking keert, dan weet je dat je een probleem hebt.
|
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Daerden betreft: het is in zijn regio een graaggezien man. Wie hem niet écht kent, krijgt gemakkelijk een "verkeerde" indruk. Voor mij mag hij nu en dan eens optreden in het parlement of voor de tv-camera's. Hij zorgt voor de nodige ONT-spanning. Er zijn weinig politiekers die dat kùnnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- leden van een partij op een boot moeten gezet worden om die boot te doen zinken - beslissingen van de Waalse regering vergeleken worden met nazistische middelen (heisa rond de Vlaamse beslissing om extra kinderbijslag te geven) - foto's van massagraven gezet worden naast teksten over een partij - woorden van een partijleider begeleid worden met een schietschijf.
|
![]() |