Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 februari 2011, 17:51   #121
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U wil Hitler laten overkomen als een man die uit WO I alleen begrepen heeft dat die arme vijanden in de Westhoek een soort van onbetaalde huurlingen was ?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit zo'n flagrante verdraaiing van de gebeurtenissen gelezen heb.....
Hitler bouwde de jaren voorafgaand aan het begin van WO II een enorme oorlogsmachine op. "Aufrustung"...
Het begon met het platwalsen van Polen en daarna kwam de rest van Europa aan de beurt.
U probeert deze man in een goed daglicht te plaatsen ?
Uitmoorden van Miljoenen Joden (Die Endlösung).
Indien de man die U hier blijkbaar afschilderd als een "held" in zijn opzet geslaagd was, dan was er van Vlaams allang geen sprake meer.

Misschien moet U toch dringend eens naar een aantal documentaires kijken over de dictator, er zal er vast wel ergens eentje tussenzitten die U niet moet afdoen als geschiedenisvervalsing ?
Henri. Nu ga je toch niet beweren dat er geen band was tussen Vlaanderen en Duitsland tijdens de oorlog hé. Vlamingen werden over het algemeen door de Duitsers vriendschappelijker behandeld.

Mijn familie, die op de vlucht was naar Frankrijk, werd aldaar door de Duitsers ingehaald omdat ze zonder benzine gevallen waren. Die hebben toen van de Duitsers, omdat het Vlamingen waren, benzine gekregen om terug te kunnen keren. Dacht ge soms dat ze dat met Franstalige ook deden? Er was dus wel degelijk een verschil in de relatie Duitsers/Vlamingen dan Duitsers/niet Vlamingen. Dat had toch een oorzaak, dat was toch niet zomaar?

Laatst gewijzigd door Garry : 10 februari 2011 om 17:53.
Garry is offline  
Oud 10 februari 2011, 19:34   #122
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
AH jij kan dat gewoon uit statistieken afleiden. Dan leidt ik uit diezelfde statistieken af dat het hele lage werkloosheidscijfer voor Vlaams Brabant (Vilvoorde: 5,73%) te danken is aan het grote aantal hardwerkende Franstaligen dat daar woont.

bron: http://vdab.be/trends/maandverslag/M...agVL201012.pdf
Die 5,73% is voor Halle/Vilvoorde.
Het zuiden heeft het redelijk goed, het noorden veel minder.
Stijgende werkloosheid baart Noordrand zorgen

De werkgelegenheid in Vlaanderen stijgt elk jaar, de enige reden dat de werkloosheid toch nog stijgt is dat er meer immigranten bijkomen dan de arbeidsmarkt kan opslorpen, en velen daarvan niet eens geschikt voor die arbeidsmarkt wegens ongeschoold / gebrekkige taalkennis.

Er zijn evenveel mensen uit Halle/Vilvoorde die in Brussel gaan werken dan er mensen uit Brussel in Halle/Vilvoorde komen werken.
fonne is offline  
Oud 10 februari 2011, 19:38   #123
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Henri. Nu ga je toch niet beweren dat er geen band was tussen Vlaanderen en Duitsland tijdens de oorlog hé. Vlamingen werden over het algemeen door de Duitsers vriendschappelijker behandeld.

Mijn familie, die op de vlucht was naar Frankrijk, werd aldaar door de Duitsers ingehaald omdat ze zonder benzine gevallen waren. Die hebben toen van de Duitsers, omdat het Vlamingen waren, benzine gekregen om terug te kunnen keren. Dacht ge soms dat ze dat met Franstalige ook deden? Er was dus wel degelijk een verschil in de relatie Duitsers/Vlamingen dan Duitsers/niet Vlamingen. Dat had toch een oorzaak, dat was toch niet zomaar?
Die Walen vroegen wellicht ook essence, maar die Duitsers snapten er geen bal van ?
Henri1 is offline  
Oud 10 februari 2011, 20:27   #124
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Walen vroegen wellicht ook essence, maar die Duitsers snapten er geen bal van ?

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 10 februari 2011, 20:46   #125
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen moesten dat niet vragen, die kregen dat zo.
Garry is offline  
Oud 13 februari 2011, 16:59   #126
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

[quote=Henri1;5290031]U wil Hitler ...........
Indien de man die U hier blijkbaar afschilderd als een "held" QUOTE]

Henri 1, uw reactie is beneden alle peil.
U suggereert dat ik Hitler wil afschilderen als een “held”.
Dit is een erg zware misplaatste beschuldigingen die bij mij in bijzonder slechte aarde valt.

Maar ik weet vanwaar het komt.

Hoe moet ik daar op reageren?

Laat mij het op deze manier doen.

Een tijd geleden waren we met de topsporttrainers op “retraite” ter voorbereiding van het nieuwe seizoen. In de buurt van Bouillon ( Jehonville) werd een chalet afgehuurd. De bedoeling was om tijdens de dag te gaan mountainbiken, kano varen , ….
S’ avonds dan het trainschema onder de loupe te nemen en te verbeteren.

Het was een mooi nazomer dag en we hadden de Semois afgevaren van Bouillon tot Bohan. In de tuin van ons chalet werd in de vroege vooravond een BBQ vuurtje aanstoken en we hadden een fles of 2 cava ontkurkt als aperitief.

Aan de overkant van ons chalet zagen we een oude tractor staan en aanhangwagen. Blijkbaar was er daar een bron en de plaatselijke landbouwers kwamen zich daar van water bevoorraden.
Terwijl we begonnen aan onze aperitief, deed een oude landbouwer aan de overkant van de straat tekens dat hij dat ook lustte. We deden gastvrij tekens dat er een glas cava voor hem klaarstond.
De oude landbouwer kwam tot bij ons. Die wist ons te vertellen dat er in de buurt 7 bronnen waren en dit de enige was die nog public was. Het bleek een oude aangename sociale landbouwer te zijn van +- 60 jaar.

Intussen kwam er een “jongere” +- 40 jaar locale landbouwer aan met ook een oude tractor. Ook deze man werd door ons gastvrij uitgenodigd voor een glaasje cava.
Uiteraard zei de jongere landbouwer geen neen.
Het gesprek ging verder en kwam bij de leeftijd van de tractoren. Toen de jongere landbouwer plots vernam dat we Vlamingen waren, stond de verzuring plots op zijn gezicht te lezen.

Binnen de minuut spuwde die zijn verzuring uit. Of we wisten hoe men de Vlamingen noemde in de regio?
Wij dachten ….. “ Les Flamand”?
Met veel verzuring en genot wist de jonge boer ons te vertellen dat het “ lev la main “ ( hef de hand ) was. En demonstreerde met veel overtuiging de Hitler groet. Nog nooit zoveel verzuring en haat op één gezicht gezien.

Even wisten wij niet waar we het hadden. De man spuwde verder zal gal uit. Dat de Vlamingen fascisten waren.
Toen we vroegen wat hij dacht van Degrelle Leon , werd de verzuring op zijn gezicht vervangen door stomheid. De jonge landbouwer wist niet eens wie Leon Degrelle was. De oudere landbouwer ( die zich wat onwennig begon te voelen ) vertelde in het Frans, dat er ook in de buurt een Waal was die had meegedaan met Hitler.

Blijkbaar wist de jonge boer dat niet van Degrelle “ de fuhrer van Bouillon”. . Maar hij had al een andere vraag klaar. Met ons glaasje cava in de hand die we gastvrij hadden aangeboden , vroeg hij of we Jacques Bril kenden? Hij was daar blijkbaar grote fan van en vooral van het liedje waar Brel de Vlamingen schoffeerde.

Enfin, intussen begon de aanhangwagen van de oudere landbouwer over te lopen en die bedankte ons voor de gastvrijheid. De jongere landbouwer kipte snel ad fundum zijn cava in zijn mond en vertrok ook. Geen bedankwoordje , maar blijkbaar voldaan dat hij had kunnen zijn verzuring uitspuwen op enkele Vlamingen.

Waarom vertel ik dat Henri 1? Die ene landbouwer en u zijn van hetzelfde type.
Zoals ik u bezig zie op dit fora.
Vandaar ik weinig of geen energie verspil als ik van u lees “U probeert deze man in een goed daglicht te plaatsen ?
Indien de man die U hier blijkbaar afschilderd als een "held"”

Dit is niet persoonlijk bedoeld naar mij toe. Dit is gewoon een onstuitbaar verlangen van u om uw verzuring t.o.v. Vlamingen te uiten.

In bijlage de foto van de jongere landbouwer....

Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 14 februari 2011, 17:41   #127
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=MORPHEUS;5298763]
Citaat:
U wil Hitler ...........
Indien de man die U hier blijkbaar afschilderd als een "held" QUOTE]

Henri 1, uw reactie is beneden alle peil.
U suggereert dat ik Hitler wil afschilderen als een “held”.
Dit is een erg zware misplaatste beschuldigingen die bij mij in bijzonder slechte aarde valt.

Maar ik weet vanwaar het komt.

Hoe moet ik daar op reageren?

Laat mij het op deze manier doen.

Een tijd geleden waren we met de topsporttrainers op “retraite” ter voorbereiding van het nieuwe seizoen. In de buurt van Bouillon ( Jehonville) werd een chalet afgehuurd. De bedoeling was om tijdens de dag te gaan mountainbiken, kano varen , ….
S’ avonds dan het trainschema onder de loupe te nemen en te verbeteren.

Het was een mooi nazomer dag en we hadden de Semois afgevaren van Bouillon tot Bohan. In de tuin van ons chalet werd in de vroege vooravond een BBQ vuurtje aanstoken en we hadden een fles of 2 cava ontkurkt als aperitief.

Aan de overkant van ons chalet zagen we een oude tractor staan en aanhangwagen. Blijkbaar was er daar een bron en de plaatselijke landbouwers kwamen zich daar van water bevoorraden.
Terwijl we begonnen aan onze aperitief, deed een oude landbouwer aan de overkant van de straat tekens dat hij dat ook lustte. We deden gastvrij tekens dat er een glas cava voor hem klaarstond.
De oude landbouwer kwam tot bij ons. Die wist ons te vertellen dat er in de buurt 7 bronnen waren en dit de enige was die nog public was. Het bleek een oude aangename sociale landbouwer te zijn van +- 60 jaar.

Intussen kwam er een “jongere” +- 40 jaar locale landbouwer aan met ook een oude tractor. Ook deze man werd door ons gastvrij uitgenodigd voor een glaasje cava.
Uiteraard zei de jongere landbouwer geen neen.
Het gesprek ging verder en kwam bij de leeftijd van de tractoren. Toen de jongere landbouwer plots vernam dat we Vlamingen waren, stond de verzuring plots op zijn gezicht te lezen.

Binnen de minuut spuwde die zijn verzuring uit. Of we wisten hoe men de Vlamingen noemde in de regio?
Wij dachten ….. “ Les Flamand”?
Met veel verzuring en genot wist de jonge boer ons te vertellen dat het “ lev la main “ ( hef de hand ) was. En demonstreerde met veel overtuiging de Hitler groet. Nog nooit zoveel verzuring en haat op één gezicht gezien.

Even wisten wij niet waar we het hadden. De man spuwde verder zal gal uit. Dat de Vlamingen fascisten waren.
Toen we vroegen wat hij dacht van Degrelle Leon , werd de verzuring op zijn gezicht vervangen door stomheid. De jonge landbouwer wist niet eens wie Leon Degrelle was. De oudere landbouwer ( die zich wat onwennig begon te voelen ) vertelde in het Frans, dat er ook in de buurt een Waal was die had meegedaan met Hitler.

Blijkbaar wist de jonge boer dat niet van Degrelle “ de fuhrer van Bouillon”. . Maar hij had al een andere vraag klaar. Met ons glaasje cava in de hand die we gastvrij hadden aangeboden , vroeg hij of we Jacques Bril kenden? Hij was daar blijkbaar grote fan van en vooral van het liedje waar Brel de Vlamingen schoffeerde.

Enfin, intussen begon de aanhangwagen van de oudere landbouwer over te lopen en die bedankte ons voor de gastvrijheid. De jongere landbouwer kipte snel ad fundum zijn cava in zijn mond en vertrok ook. Geen bedankwoordje , maar blijkbaar voldaan dat hij had kunnen zijn verzuring uitspuwen op enkele Vlamingen.

Waarom vertel ik dat Henri 1? Die ene landbouwer en u zijn van hetzelfde type.
Zoals ik u bezig zie op dit fora.
Vandaar ik weinig of geen energie verspil als ik van u lees “U probeert deze man in een goed daglicht te plaatsen ?
Indien de man die U hier blijkbaar afschilderd als een "held"”

Dit is niet persoonlijk bedoeld naar mij toe. Dit is gewoon een onstuitbaar verlangen van u om uw verzuring t.o.v. Vlamingen te uiten.

In bijlage de foto van de jongere landbouwer....

Mooi verhaal !
Wat de niet-kennis van Degrelle betreft komt dat een beetje overeen met de niet-kennis van de koningskwestie en het daaropvolgend referendum...
Boduo is offline  
Oud 15 februari 2011, 16:00   #128
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Woord houden !
Qab is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be