Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2011, 15:49   #121
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Zeg duup, dat waxen, doet ge dat ook op aanvraag in aangepaste outfit?
Durf ik het wel vragen?
Als dat tijdig genoeg aangevraagd wordt misschien wel.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 15:57   #122
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Durf ik het wel vragen?
Als dat tijdig genoeg aangevraagd wordt misschien wel.
Ok, ik boek alvast een serie sessies dan

Ik zorg wel voor het eekhoornpak voor de eerste sessie. Wel een beetje oppassen dan dat je pluimstaart niet in de waxpot geraakt.

[/nyns vreemde seksuele fantasieen]
Oud 16 januari 2011, 15:58   #123
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

What the heck?
Ik ben dan niet thuis.

Laatst gewijzigd door Duupje : 16 januari 2011 om 15:58.
Oud 16 januari 2011, 15:59   #124
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
What the heck?
Ik ben dan niet thuis.
*huilt zichzelf een plaatselijke overstroming*

Zelfs op het verkleedfeestje was er niemand in beren- of eekhoornpak.
Ik heb geen vrienden
Oud 16 januari 2011, 16:01   #125
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*huilt zichzelf een plaatselijke overstroming*

Zelfs op het verkleedfeestje was er niemand in beren- of eekhoornpak.
Ik heb geen vrienden
Er was wel een trolleke.
Oud 16 januari 2011, 16:03   #126
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was wel een trolleke.
die was nie eens lelijk en hij had geen puisten op zijnen neus!
Oud 16 januari 2011, 16:04   #127
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die was nie eens lelijk en hij had geen puisten op zijnen neus!
En hij at veel te charmant zijn boterhammeke op!
Oud 16 januari 2011, 16:04   #128
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't gaat hier weer stevig offtopic eh. Tenzij we beginnen over eekhoorn met kale vagijnen.
Oud 16 januari 2011, 16:05   #129
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

'k zal dan maar vragen of die trol me wil waxen zeker?
Oud 16 januari 2011, 16:15   #130
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Ik vraag het me al langer af, waarom dames er tegenwoordig met een kale vagijn bijlopen en heren met een kaalgeschoren balzak.

Hoe valt de opkomst van het scheren op intieme plaatsen te verklaren?

Graag geen antwoorden als, 'dat is hygiënisch'. Als het dat al zou zijn, was dat dertig jaar geleden ook al zo, en toen scheerde niemand zich vanonder.

Vreemd fenomeen. Ik vind het maar niks.
De reden is even simpel als belachelijk.

Door de opkomst van het internet kregen de vrouwen meer toegang tot sexfilms zonder gezien te worden door derde.

De reclamejongens hebben hier handig op ingespeeld en de verkoop van scheermesjes en scheerzeep via de oksel en schaamharen doen stijgen.
Daarbij komt dan nog eens dat de zwemkledij steeds kleiner is geworden en het als storend word beschouwd dat er schaamharen te zien zijn bij vrouwen.

Dat vrouwen zich dus volledig kaal scheren op hun hoofdhaar na, heeft alles te maken met de verkoop van scheergerief en niet met hygiëne.

Maar dit scheren heeft natuurlijk ook een ander gevolg.
De schaamharen en okselharen hebben namelijk een natuurlijke functie.
Evenals de andere haartjes op het menselijke lichaam.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 16:16   #131
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bikinilijn, Brazilian, letters of figuurtjes erin, oksels, bij sommige mensen haartjes rond de lippen, benen, armen, borsthaar, rughaar, noem maar op.
Ik wax bij iedereen alles wat ze willen. Behalve het hoofdhaar uiteraard.
En ik heb het al 100000x gezegd, die pijn valt echt mee, als je uiteraard weet wat je doet. Ik doe dat bij mezelf ook. En dan weet je op voorhand wanneer je het eraf gaat trekken wat het nog iets intenser qua pijnbeleving maakt.

Ik heb ooit iemand het er tergend traag weten aftrekken en die dame op die massagetafel sloeg alle kleuren van de regenboog uit!!!

Het klopt wat je beschrijft met dat die haartjes pijn lijken te doen. Gewoon een heel gevoelige huid, ik heb dat ook zelf. Als ik mijn eens in een paardestaart doe bvb en het daarna los maak, is het soms echt afzien. Een hoofdmassage kan dan heel veel deugd doen.

Je kan dat ook op andere plekken krijgen dat het pijn gaat doen. Dat heeft dan wel een heel logische verklaring; door het epileren/scheren worden de haartjes die weer groeien steeds stugger, daardoor voelen ze ook veel pijnlijker aan als er kleren ofzo tegen komen, gewoon omdat ze niet zo 'plooibaar' meer zijn. Het is ook om die reden dat er ingegroeide haartjes ontstaan (wat een enorme pijnlijke zaak kan worden die doktersbezoek vereist om het in het ergste geval te laten opensnijden zodat het 'vuil' er uit kan lopen. Met waxen heb je dat dus niet voor omdat er steeds volledig nieuwe haartjes groeien in plaats van achterblijvende stukken haar die net aan de huid afgekraakt worden door het epileren of scheren.

Ik gebruik na het waxen altijd de producten die de haargroei vertragen en die de huid verzachten op een biologische verantwoorde manier.

En heel belangrijk, gewoon echt goede producten gebruiken. Ze kosten wel wat meer maar het is het echt wel waard.

Je gaat daar ook niet veel over terugvinden ivm permanente ontharing. Zo vaak gebeurt het niet, en als je al wat gaat tegenkomen zal het over het algemeen niet veel positiefs zijn. En nog even dit, dat littekenweefsel, het is niet dat je daar heel der schaamlippen bij gaat kweken daardoor éh! Voor je helemaal in paniek slaat. Het is wel degelijk een lichte vorm, maar ik weet dat de meeste vrouwen nogal heel voorzichtig en verzorgend zijn als het op hun vagina aankomt, en dan kan het zicht toch wel lichtjes veranderen.
Citaat:
Je hele vel zien verdwijnen? Onmogelijk tenzij je één of andere huidziekte hebt waardoor je huid lost bij aanraking. Dat is dus DE grote fout die iedereen maakt. Die wax kleeft niet aan je huid, wel aan de haartjes. Daarom kan die huid ook nooit mee los komen.
En een man die ontharingen doet? Ik ken er persoonlijk welgeteld 1. Dus die kans is wel heel erg klein. Bovendien is het maar een kleine moeite om dan achter een vrouw te voelen als jij je daar beter bij voelt.
Jij doet dat dus professioneel?
Nog geen schreeuwende en rood-ogige mensen over de vloer gehad?

En is het dan echt eh... alles eraf. Want eh... om nog intiemer te gaan: wat ik me dan afvraag. Iedereen is anatomisch toch anders. Maar bij iedereen zijn dezelfde dingen behaard. Stel dat je een 'outie' bent of een 'ertussenin' en dat blijft aan je binnenste lippen of erger hangen... :-/ :-/ :-/
Ik kan me ook niet voorstellen dat je het wegkrijgt aan de binnenkant van de buitenste lippen?

LOL, ook al is er dan -godzijdank!!- geen extra hoornlaag die zich vormt of god weet wat, toch lijkt het me een grote nachtmerrie om dat ongewenst van uiterlijk zien te veranderen. Ik bedoel... God, ik mag het me niet voorstellen. Een vagina is tenslotte toch iets waar je zorgvuldig mee omspringt en redelijk fier op bent volgens mij? Om nog maar te zwijgen van het feit dat het gevoel dan volgens mij ook niet meer 100% hetzelfde kan zijn.

En jip, dat soort pijnlijke haren bedoelde ik... Dat heb ik dus op alle eh... dichtbehaarde plekken. Vanonder zullen ze bij mij sowieso stugger zijn, omdat ik het er telkens afscheer.

Kan een product echt haargroei vertragen? Voor hoe lang dan? En hoe lang blijft het eigenlijk ontwaxt?
Nu we toch al zo ver zijn aan het gaan: wat ik me altijd al heb afgevraagd: wat als je een bi of les-dame of vrouw op de tafel krijgt? Bij een vrouw zie je natuurlijk wil minder of ze 'blij' is dan bij een man, maar toch.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 januari 2011 om 16:17.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 16:20   #132
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Scheren met mesjes leidt bij mij iig tot irritaties allerhande.
Bikinilijn wax ik zelf, en als de rest eraf gaat is 't met een elektrisch scheerapparaatje. Nog geen irritaties of ingegroeide dingen mee gehad en geeft een zijdezacht resultaat.
Maar dat zijdezacht resultaat is natuurlijk van korte duur.
Als ik nog eens een lief heb die het down under graag wat haarloos heeft zal ik wel eens bij lieve duup op de pijnbank gaan liggen om me eens deftig te laten waxen . Ik kan mezelf daar natuurlijk ook waxen maar ik vrees dat ik onvoldoende techniek heb voor de juiste ruk, waardoor dat meer zeer doet dan nodig (en pijn is fijn, maar der zijn grenzen). Duup lijkt me behoorlijk krachtdadig en bovendien mag zij me wel eens pijn doen

Beenhaar gaat eraf met 't mesje, ik hou me daar graag mee bezig in bad (tot zolang ik nie aan Cabin Fever denk). Mijn voorkeur gaat uit naar gilette fusion, veel beter dan al die roze vrouwentralala.
Bij mij had manueel scheren enkel in het begin dat effect. Je lichaam moet er kennelijk aan wennen, ofzoiets. Met epileren hetzelfde.
Ik heb ook een electrisch apparaatje, maar dat geeft bij mij geen zijdezacht resultaat eigenlijk , manueel leidt tot een veel zachter effect.

Uitgerekend van jou had ik overigens euh... kaalheid verwacht.
Oud 16 januari 2011, 16:22   #133
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik las nochtans ergens dat de behaarde poes terug in opkomst is.

Wie die trends bepaalt is me ook een raadsel, ik meende dat de kale vagijn geinspireerd was op de kale muzelmaanse toestanden, maar dat zou het niet zijn.
Vier posts en daar de islam al...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 16:25   #134
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
wat als je een bi of les-dame of vrouw op de tafel krijgt? Bij een vrouw zie je natuurlijk wil minder of ze 'blij' is dan bij een man, maar toch.
dan hoop je dat ze je niet vraagt of je een eekhoornpak wil aandoen

nee serieus, allez, ge wordt toch niet "blij" van waxen? (allez, tenzij de maso's).
'k denk dat ne vent zo tijdens het waxen van de schaamstreek ook wel weinig blijheid vertoont zenne
Oud 16 januari 2011, 16:25   #135
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Epileren met een machientje vind ik trouwens een foltering. Man, dat duurt een eeuwigheid, en ge voelt ieder haartje apart uitgetrokken worden. En ik heb dan nog niet echt veel haar op m'n benen. Kunt ge toch beter waxen dan? Woep, een hele 'band' in ene keer deraf.

Het duurt inderdaad een pak langer. Maar enkele factoren hebben me overtuigd: mijn (been - het enige dat ik durf te epileren) haar wordt anders merkelijk stugger, donkerder en dikker. Ten tweede heb ik eens een jaap uit mijn been gesneden met een nieuw scheermesje van een +10cm²... nog steeds een zichtbaar litteken. En het komt anders gewoon te snel terug.

Epileren is pijnlijk, maar de pijn went heel snel en is het waard, vind ik. Enkel voor mijn oksels en beneden durf ik het echt niet proberen. Stel u voor dat er op de één of andere manier een stuk huid klem komt tussen die rollerkes.
(Mezelf er al bijna mee gewurgd door mijn sjaal op te zuigen, maar dan slaat hij vanzelf af.)

Wax moet je altijd opnieuw kopen, dat epileermachientje heb ik misschien al +5 jaar. Dat vind ik ook een groot voordeel. (En ik zie mezelf eigenlijk echt niet daarmee beginnen. Mij al kennende is alles gewaxed, behalve de plekken waar het moest. )
Oud 16 januari 2011, 16:28   #136
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vier posts en daar de islam al...
Tja, men zegt dat Westerlingen voor een kale vagijn zijn door de invloed van seksfilms. Preutse zielen zeggen dat seksfilms zodanig vulgair zijn dat er enkel kwaadaardige trends uit voortkomen (als onnodige plastische chirurgie of opgelegde kaalheid). Andere praktische zielen denken dat het is omdat de seksuele acties beter zichtbaar zijn zonder dat haar.

Wat er ook van zij, dit verklaart helemaal niet waarom men in de Islam het verwijderen van oksel- en schaamhaar sterk aanraadt in die mate dat sommige Moslims het bijna als een verplichting zien. Waarom werd bovendien schaamhaar zelden uitgebeeld in de Griekse en Romeinse Oudheden ?

In de Islam is het onder het voorwendsel van hygiëne. Grote onzin, naar mijn mening bedacht door een oppervlakkige Muzelmangeleerde.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 januari 2011 om 16:38.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 16:32   #137
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het duurt inderdaad een pak langer. Maar enkele factoren hebben me overtuigd: mijn (been - het enige dat ik durf te epileren) haar wordt anders merkelijk stugger, donkerder en dikker. Ten tweede heb ik eens een jaap uit mijn been gesneden met een nieuw scheermesje van een +10cm²... nog steeds een zichtbaar litteken. En het komt anders gewoon te snel terug.

Epileren is pijnlijk, maar de pijn went heel snel en is het waard, vind ik. Enkel voor mijn oksels en beneden durf ik het echt niet proberen. Stel u voor dat er op de één of andere manier een stuk huid klem komt tussen die rollerkes.
(Mezelf er al bijna mee gewurgd door mijn sjaal op te zuigen, maar dan slaat hij vanzelf af.)

Wax moet je altijd opnieuw kopen, dat epileermachientje heb ik misschien al +5 jaar. Dat vind ik ook een groot voordeel. (En ik zie mezelf eigenlijk echt niet daarmee beginnen. Mij al kennende is alles gewaxed, behalve de plekken waar het moest. )
Ik hoop dan maar dat ge uzelf geen jaap van 10 cm² aan uw vagina gaat bezorgen

ik heb gewoon ook nie het geduld om te beginnen epileren. Da's verdomd s�*�*i, en waarom zou ik dat in godsnaam doen?
Oud 16 januari 2011, 16:40   #138
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Tja, men zegt dat Westerlingen voor een kale vagijn zijn door de invloed van seksfilms. Preutse zielen zeggen dat seksfilms zodanig vulgair zijn dat er enkel kwaadaardige trends uit voortkomen (als onnodige plastische chirurgie of opgelegde kaalheid). Andere praktische zielen denken dat het is omdat de seksuele acties beter zichtbaar zijn zonder dat haar.

Wat er ook van zij, dit verklaart helemaal niet waarom men in de Islam het verwijderen van oksel- en schaamhaar sterk aanraadt in die mate dat sommige Moslims het bijna als een verplichting zien. Waarom werd bovendien schaamhaar zelden uitgebeeld in de Griekse en Romeinse Oudheden ?

In de Islam is het onder het voorwendsel van hygiëne. Grote onzin, naar mijn mening bedacht door een oppervlakkige Muzelmangeleerde.
De echte reden is dat schaamharen een geur verspreiden samen met okselhaar die mannen aantrekt op het ogenblik dat de vrouw vruchtbaar is.

Maar ook de hygiëne was toen wel een reden. Het was de enige manier om schaamluizen te bestrijden.

Laatst gewijzigd door Jantje : 16 januari 2011 om 17:01.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 16:40   #139
mdf
Banneling

Standaard

als man is het aangenaam koel achter de slip om er in de zomer getrimd bij te lopen

bij een vrouw de hele vagina kunnen voelen is nog aangenamer dan met schaamhaar erop
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 16:41   #140
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dan maar dat ge uzelf geen jaap van 10 cm² aan uw vagina gaat bezorgen

ik heb gewoon ook nie het geduld om te beginnen epileren. Da's verdomd s�*�*i, en waarom zou ik dat in godsnaam doen?
laten doen dan, hé.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be