![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heeft U nog nooit een koran gelezen, noch enige andere islamitische geschriften. het begrip "ummah" is U vast onbekend, de dar-al-sul, en dar-al-harb en dar-al-islam begrippen heb je nog nooit tegengekomen, de dhimmiestatus voor de tweederangsburgers (joden en christenen) was volgens U dan een geestelijke loutering of zo? en de kalief was democratisch verkozen zeker? Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 8 februari 2011 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Haselhoef, onder meer oud-voorzitter van de Contact Groep Islam, reageert voorzichtig op de CBS-statistieken, omdat hij er nog geen kennis van heeft genomen. In zijn eigen omgeving zegt hij de laatste jaren geen afnemend moskeebezoek te signaleren. „Als ik naar de moskee ga, is het er nog steeds vol, zeker op vrijdagmiddag.” http://www.refdag.nl/nieuws/moslim_n...gieus_1_347088 PS, had jij trouwens nog documentatie over die 500 jaar oude moskee in Vilnius?
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ja, de klassieke truc van het herdefiniëren van het concept, zodanig dat het in uw kraam past.
![]() Citaat:
En ik ben geen fan van complottheorieën, noch van teletijdmachines ...
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW, de strijd is nog steeds niet gedaan, hoor, zie mijn paar voorbeelden. Dat is ook normaal, democratie is geen natuurlijke vorm van organiseren van een samenleving, het moet dus telkens weer heruitgevonden worden om stand te kunnen houden.
![]() |
![]() |
#125 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En je hebt gelijk. Onze strijd tegen de ondemocratische kerk is nog lang niet over. Zeker niet omdat de kerk nu terug probeert te komen op de schouders van de islam. Lijkt me een goeie reden om ze allebei keihard aan te pakken. Om de democratie stand te laten houden zoals jij zegt.
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu goed. Voor mij doet die geschiedenis er niet toe. Het is niet omdat we tweeduizend jaar geleden zilver in een vijver kieperden, dat we dat vandaag nog steeds zouden moeten doen. Als je die logica volgt, kan je echter ook niet langer claimen dat de islam (of gelijk welke andere godsdienst of cultuur) niet-europees of 'minder-europees' zijn dan een andere. Daar durft gij de bal wel eens mis te slaan. Opzettelijk, zoals Wisord, Artisjok en anderen al meermaals aantoonden.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 8 februari 2011 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister-President
|
![]() Dan zwijg je, luister je naar de woorden van experten, of tracht je intelligente vragen te stellen. Conclusies trekken die niet gestoeld zijn op enige kennis is nogal arrogant.
![]() |
#128 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mensen de les lezen door ze niet volledig te citeren en zomaar een heel groot stuk van de zin weg te laten is ook arrogant. En bovendien laf en oneerlijk.
![]() |
#129 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
U bewijst vooral dat U niks weet over de begrippen die ik plaatste, maar wèl vindt dat IK het islamitisch concept herdefinieer. Gewogen en te licht bevonden vrees ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De vraag is dan natuurlijk of de moslimgemeenschap openstaat voor deze boodschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik vroeg wel naar documentatie van een 500 jaar oude moskee in Vilnius. En Wisord en artisjok hebben helemaal niks aangetoond. Wisord en artisjok antwoorden niet eens of nauwelijks op mijn vragen. Of antwoorden naast mijn vragen. Net als jij hierboven ook deed. Wisord heeft zelfs gezegd dat hij me negeert omdat ik teveel vragen stel naar zijn zin.
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit artikel vermeldt drie nog bestaande moskeeën in Litouwen: in Nemėžis en Keturiasdešimt Totorių (districten in Vilnius) en eentje in Raižiai. Andere pagina's op wikipedia spreken over vier nog gebruikte moskeeën, maar sommen die niet op.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 8 februari 2011 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze; mits naamsverandering gewoon mochten doordoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hét verschil is dat wij erin geslaagd zijn om onze maatschappijen om te vormen tot de ongeveer democratieën die zij nu zijn. Hoewel, 30 jaar geleden leefde de helft van Europa nog onder een zware dictatuur... Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent hier nog niet lang dus geef ik maar even mee: Andy is een hééééééél intelligente man! Wij kunnen echt niet op zijn niveau denken, laat staan meepraten ![]()
![]() |
![]() |
#138 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waarom gaf je dat niet meteen maar begon je over andere zaken?
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn posts zijn dan ook altijd interessant en stevig onderbouwd. Je kan er ook iets tot veel uit leren. Ook jij kan op dit niveau denken en meepraten. Maar met het niveau van je post die ik hier quote ga je er niet geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |